Omdat niemand tijd/zin heeft om het te herschrijven denk ik.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:03 schreef AlohaXa het volgende:
Waarom staan er nog veroudere informatie in TS?
Ik trek mijn vraag/statement/opmerking terug.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:06 schreef Symer het volgende:
[..]
Omdat niemand tijd/zin heeft om het te herschrijven denk ik.
Als jij de verhaaltjes wil updaten, wil Miguel dat vast wel veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Veni, vidi, vici."
Natuurlijk ben ik daartoe bereid. Ik heb enkele verhaaltjes al eens (deels) aangepast, maar nu heb ik er iig echt geen zin inquote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:06 schreef Symer het volgende:
Omdat niemand tijd/zin heeft om het te herschrijven denk ik.
Als jij de verhaaltjes update, wil Miguel dat vast wel veranderen.
Niet leukquote:
Maar het is wel zo.quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:44 schreef Miguel het volgende:
Ik heb enkele verhaaltjes al eens (deels) aangepast, maar nu heb ik er iig echt geen zin inDegene die er wel de tijd en inspiratie voor kan vinden krijg een eervolle vermelding in de OP
![]()
Ik heb half geprobeerd het te volgen, maar ik snap er niet veel van eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:34 schreef Ascaroth het volgende:
Nog mensen die 'The Lost Experience' bijhouden of wordt dat bagger gevonden?
Ik vind Jack niet zo heel boeiend eerlijk gezegd, maar ik heb het idee dat we van Jack nog maar bar weinig weten en dat er in seizoen 3 meer naar voren zal komen. Er is ook al aangekondigd dat we te horen krijgen hoe het zit met z'n tatoeages, Lost kennende zal daar wel een diepzinnige gedachte achter zitten.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:37 schreef Spinazie het volgende:
Lost is erg goed. Wie is jullie favoriet? Mijne is Jack, met stip. Ik geloof alleen wel dat ik daar de enige in ben...
Katequote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:37 schreef Spinazie het volgende:
Lost is erg goed. Wie is jullie favoriet? Mijne is Jack, met stip. Ik geloof alleen wel dat ik daar de enige in ben...
Ok, maar dan:quote:
Sawyer + Kate dan... (eigenlijk liever ik + Kate maar dat wil je vast niet horen...)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:04 schreef Spinazie het volgende:
[..]
Ok, maar dan:
Hoop je op Kate + Jack, of Kate + Sawyer.
Het mag inmiddels duidelijk zijn welke mijn voorkeur heeft.
Ik volg hetquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:34 schreef Ascaroth het volgende:
Nog mensen die 'The Lost Experience' bijhouden of wordt dat bagger gevonden?
Alle drie filosofen leefden in de tijd van de Verlichting. Misschien is het een hint van de makers dat Dharma voor een nieuwe Verlichting gaat zorgen ofzo?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:58 schreef Spinazie het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens nagedacht wat het kan betekenen dat veel personen achternamen van bekende filosofen hebben?
(John) Locke, (Danielle) Rousseau en (Desmond) Hume.
Zal ook iets mee zijn.
Dat zou het "nieuwe leven" kunnen verklaren waar sommige mensen het over hebben. Dat Locke weer kan lopen, Rose beter wordt, Sun zwanger is enz.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:43 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat betekent dan dat de geschiedenis zich herhaalt en dan is het ook duidelijk waar de originele titel van deze serie op slaat. Ik las namelijk ergens dat ze de serie eerst niet 'Lost' maar 'The Circle' wilden noemen, maar daar hebben ze niet voor gekozen omdat dat teveel weg zou geven.
Misschien kan je het nog letterlijker nemen en herhaalt de geschiedenis zich echt, dus dat Adam & Eve die in de grot lagen opgebaard eigenlijk de lijken van Jack en Kate zijn (of Rose en Bernard aangezien zij gezegd hebben nooit van het eiland af te zullen gaan).quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:46 schreef Pilstonnetje het volgende:
[..]
Dat zou het "nieuwe leven" kunnen verklaren waar sommige mensen het over hebben. Dat Locke weer kan lopen, Rose beter wordt, Sun zwanger is enz.
Klinkt wel aardig, maar zouden er dan niet meerdere vliegtuigen op het eiland moeten liggen?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:55 schreef Symer het volgende:
[..]
Misschien kan je het nog letterlijker nemen en herhaalt de geschiedenis zich echt, dus dat Adam & Eve die in de grot lagen opgebaard eigenlijk de lijken van Jack en Kate zijn (of Rose en Bernard aangezien zij gezegd hebben nooit van het eiland af te zullen gaan).
En dat, net zoals alle wegen vanaf het eiland weer terug naar het eiland leiden (denk aan Desmond in zijn boot), ook de 'vertrekkende' tijd steeds terug keert naar het eiland.
Ik denk dat ik te ver doordraaf, want ik begin duizelig te worden
Dat vliegtuig zou dan steeds weer wegspoelen (het ligt er nu ook niet meer).quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:06 schreef Pilstonnetje het volgende:
[..]
Klinkt wel aardig, maar zouden er dan niet meerdere vliegtuigen op het eiland moeten liggen?![]()
En de cockpit dan?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:10 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat vliegtuig zou dan steeds weer wegspoelen (het ligt er nu ook niet meer).
De cockpit kan om allerlei redenen na verloop van tijd verdwijnen (orkaan/brand/monster/wordt gesloopt door iemand), maar je hebt wel gelijk. Er zouden dan namelijk ook tig Black Rocks moeten liggen.quote:
Of die verdwijnen ook na verloop van tijd, maar ik denk inderdaad dat het een beetje ver gezocht is.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:54 schreef Symer het volgende:
[..]
De cockpit kan om allerlei redenen na verloop van tijd verdwijnen (orkaan/brand/monster/wordt gesloopt door iemand), maar je hebt wel gelijk. Er zouden dan namelijk ook tig Black Rocks moeten liggen.
Nee hoor, ik stem ook voor Jackquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:37 schreef Spinazie het volgende:
Ah, zo zie je maar weer. Ik heb trouwens vandaag een interview met Kate (nou ja, met Evangeline Lilly) en daar stond in dat ze wel slank is, maar niet Hollywood-slank. Ik vind dat best vreemd, want volgens mij is ze wel hyperslank (mooi, daar niet van).quote:Op maandag 12 juni 2006 13:58 schreef Green_eye het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stem ook voor Jack
Tevens tvp
Volgens mij lijkt 'ie alleen heel veel op Matthew Fox, maar het is 'em niet. Ergens op een vorig topic staat een plaatje met screens van de hoofden van allebei en daarop is dacht ik vrij duidelijk te zien dat die Portugees een andere acteur is.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:40 schreef Spinazie het volgende:
[..]
Ah, zo zie je maar weer. Ik heb trouwens vandaag een interview met Kate (nou ja, met Evangeline Lilly) en daar stond in dat ze wel slank is, maar niet Hollywood-slank. Ik vind dat best vreemd, want volgens mij is ze wel hyperslank (mooi, daar niet van).
Afijn, niet zo heel interessant. Even iets anders: ik kan nog steeds niet geloven dat één van de twee portugezen in de laatste aflevering, laatste scène, niet dezelfde acteur als Jack is (Matthew Fox). Daarmee bedoel ik degene die Penelope belt. Toen ik het zag wist ik het zéker! Maar de makers schijnen in in hun podcast bevestigt te hebben dat hij het niet was, maar een andere acteur. Ik heb het daarna nog eens teruggezien, maar volgens mij zitten ze een potje te liegen. Het ís dezelfde acteur als Jack. Wat jullie?
O, even kijkenquote:Op maandag 12 juni 2006 18:52 schreef Pilstonnetje het volgende:
[..]
Ergens op een vorig topic staat een plaatje met screens van de hoofden van allebei
Dit zijn ze:quote:
Met een stel wetenschappers lijk mij een dood veinzen niet zo'n probleem, het is niet zo dat Jack aan zijn pols heeft gevoeld of hij wel echt dood is (en zijn doodskist was later ook leeg).quote:Op maandag 12 juni 2006 20:27 schreef Spinazie het volgende:
Enige kink in de kabel is dat Jack hem dood heeft gezien in het mortuarium...
Kijk eens goed naar de oren en de mond.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:07 schreef Pilstonnetje het volgende:
[..]
Dit zijn ze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het verschil is niet zo heel duidelijk, maar dit is de acteur die de Portugees speelt: http://www.imdb.com/name/nm0502653/
Eerder is er ook al besproken dat dat monster zich waarschijnlijk in andere gedaantes kan voordoen, en zo dus de vader van Jack was. (net zoals het paard bij kate/sawyer en die dude met hurley)quote:Op maandag 12 juni 2006 20:27 schreef Spinazie het volgende:
Mijn eigen vermoeden is dat de vader van Jack in Australie is benadert door Dharma om zijn dokterskwaliteiten te gebruiken voor het onderzoek en nu ergens op het eiland zit. Enige kink in de kabel is dat Jack hem dood heeft gezien in het mortuarium...
Het is sowieso een vaag verhaal met z'n vader. Hoe was zn vader gestorven, anders istie mischien ook door het eiland beter gemaakt en aan de wandel gegaanquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:26 schreef Spinazie het volgende:
Ja, dat is waar. Waarschijnlijk heeft Jack - in de zee, in het oerwoud - niet zijn vader gezien maar het monster in de gedaante van zijn vader. Het vreemde is echter dan wel dat deze 'visioenen' direct stopten nadat hij de kist van zijn vader leeg had gevonden.
Jack moest dus weten dat zijn vader niet in de kist zat (en dus misschien nog wel leeft). Maar waarom zou het monster dat aan hem willen laten zien? Wordt hij dan toch bestuurd?![]()
hadden ze niet ook gezegd dat de online experience niet 100% hoefde te kloppen met wat er op tv gebeurd? not sure...quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:39 schreef Symer het volgende:
Eergisteren is in het Lost spel bekent gemaakt waar D.H.A.R.M.A. voor staat.
Dat blijkt 'Department of Heuristics and Research Material Applications' te zijn.
The Dhamra Initiative (opgericht door Gerald en Karen DeGroot) is dus een project dat opgezet is door deze afdeling van de University of Michigan. Maar als je die naam zo ziet zou je eerder zeggen dat de DHARMA afdeling zorgt voor het materiaal op de universiteit en dat het zelf geen onderzoek doet. Dat kan toch niet kloppen?
Dat lijkt me stug, zou erg lomp zijn als het wel zo was.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:10 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
[..]
hadden ze niet ook gezegd dat de online experience niet 100% hoefde te kloppen met wat er op tv gebeurd? not sure...
Hoewel deze theorie al ontkracht is door de makers van Lost wordt hij hier toch naar voren gebracht. Zouden de makers dan zelfs kloppende theorieën ontkrachten om ons maar aan het speculeren te houden?quote:Caller: "Dan, this is Franklin. I teach bioengineering at a Big Ten University."
DJ Dan: "Hut-hut, Franklin, hike me the info."
Caller: "Well, what I'm worried about is nanotechnology."
DJ Dan: "Uh, nanotech-what?"
Caller: "Nanotechnology, it's essentially the miniaturization of machines down to the molecular level."
DJ Dan: "Oh, w-wait, w-whoa, y-you mean, you mean robots so small that they're invisible? That sounds awful. Why would anybody want to do that?"
Caller: "Well, there's lots of useful applications: medicine, computers. For example, you could capture billions of these nanites—"
DJ Dan: "N-nanites? Nanites? Is that geek for 'insivible tiny robots'?"
Caller: "Right. You could capture them in an electromagnetic field and have them float over, say, wheat fields, acting as a poison-free pesticide."
DJ Dan: "Whoa, whoa, whoa, wait a minute, w-what does that even look like? If a bunch of these, uh, these, uh, nano-thingies got together, what are we talking about here?"
Caller: "Something like a stormcloud."
DJ Dan: [Laughs.] "Okay, Frankie, you know sometimes a stormcloud is just a stormcloud. So, so wait a second, so wait a second, so, uh, you're saying these, uh, these tiny invisible robots, uh, can kill?"
Caller: "Yes. And they can think."
DJ Dan: "Well, you heard it folks, tiny invisible killer brains. And I was worried about the Hanso Foundation. DJ Dan, back in three. Gotta slip into my impenetrable lead suit."
Om de illusie te wekken dat het een stel primitievelingen zijn, maar waarom dat nodig was weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:02 schreef Kadesh het volgende:
Ik weet niet of het al ergens gepost is, maar waarom heeft die "Zeke" van de others (of hoe ie ook heet) een nepbaard opgeplakt?
Ja die Others lopen er allemaal bij of ze zou van de vuilnisbelt van een derde wereldland komen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:20 schreef Symer het volgende:
[..]
Om de illusie te wekken dat het een stel primitievelingen zijn, maar waarom dat nodig was weet ik ook niet.
Ik snap het niet helemaal. Op welke theorie wordt hier nou ingespeeld?quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:55 schreef Symer het volgende:
Meer Lost Experience nieuws:
Dit had een beller te zeggen in een podcast van conspiracy-theorist Dj Dan:
[..]
Hoewel deze theorie al ontkracht is door de makers van Lost wordt hij hier toch naar voren gebracht. Zouden de makers dan zelfs kloppende theorieën ontkrachten om ons maar aan het speculeren te houden?
Nanobots vormen het "eilandbeest"quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:38 schreef Spinazie het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Op welke theorie wordt hier nou ingespeeld?
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:25 schreef dapluiz het volgende:
Wow, check de meest recente clue van the lost experience, best vet
http://thelostexperienceclues.blogspot.com/
Ik snap er geen ruk vanquote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:56 schreef Symer het volgende:
[..]
![]()
Zou hij nu dood zijn wat angstvallig stil wordt gehouden door THF of zouden ze hem gevangen houden, zoals Persephone denkt?
Je hebt Clue #54 uitgewerkt zoals daar staat?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:52 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik snap er geen ruk van![]()
Wát is de clue?
Jah dat zag ik ook! Dr fonzie, hij zag er daar trouwens een stuk beter uit, veel smaller ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:15 schreef inasras het volgende:
Ik zat gister Friends te kijken, die aflevering waar Phoebe bevalt van de 3 kinderen van haar broer, en de dokter (fan van Happy Days) is Bernard.. Wel grappig om hem in die totaal andere rol te zien!
![]()
heb ik iets gemist? Hanso = Dharma?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:42 schreef marsu het volgende:
http://www.thehansofoundation.org/
Nieuw berichtje op de site.
Thnx!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Je hebt Clue #54 uitgewerkt zoals daar staat?
Het gaat over Alvar Hanso, je ziet eerst een brief van een dokter die hem ooit bloed afgenomen heeft waaruit blijkt dat Hanso een dodelijke ziekte heeft en dat hij óf aan radioactieve straling heeft blootgestaan óf een donorhart heeft.
Daarna zie je dat Hanso sinds zijn laatste publiekelijke optreden niet meer op zijn kantoor is geweest waarna Persephone zegt dat ze denkt dat Thomas Mittelwerk (de tweede man van The Hanso Foundation) Hanso gevangen houdt.
Tenslotte wordt Persephone onderbroken en word je van de site afgegooid.
Het gaat tot nu toe over mensen die ons ervan willen overtuigen dat The Hanso Foundation helemaal niet zulke nobele doelen heeft als ze zelf zeggen.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:13 schreef Greening het volgende:
Van de LOST Experience snap ik nog niet zoveel, maar het geeft meer informatie over DHARMA en The Hanso Foundation als ik het goed begrijp....
Er is op een gegeven moment een plaatje van een paard, misschien het paard van Kate.quote:
1 2 3 4 | Where did they go? Why didn't they return? Whatever happend to the dharma initiative? |
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:01 schreef Pilstonnetje het volgende:
edit: Er is ook een plaatje bij van een reuzenmiereneter, was daar niet eerder al iets mee?
De onderzoekers hebben ook noordpoolkleding aan, dus ik denk dat ze daar de ijsberen ophalen om ze naar het eiland te brengen.quote:En best vreemd dat die ijsberen in de sneeuw te zien zijn, er is op het eiland toch nog geen sneeuw gespot?
Daar wordt ook een link gegeven naar meer informatie over The Black Rock (dat schip in de jungle).quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:08 schreef dapluiz het volgende:
Van lost experience blog :
http://stophanso.rachelblake.com/index2.html
Mittelberg is met duistere dingen bezig
Die naam Magnus Hanso staat ook op de Blastdoor-Map.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat schip was eigendom van een handelscompagnie genaamd The New World Sea Traders (net zoiets als de VOC dus). Dat bedrijf was eigendom van een man genaamd Magnus Hanso. (overgrootvader van Alvar Hanso?)
Dus blijkbaar was hij aan boord toen het schip op het eiland strandde en ligt 'ie daar ook begraven.quote:Known final resting place of Magnus Hanso/Blackrock.
Aha. Het is vast geen toeval dat Alvar Hanso een project financiert dat plaats vindt op hetzelfde eiland als waar zijn overgrootvader begraven ligt. Maar wat zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:50 schreef Pilstonnetje het volgende:
Dus blijkbaar was hij aan boord toen het schip op het eiland strandde en ligt 'ie daar ook begraven.
Dat is wel de bedoeling ja. Een doel van het spel is om ook mensen die graag puzzels oplossen, maar geen Lost kijken, naar de serie te trekken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:32 schreef t-x-m het volgende:
Misschien creeerd dit ook weer een impuls om de in seizoen 2 dalende kijkcijfers weer op te krikken!?
Grappig om te zien hoe iedereen meteen de hele planeet af ging speuren op zoek naar dat eiland. Ze hebben het inmiddels ook al gevonden: het ligt in het noordwesten van Lake Superior.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:33 schreef dapluiz het volgende:
Nieuwe clue uit, rachel is Mittelwerk tegen gekomen en hij had een portfolio bij zich waar o.a. een kaart van een eiland in zat, waar verder geen gegevens bij stonden
Check clue 61 op http://thelostexperienceclues.blogspot.com/
Check ook rachel's blog : http://stophanso.rachelblake.com/index2.html
Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met The Matrix en The Animatrix. Je kunt het verhaal prima volgen zonder The Animatrix gezien te hebben, maar daardoor loop je wel een aantal dingen in de films zelf mis.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die clue's interesseren met echt geen kut als ik eerlijk ben. Is het de bedoeling dat ze er op voortborduren in de episodes of staat dat er los van?
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik vraag me af hoe ze dat met de verschillende tijdlijnen gaan doen. Ik bedoel, in The Experience is het nu het 24 juni 2006, terwijl het in Lost 28 november 2004 is.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:01 schreef dapluiz het volgende:
Ze hebben het ook al over verdwenen scientist gehad, dus ik denk dat ze vanzelf wel bij het "lost" eiland aankomen, misschien wel dat ze het samen alten gaan met de zoektoch van penny ofzo ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |