Ik ook.quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dan vraag ik me uberhaupt af waarom je op date gaat met iemand nieuws.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoezo haast...Damn t is eenfucking 1e date waar praat je over. Nog nooit heb ik op een 1e date gedacht van dit wordt haar, dus wil meer over dr weten...
Daar ging ik op in, doelmatig daten met kruisverhoor en assessment.quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Omdat ik dat soort dingen belangrijk vind om te weten, omdat ze voor mij mede bepalen of ik die persoon wel geschikt acht voor het doel dat ik voor ogen heb.
Klopt. Alleen wil dat niet zeggen dat je niet eens hoeft te proberen de ander te leren kennen, inclusief diens verleden. Ik weet niet alles, maar ik wil wel veel weten. Interesse, nieuwsgierigheid en -voor er een relatie is- een basis om voor iemand te gaan of niet.quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef Xennia het volgende:
Het is al een illusie jezelf volledig te kennen, laat staan een ander
Hoezo iets tever doortrekkenquote:Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is al een illusie jezelf volledig te kennen, laat staan een ander
Omdat ik onbewust zeker met een doel in mijn hoofd zit. Dat kan korte termijn zijn. Als ik voor mezelf besloten heb dat het korte termijn is, dan boeit me het heel erg weinig wat haar arbeidsverleden is en komt het ook niet ter sprake. Vind ik het iemand voor de lange termijn dan wil ik dat zeker weten. En in die context is er geen sprake van magie als blijkt dat ik met een slet aan tafel zit.quote:Waarom zou bij een eerste date al een 'doel' zichtbaar moeten zijn waar je naartoe werkt?
Let the magic happen.
Nogmaals ik snap wel dat het ooit ter sprake komt, maar niet direct bij een eerste datequote:Op donderdag 8 juni 2006 12:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Desondanks blijf ik het ook vaag vinden dat je dat soort dingen niet bespreekt. Ook een stukje vertrouwen en openheid.
Daten is toch altijd doelmatig? Daarom heet het daten. En zoals ik al zei: nix geen kruisverhoor. Als de vraag past in de context van het gesrpek stel ik hem. En als ik het persé wil weten werk ik naar de juiste context toe.quote:Daar ging ik op in, doelmatig daten met kruisverhoor en assessment.
Ik vind het dan eigenlijk een beetje jammer dat je zo'n instelling hebt voor een eerste date. Zo kom je dan ook over, geforceerd.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Omdat ik onbewust zeker met een doel in mijn hoofdzit. Dat kan korte termijn zijn. Als ik voor mezelf besloten heb dat het korte termijn is, dan boeit me het heel erg weinig wat haar arbeidsverleden is en komt het ook niet ter sprake. Vind ik het iemand voor de lange termijn dan wil ik dat zeker weten. En in die context is er geen sprake van magie als blijkt dat ik met een slet aan tafel zit.
Maar als het geen issue meer is en het tot je verleden behoort, heb je automatisch minder de behoefte er heel diep op in te gaan. Of ligt dat aan mij?quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dan vraag ik me uberhaupt af waarom je op date gaat met iemand nieuws.
Dat heb ik dus, waarom zou ik er diep op ingaan? Dan moet ik hele situaties uit gaan leggen en alles en daar heb ik helemaal geen zin in. We zijn allebei single en gezellig samen ergens, lekker belangrijk wat ik 3 jaar daarvoor heb gedaan. Pluk de dag!quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:08 schreef Mone het volgende:
[..]
Maar als het geen issue meer is en het tot je verleden behoort, heb je automatisch minder de behoefte er heel diep op in te gaan. Of ligt dat aan mij?
Dat je dat jammer vindt, tjah, dat kan. Geforceerd? Nee. Ik ga er van uit dat zij daar ook zit om mij beter te leren kennen, mede om te bepalen of ik potentieel relatie materiaal ben. Dat we allebei die gedachte in ons achterhoofd hebben houdt nog niet in dat dat expliciet naar voren komt.quote:Ik vind het dan eigenlijk een beetje jammer dat je zo'n instelling hebt voor een eerste date. Zo kom je dan ook over, geforceerd
Nu ja, op zich kan het handig zijn maar trek het concept dan even door.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:03 schreef Xennia het volgende:
Nogmaals ik snap wel dat het ooit ter sprake komt, maar niet direct bij een eerste date
Oke door die knipoog dacht ik even dat er juist wel een heel verhaal aan vast zat. Dit klinkt al een stuk frisserquote:Op donderdag 8 juni 2006 12:09 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat heb ik dus, waarom zou ik er diep op ingaan? Dan moet ik hele situaties uit gaan leggen en alles en daar heb ik helemaal geen zin in. We zijn allebei single en gezellig samen ergens, lekker belangrijk wat ik 3 jaar daarvoor heb gedaan. Pluk de dag!![]()
He bah, dit klinkt ook alweer zo geforceerd. Je zit daar voor het 'hoogste goed' : een relatie en om te bepalen of iemand wel of niet geschikt daarvoor is. Heb je ook je onbewuste checklist al afgevinkt?quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat je dat jammer vindt, tjah, dat kan. Geforceerd? Nee. Ik ga er van uit dat zij daar ook zit om mij beter te leren kennen, mede om te bepalen of ik potentieel relatie materiaal ben. Dat we allebei die gedachte in ons achterhoofd hebben houdt nog niet in dat dat expliciet naar voren komt.
En daten met kennissen die je niet zo goed kent? Ik date altijd voor de gezelligheid en ik heb altijd leuke avonden op een uitzondering na. Vaak volgt er niet per se meer of wordt het een vriendschap/kennisiets... prima toch?quote:En trouwens, daten met onbekenden puur om de gezelligheid? Daar doe ik niet aan.
Ja, ik zit daar in principe voor het hoogste goed. Als dat niet haalbaar is: geen probleem. Ik heb nog steeds een gezellige avond, en eventueel nog meer gezellige avonden. Ik stel mijn doelen graag bij, maar kijk daarna wel vrolijk verder.quote:He bah, dit klinkt ook alweer zo geforceerd. Je zit daar voor het 'hoogste goed' : een relatie en om te bepalen of iemand wel of niet geschikt daarvoor is.
Zeker prima, en het gebeurt regelmatig, maar dat noem ik geen daten.quote:En daten met kennissen die je niet zo goed kent? Ik date altijd voor de gezelligheid en ik heb altijd leuke avonden op een uitzondering na. Vaak volgt er niet per se meer of wordt het een vriendschap/kennisiets... prima toch?
Als ik tijdens een date overdonderd ben door iemand en dat is toch wel heel lang geleden dan denk ik er niet eens aan zulke vragen te stellen, die doen er niet toe. Ik wil juist weten waar ze nu mee bezig is, hoe ze tegen de toekomst aankijkt, wat ze leuk vind en niet en van alles en nog wat.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:25 schreef AgLarrr het volgende:
Maar als ik tijdens een date volledig overdonderd ben (wat wel eens is voorgekomen), dan komen die onderwerpen zeker aan bod. In de hoop dat het antwoord me bevalt zodat ik op een roze wolk naar huis kan. Wat ik maar wil zeggen is: ik ga ze dus niet angstvallig uit de weg.
Er zit een groot verschil tussen ergens diep op in gaan en ergens tussendoor globaal over praten. Ik hoef echt niet te weten hoe het schaamhaar van de betrokken dames geschoren was, of hoe snel ze klaar kwamen oid. Ik wil wel weten dat ze uberhaupt bestaan en er gewoon luchtig, zoals ik in mijn eerste post al zei, sarcastisch over kunnen praten.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:09 schreef Tranceptor het volgende:
Dat heb ik dus, waarom zou ik er diep op ingaan? Dan moet ik hele situaties uit gaan leggen en alles en daar heb ik helemaal geen zin in. We zijn allebei single en gezellig samen ergens, lekker belangrijk wat ik 3 jaar daarvoor heb gedaan. Pluk de dag!![]()
Kijk, zo denk ik dus ook. Dat geeft al aan dat er gewoon heel veel verschillende mensen zijn, en dat als jij iemand tegen komt zoals ik dit gespreksonderwerp geen probleem is, en andersom. Kennelijk zijn er in beide geslachten mensen die het geen probleem vinden, nou, klaar toch? Als het goed is sta je niet op straat te tellen om "passeerder nummer 105" mee te vragen voor een date, je kent elkaar ergens van, maakt niet voor niets een afspraak. Er moet al een klik zijn, ook al is het maar omdat je elkaar vaag ergens van kent, de verjaardig van de vriend van de buurman van de nicht van je tante, ofzo.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:11 schreef AgLarrr het volgende:
Dat je dat jammer vindt, tjah, dat kan. Geforceerd? Nee. Ik ga er van uit dat zij daar ook zit om mij beter te leren kennen, mede om te bepalen of ik potentieel relatie materiaal ben. Dat we allebei die gedachte in ons achterhoofd hebben houdt nog niet in dat dat expliciet naar voren komt.
En trouwens, daten met onbekenden puur om de gezelligheid? Daar doe ik niet aan.
Luchtig en sarcastisch over exen praten van ' nou die Marietje, die was ook een lachertje' vind ik 1 niet leuk om te doen en 2 niet heel erg volwassen overkomen. Daarnaast vind ik gewoon dat het een eerste date geen moer aangaat en dat de focus niet op het verleden moet liggen. Kortom, een samenvatting van wat ik al eerder heb genoemd.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:41 schreef innovative het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen ergens diep op in gaan en ergens tussendoor globaal over praten. Ik hoef echt niet te weten hoe het schaamhaar van de betrokken dames geschoren was, of hoe snel ze klaar kwamen oid. Ik wil wel weten dat ze uberhaupt bestaan en er gewoon luchtig, zoals ik in mijn eerste post al zei, sarcastisch over kunnen praten.
Dat is net zo min een juiste aanname.quote:Ik heb het dus juist andersom: als je het zo krampachtig weg wil stoppen, dan ben je kennelijk nog niet klaar om het te aanvaarden zoals het is en zit er meer achter.
"Hey, we bellen nog wel."quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zou persoonlijk vrij snel klaar zijn met iemand op een eerste date die me al helemaal wil fileren en in een hokje wil stoppen
Inderdaad: niet het enige onderwerp, enneh...... alle foute en ranzige details zou ik ook voor het gemak nog maar even weglaten...quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het geen verkeerd onderwerp voor een eerste date. Maar het moet natuurlijk niet het enige onderwerp van gesprek vormen.
Sarcasme is voor mij niet kinderachtig, maar een vorm van relativeren en de enige humor die ik echt leuk vind. Ik vind het juist een stap verder dan onderbroekenlol. En als een ex toevallig het slachtoffer is, komt u maar!quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:
Luchtig en sarcastisch over exen praten van ' nou die Marietje, die was ook een lachertje' vind ik 1 niet leuk om te doen en 2 niet heel erg volwassen overkomen. Daarnaast vind ik gewoon dat het een eerste date geen moer aangaat en dat de focus niet op het verleden moet liggen. Kortom, een samenvatting van wat ik al eerder heb genoemd.![]()
Zo is het ook, vrij simpel. Face it, iedereen deelt mensen in op categorien. Ik doe dat onder andere aan de hand van ex-partners, jij aan de hand van de vragen die je date stelt. Vanuit het feit dat ik dit soort dingen bespreekbaar vind en maak, vond jij mij een angstige controlfreak.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zou persoonlijk vrij snel klaar zijn met iemand op een eerste date die me al helemaal wil fileren en in een hokje wil stoppen, want zo komt het namelijk over.
Dat zeker! Ik hoef, zoals ik al zei, idd niet te weten hoe het schaamhaar stond en waar de ex van klaar kwam, of hoe ze pijpte oid... Maar ik wil wel weten dat ze bestaan, en dat degene tegenover mij een léven heeft. Inclusief hobby's, opinies en dus verloren gegane liefdes.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:57 schreef Exciter101 het volgende:
Inderdaad: niet het enige onderwerp, enneh...... alle foute en ranzige details zou ik ook voor het gemak nog maar even weglaten...![]()
Whehehehe..... En dan ook foto's van je ex gaan laten zien!!!!quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:57 schreef Mone het volgende:
Lijkt mij wel 'not done' als je nog steeds moeite hebt met 1 van je vorige liefdes en daar de hele avond over praat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |