Ja, dat is idd een mooi voorbeeld, van imo, lelijke codequote:Op maandag 12 juni 2006 20:20 schreef Schorpioen het volgende:
1 $o =~ s/./chr((ord($&)-13+$f*&e)%26+65)/eg;
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je een hoop files in 1 tar bestand zetten of wil je meerdere tar bestanden aanmaken?quote:Op maandag 12 juni 2006 20:32 schreef Tijn het volgende:
Oh en bedankt devzero, ik snap 'em nu helemaal
Gelijk maar nog een vraag (ik ben toch bezig, hehe). Ik wil een zooitje files tarren en bz2'en. Ik weet op zich wel hoe dat moet, maar ik heb eens gelezen dat het ook met 1 commando kan. Hoe gaat dat? Of geldt dat alleen voor uitpakken?
1 2 | tar jcvf documenten.tar.bz2 *.txt *.doc |
Ik heb een hoop files en ik wil daar 1 tar van maken en deze tar bzip2'en.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:50 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je een hoop files in 1 tar bestand zetten of wil je meerdere tar bestanden aanmaken?
Ah, het is gewoon -jquote:1 tar bestand aanmaken (met bz2 compressie) is gewoon "tar jcvf bestand.tar.bz2 [al je files eventueel met wildcards]", bv
[ code verwijderd ]
Het is natuurlijk gewoon baggercode en elke programmeur die dit produceert zouden ze door de kop moeten schieten. Ik heb het ook niet geschreven, het komt uit het boek Cryptonomicon van Neil Stephenson (erg cool boek trouwens!). Al mijn code is uiteraard superduidelijk en gestructureerd en ruimelijk voorzien van verhelderend commentaarquote:Op maandag 12 juni 2006 20:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een mooi voorbeeld, van imo, lelijke codeVoor ieder karakter in $o doe je een berekening op de numerieke waarde van dat character en dan maak je er weer een character van. Je zou maar iets willen veranderen aan deze regel en de laatste g uit de regexp vergeten
Het mag dan wel sneller zijn dan een for-loop, maar minder duidelijk. Ach, ieder zijn eigen smaak en dat is maar goed ook
man tar is makkelijkerquote:Op maandag 12 juni 2006 20:55 schreef Tijn het volgende:
Ah, het is gewoon -jIk had eroverheen gelezen nadat ik "tar --help" had gedaan... het was zo'n lap tekst
quote:-j, --bzip2
filter archive through bzip2, use to decompress .bz2 files.
WARNING: some previous versions of tar used option -I to filter
through bzip2. When writing scripts, use --bzip2 instead of -j
so that both older and newer tar versions will work.
1 2 3 | warning: /home/tim/Restafval/w32codec-all-20050412-0.pm.0.i586.rpm: Header V3 DSA signature: NOKEY, key ID 5277a2fa package w32codec-all-20050412-0.pm.0 is already installed |
1 2 | error: package w32codec-all-20050412-0.pm.0.i586.rpm is not installed |
1 |
Je kan toch gewoon de smtp server van je provider gebruiken en dan je hotmail adres als afzenderadres instellen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:05 schreef AntiHero het volgende:
Ik heb Kmail zover gekregen dat het mijn hotmail berichten ophaalt (dmv Gotmail), wat verder geen problemen geeft. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik in kan stellen dat ik via Kmail over mijn hotmail account berichten terug kan sturen, in al die mooie 'Hotmail & Kmail (using Gotmail)'-Howto' s staat alleen maar hoe je kan ontvangen, verzenden wordt nergens genoemd.
Kan dit verzenden ook via Gotmail, is daar een ander script voor of kan je uberhaupt niets over hotmail verzenden met Kmail. Smtp instellen op hotmail.com werkt iig niet.
Hehe wat stel ik veel vragen![]()
1 |
1 |
Ziet er meer uit als een herstart van syslog dan een reboot, dat hoeft dus niet perse een reboot te zijn.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:34 schreef Tijn het volgende:
Ik neem ten minste aan dat dit reboots zijn:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |