Heej, Wombcatquote:Op maandag 12 juni 2006 21:45 schreef Wombcat het volgende:
Is het eindelijk warm, gaat iedereen daar over klagen.
maar het is inderdaad wel erg warm
Vandaag effe niet. Dit weekend heftig gefietst, en morgen en donderdag clubwedstrijdje.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:49 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Heej, Wombcat![]()
Wordt er nog gefietst met dit weer? Of is er vorstverlet?![]()
Respect! Succes alvast voor de komende koersenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vandaag effe niet. Dit weekend heftig gefietst, en morgen en donderdag clubwedstrijdje.
Ik viel er ook midden in. Sommigen zien er wel comfy uit, moet ik zeggenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:52 schreef Wombcat het volgende:
Wat is dat toch met die bankjes?
[afbeelding]
te laat [SPT-SC] Sportbar #45: Bakje koffie?quote:Op maandag 12 juni 2006 21:56 schreef Wombcat het volgende:
Je hebt natuurlijk banken en banken:
[afbeelding]
quote:Op maandag 12 juni 2006 21:57 schreef snellejelle het volgende:
[..]
te laat [SPT-SC] Sportbar #45: Bakje koffie?
ja, ze zal zich nu wel thuis voelen in het topicquote:Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was ook de eerste hit bij Google, dus lag wel erg voor de hand.
Eigenlijk moeten we een foto van MiLalaa's bank posten.![]()
? waarom? wat is er met mijn bank?quote:Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef Wombcat het volgende:
quote:Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef Wombcat het volgende:
oh laat maarquote:
quote:Op maandag 12 juni 2006 22:22 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
[..]
oh laat maarik weet het al. Maar morgen ben ik er niet
![]()
Olaquote:Op maandag 12 juni 2006 22:22 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
[..]
oh laat maarik weet het al. Maar morgen ben ik er niet
![]()
morgen weer een anderequote:Op maandag 12 juni 2006 22:25 schreef Remzz het volgende:
Alweer van icon gewisseld Snellejelle, was er net weer aan gewend.
Kun je dat even aan m'n baas vertellen?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:29 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ola![]()
Morgen is het geen weer om te werken
mag je die van mij ook meteen meenemen danquote:Op maandag 12 juni 2006 22:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Kun je dat even aan m'n baas vertellen?
Ik heb het die van mij al vertelt.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:32 schreef komrad het volgende:
[..]
mag je die van mij ook meteen meenemen dan
goed humeur Milalaa omdat je morgen vrij hebt???
zal ik het zeggen of niet, toch maar welquote:
Ah, de boel verkennen voor de schaatsmeetquote:Op maandag 12 juni 2006 22:34 schreef MiLalaa het volgende:
ja ik hoop dat het nog een heerlijke dag wordt, anders slaat m'n humeur snel om. Ik ga denk ik al heel vroeg richting strand.
Ik had zaterdag m'n keel verbrand![]()
![]()
Ach, je begreep het zo ook welquote:Op maandag 12 juni 2006 22:33 schreef komrad het volgende:
[..]
zal ik het zeggen of niet, toch maar wel
verteld is echt met een d![]()
Da's maar goed ook, want als de stats ook zo gemaakt zouden worden...quote:Op maandag 12 juni 2006 22:37 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ach, je begreep het zo ook wel![]()
Maar wel een zeer grove schandalige fout. Ook al ben ik beter met cijfertjes.
koffie of zon?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:34 schreef MiLalaa het volgende:
ja ik hoop dat het nog een heerlijke dag wordt, anders slaat m'n humeur snel om. Ik ga denk ik al heel vroeg richting strand.
Ik had zaterdag m'n keel verbrand![]()
![]()
iig spannender dan bij de bankquote:Op maandag 12 juni 2006 22:57 schreef Brahimov het volgende:
[..]
MiLalaa schnabbelt bij als vuurspuwster?![]()
"The Magic MiLalaa"quote:
Ik ga lekker... maar ik zal niet te hoog van de toren blazen anders vindt Bruce me een spemmertquote:Op maandag 12 juni 2006 23:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je haalt de 15k wel dit WK
ik de 30k ook wel
jammer.quote:Op maandag 12 juni 2006 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik was jullie kwijt maar nu ben ik er weer![]()
heel verstandigquote:Op maandag 12 juni 2006 23:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga lekker... maar ik zal niet te hoog van de toren blazen anders vindt Bruce me een spemmert
ik ook, maar ik pik de cijfers nog even meequote:Op maandag 12 juni 2006 23:58 schreef snellejelle het volgende:
[..]
heel verstandig
ik ga trouwens slapen
quote:
nogmaalsquote:
quote:Op maandag 12 juni 2006 23:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga lekker... maar ik zal niet te hoog van de toren blazen anders vindt Bruce me een spemmert
ah, van mij ook, maar na die 2 - 0 kan het me niet veel meer schelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
nogmaals![]()
Mijn pool is naar de maan... tenzij Togo, Brazilie en Zwitserland winnen vandaag
Ow das minder...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:57 schreef zjroentje het volgende:
Goddomme zeg, vlak voor m'n faculteit is een vrouw overreden. Door een truckmixer ook nog.
Veel politie, laken erover heen. Dat is geen manier om m'n dag te beginnen ...
ik noem die dingen altijd cementwagenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:26 schreef zjroentje het volgende:
Heb het zelf niet gezien. Scheen al om 8.15 uur gebeurd te zijn, en 2 uur later lag het lijk er nog steeds.
En Remzz, dit is een truckmixer
[afbeelding]
Volgens mij was ie niet vol met beton, anders had de wagen zo'n 30 ton gewogen. De wagen is er ook helemaal overheen gereden ...
Jeetje man wat vreselijk om zoiets meee te maken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:26 schreef zjroentje het volgende:
Die fotograaf stond dus zowat naast me, als ik zie van waar hij de foto heeft genomen.
Ik kwam dus vanaf rechts aanfietsen en zag van verre al dat doek liggen. Schrok toch wel flink ...
Haha, neehoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:36 schreef Spooky4u het volgende:
dat wordt dus toch natura ......
Nou, vooruit dan maar.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:22 schreef Mirri het volgende:
Pfaf, ik heb nu even een hekel aan wiskunde omdat het heeeel erg veel is, alledrie de dingen, in warm weer leren is niet zo leuk en ik wil gewoon vakantie. Ik vind analyse wiskunde niet zo superleuk, want dat vind ik nu een beetje lastig. Het komt erop neer dat ik er niet van hou om zoveel te leren voor een vak..
Dat hij eerst maar eens van die Becker in Halle wint....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:00 schreef Vector_SLD het volgende:
Berdych wint wimbledon, ik zeg het je!
Dat is knap kloten. Sterktequote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:57 schreef zjroentje het volgende:
Goddomme zeg, vlak voor m'n faculteit is een vrouw overreden. Door een truckmixer ook nog.
Veel politie, laken erover heen. Dat is geen manier om m'n dag te beginnen ...
jeujquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:03 schreef TheVulture het volgende:
Om maar even wat vrolijkers te melden... mijn zus is jarig![]()
gefelicidingestquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:04 schreef snellejelle het volgende:
[..]
jeuj
en ik weet nu zeker dat ik begin juli zowat een hele week naar Nice en omgeving ga
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:03 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:03 schreef TheVulture het volgende:
Coolquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:04 schreef snellejelle het volgende:
[..]
jeuj
en ik weet nu zeker dat ik begin juli zowat een hele week naar Nice en omgeving ga
jaquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:11 schreef Bruce117 het volgende:
zijn snellejelle en TheVulture kloontjes van elkaar.
Je ziet ze of beide niet of beide bijna tegelijk
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:11 schreef Bruce117 het volgende:
quote:
Ik wel. Allez Les Bleus!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:08 schreef snellejelle het volgende:
[..]
jij natuurlijk ook! Ik ben nu trouwens een keertje niet voor Frankrijk
Dan heb ik dus al een foto van je zus voorbij zien komenquote:
ik dacht het welquote:
da's onze moederquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:17 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dan heb ik dus al een foto van je zus voorbij zien komen![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:11 schreef Bruce117 het volgende:
Waar is Mitt eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik denk dat Mitt(of was het nu Pfaf?) zijn keuze zo onderhand wel kan maken![]()
Het is nu wel heel triest als ik 'Pics, pics' zou gaan roepenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:03 schreef TheVulture het volgende:
inderdaadquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
Het is nu wel heel triest als ik 'Pics, pics' zou gaan roepen
Easy. 6-4, 6-3.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:24 schreef XL het volgende:
[..]
Dat hij eerst maar eens van die Becker in Halle wint....
Wat is de quote voor Fish?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Easy. 6-4, 6-3.
Mooi bank had je voor Mitt zeg!
1.84 voor Fish.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:32 schreef XL het volgende:
[..]
Wat is de quote voor Fish?
Die rolt Nadal op!
mitt moet niet zeuren!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:42 schreef XL het volgende:
Ik denk niet dat mitt, die bank nog wil [afbeelding]
Jij had toch Ellen in je avatar? Dat was een stuk beterquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Zo, het gebak van mijn zus zit erin
Zuinige zege van Brazil, wederom natuurlijk finaal mis in de pool qua uitslag... nu nog even spemmen bij Sportzomer en dan![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:03 schreef MiLalaa het volgende:
Goedenavond![]()
ik vond het niet zo'n toffe voetbaldag. Maar wel vrij![]()
Ellen staat even in de ijskast tijdens het WK.... maar ze blijftquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:01 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Jij had toch Ellen in je avatar? Dat was een stuk beter
En erg jammer van die 1-0, ze hadden er van mij nog wel een in mogen trappen.
nou wel aardig, alleen ik ben een beetje kwaad op iemandquote:
Welterusten!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:11 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
nou wel aardig, alleen ik ben een beetje kwaad op iemanddat heeft m'n dag nu verpest.
oh maar ik ga naar bed, nog even de sportprogramma's kijken.
Nou welterusten dan, tot snel en laat je niet gek maken hequote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:11 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
nou wel aardig, alleen ik ben een beetje kwaad op iemanddat heeft m'n dag nu verpest.
oh maar ik ga naar bed, nog even de sportprogramma's kijken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:13 schreef placebeau het volgende:
Ah, het begint hier al te bliksemen.
[afbeelding]
Oranje verloochenenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:16 schreef Brahimov het volgende:
Ik vraag me trouwens af wanneer ik van kleur ga verschieten
Ben een beetje oranjemoe. Ali B was de nekslagquote:
dan moet je ook niet naar de dingen eromheen kijken. Dan blijft het gewoon leukquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:20 schreef Brahimov het volgende:
Ben een beetje oranjemoe. Ali B was de nekslag![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:20 schreef MiLalaa het volgende:
oh en nog gefeliciteerd he Vulture.
trustequote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef Brahimov het volgende:
Ik ga ook slapen, danwel proberen dat te doen, in de broeikas die m'n slaapkamer is![]()
![]()
Ze is toch alweer een beetje vrolijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dan moet je ook niet naar de dingen eromheen kijken. Dan blijft het gewoon leuk![]()
en hop daar is de regen en onweer hier
Groningen zal nog wel even droog blijven, helaas.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dan moet je ook niet naar de dingen eromheen kijken. Dan blijft het gewoon leuk![]()
en hop daar is de regen en onweer hier
nee helemaal nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:24 schreef Bruce117 het volgende:
Ze is toch alweer een beetje vrolijk.
Ik wil ook best wel een beetje regen hier, stuur maar door.
trivia is leukquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:25 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Groningen zal nog wel even droog blijven, helaas.
Je hebt gelijk, maar die dingen eromheen vermijden is nogal lastig. Ik kan moeilijk 24/7 #trivia blijven...![]()
Voorlopig ga ik weer even op zwart. En nu dus naar bed. Bye
Jaaaaaaa!!!!!!quote:Op woensdag 14 juni 2006 07:46 schreef Spooky4u het volgende:
gewonnen XL?
Ok, kun jij mij misschien vertellen waarom de primitieve van:quote:
Huh?quote:
Er staat echt letterlijk wat er in mijn boek staat.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:55 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Huh?
De sinus van een kwart pi is een constante, dus dan hou je toch alleen maar 3+C(x-5) over? Volgens mij heb je het verkeerd opgeschreven.
Of ik kan er natuurlijk helemaal naastzitten, want ik snap er eigenlijk ook geen zak van.![]()
Ik vind mijnes er overzichtelijker uit zien met al die spaties...waar is dat * voor?quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:11 schreef zjroentje het volgende:
Whehe, ik snap 'm nu.
Als staat hij niet echt duidelijk opgeschreven. Ik denk dat dit sin(0.25*pi(x-5)) duidelijk was geweest.
de primitieve van de som is de som van de primitievenquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:28 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ok, kun jij mij misschien vertellen waarom de primitieve van:
g(x) = 3 + 2 sin ¼ л (x - 5)
G(x) = 3x - (8/л) . cos ((x - 5) . 0.25л) + c
Waarom??![]()
Ik hoef niet te betalen in natura hč?![]()
Het vermenigvuldigingsteken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:13 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik vind mijnes er overzichtelijker uit zien met al die spaties...waar is dat * voor?
overzichtelijker maar wel minder juist. * staat voor vermenigvuldigen als je met de computer werkt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:13 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik vind mijnes er overzichtelijker uit zien met al die spaties...waar is dat * voor?
quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:13 schreef placebeau het volgende:
[..]
de primitieve van de som is de som van de primitieven
Dus bereken je eerst de onbepaalde integraal van 3, dat wordt 3 * x
Daarna de onbepaalde integraal van 2 sin ( ¼ л (x - 5))
Dit doe je door de substitutie methode toe te passen.
Noem t gelijk aan ¼ л (x - 5)
Dan is dt gelijk aan d (¼ л (x - 5) )= ¼ л d(x-5) = ¼ л dx
en dus is dx gelijk aan 4/л dt
Dan wordt integraal van 2 sin ( ¼ л (x - 5)) dx
gelijk aan de integraal van 2 sin t * 4/л dt
of de integraal van 8/л sint dt
En dus, uit de formules die je gezien hebt, gelijk aan - 8/л cos t
We vullen t terug in en je krijgt - 8/л cos (¼ л (x - 5))
nu moet je dat nog optellen met het eerste stuk, een integratieconstante erbij optellen, en je hebt het gevraagde.
Mijn rekeningnummer volgt.
Haha milalaa, ik had het al weggehaald.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:45 schreef MiLalaa het volgende:
ik dacht gewoon:
f(x) = 1/3x = 3x-1
f'(x) = -3x-2 = -3/x2
maar ik ben al even uit de wiskunde dus kan het mis hebbenwel leuk om te lezen
![]()
edit: huh mirri, waarom heb je som2 nu weggehaald?m'n compu doet hier raar op het werk dus ik snap er nu niks meer van
Nee, ik snap het al.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:56 schreef zjroentje het volgende:
Moet je de afgeleide of de primitieve hebben?
De primitieven van 1/x is ln(x).
quote:
substitutiemethodequote:Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef Mirri het volgende:
[..]
![]()
![]()
En nu een echte kluif, een gemene, want hij kan niet volgens de normale regels:
m(x) = -2x / (x˛ + 1)˛
Die primitiveren, gaat niet.![]()
Hahaha, waarom? Kies je ervoor om wiskundedocent te worden? Aan een middelbare school?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:13 schreef placebeau het volgende:
Volgend jaar mag ik een heel jaar niets anders doen dan zulke dwaze integralen uit te leggen.
Is toch wat anders dan wereldverkenning, cijferen, hoofdrekenen of begrijpend lezen.quote:
Niet mee eens, ik vind scheve asymptoten het lastigst.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef zjroentje het volgende:
Integreren is ook het meeste kutte dat er is. Vooral breuken.
Maar dat is 1 keer door de zure appel heenbijten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:18 schreef Mirri het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik vind scheve asymptoten het lastigst.![]()
Je hebt nog veel te leren als je natuurkunde gaat studeren.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:18 schreef Mirri het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik vind scheve asymptoten het lastigst.![]()
Ja, dankje.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
Je hebt nog veel te leren als je natuurkunde gaat studeren.
ja uiteindelijk komt het wel weer boven na alles te lezen. Ook leuke afwisseling tijdens m'n werkquote:
noem x˛+1 = tquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:22 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ja, dankje.![]()
Het lukt niet echt met die M(x)...kun je het antwoord geven?
Die substitutiereacties heb ik nooit gehad...die ken ik alleen uit de scheikunde.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:25 schreef placebeau het volgende:
[..]
noem x˛+1 = t
dan is dt = d(x˛+1) = 2x dx
Dus dan is m(x)dx = -2x dx/(x˛+1)˛ = -dt / t˛
En verder zal het wel lukken zeker?
Dan schuim je de Rotterdamse straten af op zoek naar ...?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zo af en toe heb ik een echt leven!
Kakkerlakken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan schuim je de Rotterdamse straten af op zoek naar ...?
van x˛ +1quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:29 schreef Mirri het volgende:
[..]
Die substitutiereacties heb ik nooit gehad...die ken ik alleen uit de scheikunde.
Ik snap nog niet waarom dt = d(x˛+1) = 2x dx
Is die 2x de afgeleide van x˛, bedoel je dat?
Je onderbrak de pas de deux.quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:38 schreef zjroentje het volgende:
Męn, ik zie het al helemaal voor me.
BS die vol durf en branie een kakkerlak op z'n schouder tikt en "Ajax de gekste" roept. En dan wel weer heel vlug station Blaak inrennen.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alleen als je zwart bent mag je met Ajax rond lopen. Pure discriminatie!
Het was niet eens de finalequote:Op woensdag 14 juni 2006 14:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zit je nog vol adrenaline van je finale?
mitt is wel een beetje de party-pooper voor spooky.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:52 schreef XL het volgende:
Spooky gaat dat wel een mega-bank plaatsen, vermoed ik.
Ik vond het erg grappig om te lezen. Mooi tactisch spelquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:52 schreef XL het volgende:
[..]
Het was niet eens de finale
maar ik heb echt wel anderhalf uur wakker gelegen ofzo.... was ook goed opgefokt op de baan. Je had erbij moeten zijn denk ik
As usualquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
mitt is wel een beetje de party-pooper voor spooky.
Die gasten speelden ook nog eens een thuiswedstrijd en we waren de laatste partij op het veld. Dus superveel supporters tegen ons en maar 4 voor ons. Naarmate de wedstrijd vorderde en wij dus voor kwamen te staan dropen ook alle supporters af omdat het al laat werdquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vond het erg grappig om te lezen. Mooi tactisch spel
Hij zit gewoon op IRC.... maar schijnbaar niet op te letten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
mitt is wel een beetje de party-pooper voor spooky.
Ja beetje lastig om de punten uit te rekenenquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:58 schreef placebeau het volgende:
Brahimov is terug zwart.
wiskunde, engels en aardrijkskunde..quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:40 schreef Bruce117 het volgende:
Mirri, wat krijg je nog allemaal deze week ?
oef, dat is nog best veel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:21 schreef Mirri het volgende:
[..]
wiskunde, engels en aardrijkskunde..
En volgende week biologie, met DNA e.d. en ook gisting en dissimilatie.
Ja, ik weet het.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:22 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
oef, dat is nog best veel.
Sterkte met het leren.![]()
Dankje! Ja ik heb nog een vraag.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:29 schreef komrad het volgende:
Ik zit ff terug te lezen en het doet me vreugd dat mijn integreren nog wel enigzins goed zit, gelukkig dat ik nog geen differntiaalvergelijkingen gezien heb.
Als je nog vragen hebt Mirri, kan ik je wellicht ook wel helpen
en 5/ x + 1 dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:53 schreef komrad het volgende:
het gaat niet op de 5,dat is een constante factor die je idd gewoon mee kan nemen.
het gaat om wat er in de ln staat (ax+b)
O, sorry, convenieert dat niet?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:58 schreef placebeau het volgende:
Brahimov is terug zwart.
Ja, die bovenste ziet er logisch uit.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:59 schreef komrad het volgende:
volgens mij is het als volgt( maar pin me er niet op vast, jamme dat ik geen boeken hier heb
5/x +1 levert 5*ln(x) +x
5/(x+1) levert wss 5*ln(x+1)
ik zoek nog even verder, de tweede lijkt me niet goed
damn dit valt me tegen van mezelf
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef zjroentje het volgende:
Integreren is ook het meeste kutte dat er is. Vooral breuken.
Leer eens haakjes gebruiken (!)quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:05 schreef Mirri het volgende:
[..]
Het gekke is alleen, dat de primitieve van 1/5x is : lnx/5
Sorry, als ik schrijf dan doe ik het wel, maar ga jij er als moderator maar eens voor zorgen dat ik rechte breukstrepen kan typen.quote:
Alle wiskunde is leuk als je het snapt, helaas mis ik de anaylse-knobbel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:14 schreef Mirri het volgende:
[..]
Analyse vind ik leuk als ik het snap...maar ik heb er dit jaar te weinig aan gedaan.![]()
Die zijn echt niet nodig, iedere wiskundige verelijking is wel met ASCII te typen hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:15 schreef Mirri het volgende:
[..]
Sorry, als ik schrijf dan doe ik het wel, maar ga jij er als moderator maar eens voor zorgen dat ik rechte breukstrepen kan typen.![]()
Ik heb het even uitgeschreven zodat ik me er een voorstelling bij kan maken. De rest gaat vanzelf, dankjewel!quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:16 schreef komrad het volgende:
int (1/(5x))dx= int ((5x)^1)dx
nu ga ik even proefondervindelij kverder
stel (5x)^-1 = 5^-1*x^-1 oftewel 1/5*x^-1
x - 5x^-1 - 1/5x^-1
1 - 1/5 - 1/5
2 - 1/10 - 1/10
3 - 1/15 - 1/15
lijkt te kloppen (ook hiervan kan ik de wisk onderbouwing niet zomaar oplepelen)/ Let op bij een kwadratische functie van x gaat dit niet zo maar meer op
@ Placebeau, excuus voor deze leek uitleg maar ik hoop maar de Mirri er verder mee kan
derhalve geldt:
(5x)^-1 = 5^1*x^-1 oftewel 1/5*x^-1
Int 1/5 (x^-1)= 1/5 Int (x^-1) = 1/5ln(x)= ln(x)/5
die heb ik ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:23 schreef komrad het volgende:
ik heb trouwens de algemene formule gevonden
de int a/(bx+c)dx wordt: a/b* ln(bx+c)
dan had je het antwoord toch alquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:28 schreef Mirri het volgende:
[..]
die heb ik ook![]()
Bedankt! ik ga weer verder met leren.![]()
![]()
je bent te laat mopquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:25 schreef snellejelle het volgende:
hi there
of ben ik te vroeg en is TV er nog niet?
wat heb je gekookt? afhaalchineesquote:
Burritosquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
wat heb je gekookt? afhaalchinees
Water en het is misschien wel misluktquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
wat heb je gekookt? afhaalchinees
Jaaa, ik heb zo'n heel boekje met allemaal formules, daar staat die ook in. Maar ik kan het niet toepassen op deze, en later lukte het wel. Had niet te snel moeten zeuren, sorry.quote:
water koken heb ik inderdaad verdacht veel moeite meequote:Op woensdag 14 juni 2006 19:46 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Water en het is misschien wel mislukt
Wanneer ga je voor me kokenquote:
Jelle heeft alles zelf opgegetenquote:
kloptquote:
Misschien dat Maril nog wat lekkers kan maken?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:05 schreef snellejelle het volgende:
[..]
klopt
Ik heb pas mijn friteuse schoongemaakt en heb geen frituurvet meer dus kan ook geen bitterballen maken.. sorry
is al goed, heb ik ook weer eens iets met wiskunde gedaanquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:48 schreef Mirri het volgende:
[..]
Jaaa, ik heb zo'n heel boekje met allemaal formules, daar staat die ook in. Maar ik kan het niet toepassen op deze, en later lukte het wel. Had niet te snel moeten zeuren, sorry.
En uhh, het spijt me hoor.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het lijkt me voor iedereen beter dat dat ook voor mij geldt...quote:
anders eten we zeker anti-aanbaklaagquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:22 schreef Brahimov het volgende:
[..]
het lijkt me voor iedereen beter dat dat ook voor mij geldt...
over de datum staken de stemmen nogquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:24 schreef Ericr het volgende:
Komt er weer een meet?Volgens mij kwam er ook een schaatsmeet, deze maand of zo.
Gewoon meer maken dan je opeet, da's logischquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:24 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de taartenwinkel
zit nog in de ontwikkelingsfase. En ik kan beter bakken dan koken. En dus tot die tijd ben ik gewoon proever.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:24 schreef Bruce117 het volgende:
Hoe zit het dan met de taartenwinkel
ik ben van 2 tot en met 7 juli niet beschikbaarquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
over de datum staken de stemmen nog
Al weer wat vrolijker dan gisterenquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:26 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
zit nog in de ontwikkelingsfase. En ik kan beter bakken dan koken. En dus tot die tijd ben ik gewoon proever.
quote:
ietsje. Al had ik nog steeds wel de neiging iedereen die ik tegenkwam met koekenpan op z'n hoofd te meppen.quote:
op wie ben je zo boos dan MiLalaa?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:28 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ietsje. Al had ik nog steeds wel de neiging iedereen die ik tegenkwam met koekenpan op z'n hoofd te meppen.
met jou alles goed Bruce?
quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:30 schreef Mirri het volgende:
Aaaahhh ik ben klaar met fucking wiskunde leren!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb net mijn docent even gebeld met de laatste vraagjes...![]()
Nadat ik vanacht zo goed als niet geslapen heb van de belachelijke warmte gaat het toch nog best goed.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:28 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ietsje. Al had ik nog steeds wel de neiging iedereen die ik tegenkwam met koekenpan op z'n hoofd te meppen.
met jou alles goed Bruce?
ja maar... is het Nederlands? staken? Ik bedoel in deze zin.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:31 schreef Brahimov het volgende:
bijvoorbeeld 2-2
Wat voor zin?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:33 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja maar... is het Nederlands? staken? Ik bedoel in deze zin.
Misschien moet Mirri me het uitleggen, met haar tentamen Nederlands. Of hebben we hier ook een docent voor?
'De stemmen staken' is wel nederlands, dacht ikquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:33 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja maar... is het Nederlands? staken? Ik bedoel in deze zin.
Misschien moet Mirri me het uitleggen, met haar tentamen Nederlands. Of hebben we hier ook een docent voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |