abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:06:49 #151
242 Pinball
Electric Monk
pi_39079057
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
mijn zus: blablabla volgende week weer eens beginnen met lijnen
Dat "weer eens" is wel een prima illustratie van mjin opvatting dat je met alleen diëten nooit blijvend gewicht kan verliezen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:17:54 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39079518
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:06 schreef Pinball het volgende:
Dat "weer eens" is wel een prima illustratie van mjin opvatting dat je met alleen diëten nooit blijvend gewicht kan verliezen.
Lul niet! Er kwam bij haar een zwangerschap tussendoor. Die is nu achter de rug en dus is het tijd om zichzelf weer aan te pakken.

En wat wil je dan? Gewoon niet dieten? Zo vet en vadsig blijven als we al zijn en zodoende jouw uitzicht verpesten? Bemoei je er toch gewoon niet mee als je er niks mee hebt!
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:32:33 #153
242 Pinball
Electric Monk
pi_39080134
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
En wat wil je dan? Gewoon niet dieten?
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.
En daarbij normaal eten met een klein (plm. 500kcal/dag) calorietekort.

Je kan wel heel opgefokt tegen mij gaan doen, maar ik durf te wedden dat dit Bakker-gedoe voor héél veel mensen in dit topic het zoveelste dieet is. Mensen die met Atkins een hoop water en spieren en ook nog wat vet zijn kwijtgeraakt en nu weer op dieet moeten ondanks het feit dat ze normaal hebben gegeten.

En als mevrouw Bakker net als meneer Atkins miljonair is geworden staat er weer een goeroe op met het volgende wonderdieet.

En niet zo onaardig doen tegen mij , de mensen in dit topic mogen geen popcorn.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_39080191
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:37:00 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39080303
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Pinball het volgende:
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.
Dat is toch precies wat dit dieet doet?
Ik snap niet wat je zit te zeuren. Het is geen crash dieet, geen 'prop-je-vol-met-rookworst' dieet, geen je mag dit en dat niet samen dieet. Gewoon een 'dit zou je op een gewone normale dag moeten eten' dieet. Meer niet.
Prima toch?
quote:
Iedereen weet dat je er bij moet sporten
Duh... maar een goed voedingspatroon daarbij kan nooit kwaad.
quote:
Je kan wel heel opgefokt tegen mij gaan doen, maar ik durf te wedden dat dit Bakker-gedoe voor héél veel mensen in dit topic het zoveelste dieet is. Mensen die met Atkins een hoop water en spieren en ook nog wat vet zijn kwijtgeraakt en nu weer op dieet moeten ondanks het feit dat ze normaal hebben gegeten.
Vast wel, maar wie weet...
quote:
En als mevrouw Bakker net als meneer Atkins miljonair is geworden staat er weer een goeroe op met het volgende wonderdieet.
Je lijkt bijna jaloers!
quote:
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:40:38 #156
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39080422
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Pinball het volgende:

[..]

Kortzichtig.. niet iedereen kan meer sporten of sporten in het algemeen. Je probeert dan een alternatief te zoeken. Bovendien ben ik volgens het BMI niet te zwaar maar zit ik wel tegen de bovenkant aan. Ik vind dit voedingsadvies wat Sonja Bakker geeft wel het proberen waard. Dit is tenminste haalbaar en bovendien is het ook nog eens gebasseerd op het voedingscentrum.. waar hebben we het dan over?

en waar staat dat we geen popcorn mogen eten?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_39080441
*kuch* wat zei ik nou?

laten we dit topic gewoon voor sonja bakker gebruiken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:51:19 #158
242 Pinball
Electric Monk
pi_39080800
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:41 schreef DarkElf het volgende:
*kuch* wat zei ik nou?

laten we dit topic gewoon voor sonja bakker gebruiken.
Precies. Een topic waar iedereen meldt wat ze net gegeten hebben en nee, geen honger, en hoeveel kilo ze al kwijt zijn.
Want stel je voor dat er gediscussieerd wordt, the horror.
pi_39080892
Yeah yeah, meer sporten en minder eten...maar guess what.
Sommige mensen hebben een zetje nodig.
Enw eer andere mensen zijn niet goed op de hoogte van voeding en hoeveel energie welke voeding levert.
Door dit dieet word je je heel bewust van wat je in je mond stopt.
Bovendien is het lekker makkelijk; je hoeft je er alleen maar aan te houden en je krijgt automatisch de juiste hoeveelheid energie binnen om af te vallen.
Ik heb ooit eens uitgerekend aan de hand van mijn lengte, gewicht, activiteitsniveau en vetpercentage hoeveel kcal ik kan eten per dag zonder aan te komen. Dat is ongeveer 1700.
Het Sonja Bakker dieet levert in de eerste 9 weken minder of rond de 1000 kcals per dag.
Ik vul dit meestal aan tot 1200 kcals.
Dat houdt dus in dat ik inderdaad 500 kcals minder eet dan normaal. 7 dagen x 500 kcals is 3500 kcals uitsparen per week, da's een halve kilo vet (1 kg vet is 7000 kcals).
1 kilo vet is 7000 kcals.
Het is dus geen crashdieet.
pi_39080929
Nee hoor dat heeft niets met 'the Horror" te maken maar de TS is dit topic met een doel gestart en dat doel is delen over ervaringen betreffende Sonja Bakker.

Ik vind dan dat een discussie over hoe het anders kan beter op zijn plek is in een eigen topic
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39080930
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:51 schreef Pinball het volgende:

[..]

Precies. Een topic waar iedereen meldt wat ze net gegeten hebben en nee, geen honger, en hoeveel kilo ze al kwijt zijn.
Want stel je voor dat er gediscussieerd wordt, the horror.
Ja maar ja, daar zijn andere topics voor zoals Slank de zomer in en Dieetclub.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:04:01 #162
242 Pinball
Electric Monk
pi_39081320
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb ooit eens uitgerekend aan de hand van mijn lengte, gewicht, activiteitsniveau en vetpercentage hoeveel kcal ik kan eten per dag zonder aan te komen. Dat is ongeveer 1700.
Het Sonja Bakker dieet levert in de eerste 9 weken minder of rond de 1000 kcals per dag.
<..>
Het is dus geen crashdieet.
De gemiddelde vrouw in NL heeft volgens het voedingscentrum 2000 kcal nodig.
Met 9 weken 1000 kcal per dag te kort is het dus best wel een crashdieet.
quote:
Ik vul dit meestal aan tot 1200 kcals.
Heel verstandig denk ik dan.
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:59:06 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39085428
Ik had de laatste bij de Bruna op het station
Het lijkt trouwens wel heel veel op het EGA dieet maar goed, heel veel dieten gaan toch volgens dezelfde principes.

Ik ben benieuwd.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:12:54 #164
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39085978
net mijn avondeten op.. mijn hemel.. wat een berg weer. ik vraag me af als je met minder wil doen of dat ook goed is.. dat heb ik niet echt uit het boek kunnen halen. Ik at trouwens al nooit zoveel en meestal maar 1 maaltijd per dag... iig ga ik het proberen vol te houden.. dag 3 op de sinasappel na is ook weer geslaagd
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:17:39 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39086181
Minder is niet goed denk ik. Kijk maar naar het ervaringsverhaal voor week 2.
Je moet genoeg eten om genoeg te kunnen verbranden... Te weinig eten is ook niet goed!
pi_39086724
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:12 schreef Mickeys het volgende:
net mijn avondeten op.. mijn hemel.. wat een berg weer. ik vraag me af als je met minder wil doen of dat ook goed is.. dat heb ik niet echt uit het boek kunnen halen. Ik at trouwens al nooit zoveel en meestal maar 1 maaltijd per dag... iig ga ik het proberen vol te houden.. dag 3 op de sinasappel na is ook weer geslaagd
even pure nieuwsgierigheid, hoor, als dit dagmenu je al te veel is, wat at je dan in godsnaam (de vader) voorheen, 1 keer per dag een kilo ijs of zo

als je minder at dan wat Sonja nu voorschrijft hoe kun je dan in jezusnaam (de zoon) teveel gewogen hebben, zodat je nu dit dieet nodig hebt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:39:15 #167
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39087173
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:29 schreef milagro het volgende:

[..]

even pure nieuwsgierigheid, hoor, als dit dagmenu je al te veel is, wat at je dan in godsnaam (de vader) voorheen, 1 keer per dag een kilo ijs of zo
Ik at ongeveer 3 boterhammen en een warme snack op het werk. verder veel koffie met evenveel suiker er in. vergeet niet dat ik niet kan sporten (deels invalide)
quote:
als je minder at dan wat Sonja nu voorschrijft hoe kun je dan in jezusnaam (de zoon) teveel gewogen hebben, zodat je nu dit dieet nodig hebt
Ik weeg volgens de maatstaven ook niet teveel. ik weeg 24,9 BMI volgens de bedrijfsarts en de grens ligt op 25. Ik voel me gewoon te zwaar en er kan best wel iets af. Daarom wil ik ook minimaal 4 weken dit volgen en kijken waar ik dan op uit kom. Maatje 38/40 heb ik nu, had ooit maatje 34 dus ik zou het fijn vinden om iig weer op maatje 36 uit te komen
pi_39087640
en was je ook deels invalide toen je maatje 34 was?

vergeet je niet, dat je met de jaren ook vaak een maatje meer erbij krijgt, zonder dat je té dik bent?

en wat je voorheen at was natuurlijk idioot weinig, en idioot ongezond, hè.

als je dit dieet 4 weken doet, ga je daarna weer over op brood als ontbijt en een kroket als avond eten?
if zo, dan doe je het natuurlijk helemaal verkeerd, he, en gaat het geen reet helpen, of je blijft slank maar op een volkomen ongezonde manier.

ik ben ook in zekere zin deels invalide, in die zin dat ik ook niet écht kan sporten, maar er zijn zat manieren om toch je calorien te verbranden, hoor, en af te vallen, zonder jezelf op een karig 1000 cal. dieet te zetten of echt idioot weinig maar wel zoet/vet te eten.

je fucked je hele interne fabriekje op zo, echt.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:52:40 #169
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39087821
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:48 schreef milagro het volgende:
-knip-
Ik was een fanatieke sporster dus geen wonder dat maatje. dat is al een tijdje niet meer zo. daar heb ik ook vrede mee.

Nee, ik ben niet van plan om over te gaan op de oude gewoonte, ik zie ook wel in dat dat niet goed is.

Je mag voor mij wel aangeven wat je dan doet om calorien te verbranden. Lopen kan ik ongeveer 300 meter en na elke stop van een paar minuutjes kan ik steeds minder ver. De ene dag ook meer dan de andere. Waar heb jij problemen mee om ook niet te kunnen sporten?
pi_39088176
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik was een fanatieke sporster dus geen wonder dat maatje. dat is al een tijdje niet meer zo. daar heb ik ook vrede mee.

Nee, ik ben niet van plan om over te gaan op de oude gewoonte, ik zie ook wel in dat dat niet goed is.

Je mag voor mij wel aangeven wat je dan doet om calorien te verbranden. Lopen kan ik ongeveer 300 meter en na elke stop van een paar minuutjes kan ik steeds minder ver. De ene dag ook meer dan de andere. Waar heb jij problemen mee om ook niet te kunnen sporten?
reuma, mijn rug die ik niet kan buigen, de 'binnenvering' die niet werkt, waardoor ik niet kan rennen, tenzij het een zaak van leven of dood is, dan wel uiteraard

nee, maar ik fiets, binnen en buiten, ik beweeg gewoon veel, ik neem de trap als ik geen boodschappen mee hoef te zeulen (mag niet tillen eigenlijk), ik heb geen auto, dus het is of de fiets, of lopen, geen urenlang achtereen, dat kan ik ook niet zonder de prijs te betalen, ik doe wat aangepaste oefeningen, situps aangepast, gewichtjes, rek en strek, allemaal zonder mijn rug te belasten, bepaalde bewegingen kan ik eenvoudigweg niet maken immers, en doe ik dat wel, dan heb ik 2 weken last.

anyways, het is zaak gewoon meer te verbruiken dan je inneemt, maar dat betekent niet dat je dan dus maar zo weinig mogelijk moet innemen, omdat je niet kan bewegen, of niet wil bewegen.

binnen in huis kun je met hele triviale dingen al energie verbranden, hoor, zelfs met ijsberen en planten water geven
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:12:13 #171
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39090737
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben

eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
pi_39091603
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:12 schreef Mickeys het volgende:
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben

eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
Thx,wilde net een lijstje gaan maken
Ik heb tussendoor wel regelmatig een trekachtig iets van hongerig gevoel.Dan pak ik fruit of groenten,liefst niet te veel fruit natuurlijk.Wat pakken jullie nog meer dan worteltjes,komkommer,tomaat of radijsjes?Voel me zo langzaam zelf een radijsje worden
01-08-2008
pi_39094903
Ik ken Sonja Bakker alleen van dit forum, maar je kan als groente tussendoor ook paprikareepjes nemen. Of selder (als je dat rauw lust). En ehm, broccoli en bloemkool in roosjes. Zo, dat zijn toch al 4 alternatieven
pi_39096876
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:04 schreef Pinball het volgende:

[..]

De gemiddelde vrouw in NL heeft volgens het voedingscentrum 2000 kcal nodig.
Met 9 weken 1000 kcal per dag te kort is het dus best wel een crashdieet.
[..]

Heel verstandig denk ik dan.
2000 kcals, dat is echt natte vingerwerk, veel te algemeen. Ik heb een vrij hoog vetpercentage en dus relatief weinig spieren, en sport niet veel. Als ik 2000 kcals ga eten word ik echt dik.
Nee, ik heb het nauwkeurig berekend en ik persoonlijk kan ongeveer 1700 kcals per dag eten zonder aan te komen. Op dieet moet ik dus rond de 1200 kcals eten om echt af te vallen.
pi_39097240
Bloemkoolroosjes is een goeie!
01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')