kijk aan jouw opmerking heb ik tenminste wat... zeg dan nietsquote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Had je maar de Lite moeten kopen![]()
Oeh, nog maar een weekjeHopelijk kan ik van mijn salaris afblijven anders mag ik nog een maand wachten
![]()
Ik krijg hem woensdagquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:06 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
16+7=23.. ja dus![]()
Ik hoop echt op een retailer die eerder verkoopt.. teh need!![]()
Belachelijk. De winkel moet je DS gewoon accepteren als hij niet voldoet. De winkel is immers het eerste aanspreekpunt voor de consument.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De mediamarkt heeft juist overal bordjes geplaatst. zo van DS wordt niet omgeruild!
en anders ruilt Nintendo het zelf toch om
Hopelijk is ie ook een euro of tien gooedkoper bij de MM. Maarja, ik mag hem van mezelf alleen kopen als ik "over" benquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:15 schreef BMH het volgende:
Dode/stuck/bright pixel... Als ik mijn DSL volgende week bij de MM koop vraag ik duidelijk, met getuige (iemand die er ook 1 gaat kopen) dat als er ook maar iets fout is ik een nieuwe wil. Als de verkoper hiermee akkoord gaat sta je volledig in je recht als er ook maar iets fout/niet aan mijn eisen voldoet
't is een franchiseonderneming, dus dat kan eigenlijk per filiaal verschillenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:49 schreef BMH het volgende:
En die bordjes heb ik niet gezien bij MM Enschede.
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hopelijk is ie ook een euro of tien gooedkoper bij de MM. Maarja, ik mag hem van mezelf alleen kopen als ik "over" ben![]()
Ben het wel met je eens, alhoewel je volgens mij als consument toch wel sterk in je schoenen staat met omruilen, vooral als een product defect is.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 02:00 schreef disjfa het volgende:
[..]
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
wil wel meteen kunnen checken of ik een goede heb natuurlijkquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:21 schreef outcast_within het volgende:
hoe kun je snel checken of er een dode pixel in zit?
heb alleen braintraining
Dat zie je vanzelf.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:21 schreef outcast_within het volgende:
[..]
wil wel meteen kunnen checken of ik een goede heb natuurlijk
Ik kan niet eens de datum veranderen in het spelquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:36 schreef RaymanNL het volgende:
WTFIemand ervaring met deze error in ACWW:
Ik doe hem zo aan, datum staat op 17 juni, maar in het spel is het 18 mei, en het spel liep op een gegeven moment gewoon vastStond ineens helemaal stil beide schermen
![]()
import of heb je een gouden tip voor een adres?quote:
Mwah, ben tot nu toen redelijk tevreden over de MM hierzo. Zelfs de spellen zijn er fors goedkoper, zo heb ik amper 34 euro betaald voor Advance Wars DS toentertijd.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 02:00 schreef disjfa het volgende:
[..]
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
+1quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!
Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
Ik heb hem online besteld, maar ik haal altijd bij hem op, en hij krijgt hem natuurlijk dan 1 á 2 dagen eerder.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:08 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
import of heb je een gouden tip voor een adres?
Sommige gamesshops zijn duur. Klopt. Daar moet je ook niet naartoequote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
quote:Creating a 3D Game on the Nintendo DS
By Sara Guinness, Producer
Backbone Entertainment
Welcome fellow MechWarriors to the first of six installments about the making of MechAssault: Phantom War. As producer on the project, I’ll be filling you in on all of the fun, unusual and sometimes gory details of what it was like to make this game at good old Backbone Entertainment in Emeryville, California. Today we’ll travel to Planet ShowMe3D, where we’ll explore some of what’s involved in making a fully 3D game fit on the Nintendo DS!
The DS is a great system, but its 3D capabilities are limited… When we first pondered how to squeeze a full 3D game onto a handheld platform like the DS, it reminded us a little of the image of trying to stuff your laundry bag with dirty clothes on the way to the Laundromat… No matter how much the seams on that laundry bag tear, you manage to pack it all in and you’re rewarded with enough socks to last you a month! We discovered the DS could hold a lot more 3D goodness than it seemed at first glance.
So, in other words, we knew getting such a vast and complex game to work on a small system was going to be a huge challenge, but we rolled up our sleeves and dove into the challenge.
Our first step in determining how to manage the assets and code in MechAssault: Phantom War (or any game for that matter) was to create a Memory Map. This is where we divide the main elements of the game into sizable chunks and estimate which portions of cart space and RAM each will take up. From source code to sound to 3D model data to textures to cinematics to sprites & backgrounds – each of these categories takes up a piece of the precious memory pie.
Then we figured out all of the 3D models we wanted in the game – Mechs, tanks, props, etc.- and figured out how many we could draw after the basic necessities were drawn (for instance, terrain) before our 2,000 polys/frame budget ran out.
These limitations may change during development, but it gave us enough of a guideline to see if we could make a fun and engaging game within those limitations. We decided we could, and bent our brains on how to get the most bang for our buck. Here are the solutions we came up with:
1) LOD: this delightful acronym stands for Level of Detail and refers to making multiple sets of the same asset (i.e., “LODs”) – each with different levels of detail in their geometry and/or textures. The high detail stuff is drawn close to the player and the lower detail stuff is drawn far away. The trade off is that instead of storing only one set of something in RAM you have to store multiple sets, but if you find the right balance you can have a heck of a lot more going on in the player’s view at any given moment.
2) Streaming: when you can’t fit something into RAM, embrace streaming. The DS lets you stream off the cartridge into the game and we ended up doing this with terrain geometry, voiceover, music and for a long time, terrain textures.
Streaming also brought up another challenge for us during development. We began the project with the assumption we’d be using a 512 Mbit (64 MB) cartridge, so our memory map was crafted under those constraints. Later Nintendo announced the 1Gbit (128 MB) cart was available but there was a catch. Isn’t there always?
This larger cart’s transfer speed (the speed at which data transfers from cart to RAM) was 25% slower than the 512 cart. Yikes! These are the kind of unforeseen things that always come up in development, but they’re still scary. So we had to do some analysis about whether we still could stream all these things fast enough in the now smaller pipe. Turns out we could…..and using a combination of technical tactics, Design and Art were able to make their 3D visions a reality.
Well, that about does it for this installment. Check back for more postings throughout the summer. The next installment will be Expanding an Xbox audience to the Handheld Market.
Eplaza is geen gameshop he. Dat is een verkapte Bart smit.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |