abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38933664
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Had je maar de Lite moeten kopen

Oeh, nog maar een weekje Hopelijk kan ik van mijn salaris afblijven anders mag ik nog een maand wachten
kijk aan jouw opmerking heb ik tenminste wat... zeg dan niets
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:26:34 #202
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_38933739
Erg hé? Als iemand even een grapje maakt..

Je kan hem vast nog omruilen, maak je geen zorgen.. hoef je je ook niet af te reageren op anderen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_38934462
pre-order ^_^ jeuj
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:15:13 #204
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_38934891
Dode/stuck/bright pixel... Als ik mijn DSL volgende week bij de MM koop vraag ik duidelijk, met getuige (iemand die er ook 1 gaat kopen) dat als er ook maar iets fout is ik een nieuwe wil. Als de verkoper hiermee akkoord gaat sta je volledig in je recht als er ook maar iets fout/niet aan mijn eisen voldoet
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  Donald Duck held zaterdag 17 juni 2006 @ 00:17:19 #205
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_38934945
De mediamarkt heeft juist overal bordjes geplaatst. zo van DS wordt niet omgeruild!
en anders ruilt Nintendo het zelf toch om
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_38935027
hoe kun je snel checken of er een dode pixel in zit?

heb alleen braintraining
  Redactie Games zaterdag 17 juni 2006 @ 00:24:39 #207
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_38935104
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:06 schreef B1tchwax het volgende:

[..]

16+7=23.. ja dus

Ik hoop echt op een retailer die eerder verkoopt.. teh need!
Ik krijg hem woensdag .
.....Kennedy
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:49:26 #208
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_38935579
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De mediamarkt heeft juist overal bordjes geplaatst. zo van DS wordt niet omgeruild!
en anders ruilt Nintendo het zelf toch om
Belachelijk. De winkel moet je DS gewoon accepteren als hij niet voldoet. De winkel is immers het eerste aanspreekpunt voor de consument.

En die bordjes heb ik niet gezien bij MM Enschede.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 17 juni 2006 @ 01:11:22 #209
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38935903
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:15 schreef BMH het volgende:
Dode/stuck/bright pixel... Als ik mijn DSL volgende week bij de MM koop vraag ik duidelijk, met getuige (iemand die er ook 1 gaat kopen) dat als er ook maar iets fout is ik een nieuwe wil. Als de verkoper hiermee akkoord gaat sta je volledig in je recht als er ook maar iets fout/niet aan mijn eisen voldoet
Hopelijk is ie ook een euro of tien gooedkoper bij de MM. Maarja, ik mag hem van mezelf alleen kopen als ik "over" ben
Please Move The Deer Crossing Sign
  Donald Duck held zaterdag 17 juni 2006 @ 01:42:30 #210
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_38936270
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:49 schreef BMH het volgende:
En die bordjes heb ik niet gezien bij MM Enschede.
't is een franchiseonderneming, dus dat kan eigenlijk per filiaal verschillen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_38936472
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 01:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hopelijk is ie ook een euro of tien gooedkoper bij de MM. Maarja, ik mag hem van mezelf alleen kopen als ik "over" ben
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_38936713
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 02:00 schreef disjfa het volgende:

[..]

Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
Ben het wel met je eens, alhoewel je volgens mij als consument toch wel sterk in je schoenen staat met omruilen, vooral als een product defect is.
Maar om gezeik te voorkomen kun je je lite beter in een winkel halen die wel meewerkt.
pi_38938269
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:21 schreef outcast_within het volgende:
hoe kun je snel checken of er een dode pixel in zit?

heb alleen braintraining
wil wel meteen kunnen checken of ik een goede heb natuurlijk
pi_38938369
WTF Iemand ervaring met deze error in ACWW:
Ik doe hem zo aan, datum staat op 17 juni, maar in het spel is het 18 mei, en het spel liep op een gegeven moment gewoon vast Stond ineens helemaal stil beide schermen
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_38938392
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:21 schreef outcast_within het volgende:

[..]

wil wel meteen kunnen checken of ik een goede heb natuurlijk
Dat zie je vanzelf.

Als je niet weet hoe je een dooie pixel ziet, dan heb je er geen
pi_38938441
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:36 schreef RaymanNL het volgende:
WTF Iemand ervaring met deze error in ACWW:
Ik doe hem zo aan, datum staat op 17 juni, maar in het spel is het 18 mei, en het spel liep op een gegeven moment gewoon vast Stond ineens helemaal stil beide schermen
Ik kan niet eens de datum veranderen in het spel
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 17 juni 2006 @ 10:08:40 #217
17105 B1tchwax
Brakke gast!
pi_38938660
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:24 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Ik krijg hem woensdag .
import of heb je een gouden tip voor een adres?
In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  zaterdag 17 juni 2006 @ 10:16:44 #218
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38938729
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 02:00 schreef disjfa het volgende:

[..]

Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
Mwah, ben tot nu toen redelijk tevreden over de MM hierzo. Zelfs de spellen zijn er fors goedkoper, zo heb ik amper 34 euro betaald voor Advance Wars DS toentertijd.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:53:24 #219
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_38941924
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!

Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:54:27 #220
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38941948
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!

Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
+1
Please Move The Deer Crossing Sign
  Redactie Games zaterdag 17 juni 2006 @ 13:11:01 #221
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_38942305
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 10:08 schreef B1tchwax het volgende:

[..]

import of heb je een gouden tip voor een adres?
Ik heb hem online besteld, maar ik haal altijd bij hem op, en hij krijgt hem natuurlijk dan 1 á 2 dagen eerder.
Geen idee of je zin hebt om naar Den Haag te gaan rijden .
.....Kennedy
pi_38943093
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
Sommige gamesshops zijn duur. Klopt. Daar moet je ook niet naartoe
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:20:54 #223
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_38943620
quote:
Creating a 3D Game on the Nintendo DS
By Sara Guinness, Producer
Backbone Entertainment

Welcome fellow MechWarriors to the first of six installments about the making of MechAssault: Phantom War. As producer on the project, I’ll be filling you in on all of the fun, unusual and sometimes gory details of what it was like to make this game at good old Backbone Entertainment in Emeryville, California. Today we’ll travel to Planet ShowMe3D, where we’ll explore some of what’s involved in making a fully 3D game fit on the Nintendo DS!



The DS is a great system, but its 3D capabilities are limited… When we first pondered how to squeeze a full 3D game onto a handheld platform like the DS, it reminded us a little of the image of trying to stuff your laundry bag with dirty clothes on the way to the Laundromat… No matter how much the seams on that laundry bag tear, you manage to pack it all in and you’re rewarded with enough socks to last you a month! We discovered the DS could hold a lot more 3D goodness than it seemed at first glance.

So, in other words, we knew getting such a vast and complex game to work on a small system was going to be a huge challenge, but we rolled up our sleeves and dove into the challenge.

Our first step in determining how to manage the assets and code in MechAssault: Phantom War (or any game for that matter) was to create a Memory Map. This is where we divide the main elements of the game into sizable chunks and estimate which portions of cart space and RAM each will take up. From source code to sound to 3D model data to textures to cinematics to sprites & backgrounds – each of these categories takes up a piece of the precious memory pie.

Then we figured out all of the 3D models we wanted in the game – Mechs, tanks, props, etc.- and figured out how many we could draw after the basic necessities were drawn (for instance, terrain) before our 2,000 polys/frame budget ran out.

These limitations may change during development, but it gave us enough of a guideline to see if we could make a fun and engaging game within those limitations. We decided we could, and bent our brains on how to get the most bang for our buck. Here are the solutions we came up with:

1) LOD: this delightful acronym stands for Level of Detail and refers to making multiple sets of the same asset (i.e., “LODs”) – each with different levels of detail in their geometry and/or textures. The high detail stuff is drawn close to the player and the lower detail stuff is drawn far away. The trade off is that instead of storing only one set of something in RAM you have to store multiple sets, but if you find the right balance you can have a heck of a lot more going on in the player’s view at any given moment.
2) Streaming: when you can’t fit something into RAM, embrace streaming. The DS lets you stream off the cartridge into the game and we ended up doing this with terrain geometry, voiceover, music and for a long time, terrain textures.

Streaming also brought up another challenge for us during development. We began the project with the assumption we’d be using a 512 Mbit (64 MB) cartridge, so our memory map was crafted under those constraints. Later Nintendo announced the 1Gbit (128 MB) cart was available but there was a catch. Isn’t there always?

This larger cart’s transfer speed (the speed at which data transfers from cart to RAM) was 25% slower than the 512 cart. Yikes! These are the kind of unforeseen things that always come up in development, but they’re still scary. So we had to do some analysis about whether we still could stream all these things fast enough in the now smaller pipe. Turns out we could…..and using a combination of technical tactics, Design and Art were able to make their 3D visions a reality.

Well, that about does it for this installment. Check back for more postings throughout the summer. The next installment will be Expanding an Xbox audience to the Handheld Market.
Houd van een lijntje.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 14:27:03 #224
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_38943740
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!

Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
Eplaza is geen gameshop he. Dat is een verkapte Bart smit.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')