abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38780656
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:47 schreef Joppy het volgende:


Helaas zal dit ook niet de files oplossen, die zullen waarwschijnlijk wel nooit verdwijnen. Maar het aanleggen van een klein stukje snelweg als dit kan een hoop verlichting brengen.
Zal dit niet veel eerder voor een verschuiving van de problemen zorgen?

Ik zie wel iets in een goede brug over het IJmeer.
  maandag 12 juni 2006 @ 16:09:19 #152
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38781155
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de Londense economie is ingestort, maar vertel?

Londen kom je nauwelijks nog met de auto in - alleen tegen fikse vergoeding. En iedereen is er blij mee.
Ja, maar Londen is een stad en die heffing geld alleen voor Londen centrum wat een uitstekend openbaar vervoer net werk heeft.

Hierin Nederland praatje over een regio, welke al een overvol openbaar vervoer heeft en daarnaast is het OV netwerk in Nederland verre van optimaal

Dat is dus appels met peren vergelijken en geeft dus ook een hele andere impact op de economie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38781400
Ik heb een plaatje gevonden hoe de aansluiting bij het Naardermeer eruit zou komen te zien...



Let op: Dit zijn dus niet drie wegen die er komen, maar drie mogelijke varianten. Het is toch vrij duidelijk dat zelfs de variant die het minst ver van het Naardermeer (donkergroene gebied bovenin) af ligt, het gebied niet doorsnijdt. De A1 ligt vrijwel tegen het Naardermeer aan, en de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort doorkruist het gebied; overlast van de verbinding A6-A9 zal maar een fractie zijn van wat de A1 en de spoorlijn aan overlast veroorzaken.
pi_38781682
Het gaat ook helemaal niet om doorsnijden van het meer zelf, wel van het gebied of de omgeving. Het heeft wel degelijk invloed op het natuurklimaat daar.

En los daarvan zijn er gewoon grenzen aan de groei. Dat is geen treehug opmerking, geen milieuridder-oprisping maar gewoon een reeel standpunt.
pi_38781765
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar Londen is een stad en die heffing geld alleen voor Londen centrum wat een uitstekend openbaar vervoer net werk heeft.

Hierin Nederland praatje over een regio, welke al een overvol openbaar vervoer heeft en daarnaast is het OV netwerk in Nederland verre van optimaal

Dat is dus appels met peren vergelijken en geeft dus ook een hele andere impact op de economie
Jij had het over Amsterdam en dat is dus heel goed met Londen te vergelijken.

Het OV van netwerk kan ook optimaler maar dat wordt door bepaalde krachten in de politiek nou juist tegengehouden. Ik vind het nogal hypocriet dat veel rechtse mensen mekkeren over de kwaliteit van het OV maar ook weigeren om daar in te investeren en dat altijd hebben tegengehouden.
  maandag 12 juni 2006 @ 16:38:13 #156
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38782002
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:50 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Zal dit niet veel eerder voor een verschuiving van de problemen zorgen?

Ik zie wel iets in een goede brug over het IJmeer.
Een brug over het IJmeer heeft niks te maken met de verbindig Schiphol-Almere.
Let the beat control your body!
pi_38782485
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:38 schreef Joppy het volgende:

[..]

Een brug over het IJmeer heeft niks te maken met de verbindig Schiphol-Almere.
Maar wel met de verbinding Almere Amsterdam. Als die beter wordt zal de huidige route richting Schiphol ook ontlast worden.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:06:12 #158
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38783096
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:49 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Maar wel met de verbinding Almere Amsterdam. Als die beter wordt zal de huidige route richting Schiphol ook ontlast worden.
Ik denk het geen kwestie is van of/of maar van en/en.
Let the beat control your body!
pi_38783167
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:06 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik denk het geen kwestie is van of/of maar van en/en.
Dat hoeft niet perse zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je geen wegen blijven bouwen. het lijkt mij beter om te zoeken naar een duurzame integrale oplossing voor de verbinding van Almere met Amsterdam en evt schiphol. In plaats van ad hoc oplossingen zoals men nu voorstelt.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:21:07 #160
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38783501
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:08 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je geen wegen blijven bouwen. het lijkt mij beter om te zoeken naar een duurzame integrale oplossing voor de verbinding van Almere met Amsterdam en evt schiphol. In plaats van ad hoc oplossingen zoals men nu voorstelt.
De verbinding A6/A9 kan een onderdeel zijn van die intergrale oplossing. Samen met een brug over het IJmeer is er dan een zgn '2e ring' rond A'dam.
Als je dan bijv. de tram naar IJburg doortrekt naar Almere en opwaardeert tot Metro/Lightrail en ook de weesperboog aanlegt. Dan kom je al een heel eind.
Let the beat control your body!
pi_38783633
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:21 schreef Joppy het volgende:

[..]

De verbinding A6/A9 kan een onderdeel zijn van die intergrale oplossing. Samen met een brug over het IJmeer is er dan een zgn '2e ring' rond A'dam.
Als je dan bijv. de tram naar IJburg doortrekt naar Almere en opwaardeert tot Metro/Lightrail en ook de weesperboog aanlegt. Dan kom je al een heel eind.
Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben toch van mening dat je eerst die integrale visie uit moet werken (ook in overleg met milieugroepen, protesten voorkomen is beter dan procederen, VNO NCW etc etc). Voordat je je pijlen gaat richten op 1 van de mogelijke deeloplossingen.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:33:08 #162
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38783856
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:25 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben toch van mening dat je eerst die integrale visie uit moet werken (ook in overleg met milieugroepen, protesten voorkomen is beter dan procederen, VNO NCW etc etc). Voordat je je pijlen gaat richten op 1 van de mogelijke deeloplossingen.
Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.

De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Let the beat control your body!
pi_38784234
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:14 schreef moussie het volgende:

[..]

als ik je ff om je oren mag slaan met een van je eigen uitspraken ?
[..]

het is toch te gek voor woorden als er in de stad niet gewoond kan worden omdat het particuliere eigendom heilig is en beschermd moet worden om vervolgens een weg te (moeten) bouwen voor deze mensen die niet meer in de stad kunnen wonen en daarvoor dan wel privégrond te onteigenen .. ?

Ik zal wel hartstike achterlijk zijn maar ik snap het niet .. het grondbezit in de steden is heilig, dus al die mensen moeten de stad uit, er moeten ergens voor duur geld woningen worden gebouwd, er moet voor veel geld een weg worden aangelegd die over privéterrein loopt dus er moet onteigend ..

als er dan blijkbaar toch onteigend mag worden in het belang van de gemeenschap, waarom dan niet die grondbezitter in de stad onteigenen en de rest van de poen besteden aan iets nuttigs ?
Het grondbezit in de stad is niet heilig er is gewoon geen grond. Er willen gewoon te veel mensen wonen en Amsterdam mag niet uitbreiden.

Dat is nou het hele punt wat ik al eerder aanhaalde waar gemakshalve maar niet op in wordt gegaan. Het is allemaal zo bedoeld door de overheid 40 jaar terug. Het is niet zo dat al die mensen dachten van he laten we eens in die nieuw aangelegde polder gaan wonen. Nee de overheid wilde dat zo. En waarom? Nou niet omdat ze Nederland vol wilden bouwen maar juist om dat te voorkomen. Het groene hart zegt jullie dat nog iets?
pi_38784270
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.

De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Je kan beter wat polderen en tot een oplossing zien te komen dan domweg proberen je mening door te dringen. Dat wou men bij de A4 en dat duurt nu al 30 jaar.
Als je draagvlak weet te verwerven zullen er veel minder protesten en dien ten gevolge vertragingen zijn.
pi_38784317
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.

De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Het is niet alleen de ontbrekende schakel het is onderdeel van het oorspronkelijke plan. Hij had er al 30 jaar terug moeten liggen. Sterker nog de aansluitingen bij de A2 waren 30 jaar terug al aangelegd en later weer weggehaald. Nog sterker kijk eens naar een landkaart en kijk dan eens waar de A9 aansluit op de A2. Trek de lijn door naar de A6. En ziedaar hoe het allemaal in elkaar past en bedoeld was.

Maar nee een paar lobbyclubjes gaan lopen klagen en schreeuwen met als gevolg dat politici met slappe knietjes buigen. Gevolg, honderdduizenden mensn staan al tientallen jaren onnodig in de file.
pi_38784415
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:49 schreef dazzle123 het volgende:

Maar nee een paar lobbyclubjes gaan lopen klagen en schreeuwen met als gevolg dat politici met slappe knietjes buigen. Gevolg, honderdduizenden mensn staan al tientallen jaren onnodig in de file.
Die hadden anders 5 km verderop in de file gestaan .
pi_38784448
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij had het over Amsterdam en dat is dus heel goed met Londen te vergelijken.

Het OV van netwerk kan ook optimaler maar dat wordt door bepaalde krachten in de politiek nou juist tegengehouden. Ik vind het nogal hypocriet dat veel rechtse mensen mekkeren over de kwaliteit van het OV maar ook weigeren om daar in te investeren en dat altijd hebben tegengehouden.
Het is niet met elkaar te vergelijken omdat men in Nederland heeft gekozen voor overloopsteden en niet voor een grote aaneengesloten stad.
pi_38784463
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:53 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Die hadden anders 5 km verderop in de file gestaan .
Nu staan ze die 5km verderop ook in de file maar ook de 5km daar voor.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:05:04 #169
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_38784725
is dat wegen netwerk niet al lang vast gelegt op tekening. kijk naar de A4 je mist een stukje van delft tot rotterdam. dat komt er hoe dan ook. al staat er dat hele stuk alleen maar mensen als vogelverschikkers vast gebonden. en A4 mist nog een stuk tussen rotterdam en berg op zoom. nou dat komt ook aan elkaar. en zo gaat dan met die A9 ook. randstad groeit aan elkaar dus je kan er niet onder uit komen.
laten die actievoerders een nuttig werk gaan doen. kunnen ze wat geld verdiennen om zit zelf bij te houden.
ik type ook mar wat
  maandag 12 juni 2006 @ 18:17:16 #170
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38785055
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:49 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het is niet alleen de ontbrekende schakel het is onderdeel van het oorspronkelijke plan. Hij had er al 30 jaar terug moeten liggen. Sterker nog de aansluitingen bij de A2 waren 30 jaar terug al aangelegd en later weer weggehaald. Nog sterker kijk eens naar een landkaart en kijk dan eens waar de A9 aansluit op de A2. Trek de lijn door naar de A6. En ziedaar hoe het allemaal in elkaar past en bedoeld was..
Dat bedoel ik ook, daarom trek ik ook de vergelijking met de A4.
Let the beat control your body!
pi_38785211
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
is dat wegen netwerk niet al lang vast gelegt op tekening. kijk naar de A4 je mist een stukje van delft tot rotterdam. dat komt er hoe dan ook. al staat er dat hele stuk alleen maar mensen als vogelverschikkers vast gebonden. en A4 mist nog een stuk tussen rotterdam en berg op zoom. nou dat komt ook aan elkaar. en zo gaat dan met die A9 ook. randstad groeit aan elkaar dus je kan er niet onder uit komen.
laten die actievoerders een nuttig werk gaan doen. kunnen ze wat geld verdiennen om zit zelf bij te houden.
Al die plannen staan al vast. Laatst nog een stukje op de frontpage over een derde ring om AMsterdam. Terwijl bij mijn weten de tweede nog niet eens bestaat. Dit stuk A9-A6 is onderdeel van die tweede ring. Net als volgens mij de A5 en de tweede koentunnel en een directe verbinding van Flevoland richting Purmerend. Hoe dat precies zit weet ik niet maar de plannen zullen vast ergens op het ministerie van Verkeer en Waterstaat liggen.

Geldt trouwens ook voor het OV. Het metronetwerk van Amsterdam ligt ook al 40 jaar op de tekentafel. Waarbij nu net de N-Z lijn wordt aangelegd. Maar er moet ook nog een O-W lijn komen. Het probleem in dit land is gewoon dat er teveel wordt geouwehoerd met teveel verschillende splintergroepjes.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:24:46 #172
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38785242
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:47 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Je kan beter wat polderen en tot een oplossing zien te komen dan domweg proberen je mening door te dringen. Dat wou men bij de A4 en dat duurt nu al 30 jaar.
Als je draagvlak weet te verwerven zullen er veel minder protesten en dien ten gevolge vertragingen zijn.
Het probleem is dat je al gauw het riscio loopt om achter de feiten aan te blijven lopen, omdat het ideale compromis niet kan worden bereikt.
Ik heb liever volledig draagvlak bij de meerderheid (bijv. forensen en werkgevers), dan halfbakken draagvlak bij het geheel.
Let the beat control your body!
  maandag 12 juni 2006 @ 18:31:27 #173
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38785441
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:
De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Ja, want als je eenmaal een plan hebt gemaakt dan moet je het ook uitvoeren, ongeacht of dat plan nog past in de huidige tijd.

Heeft er nou niemand geleerd van de fouten die we in het verleden hebben gemaakt?
  maandag 12 juni 2006 @ 18:33:28 #174
116446 frankium
111111111
pi_38785496
Gewoon dat meer droogleggen. Voor natuur rij je maar iets verder naar de oostvaardersplassen of de veluwe.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_38789977
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:33 schreef frankium het volgende:
Gewoon dat meer droogleggen. Voor natuur rij je maar iets verder naar de oostvaardersplassen of de veluwe.
en je zuurstof haal je in de aanbieding bij land's grootste kruidenier ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')