quote:
* Shark.Bait wacht op de tweedequote:Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef MrTimbo.B het volgende:
hmz ik twijfel tussen deze 2 :
1#
[afbeelding]
2#
* Puckzzz wacht met je mee *tap*tap*tap*....quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
* Shark.Bait wacht op de tweede
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij is er een meerderheid voor foto 2 hoor
want?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Re het volgende:
bij deze kunnen we dus wel aannemen dat we HDR fotos etc. mogen inleveren, of anders gerenderde/samengestelde platen?
ik stel alleen een aannamequote:Op donderdag 22 juni 2006 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
want?
welke is HDR, grenderd of samengesteld dan?
De foto van TheMarco geeft me wel heel sterk het gevoel dat er een filter van Nikon overheen is gehaald. Ik zie dat effect veel bij foto's op een ander forum, en die hebben het allemaal over een Monday Morning filter ofzo...(of een andere naam dat ben ik ff kwijt hoor)
Neequote:Op donderdag 22 juni 2006 15:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik stel alleen een aanname, die eventueel ontkent mag worden omdat ik hier er al wel een paar langs heb zien komen, vandaar
Cool planquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:57 schreef Shark.Bait het volgende:
ik denk dat er nog wel tegen die HDR's geageerd word.
Misschien s het interessant om een keer alle (photoshop) regels te laten varen, zolang er fotomateriaal in het resultaat verwerkt is en de inzending aan het onderwerp voldoet volgens de leiding. En dan eens kijken wie er wint en hoeveel eraan geshopt werd.
Desnoods organiseer ik uit eigen zak een alternatieve wedstrijd mits voldoende animo
Nummer 3quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:41 schreef Chanty het volgende:
Zowww ik heb ook al mijn experimentjes uitgevoerdNu jullie mening graag
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Neequote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Re het volgende:
bij deze kunnen we dus wel aannemen dat we HDR fotos etc. mogen inleveren, of anders gerenderde/samengestelde platen?
Bij deze dusquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:41 schreef Re het volgende:
ik stel alleen een aanname, die eventueel ontkent mag worden omdat ik hier er al wel een paar langs heb zien komen, vandaar
Me too... maar om hem eruit te shoppen ging me wat ver, kan het ook niet trouwens...quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:30 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind de laatste inzending van CC erg mooi, alleen heel jammer dat die ene gozer daar met een modern ding in zijn handen staat (cam ofzo)...
Die eerste foto is wel zwaar fout he CC!!! Eerst zie je een jaren 50 meid, daarna een jaren 50 meid met ongehoord grote tattoo's (waar nog net geen Burn in Hell / Die Motherfucker / Satan / 666 inte lezen is), daarna scroll je verder naar beneden en zie je een jaren 50 meid, met tattoo's en een Canon-kanon in haar handjes...quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:27 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Me too... maar om hem eruit te shoppen ging me wat ver, kan het ook niet trouwens...
Had die dag nog wel wat andere foto's gemaakt, alleen ligt de nadruk daar teveel op de auto's en de sfeer van de 50-er en 60-er jaren gangers..
[afbeelding]
[afbeelding]
Rock en rollers zijn dankbare "objecten".....de foto's van verbrand rubber en scheurende wagens zal ik je besparen...
Omdat een JPG maar 15 bits kleurdiepte en een RAW 12 of meer bits per kleur (36 bits kleurdiepte dus), is het goed mogelijk een HDR foto te maken uit 1 RAW bestand. (zoiets iig. ik weet de details niet, foto's maken is interessanter dan dat uitzoekenquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
Nou goed, ik weet bijna zeker dat er 1 of ander filter is gebruikt bij de foto van The Marco. HDR kan imo niet omdat dat boemeltje aan het rijden is, en je niet zo snel verschillende opnames kan maken. (toch?)
in ieder geval zou die foto dus teveel geshopped zijn volgens 'de regels' (die van mij overboord mogen want het is een schitterende foto)
En die ene inzending dan? die ziet er toch wel heel erg HDR/filtertje uitquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:23 schreef Offy het volgende:
Bij deze dusMaar hier laten zien is natuurlijk geen probleem.
...niet echt stijl correct nee...quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:35 schreef HMaster-II het volgende:
e
[..]
Die eerste foto is wel zwaar fout he CC!!! Eerst zie je een jaren 50 meid, daarna een jaren 50 meid met ongehoord grote tattoo's (waar nog net geen Burn in Hell / Die Motherfucker / Satan / 666 inte lezen is), daarna scroll je verder naar beneden en zie je een jaren 50 meid, met tattoo's en een Canon-kanon in haar handjes...SOmething's wrong there. EN het is niet de Canon.....
![]()
Volgens welke regel zou hij dan teveel geshopped zijn? De enige regel waar ik nu vrij 'streng' naar kijk is die dat je inzending maar 1 foto mag bevatten en dat vind ik eigenlijk een hele logischequote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
Nou goed, ik weet bijna zeker dat er 1 of ander filter is gebruikt bij de foto van The Marco. HDR kan imo niet omdat dat boemeltje aan het rijden is, en je niet zo snel verschillende opnames kan maken. (toch?)
in ieder geval zou die foto dus teveel geshopped zijn volgens 'de regels' (die van mij overboord mogen want het is een schitterende foto)
Met 'die ene inzending' kan ik weinigquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:51 schreef Shark.Bait het volgende:
En die ene inzending dan? die ziet er toch wel heel erg HDR/filtertje uit
Dus een HDR getrokken van 1 RAW mag wel, maar van meerdere foto's nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Volgens welke regel zou hij dan teveel geshopped zijn? De enige regel waar ik nu vrij 'streng' naar kijk is die dat je inzending maar 1 foto mag bevatten en dat vind ik eigenlijk een hele logische(Het is sowieso een hele versoepeling in vergelijking met de Photoshop-regels een jaar geleden, misschien dat er binnenkort nog een versoepeling komt over het gebruik van filters) Er zitten altijd foto's tussen die zwaarder bewerkt zijn dan anderen, maar daar doe ik niet heel snel moeilijk over (er zijn altijd uitzonderingen
) en die foto van TheMarco vind ik nog niet té bewerkt om af te wijzen. (tenzij het een HDR is dus)
[..]
Met 'die ene inzending' kan ik weinigZie boven
ja filters dus...er zit een behoorlijke filter overheen, we hebben het hier niet meer over wat aan de curves en saturation trekken hoor.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Volgens welke regel zou hij dan teveel geshopped zijn? De enige regel waar ik nu vrij 'streng' naar kijk is die dat je inzending maar 1 foto mag bevatten en dat vind ik eigenlijk een hele logische(Het is sowieso een hele versoepeling in vergelijking met de Photoshop-regels een jaar geleden, misschien dat er binnenkort nog een versoepeling komt over het gebruik van filters) Er zitten altijd foto's tussen die zwaarder bewerkt zijn dan anderen, maar daar doe ik niet heel snel moeilijk over (er zijn altijd uitzonderingen
) en die foto van TheMarco vind ik nog niet té bewerkt om af te wijzen. (tenzij het een HDR is dus)
[..]
Dat is precies mijn puntquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:59 schreef Puckzzz het volgende:
ja filters dus...er zit een behoorlijke filter overheen, we hebben het hier niet meer over wat aan de curves en saturation trekken hoor.
Het is inderdaad een hele mooie foto, waar je overigens wel duidelijk aan kunt zien dat hij behoorlijk bewerkt is, maar dat werkt hier niet in zijn nadeelquote:maar zoals ik al zei, het boeit mij niet de foto is erg mooi.
Dit vind ik trouwens wel een leuke, aparte foto. Lekker wegdromen in de trein, doe ik ook altijdquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ik het eens met deze probeer
[afbeelding]
Ik vind de roltrap erg goed, die zou ik inderdaad kiezen. Al doet station Eindhoven (als ik het goed zie...) het ook niet slecht.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:53 schreef Offy het volgende:
Ik was ook van plan om nog wat foto's te maken onderweg naar huis/werk in de trein, maar het is er nog niet van gekomen om mijn camera mee te sjouwen en dat gaat deze week ook niet meer gebeuren denk ik, dus ik hou het waarschijnlijk op deze:
[afbeelding]
Ik heb ook deze foto nog, maar dat is al best een oude en vind hem toch niet zo leuk als de roltrap denk ik.
[afbeelding]
Als wedstrijd coordinatrice is het toch wel zaak dat je de nuance ziet & zegt tussen wat je vind en wat je poneert als zijnde algemeen aanvaard.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:31 schreef Offy het volgende:
Ik vind Het is inderdaad een hele mooie foto, waar je overigens wel duidelijk aan kunt zien dat hij behoorlijk bewerkt is, maar ik denk niet dat het hier in zijn nadeel werkt hier niet in zijn nadeel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |