Dat "weer eens" is wel een prima illustratie van mjin opvatting dat je met alleen diëten nooit blijvend gewicht kan verliezen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
mijn zus: blablabla volgende week weer eens beginnen met lijnen
Lul niet! Er kwam bij haar een zwangerschap tussendoor. Die is nu achter de rug en dus is het tijd om zichzelf weer aan te pakken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:06 schreef Pinball het volgende:
Dat "weer eens" is wel een prima illustratie van mjin opvatting dat je met alleen diëten nooit blijvend gewicht kan verliezen.
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
En wat wil je dan? Gewoon niet dieten?
Dat is toch precies wat dit dieet doet?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Pinball het volgende:
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.
En daarbij normaal eten met een klein (plm. 500kcal/dag) calorietekort.
Duh... maar een goed voedingspatroon daarbij kan nooit kwaad.quote:Iedereen weet dat je er bij moet sporten
Vast wel, maar wie weet...quote:Je kan wel heel opgefokt tegen mij gaan doen, maar ik durf te wedden dat dit Bakker-gedoe voor héél veel mensen in dit topic het zoveelste dieet is. Mensen die met Atkins een hoop water en spieren en ook nog wat vet zijn kwijtgeraakt en nu weer op dieet moeten ondanks het feit dat ze normaal hebben gegeten.
Je lijkt bijna jaloers!quote:En als mevrouw Bakker net als meneer Atkins miljonair is geworden staat er weer een goeroe op met het volgende wonderdieet.
quote:En niet zo onaardig doen tegen mij, de mensen in dit topic mogen geen popcorn.
![]()
Kortzichtig.. niet iedereen kan meer sporten of sporten in het algemeen. Je probeert dan een alternatief te zoeken. Bovendien ben ik volgens het BMI niet te zwaar maar zit ik wel tegen de bovenkant aan. Ik vind dit voedingsadvies wat Sonja Bakker geeft wel het proberen waard. Dit is tenminste haalbaar en bovendien is het ook nog eens gebasseerd op het voedingscentrum.. waar hebben we het dan over?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee, flink sporten om a) vet te verbranden en b) je metabolisme op peil te houden.
En daarbij normaal eten met een klein (plm. 500kcal/dag) calorietekort.
Je kan wel heel opgefokt tegen mij gaan doen, maar ik durf te wedden dat dit Bakker-gedoe voor héél veel mensen in dit topic het zoveelste dieet is. Mensen die met Atkins een hoop water en spieren en ook nog wat vet zijn kwijtgeraakt en nu weer op dieet moeten ondanks het feit dat ze normaal hebben gegeten.
En als mevrouw Bakker net als meneer Atkins miljonair is geworden staat er weer een goeroe op met het volgende wonderdieet.
En niet zo onaardig doen tegen mij, de mensen in dit topic mogen geen popcorn.
![]()
Precies. Een topic waar iedereen meldt wat ze net gegeten hebben en nee, geen honger, en hoeveel kilo ze al kwijt zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:41 schreef DarkElf het volgende:
*kuch* wat zei ik nou?
laten we dit topic gewoon voor sonja bakker gebruiken.
Ja maar ja, daar zijn andere topics voor zoals Slank de zomer in en Dieetclub.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:51 schreef Pinball het volgende:
[..]
Precies. Een topic waar iedereen meldt wat ze net gegeten hebben en nee, geen honger, en hoeveel kilo ze al kwijt zijn.
Want stel je voor dat er gediscussieerd wordt, the horror.
De gemiddelde vrouw in NL heeft volgens het voedingscentrum 2000 kcal nodig.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb ooit eens uitgerekend aan de hand van mijn lengte, gewicht, activiteitsniveau en vetpercentage hoeveel kcal ik kan eten per dag zonder aan te komen. Dat is ongeveer 1700.
Het Sonja Bakker dieet levert in de eerste 9 weken minder of rond de 1000 kcals per dag.
<..>
Het is dus geen crashdieet.
Heel verstandig denk ik dan.quote:Ik vul dit meestal aan tot 1200 kcals.
even pure nieuwsgierigheid, hoor, als dit dagmenu je al te veel is, wat at je dan in godsnaam (de vader) voorheen, 1 keer per dag een kilo ijs of zoquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:12 schreef Mickeys het volgende:
net mijn avondeten op.. mijn hemel.. wat een berg weer. ik vraag me af als je met minder wil doen of dat ook goed is.. dat heb ik niet echt uit het boek kunnen halen. Ik at trouwens al nooit zoveel en meestal maar 1 maaltijd per dag... iig ga ik het proberen vol te houden.. dag 3 op de sinasappel na is ook weer geslaagd
Ik at ongeveer 3 boterhammen en een warme snack op het werk. verder veel koffie met evenveel suiker er in. vergeet niet dat ik niet kan sporten (deels invalide)quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:29 schreef milagro het volgende:
[..]
even pure nieuwsgierigheid, hoor, als dit dagmenu je al te veel is, wat at je dan in godsnaam (de vader) voorheen, 1 keer per dag een kilo ijs of zo
Ik weeg volgens de maatstaven ook niet teveel. ik weeg 24,9 BMI volgens de bedrijfsarts en de grens ligt op 25. Ik voel me gewoon te zwaar en er kan best wel iets af. Daarom wil ik ook minimaal 4 weken dit volgen en kijken waar ik dan op uit kom. Maatje 38/40 heb ik nu, had ooit maatje 34 dus ik zou het fijn vinden om iig weer op maatje 36 uit te komenquote:als je minder at dan wat Sonja nu voorschrijft hoe kun je dan in jezusnaam (de zoon) teveel gewogen hebben, zodat je nu dit dieet nodig hebt
Ik was een fanatieke sporster dus geen wonder dat maatje. dat is al een tijdje niet meer zo. daar heb ik ook vrede mee.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:48 schreef milagro het volgende:
-knip-
reuma, mijn rug die ik niet kan buigen, de 'binnenvering' die niet werkt, waardoor ik niet kan rennen, tenzij het een zaak van leven of dood is, dan wel uiteraardquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:52 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik was een fanatieke sporster dus geen wonder dat maatje. dat is al een tijdje niet meer zo. daar heb ik ook vrede mee.
Nee, ik ben niet van plan om over te gaan op de oude gewoonte, ik zie ook wel in dat dat niet goed is.
Je mag voor mij wel aangeven wat je dan doet om calorien te verbranden. Lopen kan ik ongeveer 300 meter en na elke stop van een paar minuutjes kan ik steeds minder ver. De ene dag ook meer dan de andere. Waar heb jij problemen mee om ook niet te kunnen sporten?
Thx,wilde net een lijstje gaan makenquote:Op woensdag 21 juni 2006 21:12 schreef Mickeys het volgende:
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben
eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
2000 kcals, dat is echt natte vingerwerk, veel te algemeen. Ik heb een vrij hoog vetpercentage en dus relatief weinig spieren, en sport niet veel. Als ik 2000 kcals ga eten word ik echt dik.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
De gemiddelde vrouw in NL heeft volgens het voedingscentrum 2000 kcal nodig.
Met 9 weken 1000 kcal per dag te kort is het dus best wel een crashdieet.
[..]
Heel verstandig denk ik dan.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |