abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:31:40 #51
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38630668
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:18 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zie het belang van het delen van die informatie niet in en de toegevoegde waarde al helemaal niet. Those who dwell in the past, belong with the dead.

Bovendien vind ik het zelf ook spannender als ik niet weet wie ze allemaal heeft geneukt.
Tsja ieder zn ding. Gesprekken hoeven ook niet altijd een toegevoegde waarde te hebben. Kan ook gewoon lekker kletsen zijn, en dit is wat mij betreft een heel relaxed gespreksonderwerp...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:33:45 #52
88139 JoeyT
pi_38630726
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:21 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ach misschien leef ik wel weer teveel in het heden. Voor mij gaat het om het gevoel en de gezelligheid nu en hoe je daar gekomen bent kun je in een later stadium met iemand uitdiepen. Dat vind ik niks voor een eerste date.
Nee je denkt gewoon suf. Op mn eerste date met mijn vriendin vroeg ze waarom het uitgegaan is met mn ex... Beetje uitgelegd, geen probleem. Ik heb ook aan geen 1 scharrel of ex een vervelend gevoel aan over gehouden...
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:35:37 #53
88139 JoeyT
pi_38630782
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:24 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik snap die luchtigheid wel, in de zin van 'zo had ik eens een meisje' en haha...

Maar wat voegt het nu precies toe aan een date? Geen ene malle moer vind ik dus. Iemand krijgt een bepaald beeld van hoe jij met vrouwen/mannen omgaat wat voor geen meter klopt en weinig aan het nu toevoegt.
Waarom denk je hier over na man?

Ik praat gewoon over wat er in me opkomt. En vraagt ze me wat over mijn verleden school/werk/sex/relaties dan klets ik daar over.
pi_38630797
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:33 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Nee je denkt gewoon suf. Op mn eerste date met mijn vriendin vroeg ze waarom het uitgegaan is met mn ex... Beetje uitgelegd, geen probleem. Ik heb ook aan geen 1 scharrel of ex een vervelend gevoel aan over gehouden...
Ik snap niet waarom je zo'n vraag uberhaupt stelt, het kan mij echt een reet schelen waarom het bij een meisje uitgegaan is met haar ex. Het belangrijkste is juist dat het uit is, dat heeft hij goed gedaan. Dat is het heden. Al heeft ze hem op bevrijdingsdag gedumpt terwijl ze samen een wereldreis gingen maken.

Ik denk gewoon dat we op een andere manier hier naar kijken, sja of ik ben gewoon 'suf'.

Ik heb niets tegen een beetje oppervlakkig gelul op zijn tijd, maar dit heeft geen luchtigheid, achter zulke vragen zit iets van 'ik wil weten wat je hebt uitgevreten met wie en hoe je ze behandeld hebt'.
Ik vind gewoon dat iemand die ik 1 date ken dat geen fuck aangaat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:39:27 #55
88139 JoeyT
pi_38630910
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:36 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je zo'n vraag uberhaupt stelt, het kan mij echt een reet schelen waarom het bij een meisje uitgegaan is met haar ex. Het belangrijkste is juist dat het uit is, dat heeft hij goed gedaan.

Ik denk gewoon dat we op een andere manier hier naar kijken, sja of ik ben gewoon 'suf'.

Ik heb niets tegen een beetje oppervlakkig gelul op zijn tijd, maar dit heeft geen luchtigheid, achter zulke vragen zit iets van 'ik wil weten wat je hebt uitgevreten met wie en hoe je ze behandeld hebt'.
Tsja, nogmaals ieder zn ding. Ik praat over bijna alle onderwerpen luchtig. Gewoon omdat ik er geen naar gevoel bij heb. Ik ga er vanuit dat een meisje het vraagt uit interesse en niet door 1 of andere onderliggende gedachte. Als ze met me uit is dan vindt ze me toch wel leuk, ookal heb ik er 35 geneukt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:41:35 #56
88139 JoeyT
pi_38630975
quote:

[..]

Ik snap niet waarom je zo'n vraag uberhaupt stelt, het kan mij echt een reet schelen waarom het bij een meisje uitgegaan is met haar ex. Het belangrijkste is juist dat het uit is, dat heeft hij goed gedaan. Dat is het heden. Al heeft ze hem op bevrijdingsdag gedumpt terwijl ze samen een wereldreis gingen maken.

Ik stelde mijn vriendin de vraag hoeveel bedpartners ze had gehad. Mn mening over haar veranderede 0,0. Sowieso zie ik iemand van een 1e date totaal niet als potentieel partner... Nooit gehad ook, misschien dat het me daarom vrij weinig kan boeien.
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:43:01 #57
88139 JoeyT
pi_38631022
quote:

[..]
n 'ik wil weten wat je hebt uitgevreten met wie en hoe je ze behandeld hebt'.
Tsja ik heb nooit iemand slecht behandeld. Ben een goed vriendje. Heb wel fouten gemaakt en ook dat zal ik niet verzwijgen, maar ik weet van mezelf dat ik een goeie en leuke jongen ben. Als je dat van jezelf weet, zal zij dat ook meekrijgen
pi_38631048
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:39 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Tsja, nogmaals ieder zn ding. Ik praat over bijna alle onderwerpen luchtig. Gewoon omdat ik er geen naar gevoel bij heb. Ik ga er vanuit dat een meisje het vraagt uit interesse en niet door 1 of andere onderliggende gedachte. Als ze met me uit is dan vindt ze me toch wel leuk, ookal heb ik er 35 geneukt.
Ik ken er zat die daar stevig op zouden afknappen, je kunt ook gewoon laag inzetten en gewoon een laag aantal zeggen en erna die echt goed waren fluisteren.

Achter die vraag zit een onderliggende gedachte, hoe betrouwbaar ben je...
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:43 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Tsja ik heb nooit iemand slecht behandeld. Ben een goed vriendje. Heb wel fouten gemaakt en ook dat zal ik niet verzwijgen, maar ik weet van mezelf dat ik een goeie en leuke jongen ben. Als je dat van jezelf weet, zal zij dat ook meekrijgen
Het heiligste boontje van de familie spreekt.

Ik zou niet weten waarom het wel of niet beantwoorden van zo'n vraag met mijn zelfbeeld te maken zou hebben. Ik ben je daar kwijt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:10:28 #59
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_38631819
Hoe handelen bij lastige vragen waar je liever geen antwoord op geeft, of te saai zijn op serieus op te antwoorden:

- 'Heb je eigenlijk veel andere vrouwen gehad?'
- 'Duizenden', terwijl je haar uiterst serieus aankijkt

- 'Zie je op dit moment nog andere vrouwen?'
- 'Nee, mannen', met weer die uiterst serieuze blik

Als ze daarna zegt 'Haha, en nu serieus?', verzin je weer een ander antwoord. Houdt ze niet vol! Dus naar het volgende onderwerp. Bijkomend voordeel: je houdt er ook een tikje mysterieus imago aan over, which is good.
pi_38632823
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik me daar ook niet zo gemakkelijk bij zou voelen, maar dat is meer omdat ik in die prille verliefdheid nog niet wil nadenken over het idee dat hij al andere meisjes heeft gehad en alles er omheen hehe. Slaat nergens op, maar op een eerste date hoor ik liever meer over wat hij nu doet, zijn hobbies, sport, wat hij interessant vindt. Overigens dus niet omdat ik wat te verbergen heb in mijn verleden, ik zou er alleen zelf niet over beginnen.

Het is opzich best goed om wat van elkaars verleden te weten het zegt toch veel over hoe iemand omgaat met relaties en verklaart soms ook bepaalde gedragingen. Als iemand idd krampachtig dingen gaat ontwijken zou ik ook wel het gevoel krijgen dat er meer zit. Overigens vind ik iemand die heel veel over ex-liefdes door blijft vragen op een eerste date ook wel apart, dan krijg ik het gevoel dat iemand zelf met 'iets' zit, nare ervaringen of onzekerheid.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:19:06 #61
88139 JoeyT
pi_38640449
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:10 schreef SynchroSteve het volgende:
Hoe handelen bij lastige vragen waar je liever geen antwoord op geeft, of te saai zijn op serieus op te antwoorden:

- 'Heb je eigenlijk veel andere vrouwen gehad?'
- 'Duizenden', terwijl je haar uiterst serieus aankijkt

- 'Zie je op dit moment nog andere vrouwen?'
- 'Nee, mannen', met weer die uiterst serieuze blik

Als ze daarna zegt 'Haha, en nu serieus?', verzin je weer een ander antwoord. Houdt ze niet vol! Dus naar het volgende onderwerp. Bijkomend voordeel: je houdt er ook een tikje mysterieus imago aan over, which is good.
Hoezo afgezaagd... Iemand met een goed stel hersenen zal je gewoon een mongool vinden
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:25:03 #62
88139 JoeyT
pi_38640682
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik ken er zat die daar stevig op zouden afknappen, je kunt ook gewoon laag inzetten en gewoon een laag aantal zeggen en erna die echt goed waren fluisteren.

Achter die vraag zit een onderliggende gedachte, hoe betrouwbaar ben je...
[..]

Het heiligste boontje van de familie spreekt.

Ik zou niet weten waarom het wel of niet beantwoorden van zo'n vraag met mijn zelfbeeld te maken zou hebben. Ik ben je daar kwijt.
Theoretisch kan je er op afknappen, maar in de praktijk zal dat niet gebeuren als je leuk genoeg bent. Ik vind het zelfs belangrijk dat een meisje niet teveel jongens heeft gehad, maar als ik de ander echt leuk vindt dan telt dat niet mee.

Ik snap gewoon niet dat mensen er over nadenken, als ik zin heb om zo'n vraag te stellen dan doe ik dat. Als zij dat doet dan geef ik er gewoon antwoord op. T boeit gewoon niet.
pi_38644580
quote:

[..]

Nou, het kan anders best wel eens nuttig zijn te weten waarom het uit is gegaan, mocht het om een probleem gaan dat ook bij een eventuele relatie met jou kan 'opduiken'. Maar goed, dat hoeft idd. niet de eerste date, mag wel, wat mij betreft.
pi_38644783
M'n "beste" anekdotes gaan over mijn verleden met vrouwen .

En als ik ze allemaal vertel en dan met name de manier waarop, weet ze direct waar ze aan toe is en waar ik (niet) naar op zoek ben in een vrouw .
I was an atheist until I realized I was God
pi_38644887
Ik vind het niet echt een onderwerp voor de eerste date en zal zeker niet het achterste van mijn tong laten zien
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:41:15 #66
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38645986
quote:
Maar wat voegt het nu precies toe aan een date? Geen ene malle moer vind ik dus. Iemand krijgt een bepaald beeld van hoe jij met vrouwen/mannen omgaat wat voor geen meter klopt en weinig aan het nu toevoegt.
Iemand krijgt sowieso zo een bepaald beeld, ook van hoe jij met mannen/vrouwen omgaat. Dat haal je nl. echt niet alleen uit over hoe iemand over ex-en praat.

En zoals CC ook al zegt: het is maar hoe je het communiceert natuurlijk..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_38646137
Ik zou er op de eerste date nog écht niet zo diep op ingaan. Misschien hoelang je vrijgezel bent geweest e.d., maar ik ga niet allemaal dingen lopen vertellen van hoe en waarom het uit is gegaan bijvoorbeeld. Dat vind ik dan net iets te privé op een eerste date.
pi_38646373
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 02:05 schreef kastanova het volgende:
M'n "beste" anekdotes gaan over mijn verleden met vrouwen .

En als ik ze allemaal vertel en dan met name de manier waarop, weet ze direct waar ze aan toe is en waar ik (niet) naar op zoek ben in een vrouw .
Ik heb wel meer anekdotes en ook zat leuke waar geen vrouw in voorkomt.

Ik vind het gewoon te privé en ook helemaal geen 'leuke' toevoeging of leuk onderwerp. Dan zou ik bij mezelf denken: 'god zeg kun je nix leukers verzinnen?'
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:44:09 #69
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38647244
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:17 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

'arbeidsverleden'.... niet daadwerkelijk waar ze GEWERKT heeft, maar wat ze geneukt heeft.
Jezus gast, dat begreep ik wel. Als je je eigen metaforen niet snapt of denkt dat anderen ze niet snappen moet je ze misschien niet gebruiken. Mijn reactie was dus ON TOPIC omdat ik een bijdehandte zin probeerde te opperen m.b.t. neukverleden, dat jij pareerde met "ja waarom zou je daar een leuke opmerking over proberen te maken, ik weet wel leukere onderwerpen."

IK OOK MAAR JIJ START DIT TOPIC OVER DIT ONDERWERP, 'arbeidsverleden a.k.a. relatieverleden, hoe ter sprake?'

Sorry man, maar het klikt niet. Ik ga niet met je afspreken.

Dankuwel.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_38647304
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:44 schreef Liewec het volgende:

[..]

Jezus gast, dat begreep ik wel. Als je je eigen metaforen niet snapt of denkt dat anderen ze niet snappen moet je ze misschien niet gebruiken.
Ik ga uit van het niveau van je gemiddelde post en daar pas ik me op aan. De rest is allemaal jouw probleem.

Je maakte sowieso al geen kans, maar toch schattig dat je jezelf kans toedichtte.
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:47:36 #71
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38647333
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:46 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik ga uit van het niveau van je gemiddelde post en daar pas ik me op aan. De rest is allemaal jouw probleem.
En het niveau van mijn gemiddelde post is...
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:50:07 #72
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38647400
Ik maakte geens kans? Ehh waarop?
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:50:56 #73
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38647422
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:07 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik heb wel meer anekdotes en ook zat leuke waar geen vrouw in voorkomt.

Ik vind het gewoon te privé en ook helemaal geen 'leuke' toevoeging of leuk onderwerp. Dan zou ik bij mezelf denken: 'god zeg kun je nix leukers verzinnen?'
Door het hysterisch weg te stoppen maak je het heel zwaar en ernstig. Wat is er mis mee als het toevallig ter sprake komt.

Mijn ex van een paar jaar geleden vertelde op de eerste date een erg grappig verhaal over zijn ontmaagding (eindigde in een bloedbad van zijn kant) en een one night stand die onder haar broekje allerlei gelijkenissen met een bouvier vertoonde. Dat waren gewoon grappige verhalen en meer niet. Helemaal geen issues als "ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb".
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_38647423
quote:
Sorry man, maar het klikt niet. Ik ga niet met je afspreken.

Dankuwel.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:50 schreef Liewec het volgende:
Ik maakte geens kans? Ehh waarop?
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:50:59 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38647427
Kan dat gezemel elders worden voortgezet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38647462
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:50 schreef Ripley het volgende:

[..]

Door het hysterisch weg te stoppen maak je het heel zwaar en ernstig. Wat is er mis mee als het toevallig ter sprake komt.

Mijn ex van een paar jaar geleden vertelde op de eerste date een erg grappig verhaal over zijn ontmaagding (eindigde in een bloedbad van zijn kant) en een one night stand die onder haar broekje allerlei gelijkenissen met een bouvier vertoonde. Dat waren gewoon grappige verhalen en meer niet. Helemaal geen issues als "ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb".
Hysterisch wegstoppen is een beetje overdreven, niet Rip? Ik zou het er liever niet over hebben en bij doorvragen kort aanstippen. Ik zou het zelf ook geen opknapper vinden als ze allemaal leuke dingen over haar ow zo foute exen ging vertellen. Dat zegt mij iets over haar keuzepatroon en haar smaak en komt nogal onvolwassen over (bashen van ex na ex) IMHO.

Natuurlijk kunnen het wel grappige verhalen zijn, dat zeg ik ook helemaal niet. Ik heb er zelf ook zat. Zulke vragen en kwesties lijken me gewoon niets voor een eerste date.
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:53:52 #77
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38647516
nm

[ Bericht 98% gewijzigd door Liewec op 08-06-2006 09:54:32 ]
pi_38647554
Ik zou het raar vinden als iemand er meteen over zou beginnen, en nee, ik stop mijn arbeidsverleden niet hysterisch weg, maar dit soort vragen bij een 1e date, maakt het een soort van sollicitatiegesprek, en ik kom er toch voor mijn lol, vooral, niet om een test af te leggen, of ik door de normen en waarden ballotage heen kom
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:56:40 #79
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38647601
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:55 schreef milagro het volgende:
Ik zou het raar vinden als iemand er meteen over zou beginnen, en nee, ik stop mijn arbeidsverleden niet hysterisch weg, maar dit soort vragen bij een 1e date, maakt het een soort van sollicitatiegesprek, en ik kom er toch voor mijn lol, vooral, niet om een test af te leggen, of ik door de normen en waarden ballotage heen kom
Nee, het ligt denk ik een beetje aan de insteek. Ik zit ook niet te wachten op een kruisverhoor. Maar ik zie ook niet helemaal in waarom het niet terloops ter sprake zou kunnen komen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_38647664
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:56 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, het ligt denk ik een beetje aan de insteek. Ik zit ook niet te wachten op een kruisverhoor. Maar ik zie ook niet helemaal in waarom het niet terloops ter sprake zou kunnen komen
Ach kom, het komt helemaal niet " terloops" ter sprake als het op een 1e date al gevraagd wordt

Wat schiet je er ook mee op, met die kennis?
Ik weet zelfs van de vader van mijn kids niet zijn arbeidsverleden, boeit totaaaaaaaal niet, en zo dacht hij er ook over.
Vragen worden niet ontweken, ze worden gewoon niet gesteld.
pi_38647762
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Ach kom, het komt helemaal niet " terloops" ter sprake als het op een 1e date al gevraagd wordt

Wat schiet je er ook mee op, met die kennis?
Ik weet zelfs van de vader van mijn kids niet zijn arbeidsverleden, boeit totaaaaaaaal niet, en zo dacht hij er ook over.
Vragen worden niet ontweken, ze worden gewoon niet gesteld.
God zeg, Milagro, dat ik het op mijn oude dag toch nog eens met jou eens mag worden.
pi_38647883
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:55 schreef milagro het volgende:
Je zegt 't leuk, maar da's precies wat ik van een eerste date zou maken Ik ben altijd van mening dat iemands omgang met vriendinnen/exen heel veel zegt over de persoon. Kan hij er normaal, zonder wrok maar met licht sarcasme over praten, dan kan hij kennelijk goed loslaten maar is hij wel gek geweest op het meisje. Dat wil ik weten. Zoals ik ook wil weten of een gozer in staat is vreemd te gaan etc, en dan graag vóór de roze bril over mijn neus zakt en ik ga denken "ach, dat doet hij bij mij niet"...

Deels daarom val ik ook standaard voor heren die al langer vrienden zijn: ik weet dan tenminste wat voor vlees ik in de kuip heb, kan ik 't kruisverhoor ook achterwege laten. Een beetje verrassingen, best, maar ik wil geen verrassingen die me gruwelijk kunnen kwetsen, zoals een notoire vreemdganger...
pi_38648052
Zoiets ga je pas na de 10e date ofzo bespreken, als zij dat eerder ter sprake brengt lul ik er overheen, en bij herhaaldelijke vragen laat ik wel op een zo luchtig mogelijke manier merken dat dat onderwerp iets is voor later. Het molt de mystiek aan de eerste paar dates een beetje als je gelijk als zo veel over die ander weet.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_38648150
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Je zegt 't leuk, maar da's precies wat ik van een eerste date zou maken Ik ben altijd van mening dat iemands omgang met vriendinnen/exen heel veel zegt over de persoon. Kan hij er normaal, zonder wrok maar met licht sarcasme over praten, dan kan hij kennelijk goed loslaten maar is hij wel gek geweest op het meisje. Dat wil ik weten.
Wat maakt het nu ene malle moer uit of ie wel of geen fuck gaf om zn ex-vriendin? Hij is nu single en geinteresseerd in jou.
quote:
Zoals ik ook wil weten of een gozer in staat is vreemd te gaan etc, en dan graag vóór de roze bril over mijn neus zakt en ik ga denken "ach, dat doet hij bij mij niet"...
Alle mensen zijn in staat vreemd te gaan, net zoals dat ze in staat zijn te moorden.
quote:
Deels daarom val ik ook standaard voor heren die al langer vrienden zijn: ik weet dan tenminste wat voor vlees ik in de kuip heb, kan ik 't kruisverhoor ook achterwege laten. Een beetje verrassingen, best, maar ik wil geen verrassingen die me gruwelijk kunnen kwetsen, zoals een notoire vreemdganger...
Angst is de slechtste raadgever. Soms moet je gewoon een risico nemen met iemand.
pi_38648154
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Je zegt 't leuk, maar da's precies wat ik van een eerste date zou maken Ik ben altijd van mening dat iemands omgang met vriendinnen/exen heel veel zegt over de persoon. Kan hij er normaal, zonder wrok maar met licht sarcasme over praten, dan kan hij kennelijk goed loslaten maar is hij wel gek geweest op het meisje. Dat wil ik weten. Zoals ik ook wil weten of een gozer in staat is vreemd te gaan etc, en dan graag vóór de roze bril over mijn neus zakt en ik ga denken "ach, dat doet hij bij mij niet"...

Dus jij begint op een 1e date te vragen naar het aantal exen, hoe het geëindigd is, of er nog kontakt is, of hij wel eens vreemdgegaan is, hoeveel van die exen neukertjes waren, en hoeveel serieus?

Goh, kom je dan nog wel toe aan een echt leuk ontspannen gesprek?
Ik zou een vragenformulier meenemen, dat neerleggen, ondertussen je neus gaan poederen, zodat hij het rustig kan invullen en dan aan de hand van zijn antwoorden beslissen of er nog gegeten gaat worden of het bij 1 drankje blijft

Kom op, zeg, op een 1e date klikt het of het klikt niet, daar gaat het om toch?
Als je zulke dingen op dag 1 al gaat vragen, is er werkelijk niets aan spontaniteit en lijkt het erop alsof je een huwelijkskandidaat zoekt, die aan álle eisen moet voldoen.

Verder zegt arbeidsverleden niet perse iets over het heden, hè, iemand kan een wilde periode achter de rug hebben, bewust zich niet hebben willen binden aan 1, om er op een bepaald moment wel aan toe te zijn.

Hoe iemand zijn ex behandeld heeft kan ook voor een aanzienlijk deel liggen aan die ex, hè.
En bovendien, jouw sollicitant kan zich natuurlijk zo mooi voordoen als wenselijk is, en er zomaar 10 exen verzwijgen of weetikwat, je schiet er dus geen hol mee op.

Je leert iemand niet kennen na een 1e date, dat komt later pas, en soms kan iemand die zo betrouwbaar leek, je compleet verrassen, ook na maanden.
pi_38648202
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:17 schreef milagro het volgende:
Je leert iemand niet kennen na een 1e date, dat komt later pas, en soms kan iemand die zo betrouwbaar leek, je compleet verrassen, ook na maanden.
Zoals ik het zie komen deze vragen voort uit onzekerheid en angst en de hoop wat houvast te krijgen. Dat lijken me sowieso geen goede raadgevers, naast het feit dat je die zekerheid/houvast niet krijgt en niet moet willen krijgen op date 1.
pi_38649228
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:17 schreef milagro het volgende:
Dus jij begint op een 1e date te vragen naar het aantal exen, hoe het geëindigd is, of er nog kontakt is, of hij wel eens vreemdgegaan is, hoeveel van die exen neukertjes waren, en hoeveel serieus?
Tja, ik geloof dat ik daar wel toe in staat ben, eigenlijk... Maar zoals ik al zei, ik heb altijd relaties met jongens die ik al langer ken dan een paar dagen, waardoor ik die dingen al weet. Een "eerste date" heb ik nog nooit gehad. Van mijn huidige lief ken ik al zijn serieuzere exen zelfs persoonlijk.
quote:
Goh, kom je dan nog wel toe aan een echt leuk ontspannen gesprek?
Ik zou een vragenformulier meenemen, dat neerleggen, ondertussen je neus gaan poederen, zodat hij het rustig kan invullen en dan aan de hand van zijn antwoorden beslissen of er nog gegeten gaat worden of het bij 1 drankje blijft

Kom op, zeg, op een 1e date klikt het of het klikt niet, daar gaat het om toch?
Als je zulke dingen op dag 1 al gaat vragen, is er werkelijk niets aan spontaniteit en lijkt het erop alsof je een huwelijkskandidaat zoekt, die aan álle eisen moet voldoen.
Mwah, ligt eraan hoe iemand reageert, ik persoonlijk vind dat je heel ontspannen over exen kunt praten. Ik zie zelf het probleem nooit zo van over exen praten, vandaar dus dat ik het zelf ook nogal makkelijk doe.

Tja, en spontaniteit, ik ben niet zo spontaan in de liefde, ik ben een nogal beredenerend persoon op dat gebied, altijd geweest en zal ik ook wel altijd blijven. Ik ben inderdaad het type dat voor- en nadelen direct af weegt en meteen kiest "ja, dit is 't en dit blijft langer duren", of "nee, dit wordt nooit wat". Ik stap erin met het idee dat het serieus is, of helemaal niet. Dat hoef je verder niet te begrijpen (want dat doe je niet, dat lees ik uit je post ), maar het geeft mij gewoon een prettig gevoel
quote:
Verder zegt arbeidsverleden niet perse iets over het heden, hè, iemand kan een wilde periode achter de rug hebben, bewust zich niet hebben willen binden aan 1, om er op een bepaald moment wel aan toe te zijn.
Bewust niet willen binden aan 1 iemand vind ik prima, als alle andere betrokken partijen dat ook maar weten. Tja, en zolang het heerschap in kwestie maar weet dat ik dat dus niet wil, dat ik wel wil dat hij zich aan mij bindt. Een sletterige periode achter de rug hebben zou ik jammer vinden, maar niet onoverkomelijk. Iemand bedonderen oid, daar gaat het mij om, dat moet ik niet. Ook als je behoorlijk seksueel actief bent kun je eerlijk en integer blijven.
quote:
Hoe iemand zijn ex behandeld heeft kan ook voor een aanzienlijk deel liggen aan die ex, hè.
En bovendien, jouw sollicitant kan zich natuurlijk zo mooi voordoen als wenselijk is, en er zomaar 10 exen verzwijgen of weetikwat, je schiet er dus geen hol mee op.
Ja, je kan dingen verzwijgen, of dingen anders voorspiegelen. Maar de kans dat je iets te weten komt is in ieder geval groter dan wanneer je nergens over spreekt.
quote:
Ik pretendeer niet dat het je 100% zekerheid verschaft, maar het vermindert de 100% onzekerheid over of iemand bij mij past.
pi_38649669
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:54 schreef innovative het volgende:
Ik pretendeer niet dat het je 100% zekerheid verschaft, maar het vermindert de 100% onzekerheid over of iemand bij mij past.
Maar die onzekerheid hoort er juist bij in die periode. Het is juist leuk elkaar stukje bij beetje meer te ontdekken. Ik zit niet te wachten op zijn hele levensverhaal bij de eerste date, dan is het boek direct al uitgelezen en mijn interesse weg
pi_38649737
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:09 schreef Xennia het volgende:
Maar die onzekerheid hoort er juist bij in die periode. Het is juist leuk elkaar stukje bij beetje meer te ontdekken. Ik zit niet te wachten op zijn hele levensverhaal bij de eerste date, dan is het boek direct al uitgelezen en mijn interesse weg
Tja, ik zit kennelijk gewoon anders in elkaar. Ik wil een hoop ontdekken tijdens de relatie, maar niet hoe zijn vorige relaties waren. Dat wil ik gewoon eerder al enigszins weten.
pi_38649753
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Precies!

Dat heb ik ook idd, mannen die ik al door en door ken, word ik niet meer verliefd op.
En vice versa, ze weten teveel en moeten derhalve dood

Dan maar mijn neus stoten, kom ik wel weer overheen, zo is gebleken, keer op keer
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:13:54 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38649785
Iets te weten komen over het 'verleden' van je date staat toch niet gelijk aan iemand direct door en door kennen?
Komt zoiets spontaan ter sprake, geen enkel probleem voor mij.
pi_38650053
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:13 schreef Copycat het volgende:
Iets te weten komen over het 'verleden' van je date staat toch niet gelijk aan iemand direct door en door kennen?
Komt zoiets spontaan ter sprake, geen enkel probleem voor mij.
Op een 1e date komt dat niet spontaan ter sprake, dat is dan een gerichte vraag

En ik zie echt het nut er niet van in, te weten hoeveel mij voor zijn geweest.
En of meneer ze goed behandeld heeft, denk je dat jij dat gaat zeggen als dat níet zo was, op een eerste date sowieso niet, daar doe je je op je best voor natuurlijk .

Iemand die bij voorbaat dat soort dingen wil weten, heeft blijkbaar een bepaald beeld al, dat een druk arbeidsverleden iets zegt over je betrouwbaarheid qua serieuze intenties of zo, anders wil je dat niet weten, namelijk.

Niemand stelt die vraag zo vroeg al zonder daar iets van een waarde oordeel aan vast te plakken.
En mensen die je op een druk verleden afrekenen, vind ik kleinzielig en dus niet mijn type.

De enkele keer dat ik die vraag kreeg zo snel en dat ik antwoord heb gegeven op die vraag, werd er altijd gereageerd met "nee,zomaar, verder niet belangrijk of zo, gewoon nieuwsgierig" ..... en dan krijg je het later toch om de oren

Betekent niet dat ik de vraag omzeil, ik vraag op mijn beurt wel weer, waarom dat nu al, op date 1 naar gevraagd wordt.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:26:10 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38650154
Jij hebt het nu over een specifieke vraag als 'Met hoeveel mensen heb je een relatie gehad/het bed gedeeld?'.
Daar doel ik echter niet op. Ik heb het over meer algemene vragen over je 'arbeidsverleden', die gaandeweg het gesprek terloops ter sprake kunnen komen. Vragen naar aantallen is altijd suf, imho.
pi_38650444
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:12 schreef innovative het volgende:
Tja, ik zit kennelijk gewoon anders in elkaar. Ik wil een hoop ontdekken tijdens de relatie, maar niet hoe zijn vorige relaties waren. Dat wil ik gewoon eerder al enigszins weten.
Op de eerste date dus. Hoe bevalt dat nu, het leven van een controlfreak?
pi_38650507
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:22 schreef milagro het volgende:
Iemand die bij voorbaat dat soort dingen wil weten, heeft blijkbaar een bepaald beeld al, dat een druk arbeidsverleden iets zegt over je betrouwbaarheid qua serieuze intenties of zo, anders wil je dat niet weten, namelijk.

Niemand stelt die vraag zo vroeg al zonder daar iets van een waarde oordeel aan vast te plakken.
En mensen die je op een druk verleden afrekenen, vind ik kleinzielig en dus niet mijn type.
Zoals ik al zei, niet om het aantal, wel om de manier waarop. Eerlijkheid en integriteit staan voor mij voorop. De manier waarop zegt voor mij wel enigszins iets over een persoon. Daar plak ik inderdaad een oordeel aan. Niet dat het een slecht persoon is, wel dat het iemand is die niet bij mij gaat passen. Niet eens omdat die persoon zo verkeerd is, wel omdat ik weet dat het mij niet los gaat laten. Zoiets gaat malen.

Dan kun je zeggen, vraag het niet, maar als ik niets weet heb ik een te levendige fantasie. Zwakte, ik weet het, maar wel heel lastig en ik word daar zeker geen leukere vriendin van.

Overigens, waarom zou je eigenlijk niet naar een gelijkgestemde mogen zoeken voor een relatie, ben je dan meteen "kleinzielig"? Ik ben toch degene die met hem samen moet leven? Er zijn maar weinig mensen die echt bij je passen, en je moet diegene er wel uit filteren. Ik ben zelf gewoon niet van de one night stands. Niks voor mij. Ik keur ze niet af als anderen het doen, het past mij alleen niet. Iemand die er zelf honderden heeft gehad vind ik niet minder aardig, maar in alle eerlijkheid zou ik het daar waarschijnlijk wel moeilijk mee hebben. Gewoon, omdat diegene seks en de daaraan gekoppelde of juist ontkoppelde liefde als zo iets anders ziet als ik. One night stands zijn echter geen dingen waar ik iemand direct op afreken (mijn vriend heeft ze ook wel gehad), maar ze kunnen wel meespelen als er ook andere, kleine dingetjes zijn die me niet aan staan. Dus niet om de handeling op zich, wel om de achterliggende gedachte.
pi_38650608
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:36 schreef Xennia het volgende:
Op de eerste date dus. Hoe bevalt dat nu, het leven van een controlfreak?
Ik heb nooit eerste dates, dat zei ik toch al?

Verder, controlfreak zijn is soms handig, soms lastig... Bepaalde dingen zitten in je karakter en hoewel het minder is dan jaren geleden, zal het beredenerende altijd in me blijven zitten en zal ik altijd de liefde als een keuze zien, en voor iemand willen kiezen op grond van enkele "feiten".

Maar wat maakt dat uit? Als de relatie die eruit komt maar leuk is, en ik en mijn vriend maar gelukkig zijn samen. Nou, momenteel zijn we dat, en als ik me eenmaal heb gegeven durf ik een hoop los te laten in een relatie. De weg er naartoe is alleen wat anders dan bij de meeste mensen, maar daar hebben "de meeste mensen" geen last van, toch? Hooguit ik, en ik voel me prima as it is.
pi_38650609
Notoire onzekere controlfreak-alert.
pi_38650678
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:38 schreef innovative het volgende:
Overigens, waarom zou je eigenlijk niet naar een gelijkgestemde mogen zoeken voor een relatie, ben je dan meteen "kleinzielig"?
Nee, natuurlijk niet, maar ik vind het nogal merkwaardig dat je denkt bij de eerste date aan de hand van een kruisverhoor te kunnen bepalen of iemand gelijkgestemd is. Bovendien, vanwaar die haast?
pi_38650694
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:41 schreef Tranceptor het volgende:
Notoire onzekere controlfreak-alert.
onzeker niet, controlfreak wel, en dus? Heb jij daar last van? Neuh. Ik, hooguit, en wellicht mijn vriend. Die is echter, althans, laatste berichtgeving die ik heb gehad, nog steeds best tevreden met mij en met "ons".

Mijn weg naar een relatie toe is anders, ja. De uitkomst is dat er twee mensen gelukkig zijn samen. Heb jij daar last van?
pi_38650760
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:44 schreef innovative het volgende:

[..]

onzeker niet, controlfreak wel, en dus? Heb jij daar last van? Neuh. Ik, hooguit, en wellicht mijn vriend. Die is echter, althans, laatste berichtgeving die ik heb gehad, nog steeds best tevreden met mij en met "ons".

Mijn weg naar een relatie toe is anders, ja. De uitkomst is dat er twee mensen gelukkig zijn samen. Heb jij daar last van?
Om mee te beginnen heb ik nergens last van.

Ach ja je kiest ook op basis van hoe zeker jezelf bent, een wereld geregeerd door angst en het gevoel maar controle op alles te moeten houden is niets voor mij. Prima als een ander daar wel gelukkig mee is hoor, het is niks voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')