abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38942690
Ik heb het opgezocht toen Myrthe er mee begon. Sommigen hier waren nl erg verbaasd omdat er blijkbaar kleuters zijn die het nog niet kunnen.
Myrthe kan trouwens alleen omhoog springen, niet 'ver springen'.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:31:36 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38942704
Job kan sinds een paar maandjes springen, ongeveer met 2 jaar en drie maanden. Gelukkig voor mij ging dat met die fontanel voor hem niet op, want Job had bij zijn geboorte al een hele kleine fontanel. Daar maakte de kinderarts zich nogal druk over. Dit in combinatie met een hele kleine kin, deed hen denken aan het Down-syndroom. Maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn. Wel hebben ze de eerste paar maanden wat extra gekeken naar de groei van het hoofdje, dat dat niet te hard ging in combinatie met die te kleine fontanel. Maar ook dat is allemaal goed gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:43:25 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38942929
Misschien is het meer zo dat als de fontanel nog niet dicht is kinderen nog niet kunnen springen. En als de fontanel wel dicht is ze het kunnen leren, maar dat dat niet perse diezelfde dag gebeurt maar net zo goed nog een paar weken, maanden, jaren kan duren.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:45:58 #154
37150 livelink
pi_38942983
Ja, dat is natuurlijk ook zo, Texelonia. Maar als je dan bedenkt dat Job het vrij snel had kunnen leren, was hij toch wel behoorlijk laat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 juni 2006 @ 14:21:32 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38943630
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:25 schreef moussy het volgende:

[..]

dan had Cas al met een half jaar moeten gaan springen
Laat ik het anders formuleren dan.
Als de fontanel nog niet dicht is kunnen kinderen sowieso niet springen.
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:43 schreef texelonia het volgende:
Misschien is het meer zo dat als de fontanel nog niet dicht is kinderen nog niet kunnen springen. En als de fontanel wel dicht is ze het kunnen leren, maar dat dat niet perse diezelfde dag gebeurt maar net zo goed nog een paar weken, maanden, jaren kan duren.
Dat dus.
Om te springen moet de fontanel dicht zijn. Een dichte fontanel betekent niet per definitie dat ze kunnen springen
pi_38943871
Bedoel jij niet de kleine fontanel, Moussy?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:51:20 #157
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38944278
Wat knap van Leon dat hij kan springen!
Tom kon het ook al best vroeg, heel grappig om te zien

Ik had het nog niet gezegd hier maar dinsdag mag ik met Tom naar de KNO-arts. Zijn amandelen zijn zo dik dat zijn keel er bijna van dicht zit. Hij ademt heel zwaar door zijn mond, we horen hem door een dichte deur heen al.
Ik hoop dat als die dingen er uit zijn, hij dan weer een beetje gaat groeien want hij is jankwaardig dun
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 17:12:54 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_38947472
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:32 schreef poemojn het volgende:
Bedoel jij niet de kleine fontanel, Moussy?
nee, Cas had het al heel vroeg dicht zitten, daar moest hij net als Job ook voor naar de kinderarts.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 19:46:43 #159
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38951297
coobabe, ik snap dat het ff niet leuk is.. maar mijn nichtje zaagde ook complete bomen om in d'r slaap.. had al d'r energie nodig om adem te kunnen halen door die dikke amandelen en was dus ook graatmager op een gegeven moment...

Ik heb nog nooit een kind in zo'n korte tijd zien opknappen Vanaf het moment van de operatie is ze wel zo geweldig opgeknapt.. Ze slaapt weer gewoon stilletjes, ze heeft weer energie voor 10 en ze heeft weer lekker vlees op d'r botten..

Vaak knappen ze een stuk op als de amandelen eruit zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:07:12 #160
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38951966
Ik zie ook absoluut de noozaak er wel van in hoor, dit kan zo echt niet langer. Hij slaapt een gat in de dag, ziet altijd grauw en eet nog amper wat. Dinsdag is het eerste consult dan hoor ik wanneer hij geholpen mag woren, ik hoop volgende week al
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 20:17:53 #161
81992 Githa
pi_38952272
Spannend Coolababe, hopelijk knapt Tom er snel van op.
De arst wilde hier ook dat ze er bij Jordy uit gaan, maar ik heb het even op de lange baan geschoven. We hebben al genoeg in het vooruitzicht.

Vandaag naar de efteling geweest en wat een gezellige dag was het! Die had ik echt super nodig. Jordy die alleen van de glijbaan gaat terwijl wij met een biertje op het terras zaten toe te kijken jeetje, wat wordt ie groot.

Springen Ja, dat probeerd Jordy ook, alleen komt hij niet verder als door zijn benen zaken en weer omhoog, maar hij denkt dat hij dan echt gesprongen heeft
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:39:43 #162
103793 kozakken
Living the life
pi_38952858
Wat grappig deze 'springinfo'
Jonne springt ook sinds een maandje of eh.... 1,2? Dom dat ik het niet beter heb bijgehouden. Hoort toch ook in z'n schriftje thuis. Maar ik ben helaas iets minder fanatiek met bijhouden de laatste tijd. In het begin noteerde ik nog bijna dagelijks de mogelijke nieuwe vooruitgang. Maar zo fanatiek ben ik niet meer.
Jonne roept vaak: een tee en springt dan de lucht in of van een of ander in mijn ogen gevaarlijk hoog iets Ik moet er wel vaak om lachen.

Verder ligt hij nu echt lekker in z'n grooooote bed en slaapt daar ook goed. Wel wordt er iets meer gezworven, maar dat is niet zo erg. Vind ik 'm opeens overdwars terug zo halverwege 't bed.
Hij moet wel veel meer huilen de laatste tijd. Als 't m niet zint in ieder geval. Zaak om dus zelf daarin niet al te veel mee te gaan. Opvoedtechnisch gezien alweer een volgende fase.

Jordy groeit echt helemaal op met de efteling. leuk is dat!
Hopenlijk doet de kno een snelle actie met Tom. Dat zou in ieder geval heel fijn zijn!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:06:27 #163
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38955819
Ik hoop op een snelle behandeling voor Tom, Coolbabe, des te eerder is hij weer opgeknapt. Succes alvast!

Jordy, alleen op de glijbaan! Ik ben blij dat je genoten hebt Githa, daar ben je echt aan toe! En dat je dat dan durft, lekker op een terrasje zitten terwijl hij glijdt (en glijdt, en glijdt.... ) Ik ben daar veel te hysterisch voor geloof ik. Op het KDV 'mag' ze ook al alleen, maar ik vind dat veel te eng...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:16:22 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38958367
vorige week.. Waterpokken En op het stukje dat aan de rechterkant van de foto is afgeknipt zaten er ongeveer net zo veel als op de rest van de foto
Gelukkig heeft ze er niet al te veel last van gehad

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:08:37 #165
393 phileine
española
pi_38978035
coolbabe, bij Isa zijn de amandelen er twee weken geleden uitgehaald. Ik zie nu al dat ze veel energieker is. Haar keeltjes zat ook altijd dicht, steeds moe en bleekjes en had dus ook bloedarmoede en minimaal eens in de twee maanden een zware keelontsteking.

Even een pedagogisch vraagje: Isa is een heel vrolijk kindje, maar ze praat altijd zo vreselijk hard. Vooral in de tuin galmt het lekker rond en krijg ik af en toe echt oorpijn van haar. Als ik zelf zachtjes ga praten helpt dat niets, als ik ga fluisteren fluistert ze wel mee, maar naar een paar minuten gaat ze toch weer enthousiast op vol volume. Is er nou een manier om haar te leren dat ietsjes zachter eigenlijk een stuk prettiger is?
mooi he, alles
pi_38978728
Volgens mij is het enige wat helpt, steeds maar blijven herhalen dat ze wat zachter moet praten en inderdaad zelf zacht praten.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:31:44 #167
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38978778
Volgens mij is het niet af te leren, phileine. Wouter praat ook erg hard. Sterre en Tristan hebben dat niet zo, dus volgens mij is het persoonsgebonden. Het zou er ook aan kunnen liggen dat een kind wat doof is, maar dan zou hij of zij je niet moeten kunnen verstaan als je fluistert. Wouter kan mij dan prima horen, dus daar ligt het ook niet aan. En als Wouter enthousiast is of ruzie maakt, gaat ie ook nog eens heel hoog praten/gillen, dat kan echt door merg en been gaan. Hoe vaak wij niet zeggen dat ie zachter/lager zou moeten praten, het helpt geen hol. Maar hij is wel lief hoor!
pi_38979071
Gelukkig dat ze er niet veel last van heeft gehad E.T., het ziet er toch behoorlijk heftig uit.
  Moderator zondag 18 juni 2006 @ 19:43:14 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38979125
Jemig E.T wat een hoop!
Mijn neefje had ze vorige maand maar lang niet zoveel.
Ben blij dat ze er niet erg veel last van heeft gehad.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_38981972
We zijn vandaag naar het "strand" geweest (niet zoals bij Zandvoort oid. maar wel aan zee ).
Eerst lekker een visje gegeten en voor Isis ook 1 in stukjes , ze vind het heerlijk en vervolgens dus lekker naar het strand. Ze is ook voor het eerst in de zee geweest en ze vond het geweldig , alleen wel even wennen aan het zoute water.
En dan nog die grote zandbak
Wat heb ik genoten van dat kleine moppie.
  zondag 18 juni 2006 @ 21:21:53 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38982453
Wij zijn vanmiddag ook naar het strand geweest (aan het ijsselmeer, heerlijk rustig!) en Noah vond het niks Het zand vond ie echt verschrikkelijk, gelukkig was het grootste gedeelte gras. Vorige week heeft ie eindeloos in een zwembad bij iemand thuis gezwommen, wat ook niet superwarm was, maar vandaag was het water ook niet al te geweldig. na een beetje wennen aan het water was het wel leuk, gelukkig. Ben benieuwd hoe dat over een dikke maand op vakantie gaat, denk dat we nog maar vaak naar de zandbak moeten om te wennen ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 18 juni 2006 @ 21:59:45 #172
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38983932
Saskia wat een waterpokjes gelukkig heb je er niet al te veel last van gehad
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_38986928
Ladybos hoe gaat het met Myrthe's arm?
Sugar heeft Maria nog last gekregen van haar val?
pi_38987599
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:01 schreef Anitra het volgende:
Ladybos hoe gaat het met Myrthe's arm?
Het gaat heel goed gelukkig, ze kan er nog niet echt kracht mee zetten (op de bank/bed klimmen bijvoorbeeld) maar verder doet ze er alles weer mee. Buigen is ook nog een beetje lastig dus eten doet ze nu met rechts. Maar al met al valt het dus gelukkig reuze mee. Ze is de afgelopen dagen wel veel vaker gevallen dan anders :-(
pi_38993988
Fijn dat het beter gaat. Wel rot van het vallen.
pi_38994181
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:16 schreef E.T. het volgende:
vorige week.. Waterpokken En op het stukje dat aan de rechterkant van de foto is afgeknipt zaten er ongeveer net zo veel als op de rest van de foto
Gelukkig heeft ze er niet al te veel last van gehad

[afbeelding]
Als het goed is komen die maar één keer langs gelukkig... Hier waren ze met zijn tweeën bezig, de een bijna 4, de ander bijna 2. Twee nachten slapeloze mamma die heen en weer rende met mentholpoeder en bekertjes water en nu komt het nóóit meer terug, zo!
Bij die twee dan...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 11:23:40 #177
81992 Githa
pi_38996495
Saskia, ik krijg medelijden met je, maar gelukkig is het bijna over nu.

Myrthe gelukkig gaat het met je armpje weer wat beter.
Ladybos, hoe komt het dan dat ze nu meer valt? Zou het komen omdat ze extra voorzichtig is of denk je aan iets anders.

Ik kreeg vanmorgen ook een grote schrik. Jordy heeft s'nachts zijn spalk aan met daaronder een plak sillicone die op zijn littekens geplakt worden om het wat zachter en soepeler te maken.
Nu had hij vanmorgen dehele spalk af gedaan met sok en al die er overheen zat maar de sillicone kon ik nergens meer terugvinden Alles afgezocht en natuurlijk was ik in gedachten al aan de telefoon met de HP om te vragen wat ik moest mocht hij hem hebben opgegeten en ineens zie ik in mijn ooghoek een plakkerig ding aan de muur hangen. Hij had hem gewoon tegen de muur omhoog gegooid waar hij was blijven plakken Valt ook niet mee om zo'n doorzichting plakje te zoeken
Maar goed gelukkig niks aan de hand.
pi_38996682
Githa das schrikken. En de muur is ook niet de eerste plaats waar je zoekt. Gaat het verder wel redelijk met de spalk? Hij heeft hem alleen met slapen om?als hij hem niet af doet natuurlijk
  maandag 19 juni 2006 @ 11:38:24 #179
37150 livelink
pi_38996866
Wat een boefje is die Jordy toch ook , maar ik kan me voorstellen dat je je wezenloos schrikt, Githa.

En nu maar weer nadenken over een Jordy-veilige manier om de spalk om te doen
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 11:57:15 #180
81992 Githa
pi_38997409
Ja, ik weet eigenlijk helemaal niet wat het met Jordy doet mocht hij hem opeten, lijkt me niet gezond natuurlijk, maar stel dat.
* Githa gaat dat eens navragen, uit voorzorg.

Ja, die spalk gaat redelijk. Hij houd hem ook wel om , maar s'ochtends als hij wakker wordt doet hij hem af, uit verveling denk ik
Ik heb al boekjes enzo in zijn bed gelegd voor het geval hij wakker wordt en hij dan met die boekes gaat spelen ipv de spalk, maarja, zo'n spalk is natuurlijk veel interessanter.

De arts dacht dat Jordy hem helemaal niet zou omhouden en vroeg zich af of we het wel moesten proberen. Nouja, niet geschoten is altijd mis dus we zijn er toch voor gegaan en het gaat redelijk.
In eerste instantie zouden we hem 24 uur omdoen, maar dat vind ik toch wel heel zielig dus nu alleen tijdens slaapjes en dat gaat dus goed.

Om te beletten dat hij hem afdoet hebben we er een sok omheen en dat werkt het grootste gedeelte wel, maarja hij kán hem dus wel afkrijgen. Andere optie is om weer een sok ofzo vast te zetten aan een romper met lange mouwen dan kan het dus echt niet meer, maar daar is het nu gewoon te heet voor, dus ik weet even geen andere optie.
Dus toch de risico's is navragen mocht hij hem opeten. schijnbaar is het leuker om ermee te gooien als te eten

jeetje, ik maak er een heel verhaal van
pi_39008059
Jordy jij grote Boef
Githa kan me voorstellen dat je je rot schrok vanmorgen gelukkig bleek hij maar aan de muur te plakken
Gooien is toch ook leuk, hij wordvast later een honkballer
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_39010329
Dat hij hem met slapen omhoud vind ik al knap hoor Githa! Balen dat als hij wakker word hem er wel af haalt, maar aan de andere kant nu is het nog nieuw en intressant, misschien na een tijdje dat hij helemaal aan het ding gewend is dat hij hem dan wel laat zitten.
En idd je kan het beter ff vragen of het geen kwaad kan.
pi_39017325
Fijn dat Myrthe haar arm gebruikt!

Dutchie, ik zou nog de cijfers van dat lijstje doorgeven: 25% van de peuters kan bij 21,5 maand 'een sprongetje maken', 50% met 24 maanden ('opspringen'), 75% met 27 maanden ('omhoog springen'), en 90% met 30 maanden ('op en neer springen'). Uit 'Alles over de peuterjaren' van Arlene Eisenberg.
Ben je weer helemaal op de hoogte.
pi_39020544
wat fijn dat 't beter gaat met myrthes arm. en githa, ik kan me helemaal voorstellen hoe je schrikt als je denkt dat ie dat spul opgegeten heeft. succes weer met 't (laten) omhouden van de spalk.
arme saskia, dat ziet er toch wel erg heftig uit hoor. gelukkig viel de echt last die je ervan had dus mee.

piet was ook vrij laat met springen maar doet het nu wel met heel veel plezier. als hij van een drempel afspringt doet ie al wel alsof het ik-weet-niet-wat voor waagstuk is maar ok. verder heeft ie vandaag echt een dag vol successen: vanochtend goed geplast op 't potje, vervolgens lukte ineens het trappen op 't kleine driewielertje en is hij met dat ding helemaal mee naar de supermarkt gefietst (en weer terug door de stromende regen). bellenblazen lukte 'm voorheen ook nooit, omdat hij te 'diffuus' blies, maar vanmiddag ging 't zomaar wel goed. en als klap op de vuurpijl kon hij vanmiddag ineens knippen (met zo'n kindernagelschaartje! was 'n tip van een kennis van me. die gewone kinderscharen lukten hier echt niet, veel te bot en toch nog wat groot. kindernagelschaartje lukte meteen, en paste goed om z'n duim/middelvinger. wel erg scherp dus goed in de gaten houden maar allez).

anna maakt sinds een paar dagen combinaties van 2 woorden, zo knap! miauw-poes en nee-slapen, dag-oma!, papa zitten, e.v.a.!
pi_39022679
Isis is practisch opgehouden met praten en gezien haar gedrag (dreinerig , huiliger , snel boos als iets niet lukt of als ze haar zin niet krijgt) verwacht ik dat dit komt door een sprongetje...
Ben benieuwd wanneer Isis ook wat meer woorden gaat praten.

Anna ik vind het wel heel knap hoor!
pi_39026472
Wat goed van Anna! En fijn voor Piet dat hij zo'n succesvolle dag had.
Myrthe was zo'n 22 maanden toen ze af en toe een tweewoordzinnetje gebruikte Xanthe, en dat is in een maand tijd opgelopen naar 5/6-woordzinnetjes. Kan heel snel gaan ineens dus.

Zojuist Myrthe weer naar de psz gebracht. Ik kreeg een kusje, een da-hag en een handje (dat moet ze doen als we op bezoek zijn en weggaan, en nu kreeg ik er dus ook een ). Ze zat meteen al lekker te puzzelen. Met afscheid nemen heeft ze (nog) helemaal geen moeite gelukkig.
pi_39026665
Wat superknap van Piet! Grappig dat er dan heel veel dingen tegelijk gebeuren.

Het enige dat Morris met twee woorden zegt is door er 'ook' voor te plakken. Dus: boom, ook boom.

Verder vind ik dan wel weer dat hij heel veel woorden weet. Ben erg benieuwd wanneer er zinnetjes gaan komen. Dat lijkt me zo grappig.
Het is nu echt een drukke periode met hem. Hij probeert heel veel uit en krijgt natuurlijk ook veel te horen krijgen wat wel en vooral niet mag. Kan erg driftig worden als iets niet meteen lukt maar is ook heel grappig en lief. Je blijft je elke dag weer verbaze over wat ze al kunnen en weten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 juni 2006 @ 09:25:22 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39026772
Stoer is dat praten he! Sinds we in Zeeland geweest zijn (een dikke week de hele tijd met z'n drietjes) heeft Isa zo ontzettend veel woordjes bijgeleerd. En maakt ze gewoon hele zinnen, met lidwoord en al! Het viel gisteren zelfs de buurman op, dat ze zo'n sprong gemaakt had met praten.

Wat afscheid nemen betreft, ik had gisteren drama op het Kdv. Normaal brengt vriendje Isa weg en ga ik haar halen. Gisteren moest ik haar dus zelf brengen... Ze wilde eerst niet zelf naar binnenlopen, daarna niet meer neergezet of de jas uit. Na een beetje knuffelen mocht de jas aan de kapstok. Toen heeft de leidster haar overgenomen en ben ik maar snel gegaan. Zoiets breekt je hart Maar gelukkig zit ons buurjongetje daar ook en kreeg ik van de buurvrouw een smsje dat Isa een beetje sipjes was toen ze binnenkwamen. Dat ze haar dus maar een extra dikke knuffel hadden gegeven. En toen de buurvrouw wegging, waren ze al lekker samen aan het spelen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39027119
Wat fijn om te horen Sjeen
pi_39027727
Ik vind het nu zelfs saai , ze zegt echt geen woord meer tis allemaal weer gebrabbel
Vond het juist altijd gezellig als ze nog wat dingen zei.
pi_39031126
Herkenbaar Xanthe... Randy kon ook een paar woordjes zeggen en zit nu ook midden in een groeistuipje. Hij heeft nu meer woorden leren zeggen, maar is de eerste woorden (zoals papa en bal) verleerd?!
Het is vanaf nu wel op je woorden letten geblazen trouwens, want ik merk dat hij me na begint te praten! Leg ik hem laatst op de commode om hem te verschonen, zegt ie: "Aaah... bah!" Van wie zou hij dat hebben?! Help ik hem vanmorgen de trap op, zegt ie bij elke stap: "Ja!"

Heb vorige week een foto van zijn heupjes laten maken, maar die blijken Goddank gewoon in orde te zijn. Daar ben ik heel blij mee, want hij heeft tot nu toe genoeg ellende gehad, dus daar hoeft gelukkig geen operatie of spreidbroekje bij. Zal waarschijnlijk dus toch nog allemaal met die overstrekking bij de geboorte te maken hebben. Dusss... blijven we 'fijn' doorgaan met de fysio en chiropractor...
Meneer heeft trouwens sinds het weekend een bril! Valt niet mee om hem die op te laten houden, als dat een half uur per dag lukt, zijn we voorlopig al blij!
pi_39031913
Ik mag wel oppassen idd. met bepaalde woorden. Ik roep bv. erg snel sukkel , hopenlijk neemt ze het toch niet over
Het laatste nieuwe woordje is van 1,5 week geleden en sinds een week is het dus alleen maar brabbelen en erg veel dwars liggen. Hub kan hier wel eens helemaal kriegel van worden en dan boos zeggen dat ze op moet houden , maar ja dat werkt natuurlijk helemaal niet Ik laat dr maar geworden als ze zo'n bui heeft en als ze aandacht wil of getroost wil worden weet ze dat ze naar me toe moet komen en daar maakt ze ook gretig gebruik van.

Gisteren zat ze in dr nieuwe stoel en bleef dr beker ergens achter haken , dus madam meteen weer boos en nog harder trekken aan dr beker tot die dus los schoot en ze hem recht in dr gezichtje kreeg. Huilen natuurlijk en papa kijkt alleen maar geïrriteerd omdat ze weer zat te huilen (ze had nogal veel zitten huilen gisteren vanaf het moment dat hij thuis was gekomen). Vind het dan wel jammer dat ik eerst moet gaan vertellen wat er aan dr aan de hand is en dat hij dr beter even kan troosten ipv. te gaan zitten toekijken
Vanmorgen had ze dus een blauw oog van dr beker.
pi_39033162
Vervelend he, die dwarse buien? De enige manier waarop ik het geduld op kan brengen om er mee om te gaan is het "Oei, ik groei" boek voor de geest te halen en me te bedenken dat hij door een groeisprongetje weer anders naar de wereld kijkt en er moeilijk mee om kan gaan. Hij ontdekt nu heel erg het "stout" doen, ook mede door de jaloezie op zijn nieuwe zusje. Als hij écht stout doet, zoals bijten of knijpen, dan zet ik hem ook echt boos weg. (als hij dit bij Tinka doet, wordt ik ook écht oprecht boos en is mijn reactie ook feller merk ik) Papa doet dat ook wel, maar vindt het dan zielig dat hij huilen moet en pakt hem meteen weer op om te troosten. Ben bang dat dat zijn stoute gedrag alleen maar stimuleert (en zou dan het liefst papa even in de hoek zetten!) Dat janken omdat iets niet lukt is heel herkenbaar, hier ook orde van de dag! Soms weet ik hem over te halen om het zelf (magisch woord hier!) nog eens te proberen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:32:03 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39033453
Jolie heeft een aantal onderzoeken gehad en ze mankeert gewoon helemaal niets. Ze heeft één scheef billetje maar het is niks geen afwijking, niks met d'r heupjes, knietjes, alles is recht en sluit goed aan en is even lang en werkt. Het hartruisje is ook niets, wel hard maar voor de rest is er niks. Controle als ze iets groter is en als ze topsport wil gaan beoefenen, nou ja euh dat zien we dan wel weer, mocht dat ooit aan de orde zijn. Nu is het geruis van een goed werkend hart te horen en ik denk dat we alleen maar gelukkig moeten zijn daarmee. Het kind is gezond en doet het geweldig.
pi_39033503
Dat is lekker nieuws Luchtbel!!
pi_39033542
Ik laat Isis voornamelijk alles zelf proberen , ze heeft al duidelijk gemaakt de dingen zelf te willen doen. Als het echt niet werkt dan help ik dr een klein beetje en vaak lukt het dan wel. Lukt het dan nog niet dan vraag ik haar of ik moet helpen en dan maakt ze wel duidelijk of ze dit wil.

Mooi voorbeeld van een dwarse bui was gisteren na het verschonen van een vieze luier , ze moest even staan om dr broek omhoog te doen en dat wilde ze niet. Dus ze gooide zich al trappeld neer. Toen het gelukt was heb ik dr opgepakt en aan de andere kant van de deur gezet (keuken) en ben zelf doorgelopen naar de kamer met de woorden "Als je zo klaar bent met boos zijn kom je dan ook?" toen ik uit het zicht was hield ze dus ook op en kwam ze richting de kamer tot ze mij zag zitten Uiteindelijk komt ze helemaal snikkend bij me en dan wil ze wel graag even op schoot om getroost te worden. Ik maak me dus ook niet druk om die buien , ze zit zich zelf er meer mee in de weg dan mij , ik houd me toch altijd maar voor ogen dat het weer over gaat
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:36:07 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39033573
Oh en Bix wat is dat allemaal fijn voor Piet en Ladybos wat rot van dat armpje, ik hoop dat het snel helemaal over is voor die lieve Myrthe.

Praten is zo leuk vind ik, zinnetjes helemaal. Ik moet ook vaak zo lachen om die rare dingen die ze zelf bedenkt. Ze stond met mijn onder de douche en het liefst wil ze dan dat hij de kraan helemaal opendraait. Dan gaat ze met d'r tong onder de straal, dat vroeg ze aan hem. 'Harder zetten papa? Oke? Kietelwater maken?'
  † In Memoriam † dinsdag 20 juni 2006 @ 13:42:50 #198
81992 Githa
pi_39033795
Luchtbel wat een opluchting...Hoera voor Jolie!
pi_39033854
Ooit gaat het over Xanthe ergens na de puberteit als het meezit

Fijn dat het goed ging met Jolie Luchtbel, en dat er dus niets aan de hand is! En 'kietelwater'

Myrthe is weer thuis van de psz, ze wilde eigenlijk niet mee. Het na-gesprekje met de juf was wel leuk, een stuk positiever getoonzet dan de vorige keer. Kern 'wat een doerak'. En terwijl we stonden te praten probeerde Myrthe een jongetje na te doen dat een koprol maakte op de mat, 't lukte ook nog bijna (hij kwam voor haar hoofd terecht dus ze had niet de mogelijkheid om te laten zien of ze het echt kon). Zo leuk om te zien dat ze er echt met de anderen speelt.
pi_39035290
hoera voor jolie & luchtbel! ben echt heel blij voor jullie!

piet vanmorgen bij mij in bed (nadat ik anna gevoed had): "mama, als ik eh tien(!) jaar ben dan ben ik net zo groot als mama en dan heb ik borsten en dan kan ik anna ook drinken geven."

poemojn, fijn dat myrthe zich zo 'moeiteloos' tussen de andere kinderen begeeft. hoe vaak gaat ze zometeen naar de psz?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')