abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:36:33 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_38683889
Ik vroeg me af of jullie geloven in soulmates? Hiermee bedoel ik: als een man en een vrouw elkaar ontmoeten en dat je elkaar leuk vind. Uit die vriendschap, liefde..wat gebeurt er daarna als je allebei heel spiritueel bent? Heb je wel eens een soulmate gevonden en wat merk je daar momenteel van?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_38684673
Een Soulmate word ook wel eens beschreven als "De ware" volgens mij. Mijn vriendin geloofde daar nooit in (zij is 24) ze heeft verschillende vriendjes gehad maar nu heeft ze toch dat gevoel (wat wederzijds is) dat het "de ware" is dus een soulmate. Maar beide zijn wij niet spiritueel ofzo verre van zelfs.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:09:15 #3
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_38684789
Voor mij is de term "soulmate" een beetje een zweverige term voor iemand waar je je 100% bij op je gemak voelt en dus 100% jezelf kan zijn. Iemand die op een lijn met je zit kwa gedachten en dat soort dingen. Gelukkig heb ik die persoon gevonden
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:15:04 #4
91333 displission
pi_38684931
dat is altijd leuk om te horen toch? maar heb je dan behoefte om je spiritueel te "verrijken" met elkaar Ultralaser? Denk je of denken andere niet dat dat een vereiste is..?? dat je dan nog hoger kan komen?

Misschien moet ik het anders brengen. Soulmates..hebben natuurlijk allerbei een bepaald niveau. Misschien is dit niet spiritueel of gaat dat nog komen..dit speelt natuurlijk op verschillende niveau's van partners..de een zal meer willen experimenteren, de anders wat minder..is het om een soulmate te vinden altijd noodzakelijk dat je een bepaalde balans houd? Hebben soulmates weleens ruzie? Of zitten ze alleen maar romatisch te kroelen? De ware..gaat dat zover als sterven voor de ander..?? Of gaat het door met het leven..??

Misschien eerst een goed idee om tot een defintitie van dit woord te komen..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_38685352
De soulmate is wat mij betreft beperkt houdbaar omdat je in elke fase van je ;even toch iets anders zoekt en iedereen zich anders ontwikkeld. Ik geloof dus ook niet in eeuwige liefde, wel in houden van maar dat is heel wat anders.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_38685391
Mijn Soulmate heb ik ruim een jaar geleden ontmoet. Soms een beetje lastige situatie; hij getrouwd, ik getrouwd. Maar op de momenten dat we samen zijn valt dat weg, zijn we volledig voor elkaar. Toch is hij niet de man met wie ik een leven zou kunnen opbouwen, en hij ook niet met mij.
We zijn heel erg verschillend in levenswijze, opvattingen, manier van omgaan met bepaalde zaken.
Spiritueel zijn wel elkaars gelijke, en dat is ook onze kracht samen. Echter als er anderen bij zijn, is ook de band verbroken.
Zijn vrouw is ziekelijk jaloers, en daarom ga ik niet graag naar zijn huis. Zij begrijpt helemaal niet wat we voor elkaar voelen. Is ook erg bezig met : wat zal de omgeving hier wel van denken.Ja lekker belangrijk. Maar mijn man begrijpt onze relatie en heeft er geen problemen mee als we elkaar ontmoeten. Ook niet als dat in ons huis is.
Houden van..........ja zeker, forever friends.
We hebben ook beiden een tatouage laten zetten als teken van onze liefde voor elkaar.
Ik heb hem inmiddels alweer een maand niet gezien. Het wordt wel weer tijd .
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:32:31 #7
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_38685433
Als er al Soulmates bestaan denk ik niet dat het 1 speciale is. Aangezien de meeste mensen die hem of haar denken gevonden te hebben dit in de buurt van hun omgeving hebben gevonden.

Ik weet zeker dat er dus nog heel wat mensen die 100% bij je passen in NL rondlopen... stel je eens voor hoeveel mensen op de hele wereld bij je passen dan......

Of Soulmates bestaan? Tsja... in ieder geval is het niet 1 specifieke
:r Patty Brard :r
pi_38685495
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:15 schreef displission het volgende:
dat is altijd leuk om te horen toch? maar heb je dan behoefte om je spiritueel te "verrijken" met elkaar Ultralaser? Denk je of denken andere niet dat dat een vereiste is..?? dat je dan nog hoger kan komen?
Ik zou wel mijn yogini willen ontmoeten
En elkaar spiritueel "verrijken"
quote:
Voor mij is die dat zij erg op mij lijkt (ik ben dan ook erg tevreden met mezelf). Ik heb wel wat spirituele waarden, 1tje daarvan is geweldloosheid en ruzie in een relatie past daar niet in. Dat schijnt voor veel vrouwen onmogelijk te zijn of uiterst saai. Ik zie het zelf niet zo, je hebt wel wat beters te doen dan te bekvechten of je gelijk te behalen.

Maargoed aangezien ik besta is er een kans dat er ergens een meisje rondloopt die net zo of misschien wel meer spiritueel geflipt is als ik. Tot op heden heb ik haar niet ontmoet. Ook geloof ik niet in een individuele ziel maar mijn definitie van bewustzijn heeft wel raakvlakken. Dus ja, ik geloof wel in 2 mensen die bijzonder goed bij elkaar passen met dezelfde doelen in het leven.
pi_38685558
Ik denk dat er wel meerdere soulmates bestaan.
Van die mensen die je leert kennen en waarvan je vanaf het eerste momen gewoon weet dat het goed zit. Dat kan ook een vriendin of gewone vriend zijn.
Dit gevoel heb ik een paar keer gehad met mensen en deze zijn mij allen nog steeds zeer dierbaar.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:43:54 #10
91333 displission
pi_38685727
Wat als je in een soort dagboek haar beschrijft, met uiterlijke kenmerken en waar ze te vinden is enzo..Dan ga je vervolgens uit in de stad en dan kom je haar tegen.. dat zou echt geweldig zijn toch? Wat als ze zegt tegen je dat je nog even moet wachten en geduld moet hebben? In zo'n situatie ben ik nu beland. Of gaat dat iets te ver volgens jullie?
pi_38685750
Ik heb wel eens een ultieme klik gehad met een meisje. Dt was heel vreemd, en al wilden we in het begin beide niets met elkaar. (Zij kwam net uit een moeilijke relatie en ik had twee vrienden die ook claimden haar leuk te vinden) was er niets aan te doen. Op dag één wisten we precies van elkaar wat we dachten, wat we voelden en wat we wilde zeggen. Eigenlijk heel bizar.

Het was maar voor een week, want het was op vakantie, maar zoiets heb ik nooit meer meegemaakt met andere mensen. Dit is nu 8 jaar geleden. Ik denk nog wel veel aan haar, maar zou haar niet eens meer willen ontmoeten, uit angst dat het nu tegen zou vallen. (overigens ben ik er wel achter dat ze tegenwoordig een paar straten van mij vandaan woont....)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:51:13 #12
91333 displission
pi_38685944
dit kwam van een online woordenboek af:
soul mate
n.
One of two persons compatible with each other in disposition, point of view, or sensitivity.

Terwijl hier nu al de meningen verdeelt zijn. Ik zie het zo..terwijl biancavia weer denkt dat er meerdere soulmates zijn..dit is een vb. dat woorden aan verandering onderhevig zijn(deze omschrijving hierboven)

Dit is toch typisch een punt van een woord in een hoekje stoppen? Hoe kan die site dat nu zo beschrijven? Kijk dit is eigenlijk het geval met veel woorden..dan niet alle?? Je kunt er een andere betekenis aangeven als je de betekenis die algemeen geaccepteerd wordt verandert..dan is het jouw mening en "betekenis". Ik denk niet dat de omschrijving van dit woord in dit woordenboek correct is. Dit zijn slechts drie woorden die een uiterst complex woord trachten te beschrijven..
disposition, point of view, or sensitivity.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:52:22 #13
91333 displission
pi_38685973
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:44 schreef zatoichi het volgende:
(overigens ben ik er wel achter dat ze tegenwoordig een paar straten van mij vandaan woont....)
Waar wacht je op?
pi_38686398
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:43 schreef displission het volgende:
Of gaat dat iets te ver volgens jullie?
Ja, je wordt volgens mij gewoon aan het lijntje gehouden. Als soulmates staan voor de ideale partners dan zouden jullie elkaar op het juiste moment tegen komen. Dan zou je niet van elkaar weg te slaan zijn en niet dat 1 van de 2 redenen heeft om niet bij elkaar te zijn. Ik weet ook niet wat haar redenen zijn natuurlijk maar de echt leuke ontmoetingen die ik heb gehad ging alles vanzelf zegmaar, zonder dat 1 van de 2 moeilijk doet.
pi_38686540
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:43 schreef displission het volgende:
Wat als je in een soort dagboek haar beschrijft, met uiterlijke kenmerken en waar ze te vinden is enzo..Dan ga je vervolgens uit in de stad en dan kom je haar tegen.. dat zou echt geweldig zijn toch? Wat als ze zegt tegen je dat je nog even moet wachten en geduld moet hebben? In zo'n situatie ben ik nu beland.
Nu wordt ik toch nieuwsgierig . Je bent haar dus al tegengekomen? Waarom denk je dat zij jouw soulmate is?

Ik denk ook dat er meerdere soulmates zijn en dat je met een soulmate ook niet persé een relatie hoeft te hebben. Ik hoop natuurlijk wel dat er één ultieme soulmate voor me is . Of hij ook bestaat weet ik niet, maar ik denk wel dat er iemand is die past bij mijn manier van denken en mijn kijk op het leven. Een 'match' .

Ik denk niet dat je om soulmates te zijn beide spiritueel actief moet zijn. Je kan elkaar waarschijnlijk wel spiritueel verrijken, maar dat kan ook onbewust gebeuren.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:13:13 #16
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_38686648
Tuurlijk bestaan die!

Voor mij is een "soulmate" een goede vriend of vriendin waarmee ik samen naar soulmuziek luister en bier drink ( of wijn mag ook )
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_38687972
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:15 schreef displission het volgende:
Misschien niet echt een definitie, maar het komt wel in de buurt. In ieder geval is dit zoals ik het heb beleeft. Een gedicht, niet door mijzelf geschreven. De schrijver is onbekend.

Soulmates
When you meet your soul mate, this person will have an instantaneous effect on you.
A soulmate is someone who makes your knees go weak and takes your breath away.
With but a single glance they lessen your burden, and but a smile, touch your heart.
You will feel a sense of total connection with this person.
They will touch you so deeply on so many levels that you will want to share you innermost secrets.
For the first time in your life someone will make you feel almost like a god.
Once you have met your soulmate, for better or sometimes worse,
your life will never be the same...

One of the things which makes this encounter so unique
is the sense of a profound spiritual experience.
You both feel like this is meant to be and that you've been together before in a past incarnation.
When you meet your soulmate something happens the deep yearning, the compelling energy drawing you to become physically intimate overwhelms many...

Nothing will have ever felt so right...
There's a sense of safety with this person.
You knowingly let go of your defenses as a deep empathic bond is formed.
Unlike any other relationships you may have had,
there will be no game playing or hidden agendas, only truth...

There is something about the passion you share with a soulmate
that goes so far beyond just the physical body.
For a moment in time you two are the only ones who exist in the universe.
Hearts beating in rhythm as your souls have intertwined themselves becoming one.
Your spiritual energies meld and you feel the flame of creation move through you like a wave of the ocean on a hot summer's day.
Soon you begin to lose track of where you begin and your partner ends...

From within the depths of your exquisitely passionate union,
your soulmate will know exactly how and where to touch you.
It will be different, more intense, and more gratifying than any lover from your past...
And more electrifying than anything you have ever imagined...
They will look into your eyes and you will feel your soul open wide.
For some people, there is the "rush".
All the love, all the lust, and all the need will surge forth from your soul
like captives from a cage.

At this moment you will know what it means to get lost within someone's eyes.
You will experience a realization you have never felt before
and your desire and passion will rise to new levels.
But in the end, as you lay there, as the warm afterglow begins to fade,
you will realize what just happened was not merely sex.
Sex pales in comparison to what you have just experienced...
To put it simply, your soulmate will be able to make love to you
in ways no one else will ever be able to match...
pi_38688609
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:53 schreef Joye het volgende:

[..]
Je verhaal roept bij mij wel direct de vraag op wanneer ik nou zeker weet of iemand mijn soulmate is. Ik bedoel, ik verdronk ook wel eens in iemand zijn ogen. Ik heb ook wel personen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat zij mijn match waren en dat ik me hopeloos tot ze aangetrokken voelde. Maar dat kan allemaal ook gewoon verliefdheid zijn. Alles wat er in dat stuk staat kan je ervaren als je verliefd bent. Maar dan hoef je toch nog geen soulmates van elkaar te zijn?
quote:
To put it simply, your soulmate will be able to make love to you
in ways no one else will ever be able to match...
Mrrrrauw!
Dus ik herken mijn soulmate aan zijn seksuele vaardigheden?
pi_38689010
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:52 schreef displission het volgende:

[..]

Waar wacht je op?
Tja...

1. Bang dat het tegen zal vallen na al die jaren; dan heb ik liever de gedachten dat zij toen zo perfect was.
2. Ik heb een hele goede relatie, die ik absoluut niet te kort wil doen/op het spel wil zetten. Niet dat ik vermoed dat dit zal gebeuren; maar ik wil het risico gewoon niet lopen.
pi_38689709
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:12 schreef Geartsjuh het volgende:

Mrrrrauw!

Idd, ik vind soulmates maar eng
pi_38691336
Ja, het is maar net wat je uit het stuk wilt lezen natuurlijk. Je kunt je blind staren op het sexuele aspect, maar meer nog gaat het over de spirituele verbintenis die je voelt voor elkaar en met elkaar.

Het gevoel dat je elkaar al je leven lang kent, dat je elkaar volkomen vertrouwd, zelfs geen woorden nodig hebt om elkaar te begrijpen.
Het lijkt op verliefdheid ja, maar is meer dan dat. Verliefdheid gaat over; en dit gevoel is blijvend.
En zoals ik in mijn eerdere post al aangaf: niet om mee samen te leven hoor; dan zou ik helemaal gek van hem worden, maar de momenten die we hebben zijn perfect.
pi_38691753
Ik heb het met voorbijgangers soms ook, dan is het 'hoi' en even later omkijken en diegene kijkt ook om, totdat je uit elkaars zicht bent verdwenen.

Of is dat sjans

En soulmates in dromen, bestaan die ook
Vannacht nog dan.

vrijdag 9 juni 2006 @ 13:54:37 #23
91333 displission
pi_38692339
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:10 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Nu wordt ik toch nieuwsgierig . Je bent haar dus al tegengekomen? Waarom denk je dat zij jouw soulmate is?
Ik "praat" met haar in een dagboek. Ik hoor antwoorden van haar als ik ergens om vraag. Ik heb haar een naam gegeven, maar ik ben haar nog niet tegengekomen. Ik geloof zelf in iets ultiems. Wat ik zo heb meegemaakt is dat er verschillende lagen in de liefde zijn. Ik ben ook van mening dat je door ervaring leert en zo een uniek einddoel voor een bepaalde periode kunt stellen.
quote:
Ik denk ook dat er meerdere soulmates zijn en dat je met een soulmate ook niet persé een relatie hoeft te hebben. Ik hoop natuurlijk wel dat er één ultieme soulmate voor me is . Of hij ook bestaat weet ik niet, maar ik denk wel dat er iemand is die past bij mijn manier van denken en mijn kijk op het leven. Een 'match' .
Jij spreekt ook over iets ultiems..je hoopt dat je haar tegen gaat komen..excactly my thoughts. De mate waarin je "genoegen" neemt met een bepaald persoon zal allemaal duidelijk worden in de jaren.
quote:
Ik denk niet dat je om soulmates te zijn beide spiritueel actief moet zijn. Je kan elkaar waarschijnlijk wel spiritueel verrijken, maar dat kan ook onbewust gebeuren.
Ja idd..zou het niet anders zeggen..misschien wordt je wel soulmates als je er allebei een defintie aan geeft en het woord gaat gebruiken. Maar dan nog zal het voor iedereen anders zijn.

Ach je moet er ook een beetje "tegenaanlopen" he??
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:21:50 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38695212
Een fikse ruzie in een relatie kan ook wonderen verrichten hoor, je hoeft niet altijd eens te zijn met elkaar. Altijd Jah en amen lijkt me ook niet bepaald okey. Dat je elkaar tegengas geeft ook wel. Dat je elkaars tegenpolen bent.

Hoor je ook vaker, dat een relatie ook tegenpolen kunnen zijn die perfect op elkaar aansluiten.

Ik heb het het dan niet over de hele dag ruzie maken, maar af en toe een ruzie lijkt me best verfrissend om daarna weer fris verder te gaan

Ik geloof ook niet zozeer in de ware, dat er ook 10001 mogelijkheden zijn, dat vrouwen in mijn visie toch vaak overeenkomsten vertonen en dan ligt het eraan hoe kieskeurig je bent als man zijnde. En over spiritueel bezig zijn. Ooit is dat ook niet meer zozeer te sprake. Ik bedoel, hoelang kun je doorgaan op spiritueel gebied?

Als de droom gelanceerd is

Tis mijn visie erop, ik denk niet dat er in mijn geval maar 1 rondloopt. Ligt ook eraan hoelang je wilt wachten op die ware. En hoe kieskeurig je bent nogmaals.

[ Bericht 18% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-06-2006 15:27:46 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_38854727
Soulmates, dat is toch iemand die je in elk leven om je heen hebt?
Je hoort bij elkaar omdat je van dezelfde zielengroep komt.
Twinsouls is weer anders dan ben je 2 zielen uit een energiebron, wat dat is die energiebron?
Ik vermoed zelf dat dit het ultieme moment is waarop een mens die als ziel volmaakt is geworden door allerlei levens, zichzelf deelt in twee zielen die als een zijn.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:19:24 #26
91333 displission
pi_38860404
Dus het is "beter" om je twinsoul te vinden? Als je iets uniekers wilt meemaken?? Dat kan je toch ook als hobby erbij doen?? Dan doe je gewoon allebei..
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:45:18 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_38861450
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:36 schreef displission het volgende:
Ik vroeg me af of jullie geloven in soulmates? Hiermee bedoel ik: als een man en een vrouw elkaar ontmoeten en dat je elkaar leuk vind. Uit die vriendschap, liefde..wat gebeurt er daarna als je allebei heel spiritueel bent? Heb je wel eens een soulmate gevonden en wat merk je daar momenteel van?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..
ik geloof wel in een soulmate, maar niet noodzakelijkerwijs in de zin dat het dan ook "de ware" moet zijn.
ik heb mijn soulmate zo'n 6 jaar geleden ontmoet. Vanaf het allereerste contact begrijpen we elkaar zonder woorden, we voelen elkaar aan en het voelt (iig voor mij) alsof mijn leven compleet is zolang zij er bij is.
Wij hebben de fout gemaakt om dit gevoel te verwarren met verliefdheid en de relatie die we hadden was dan ook gedoemd om te mislukken. Goddank zijn we daar allebei op tijd achter gekomen en we zijn op het juiste moment uit elkaar gegaan. Daardoor kunnen wij nu nog steeds die bijzondere band onderhouden.
Ik moet er niet aan denken om zonder haar oud te worden, maar ik moet er ook niet aan denken om met haar in 1 huis te wonen en een relatie te hebben. Op dat vlak passen we gewoon niet bij elkaar en dat is goed zo.

Dus soulmate: gevonden
De ware: gevonden, maar tis toch echt een ander

edit: is dit niet meer R&P dan TRU trouwens
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_38872144
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:12 schreef Geartsjuh het volgende:
Je verhaal roept bij mij wel direct de vraag op wanneer ik nou zeker weet of iemand mijn soulmate is.
het feit dat je de vraag steld zegt al dat je die nog niet tegen bent gekomen .. je weet het, je voeld het .. je vraagt je nog niet eens meer af of die ander het is, je weet het gewoon
quote:
Mrrrrauw!
niet zo zeer de vaardigheden maar de diepte van het contact tijdens het sexen .. nee niet die diepte .. de intiemiteit

en ja, ik ben hem dus tegen gekomen .. het was kort en heel intens, en ook heel pijnlijk, het was geen goed moment in ons beider leven om elkaar te ontmoeten blijkbaar ? .. ik zie hem nog af en toe en zelfs na al die jaren doet dat nog steeds pijn .. een raar soort weemoed en besef dat het "ooit" wel goedkomt ..

maar dit is dus iets anders dan die mensen die je tegenkomt en waarbij je het gevoel hebt alsof je hun altijd al gekend hebt, alsof je een gesprek aan het voortzetten bent en dat terwijl je diegene maar net hebt ontmoet en nog nooit een woord met elkaar gewisseld
pleased to meet you
pi_38872341
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:21 schreef moussie het volgende:

[..]

*knip*
weemoed dat is het juiste woord
alsof en als en ooit..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38872625
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

weemoed dat is het juiste woord
alsof en als en ooit..
en "not in this lifetime" .. blegh ..
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: