http://www.nu.nl/news/747(...)anwege_homohaat.htmlquote:Ambassadeur verlaat Estland vanwege homohaat
DEN HAAG - De Nederlandse ambassadeur in Estland, Hans Glaubitz, vertrekt uit dat land omdat zijn levenspartner, een zwarte Cubaan, slachtoffer is van homohaat en racisme in de Estlandse samenleving.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dinsdag een bericht hierover in NRC Handelsblad bevestigd.
De Cubaanse levensgezel van de ambassadeur had vooral last van verbale pesterijen op straat en bedreigingen. Die begonnen nadat een tijdschrift had geschreven dat de benoeming van een homoseksuele ambassadeur met een zwarte partner als een Nederlandse provocatie moest worden opgevat.
Skinheads
Minister Ben Bot (Buitenlandse Zaken) liet dinsdag weten dat hij contact zal opnemen met zijn Estlandse collega om over de kwestie te praten.
Buitenlandse Zaken hoopte van tevoren dat Estland net als het naburige Finland open zou staan voor een relatie van twee mannen. Maar volgens een rapport van de Amerikaanse ambassade in Tallinn zijn er sinds september 2005 negen maal bedreigingen geuit tegen niet-blank ambassadepersoneel, meestal door neonazi's of skinheads. Volgens Buitenlandse Zaken heeft de Estlandse overheid altijd correct en gastvrij gehandeld.
Geen verwijten
In een persoonlijke verklaring, waaruit NRC dinsdag citeert, benadrukt Glaubitz dat de Estlandse overheid niets te verwijten valt: op officieel niveau is zijn partner goed behandeld: "De maatschappij is nog lang niet toe aan twee heren, vooral niet als er eentje zwart is", aldus Glaubitz.
De ambassadeur en zijn partner gaan nu voor twee jaar naar het consulaat-generaal in Montréal, Canada.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/747(...)anwege_homohaat.html
Zeg Estland moet zich nu heel diep schamen wat ze de arme Nederlanders hebben aangedaan
Nederland moet Estland boycotten![]()
quote:In een persoonlijke verklaring, waaruit NRC dinsdag citeert, benadrukt Glaubitz dat de Estlandse overheid niets te verwijten valt: op officieel niveau is zijn partner goed behandeld: "De maatschappij is nog lang niet toe aan twee heren, vooral niet als er eentje zwart is", aldus Glaubitz.
Het is vervelend en niet goed te praten maar het is wel waar. Jammer.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:51 schreef Napalm het volgende:
en zwart en homo? Dan heb je in 80% van de wereld een probleem denk ik.
Laten we die ambassadeur dan maar naar Marakko sturen. Eens kijken of die wat coulanter staan tegenover homo's.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:42 schreef Meki het volgende:Zeg Estland moet zich nu heel diep schamen wat ze de arme Nederlanders hebben aangedaan
Nederland moet Estland boycotten![]()
Was het maar zo. Varkensvleesch, rechtstreeks van het spit!quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:19 schreef bloodymary het volgende:
Jonge, jonge wat een reacties weer. Nog even en we zitten echt weer in de Middeleeuwen.
Softe maatregelen helpen geen klap. Men zal in Estland (net als in veel andere nieuwe EU-landen) de Europese regelgeving moeten naleven. Men heeft gekozen voor toetreding tot de EU en daar hoort dus ook de regelgeving bij die discriminatie verbiedt. Aan dat feit gaan hier nogal wat mensen voorbij.quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:31 schreef damian5700 het volgende:
Geciviliseerd is de wijze waarop Nederland, bij monde van de minister van Buitenlandse zaken Ben Bot, voornemens is deze zaak aan te pakken.
Roepen om een boycot is mijn inziens populisme, maar eigenlijk een beetje infantiel .
Idd. Dit soort landen staan straks wel te rammelen aan de poorten van ons vrije Europa namelijk.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:58 schreef achterhetspoor het volgende:
Ik ben van mening dat dit best opgeklopt mag worden tot een flinke politieke rel. Schud ze maar wakker daar in het Oostblok.
dat vind ik dan weer welquote:Op woensdag 7 juni 2006 09:58 schreef achterhetspoor het volgende:
Ik ben van mening dat dit best opgeklopt mag worden tot een flinke politieke rel. Schud ze maar wakker daar in het Oostblok.
Ik had het ook over 'dit soort landen'. Maar je hebt gelijk, het maakt het des te zorgwekkender. Als er een imam het over homo's heeft is het land te klein, maar een ambassadeur wegpesten is helemaal okay lijkt het. Ben beneuwd wat de reacties waren geweest als het om een MO-land was gegaan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef dVTB het volgende:
Dit land is allang EU-lid !! Hoezo 'rammelen aan de poorten' ??? Ze zijn allang binnen! Sinds 2004 zijn ze al EU-lid. Des te erger en zorgwekkender is dit.
Ach, Jarno, ook dan is er in Nederland een wezenlijke groep mensen die zich stilhoudt, onder het mom van: "die imam heeft eigenlijk wel gelijk"... - zo werkt het gewoon. Als je een beetje om je heen kijkt op fora, zie je ook steeds vaker een patroon opduiken in de mening van mensen: homo zijn wordt gelijk gesteld aan provoceren, normvervaging, vunzigheid, noem maar op. En let maar eens goed op als er in een topic melding wordt gemaakt van (bijvoorbeeld) minderjarigen die Iran worden geëxcuteerd omdat ze homo zijn. Schouderophalend. "Tja, dat is daar nou eenmaal de cultuur". Of een Duitse politicus die in Moskou in elkaar wordt gemept, omdat hij zich laat zien bij een betoging voor homorechten? - "Wat heeft -ie daar te zoeken, moet -ie maar niet provoceren".quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:19 schreef Jarno het volgende:
Ik had het ook over 'dit soort landen'. Maar je hebt gelijk, het maakt het des te zorgwekkender. Als er een imam het over homo's heeft is het land te klein, maar een ambassadeur wegpesten is helemaal okay lijkt het. Ben beneuwd wat de reacties waren geweest als het om een MO-land was gegaan.
Leuke reacties, laten we nu eens Estland door moslims vervangen en zie, de reacties draaien 180 graden om.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, beetje domme actie om een homostel in die hoedanigheid naar een ex-oostblokland te sturen. Het is toch algemeen bekend welke denkbeelden men daar heeft.
Hoe bedoel je provoceren??
Het is triest, maar je hebt gelijk. Onverschilligheid troef, zolang het mij niet raakt is alles prima lijkt het wel.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ach, Jarno, ook dan is er in Nederland een wezenlijke groep mensen die zich stilhoudt, onder het mom van: "die imam heeft eigenlijk wel gelijk"... - zo werkt het gewoon. Als je een beetje om je heen kijkt op fora, zie je ook steeds vaker een patroon opduiken in de mening van mensen: homo zijn wordt gelijk gesteld aan provoceren, normvervaging, vunzigheid, noem maar op. En let maar eens goed op als er in een topic melding wordt gemaakt van (bijvoorbeeld) minderjarigen die Iran worden geëxcuteerd omdat ze homo zijn. Schouderophalend. "Tja, dat is daar nou eenmaal de cultuur". Of een Duitse politicus die in Moskou in elkaar wordt gemept, omdat hij zich laat zien bij een betoging voor homorechten? - "Wat heeft -ie daar te zoeken, moet -ie maar niet provoceren".
Terechte opmerking. Ik zat me dat vanochtend namelijk ook al af te vragen. Het land is te klein als je hier over toetreding van Turkije begint, want dat kan toch echt niet: het zijn moslims (dus??) en ze schenden mensenrechten (so what?) - We hebben het paard van Troje allang binnengehaald met ultra-conservatieve landen als Polen en Estland, waar (en dit blijf ik onderstrepen) neo-nazi's vrij spel hebben, zonder dat autoriteiten ze een strobreed in de weg leggen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:29 schreef DRA het volgende:
Je wilt voglens mij niet weten hoe conservatief sommige van die oostblok landen zijn. Het is wat dat betreft wel apart dat we voor wat betreft Turkije altijd zo kritisch zijn omdat het land te conservatief zou zijn, terwijl dit soort landen binnen no time konder toetreden.
Ze zijn al lid en de Euro duurt niet lang meer. Dan moet deethische discussie daar ook maar gevoerd worden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Dit soort landen staan straks wel te rammelen aan de poorten van ons vrije Europa namelijk.
Wat een kolder. Als Unie moeten we kritisch bliijven en landen constant evalueren. Dat gebeurt toch ook op financieel gebied?quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:34 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ze zijn al lid en de Euro duurt niet lang meer. Dan moet deethische discussie daar ook maar gevoerd worden.
Ik wil nog wel een stapje verder gaan: bij landen waar misstanden worden vaststeld (schending van mensenrechten) wordt het EU-lidmaatschap geseponeerd. Ze worden voorlopig uit de unie gezet, subsidies worden stopgezet. Pas zo gauw ze de zaken op orde hebben, kunnen ze weer toetreden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:34 schreef achterhetspoor het volgende:
Ze zijn al lid en de Euro duurt niet lang meer. Dan moet deethische discussie daar ook maar gevoerd worden.
Dat bedoel ik. Als blijkt dat ze in iets niet in de EU passen dan moeten ze daar op gewezen worden en moet er druk gezet worden om daar iets aan te doen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat een kolder. Als Unie moeten we kritisch bliijven en landen constant evalueren. Dat gebeurt toch ook op financieel gebied?
Excuus, ik dacht dat je met 'daar' Estland bedoelde en niet de EU.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:42 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Als blijkt dat ze in iets niet in de EU passen dan moeten ze daar op gewezen worden en moet er druk gezet worden om daar iets aan te doen.
Ah, even een stapje terug, Polen en Estland etc zijn nog geen volwaardige leden en genieten niet alle voordelen van het EU lidmaatschap dat landen als NL bijvoorbeeld krijgen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:42 schreef dVTB het volgende:
Ik wil nog wel een stapje verder gaan: bij landen waar misstanden worden vaststeld (schending van mensenrechten) wordt het EU-lidmaatschap geseponeerd. Ze worden voorlopig uit de unie gezet, subsidies worden stopgezet. Pas zo gauw ze de zaken op orde hebben, kunnen ze weer toetreden.
Als ik lid ben van een club en ik overtreed herhaaldelijk het clubreglement, kan ik ook sancties verwachten. Waarom komen Polen en Estland er dan wél mee weg? Wel uit onze ruif meeëten, maar niet de EU-regels respecteren.
Welke voordelen genieten Polen en Estland dan niet? Ze hebben (nog) geen euro, maar verder? Ze delen toch gewoon mee in bijvoorbeeld agrarische subsidies?quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, even een stapje terug, Polen en Estland etc zijn nog geen volwaardige leden en genieten niet alle voordelen van het EU lidmaatschap dat landen als NL bijvoorbeeld krijgen.
Ik ben het overigens met je eens in grote lijnen, dit is imho onacceptabel van een EU land.
Eensch.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:51 schreef Napalm het volgende:
Ik dacht dat Den Haag zich altijd zo druk maakt over wat de rest van Europa van ons denkt of is dat alleen als onderbuikgevoelens gekke grondwetten en andere verdragen niet zien zitten?
Ze krijgen wel minder landbouwsubsidies per ha.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef dVTB het volgende:
[..]
Welke voordelen genieten Polen en Estland dan niet? Ze hebben (nog) geen euro, maar verder? Ze delen toch gewoon mee in bijvoorbeeld agrarische subsidies?![]()
Enlighten me. Ze hebben trouwens nooit ergens rechten voor opgebouwd, maar delen nu wel mee.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:40 schreef achterhetspoor het volgende:
Ze krijgen wel minder landbouwsubsidies per ha.
"Integreren".quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:44 schreef dVTB het volgende:
[..]
Enlighten me. Ze hebben trouwens nooit ergens rechten voor opgebouwd, maar delen nu wel mee.
Maar laten we alle punten en komma's even buiten beschouwing laten: als welvarende landen in West-Europa financieren wij de nieuwkomers. Er gaat meer geld van hier naar daar, dan omgekeerd. Ze varen dus wel bij hun EU-lidmaatschap. En daar hoort tegenover te staan dat ze Europese regelgeving naleven.
Stond laatst een stuk over in de krant.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:44 schreef dVTB het volgende:
[..]
Enlighten me. Ze hebben trouwens nooit ergens rechten voor opgebouwd, maar delen nu wel mee.
... en zo gaat het nog 3 pagina's verder.quote:ik denk zulk geaarde en praktiserende mensen niet een publieke functie moeten vervullen
BM, Rotterdam di 6/6, 18:00
De Estlanders hebben helemaal gelijk...Hou het land schoon......Dan heb je de minste problemen....Hier is is het helemaal naar de knoppen......We waren een goed voorbeeld.....vooral in het laten zien zoals het niet moet.....
Ikke, Hier di 6/6, 18:23
Geef die Cubaan maar politiek asiel. Krijgen wij er weer één erbij. Of dat wij er zelf al niet genoeg hebben. Wat een flikkerzooi
Loesje, Algiers di 6/6, 18:38
Wees blij dat ze niet over de pedo partij begonnen.
Frans, Eindhovuh di 6/6, 19:01
Tjeetje, ja dat is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden, dat is weer echt iets voor Nederland om een homo te sturen om de wereld te shokkeren. Volgende keer maar ,n drugsdealer proberen.
Kees., Finland. di 6/6, 19:20
moeten ze bij de nederlandse omroepen ook eens doen zal een hele opluchting zijn voor vele mensen!!!!
jac, bavel di 6/6, 19:27
Gewoonweg walgelijk,omdat men in NL denkt homo's te kunnen recruteren wil men de hele wereld homo maken.Wat een heerlijke verworvenheid weer van het westen zo vooruitstrevend dat men liever kerels in hun reet neukt ipv kinderen op de wereld te zetten! Zo vergrijst het westen wel, met al die achterlijke homo's. Kunnen zeker geen vrouw krijgen....bah!
LeCorbeau, f off homof ers di 6/6, 19:34
Dat is maar goed ook dat ie opflikkert dat is toch ook geen porum zo,n stel flikkers op een dergelijke functie, leuke reclame voor het zieke nederland, met zn coffeshops,pedopartij en dergelijke. neem rtl 4 met zn homopresentatoren, ik wordt er niet goed van. succes verder daar! Ben blij dat ik in een beetje normaal land mag wonen!
H.P.Huizinga, Kasina Wielka ,Polen di 6/6, 20:31
Eigen schuld dikke bult, voor dat je het weet wordt er zeer binnenkort in Estland een gay parade gehouden, en mogen mannelijke homo paren kleine jongentjes adopteren, i.p.v meisjes. Ook mensen met andere aangeboren sex problemen,lopen er ook niet zo mee te koop,sterker als dit bekend zou zijn krijgen ze nergen een aanstelling.Voor alle duidelijkheid, ik weet dat zij er niets aan kunnen doen,maar wij kunnen ook te tolerant zijn.Hetro's lopen ook niet in hun blote reet en met hun leuter uit hun broek door de straten .
conijn, Hoofddorp di 6/6, 20:53
Lekker belangrijk! Zo'n homo moet niet zo dom zijn. Je kunt natuurlijk wel denken dat Nederland het centrum van de wereld is en dat alles wat wij normaal vinden overal normaal gevonden wordt maar dat is niet zo.
T. Bikker, Rotterdam di 6/6, 21:20
Wie maakt nou zulke mensen ambassadeur? En waarom doen ze alsof homopartnerschap heel normaal is?
David, Naaldwijk di 6/6, 21:27
Wie denken jullie wel dat jullie zijn stelletje boeren hufters! Jullie "tolerantie " en "gedoog "en "overleg "maatschappij is een complete bende. Jullie gaan andere volkeren vertellen hoe ze zich moeten gedragen en opstellen, nou vergeet dat maar! Heel simpel in Oost Europa, geen moslims, geen negers, en geen opzichtige homo's en geen Nederlandse betweters. Allemaal wegblijven; wordt niet geaccepteerd. Voor de rest is iedereen welkom. Ik woon al vele jaren hier met veel genoegen en rust. Daaaaaag Nederland.
willem, Vilnus,Litauen di 6/6, 23:05
De homofiele levensstijl is de mijne niet. Misschien kan Nederland ook eens rekening houden met andere landen, waar onze " verworvenheden" gezien worden als verdorvenheden. Heeft ook met respect en fatsoen te maken. Wellicht hebben ze openlijk te pas en te onpas hun geaardheid getoond. Dan vraag je om moeilijkheden. Ik walg van twee zoenende mannen. Rome ging onder aan decadentie. Wij ook.
roel, Nederland di 6/6, 23:23
Wat een enge vent is dit zeg, moet zoiets nou een ambasadeur van nederland voorstellen! Ze hebben gelijk daar in Tallin, weg met enge homo's!!!
Paul, Breda di 6/6, 23:45
quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:47 schreef dVTB het volgende:
De reacties op Telegraaf.nl zijn trouwens bij de beesten af. Een selectie van negatieve reacties:
[..]
... en zo gaat het nog 3 pagina's verder.
Ik plaats het hier, omdat het een beeld geeft van de verborgen homofobie in Nederland.
Interessante reacties van de Nederlander. Had altijd gedacht dat homo's en Nederland twee handen op één buik waren. Het kan dus ook anders.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:47 schreef dVTB het volgende:
De reacties op Telegraaf.nl zijn trouwens bij de beesten af. Een selectie van negatieve reacties:
[..]
... en zo gaat het nog 3 pagina's verder.
Ik plaats het hier, omdat het een beeld geeft van de verborgen homofobie in Nederland.
Nee, dat geldt alleen voor homo's die men persoonlijk kent. Net als alle turken kut zijn, behalve buurman ali, want die is ok.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Interessante reacties van de Nederlander. Had altijd gedacht dat homo's en Nederland twee handen op één buik waren. Het kan dus ook anders.
Ter geruststelling: ik heb alle veroordelende reacties weggelaten. En dat waren er (gelukkig) ook heel wat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:40 schreef Super7fighter het volgende:
Interessante reacties van de Nederlander. Had altijd gedacht dat homo's en Nederland twee handen op één buik waren. Het kan dus ook anders.
Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op homo's hoor. Niet het homo zijn opzich, maar het hele gedoe eromheen. Prima dat iemand homo is, moet ik lekker zelf weten, maar vaak moet die persoon het dan zooooo pontificaal uiten dat ik er gewoon ziek van wordt.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, een partner van hetzelfde geslacht hebben is echt zooooo'n pontificale uiting...quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:32 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op homo's hoor. Niet het homo zijn opzich, maar het hele gedoe eromheen. Prima dat iemand homo is, moet ik lekker zelf weten, maar vaak moet die persoon het dan zooooo pontificaal uiten dat ik er gewoon ziek van wordt.
Tsja, carnaval is ook een erg pontificale uiting en is ook nergens voor nodig.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:42 schreef knnth het volgende:
Mja, dingen als Gay Pride vind ik wel een erg pontificale uiting, nergens voor nodig. Maargoed, bijna alle homo's die ik vinden dat ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |