abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38650761
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:43 schreef Xennia het volgende:
Nee, natuurlijk niet, maar ik vind het nogal merkwaardig dat je denkt bij de eerste date aan de hand van een kruisverhoor te kunnen bepalen of iemand gelijkgestemd is. Bovendien, vanwaar die haast?
Zoals ik al zei eerder tegen milagro, het is geen kruisverhoor, maar ik zal wel proberen een gesprek die kant op te sturen. Ik vind het geen beladen onderwerp om over te praten, dus zie ook niet waarom het dat voor anderen zou zijn. Volgens mij kun je prima lachen om blunders etc.

De haast? Tja, ik wil dingen altijd "weten". Zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Nieuwsgierig en anderzijds dingen in de hand willen houden.
pi_38650767
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:41 schreef innovative het volgende:
Verder, controlfreak zijn is soms handig, soms lastig... Bepaalde dingen zitten in je karakter en hoewel het minder is dan jaren geleden, zal het beredenerende altijd in me blijven zitten en zal ik altijd de liefde als een keuze zien, en voor iemand willen kiezen op grond van enkele "feiten".
Als je liefde als een rationele keuze ziet, vraag ik me af of jij wel ooit de volle omvang van liefde gevoeld hebt
pi_38650821
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:46 schreef Tranceptor het volgende:
Ach ja je kiest ook op basis van hoe zeker jezelf bent, een wereld geregeerd door angst en het gevoel maar controle op alles te moeten houden is niets voor mij. Prima als een ander daar wel gelukkig mee is hoor, het is niks voor mij.
Waarom zou mijn wereld geregeerd worden door angst?

Ik hoef niet overal controle over te hebben, ik ben alleen wel iemand die bewust kiest voor dingen, en dus ook voor een relatie. In die keuze wil ik wel enige argumenten hebben buiten dat meneer mooie ogen en een vlotte babbel heeft. In die zin zoek ik controle, ja, ik wil beredeneerd te werk kunnen gaan.

Maar als je goed leest, zie je ook dat ik weet dat het geen 100% zekerheid geeft.
pi_38650833
quote:
Om mee te beginnen heb ik nergens last van.

Ach ja je kiest ook op basis van hoe zeker jezelf bent, een wereld geregeerd door angst en het gevoel maar controle op alles te moeten houden is niets voor mij. Prima als een ander daar wel gelukkig mee is hoor, het is niks voor mij.
Lul niet, jij wilt niet eens meer verliefd worden en alleen nog maar relaties hebben met meiden waar je geen diepere gevoelens voor hebt uit angst gekwetst te worden en jezelf te verliezen. Dus doe nou niet alsof jij de liefde en een leven zonder angst hebt uitgevonden
pi_38650875
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:44 schreef innovative het volgende:
en wellicht mijn vriend.
Reken daar maar op. Eens kijken hoe lang dat nog goed gaat.
Jij bent vast ook het type dat door mailboxen en administratie struint.
Beiroet: de gekste!
pi_38650884
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:48 schreef Xennia het volgende:

[..]

Lul niet, jij wilt niet eens meer verliefd worden en alleen nog maar relaties hebben met meiden waar je geen diepere gevoelens voor hebt uit angst gekwetst te worden en jezelf te verliezen. Dus doe nou niet alsof jij de liefde en een leven zonder angst hebt uitgevonden
Ik kies ervoor om niets te hebben tot de angst overwonnen is. Ik denk dat je me toch niet helemaal correct hebt gelezen dan. Ik begin niet aan de relaties die jij noemt, die tijd hebben we gehad. Zelfkritiek is prima, maar dan niet weer in dezelfde euvels vervallen...

Bovendien hadden we het niet over mij.

Ik heb het niet uitgevonden, maar ik weiger de angst me in iemand te laten veranderen die zo kunstmatig vasthoudt aan schijnzekerheid...
pi_38650922
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:47 schreef innovative het volgende:

Waarom zou mijn wereld geregeerd worden door angst?
Dat spreekt zo duidelijk uit iedere zin die ik hier van je lees, maar het zal vast wel weer aan mij liggen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:52:52 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38650991
quote:
Notoire onzekere controlfreak-alert.
Stel je aan.

Ik ben het voor een groot deel met inno eens. Hoewel ik inderdaad ook niet ben van een kruisverhoor, kan ik me goed voorstellen dat het onderwerp ter sprake komt en dat je er zodoende op ingaat. Zelfs de vraag hoeveel vind ik geen vervelende, zolang hij past in de context van het gesprek. Ik zou zo'n vraag zelf ook stellen als ik denk dat dat past. Juist als het klikt zou zoiets kunnen imo. Ik zit daar primair om het gezellig te hebben, maar toch zeker ook om te kijken of ik serieus tijd wil gaan investeren in zo'n persoon. En voor mij zijn aantallen erg belangrijk als het gaat om potentiele partners.

Ik vind het kleinzielig als het onderwerp persé niet ter sprake mag komen of ontweken wordt "omdat het de eerste date is", of "om het een beetje spannend te houden". Flikker op man, als spanning dáár vanaf hangt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_38651031
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:46 Als je liefde als een rationele keuze ziet, vraag ik me af of jij wel ooit de volle omvang van liefde [b]gevoeld hebt
Als ik me geef aan iemand, ja.

Verliefdheid is voor mij een gevoel dat je overkomt. Een heerlijk gevoel, maar het is niet altijd handig er wat mee te doen. Verkeerde mannen, of bijvoorbeeld getrouwde mannen dan wel zelf in een relatie zitten, zijn situaties waarin je verliefdheid maar beter aan je neus voorbij kunt laten gaan.

Dan kan ik heerlijk genieten van de vlinders, maar ga ik er verder niets mee doen. De vlinders gaan vanzelf wel weer slapen en ik kom een nieuw iemand tegen. Dat is voor mij de keuze. Ervoor gaan, versieren of versierd worden, of afstand bewaren.

Besluit ik er wel voor te gaan, daadwerkelijk me een relatie in te storten, dan durf ik alles te geven en me gewoon bloot te geven. En dan is houden van voor mij niet anders dan voor andere mensen. Althans, ik ervaar het niet als anders, weet ook gewoon wat een gebroken hart is bijvoorbeeld...

Er is nog steeds geen objectief meetsysteem voor liefde, dus zeker weten of iedereen hetzelfde voor liefde aan ziet, is sowieso onmogelijk. Voor mij zijn de kriebels in mijn buik als ik mijn vriend ga zien, het kippenvel dat ik krijg als hij me zoent, de blikken van verstandhouding die zo veel meer zeggen dan woorden en het feit dat leven leuk is, maar met hem nog veel leuker, liefde. Ik ervaar het als pure liefde, hoe kan ik nou weten wat anderen ervaren, en hoe kan jij nu weten of ik het wel of niet heb gevoeld?
pi_38651035
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:52 schreef AgLarrr het volgende:

Ik vind het kleinzielig als het onderwerp persé niet ter sprake mag komen of ontweken wordt "omdat het de eerste date is", of "om het een beetje spannend te houden". Flikker op man, als spanning dáár vanaf hangt.
Het voegt niets toe en het gaat haar niets aan.

We verschillen gewoon van mening, prima.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:54:25 #111
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38651052
quote:
Bovendien, vanwaar die haast?
Wie heeft het over haast? Het hangt maar net van je doelstelling af? Waarom zou je tijd in iemand investeren waar je toch geen heil in ziet? Dat heeft niets met haast te maken.

pi_38651065
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:50 schreef Tranceptor het volgende:
Dat spreekt zo duidelijk uit iedere zin die ik hier van je lees, maar het zal vast wel weer aan mij liggen.
Waarschijnlijk ligt het dan aan jou, ja.

Dat ik geen zin heb om bedonderd te worden, wil niet zeggen dat ik bang ben voor alles wat ik tegen kom.
pi_38651092
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wie heeft het over haast? Het hangt maar net van je doelstelling af? Waarom zou je tijd in iemand investeren waar je toch geen heil in ziet? Dat heeft niets met haast te maken.
Waarom zou je van iemand waarin je energie steekt en in investeert meteen dat soort dingen moeten weten? Wat is de haast daarachter?

Het is maar hoe je de vraag opvat.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:56:25 #114
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38651126
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Ach kom, het komt helemaal niet " terloops" ter sprake als het op een 1e date al gevraagd wordt

Wat schiet je er ook mee op, met die kennis?
Ik weet zelfs van de vader van mijn kids niet zijn arbeidsverleden, boeit totaaaaaaaal niet, en zo dacht hij er ook over.
Vragen worden niet ontweken, ze worden gewoon niet gesteld.
Hoezo komt t niet terloops ter sprake? Ik vraag er zelf eig altijd naar. Zit niets achter, gewoon nieuwsgierig

En dat je er nooit met de vader van je kids over hebt gesproken is wel erg vaag. Het is fijn om in een relatie iemand helemaal te kennen.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_38651127
quote:
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik kies ervoor om niets te hebben tot de angst overwonnen is. Ik denk dat je me toch niet helemaal correct hebt gelezen dan. Ik begin niet aan de relaties die jij noemt, die tijd hebben we gehad. Zelfkritiek is prima, maar dan niet weer in dezelfde euvels vervallen...
Dus je bent je niet zeker van jezelf en daarom maak je maar geen keuzes? Bevalt dat nu, aan de zijlijn van je leven staan?
quote:
Bovendien hadden we het niet over mij.
Hee het is jouw topic hoor
pi_38651151
Lijkt mij wel 'not done' als je nog steeds moeite hebt met 1 van je vorige liefdes en daar de hele avond over praat.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:58:31 #117
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38651196
quote:
Waarom zou je van iemand waarin je energie steekt en in investeert meteen dat soort dingen moeten weten? Wat is de haast daarachter?
Omdat ik dat soort dingen belangrijk vind om te weten, omdat ze voor mij mede bepalen of ik die persoon wel geschikt acht voor het doel dat ik voor ogen heb.

pi_38651209
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:56 schreef JoeyT het volgende:
En dat je er nooit met de vader van je kids over hebt gesproken is wel erg vaag. Het is fijn om in een relatie iemand helemaal te kennen.
Het is al een illusie jezelf volledig te kennen, laat staan een ander
pi_38651221
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:56 schreef Xennia het volgende:

Dus je bent je niet zeker van jezelf en daarom maak je maar geen keuzes? Bevalt dat nu, aan de zijlijn van je leven staan?
[..]

Hee het is jouw topic hoor
Ok prima, ik ga hier op mezelf in en daar moet je het even mee doen, dan gaan we weer ECHT on-topic.

Ik ben heel zeker van mezelf en halfbakken shit werkt niet en een stap op de plaats is nu wel even lekker. Zekerheid is eerder het probleem, ik ben niet snel tevreden. Aan de zijlijn van mijn leven sta ik allerminst, maar ik vind andere dingen op dit moment veel belangrijker. Ik heb wel degelijk een keuze gemaakt, althans ik zet hem door waar ik hem 1,5 jaar terug eigenlijk al ingezet heb. Mijn keuze is nu om gewoon alleen voor substantiele dingen te gaan, heel bewust.
pi_38651237
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:57 schreef Mone het volgende:
Lijkt mij wel 'not done' als je nog steeds moeite hebt met 1 van je vorige liefdes en daar de hele avond over praat.
Dan vraag ik me uberhaupt af waarom je op date gaat met iemand nieuws.
pi_38651273
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Omdat ik dat soort dingen belangrijk vind om te weten, omdat ze voor mij mede bepalen of ik die persoon wel geschikt acht voor het doel dat ik voor ogen heb.
Waarom zou bij een eerste date al een 'doel' zichtbaar moeten zijn waar je naartoe werkt?

Let the magic happen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:00:51 #122
88139 JoeyT
pi_38651278
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:55 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het is maar hoe je de vraag opvat.
Hoezo haast...Damn t is eenfucking 1e date waar praat je over. Nog nooit heb ik op een 1e date gedacht van dit wordt haar, dus wil meer over dr weten...
pi_38651280
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:49 schreef Recovering het volgende:
Reken daar maar op. Eens kijken hoe lang dat nog goed gaat.
Jij bent vast ook het type dat door mailboxen en administratie struint.
Het gaat ruim drie jaar goed nu en er zijn geen signalen dat het binnen korte tijd fout gaat, ik laat zijn administratie zijn administratie en zijn mailbox is zijn mailbox. Verder zoekt hij het maar uit wat hij doet, ik ben niet het type vrouw dat vreselijk jaloers is. Heb ik ook geen reden toe. Ik heb zo'n vermoeden hoe jij nu over mij denkt, zo'n vrouwspersoon die al gaat flippen als vriendlief even te lang met een andere vrouw praat in een discotheek of zegt "goh, die heeft lekkere tieten"... Niet, dus. Ik ben niet snel jaloers te krijgen, en ik vind het niet meer dan normaal dat hij een eigen leven heeft, inclusief uitgaan, flirten en evt. wat meer. Hij ligt niet aan de ketting en heeft geen oogkleppen op hoor
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:00:55 #124
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38651282
quote:
Desondanks blijf ik het ook vaag vinden dat je dat soort dingen niet bespreekt. Ook een stukje vertrouwen en openheid.

pi_38651293
quote:

[..]

Ik vind dat je het wat zakelijk uitdrukt, maar ik begrijp je punt. Uiteraard wil ik ook weten of iemand ''geschikt'' is, maar dat is toch een proces? Dat weet ik echt nog niet na 1 date en dat hoeft ook nog niet.
pi_38651321
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:59 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_38651324
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:00 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Hoezo haast...Damn t is eenfucking 1e date waar praat je over. Nog nooit heb ik op een 1e date gedacht van dit wordt haar, dus wil meer over dr weten...
quote:

[..]

Daar ging ik op in, doelmatig daten met kruisverhoor en assessment.
pi_38651338
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef Xennia het volgende:
Klopt. Alleen wil dat niet zeggen dat je niet eens hoeft te proberen de ander te leren kennen, inclusief diens verleden. Ik weet niet alles, maar ik wil wel veel weten. Interesse, nieuwsgierigheid en -voor er een relatie is- een basis om voor iemand te gaan of niet.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:02:53 #129
88139 JoeyT
pi_38651342
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hoezo iets tever doortrekken

Je begrijpt best wat ik bedoel. Ken niemand die in een relatie zit waarbij ze het nooit over het verleden hebben gehad.... Raar
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:03:35 #130
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38651367
quote:
Waarom zou bij een eerste date al een 'doel' zichtbaar moeten zijn waar je naartoe werkt?

Let the magic happen.
Omdat ik onbewust zeker met een doel in mijn hoofd zit. Dat kan korte termijn zijn. Als ik voor mezelf besloten heb dat het korte termijn is, dan boeit me het heel erg weinig wat haar arbeidsverleden is en komt het ook niet ter sprake. Vind ik het iemand voor de lange termijn dan wil ik dat zeker weten. En in die context is er geen sprake van magie als blijkt dat ik met een slet aan tafel zit.

pi_38651368
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Desondanks blijf ik het ook vaag vinden dat je dat soort dingen niet bespreekt. Ook een stukje vertrouwen en openheid.
Nogmaals ik snap wel dat het ooit ter sprake komt, maar niet direct bij een eerste date
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:06:03 #132
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38651428
quote:
Daar ging ik op in, doelmatig daten met kruisverhoor en assessment.
Daten is toch altijd doelmatig? Daarom heet het daten. En zoals ik al zei: nix geen kruisverhoor. Als de vraag past in de context van het gesrpek stel ik hem. En als ik het persé wil weten werk ik naar de juiste context toe.

pi_38651443
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Omdat ik onbewust zeker met een doel in mijn hoofdzit. Dat kan korte termijn zijn. Als ik voor mezelf besloten heb dat het korte termijn is, dan boeit me het heel erg weinig wat haar arbeidsverleden is en komt het ook niet ter sprake. Vind ik het iemand voor de lange termijn dan wil ik dat zeker weten. En in die context is er geen sprake van magie als blijkt dat ik met een slet aan tafel zit.
Ik vind het dan eigenlijk een beetje jammer dat je zo'n instelling hebt voor een eerste date. Zo kom je dan ook over, geforceerd.

Als het een slet is geweest vind ik het ook prima. Ik heb liever iemand die van de hoed aan de rand weet en met een beetje ervaring voor mij kiest dan een poppetje dat overal mee onbekend is en voor wie alles spannend is. Het zal mijn 'sick mind' wel zijn.

Er zijn mensen die alles neuken wat er is en iemand vinden en trouw zijn als een hond en mensen die altijd trouw waren en er helemaal op losneuken bij een eigen partner. Je kunt IMHO beter zorgen dat je de relatie zo leuk houdt dat het uberhaupt niet gebeurd.

Maar goed dat is als er een relatie is en bij een eerste date is er helemaal niets nog en ook geen doel. Het is gewoon een gezellig middagje/avondje met iemand die jou ook leuk vind te leren kennen.
pi_38651523
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:59 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Maar als het geen issue meer is en het tot je verleden behoort, heb je automatisch minder de behoefte er heel diep op in te gaan. Of ligt dat aan mij?
pi_38651557
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:08 schreef Mone het volgende:

[..]

Maar als het geen issue meer is en het tot je verleden behoort, heb je automatisch minder de behoefte er heel diep op in te gaan. Of ligt dat aan mij?
Dat heb ik dus, waarom zou ik er diep op ingaan? Dan moet ik hele situaties uit gaan leggen en alles en daar heb ik helemaal geen zin in. We zijn allebei single en gezellig samen ergens, lekker belangrijk wat ik 3 jaar daarvoor heb gedaan. Pluk de dag!
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:11:07 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38651594
quote:
Ik vind het dan eigenlijk een beetje jammer dat je zo'n instelling hebt voor een eerste date. Zo kom je dan ook over, geforceerd
Dat je dat jammer vindt, tjah, dat kan. Geforceerd? Nee. Ik ga er van uit dat zij daar ook zit om mij beter te leren kennen, mede om te bepalen of ik potentieel relatie materiaal ben. Dat we allebei die gedachte in ons achterhoofd hebben houdt nog niet in dat dat expliciet naar voren komt.

En trouwens, daten met onbekenden puur om de gezelligheid? Daar doe ik niet aan.

pi_38651599
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:03 schreef Xennia het volgende:
Nogmaals ik snap wel dat het ooit ter sprake komt, maar niet direct bij een eerste date
Nu ja, op zich kan het handig zijn maar trek het concept dan even door.
Neem dus op je 1e date ook je medisch dossier, je bankafschriften en je loonstrook mee.
Weet de tegenpartij meteen waar het aan toe is.

(en natuurlijk een bewijs van goed gedrag)
pi_38651655
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:09 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dat heb ik dus, waarom zou ik er diep op ingaan? Dan moet ik hele situaties uit gaan leggen en alles en daar heb ik helemaal geen zin in. We zijn allebei single en gezellig samen ergens, lekker belangrijk wat ik 3 jaar daarvoor heb gedaan. Pluk de dag!
Oke door die knipoog dacht ik even dat er juist wel een heel verhaal aan vast zat. Dit klinkt al een stuk frisser .
pi_38651790
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat je dat jammer vindt, tjah, dat kan. Geforceerd? Nee. Ik ga er van uit dat zij daar ook zit om mij beter te leren kennen, mede om te bepalen of ik potentieel relatie materiaal ben. Dat we allebei die gedachte in ons achterhoofd hebben houdt nog niet in dat dat expliciet naar voren komt.
He bah, dit klinkt ook alweer zo geforceerd. Je zit daar voor het 'hoogste goed' : een relatie en om te bepalen of iemand wel of niet geschikt daarvoor is. Heb je ook je onbewuste checklist al afgevinkt?
quote:
En trouwens, daten met onbekenden puur om de gezelligheid? Daar doe ik niet aan.
En daten met kennissen die je niet zo goed kent? Ik date altijd voor de gezelligheid en ik heb altijd leuke avonden op een uitzondering na. Vaak volgt er niet per se meer of wordt het een vriendschap/kennisiets... prima toch?
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:25:07 #140
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38652091
quote:
He bah, dit klinkt ook alweer zo geforceerd. Je zit daar voor het 'hoogste goed' : een relatie en om te bepalen of iemand wel of niet geschikt daarvoor is.
Ja, ik zit daar in principe voor het hoogste goed. Als dat niet haalbaar is: geen probleem. Ik heb nog steeds een gezellige avond, en eventueel nog meer gezellige avonden. Ik stel mijn doelen graag bij, maar kijk daarna wel vrolijk verder.
Ik kan me voorstellen dat het geforceerd overkomt, in praktijk valt dat 100% mee. Ik ga niet met voorbedachte rade zo'n date in, ik merk tijdens de date wel of het zich ontwikkeld in iets waarvan ik denk "heej, dit is wel heel gezellig". Dan komen ook eventueel de voor jou "foute onderwerpen" aan bod. Dat hoeft niet, het kan. Het is maar net hoe alles loopt. Maar als ik tijdens een date volledig overdonderd ben (wat wel eens is voorgekomen), dan komen die onderwerpen zeker aan bod. In de hoop dat het antwoord me bevalt zodat ik op een roze wolk naar huis kan. Wat ik maar wil zeggen is: ik ga ze dus niet angstvallig uit de weg.
quote:
En daten met kennissen die je niet zo goed kent? Ik date altijd voor de gezelligheid en ik heb altijd leuke avonden op een uitzondering na. Vaak volgt er niet per se meer of wordt het een vriendschap/kennisiets... prima toch?
Zeker prima, en het gebeurt regelmatig, maar dat noem ik geen daten.

pi_38652277
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:25 schreef AgLarrr het volgende:
Maar als ik tijdens een date volledig overdonderd ben (wat wel eens is voorgekomen), dan komen die onderwerpen zeker aan bod. In de hoop dat het antwoord me bevalt zodat ik op een roze wolk naar huis kan. Wat ik maar wil zeggen is: ik ga ze dus niet angstvallig uit de weg.
Als ik tijdens een date overdonderd ben door iemand en dat is toch wel heel lang geleden dan denk ik er niet eens aan zulke vragen te stellen, die doen er niet toe. Ik wil juist weten waar ze nu mee bezig is, hoe ze tegen de toekomst aankijkt, wat ze leuk vind en niet en van alles en nog wat.

Nou ja, een andere benadering denk ik. De een leeft meer toch in het verleden en een soort van notie hoe iemand dan wel moet zijn en de ander leeft meer in het nu en gaat uit van hoe iemand nu ten opzichte van jou is. Het zal allebei zijn voordelen hebben.
pi_38652666
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:09 schreef Tranceptor het volgende:
Er zit een groot verschil tussen ergens diep op in gaan en ergens tussendoor globaal over praten. Ik hoef echt niet te weten hoe het schaamhaar van de betrokken dames geschoren was, of hoe snel ze klaar kwamen oid. Ik wil wel weten dat ze uberhaupt bestaan en er gewoon luchtig, zoals ik in mijn eerste post al zei, sarcastisch over kunnen praten.

Ik heb het dus juist andersom: als je het zo krampachtig weg wil stoppen, dan ben je kennelijk nog niet klaar om het te aanvaarden zoals het is en zit er meer achter.
pi_38652867
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:11 schreef AgLarrr het volgende:

Kijk, zo denk ik dus ook. Dat geeft al aan dat er gewoon heel veel verschillende mensen zijn, en dat als jij iemand tegen komt zoals ik dit gespreksonderwerp geen probleem is, en andersom. Kennelijk zijn er in beide geslachten mensen die het geen probleem vinden, nou, klaar toch? Als het goed is sta je niet op straat te tellen om "passeerder nummer 105" mee te vragen voor een date, je kent elkaar ergens van, maakt niet voor niets een afspraak. Er moet al een klik zijn, ook al is het maar omdat je elkaar vaag ergens van kent, de verjaardig van de vriend van de buurman van de nicht van je tante, ofzo.

Dan kom je dus vaak sowieso al tegenover iemand te zitten die in ieder geval een béétje hetzelfde denkt over het doel van de date, lijkt mij.
pi_38652942
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:41 schreef innovative het volgende:

[..]

Er zit een groot verschil tussen ergens diep op in gaan en ergens tussendoor globaal over praten. Ik hoef echt niet te weten hoe het schaamhaar van de betrokken dames geschoren was, of hoe snel ze klaar kwamen oid. Ik wil wel weten dat ze uberhaupt bestaan en er gewoon luchtig, zoals ik in mijn eerste post al zei, sarcastisch over kunnen praten.
Luchtig en sarcastisch over exen praten van ' nou die Marietje, die was ook een lachertje' vind ik 1 niet leuk om te doen en 2 niet heel erg volwassen overkomen. Daarnaast vind ik gewoon dat het een eerste date geen moer aangaat en dat de focus niet op het verleden moet liggen. Kortom, een samenvatting van wat ik al eerder heb genoemd.
quote:
Ik heb het dus juist andersom: als je het zo krampachtig weg wil stoppen, dan ben je kennelijk nog niet klaar om het te aanvaarden zoals het is en zit er meer achter.
Dat is net zo min een juiste aanname.

Waarom zou er nou meer achterzitten? Je kunt het ook opvatten als iemand die er overheen is en niet meer naar om hoeft te kijken. Je kunt het zien als iemand die de goede dingen uit de ervaring heeft gehaald en daarmee verder is gegaan en niet constant wil terugkijken. En in welke zin is het krampachtig als je gewoon met een knipoog zegt dat het niet nodig is om op in te gaan? Ik zou persoonlijk vrij snel klaar zijn met iemand op een eerste date die me al helemaal wil fileren en in een hokje wil stoppen, want zo komt het namelijk over.

De boodschap is duidelijk en de aankleding (luchtig of niet) kan dan verschillen, iemand wil weten wat je al die jaren hebt uitgevreten. Ik vind het wantrouwig overkomen hoe je het ook verpakt, die verpakking haal ik er in mn hoofd toch wel vanaf. Nou ja de een vind de vraag stellen dus krampachtig en de ander vind de vraag niet per se willen beantwoorden krampachtig. Krampachtig zootje die dates.
pi_38653151
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zou persoonlijk vrij snel klaar zijn met iemand op een eerste date die me al helemaal wil fileren en in een hokje wil stoppen
"Hey, we bellen nog wel."
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:57:23 #146
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_38653209
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind het geen verkeerd onderwerp voor een eerste date. Maar het moet natuurlijk niet het enige onderwerp van gesprek vormen.
Inderdaad: niet het enige onderwerp, enneh...... alle foute en ranzige details zou ik ook voor het gemak nog maar even weglaten...
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_38653228
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:55 schreef Recovering het volgende:

[..]

"Hey, we bellen nog wel."
Precies.
pi_38653273
quote:
Luchtig en sarcastisch over exen praten van ' nou die Marietje, die was ook een lachertje' vind ik 1 niet leuk om te doen en 2 niet heel erg volwassen overkomen. Daarnaast vind ik gewoon dat het een eerste date geen moer aangaat en dat de focus niet op het verleden moet liggen. Kortom, een samenvatting van wat ik al eerder heb genoemd.
Sarcasme is voor mij niet kinderachtig, maar een vorm van relativeren en de enige humor die ik echt leuk vind. Ik vind het juist een stap verder dan onderbroekenlol. En als een ex toevallig het slachtoffer is, komt u maar!
quote:
Ik zou persoonlijk vrij snel klaar zijn met iemand op een eerste date die me al helemaal wil fileren en in een hokje wil stoppen, want zo komt het namelijk over.
Zo is het ook, vrij simpel. Face it, iedereen deelt mensen in op categorien. Ik doe dat onder andere aan de hand van ex-partners, jij aan de hand van de vragen die je date stelt. Vanuit het feit dat ik dit soort dingen bespreekbaar vind en maak, vond jij mij een angstige controlfreak.

Mensen plaatsen anderen in hokjes op basis van sumiere informatie. Je kan het ontkennen, maar het is echt zo. Ik doe dat ook en ik heb er geen problemen mee. Tot nog toe heeft het voor mij gewerkt, werkt het niet meer dan zoek ik wel een nieuwe manier.
pi_38653310
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:57 schreef Exciter101 het volgende:
Inderdaad: niet het enige onderwerp, enneh...... alle foute en ranzige details zou ik ook voor het gemak nog maar even weglaten...
Dat zeker! Ik hoef, zoals ik al zei, idd niet te weten hoe het schaamhaar stond en waar de ex van klaar kwam, of hoe ze pijpte oid... Maar ik wil wel weten dat ze bestaan, en dat degene tegenover mij een léven heeft. Inclusief hobby's, opinies en dus verloren gegane liefdes.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:00:25 #150
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_38653313
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:57 schreef Mone het volgende:
Whehehehe..... En dan ook foto's van je ex gaan laten zien!!!!
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')