abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:00:15 #101
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38607685
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:28 schreef avw1982 het volgende:
Ik ben helemaal om.

Windows zal ik alleen nog gebruiken voor mn iPod, HattrickBuddy en wat games. Voor mn iPod ga ik binnenkort wel opzoek naar 'linux'software hiervoor.

Mn bureaublad probeer ik zo leeg mogelijk te houden: http://i5.tinypic.com/11v2ja1.png

Nu proberen Windows steeds verder van mn pc af te krijgen.
Met mooi geconfigureerde desktops (en lelijke ook, for that matter) kan je hier pimpen: Het grote enige echte 'post je desktopic'! dl. 12
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:55:30 #102
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38610513
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:53 schreef most_wanted het volgende:
Jij hebt mijn mooie OP, nog mooier gemaakt.
Jij hebt me geinspireerd tot deze OP
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:41 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ga m ook installeren.. Ik neem aan dat dat makkelijk gaat naast een windows partitie? Ik wil ook nog een derde schijf gebruiken voor mijn documenten die dan door windows en door linux gelezen en geschreven kan worden, moet dat dan perse fat32 zijn? Wel een beetje oud he
BACKUP JE BELANGRIJKE DATA. Ik zeg het je maar 1x.

Oh en zie de laatste paar posts in deel 1 voor wat er gebeurd als je dit NIET doet...
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:59:14 #103
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38610657
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:28 schreef avw1982 het volgende:
Ik ben helemaal om.

Windows zal ik alleen nog gebruiken voor mn iPod, HattrickBuddy en wat games. Voor mn iPod ga ik binnenkort wel opzoek naar 'linux'software hiervoor.

Mn bureaublad probeer ik zo leeg mogelijk te houden: http://i5.tinypic.com/11v2ja1.png

Nu proberen Windows steeds verder van mn pc af te krijgen.
Mijn bureaublad is leeg en ik gebruik short-cuts om programma's te starten.
Ik heb wel een roterende background die per minuut een nieuwe Tux of MIss Pingus oplevert.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:55 schreef MasterDisaster het volgende:
Weet iemand ook wanneer er een nieuwe versie van Opera uitkomt die wel werkt met de huidige versie van Ubuntu? De opera die nu tedownloaden is geeft een error
Sorry. Denk niet dat iemand dat weet hier.
Wat is de foutmelding?

Oh en installeren via synaptic is mogelijk!!!
Voeg 1 van deze toe aan je sources:
quote:
### Example apt source configuration (uncomment the version you want)

# Opera Browser - Production release
#deb http://deb.opera.com/opera/ stable non-free
#deb http://deb.opera.com/opera/ testing non-free
#deb http://deb.opera.com/opera/ unstable non-free

# Opera Browser - Beta release
#deb http://deb.opera.com/opera-beta/ stable non-free
#deb http://deb.opera.com/opera-beta/ testing non-free
#deb http://deb.opera.com/opera-beta/ unstable non-free
Synaptic for an easy install
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef whoops het volgende:
Ik heb mijn update 'The Windows Way' gedaan... Herinstalleren met nieuwere versie
Wat zo irritant is dat het me geen tijd kost om Ubuntu te installeren. Ik heb een kickstart gemaakt met alle extra's erbij. Als ik wil kan ik mijn PC herinstalleren binnen een 1/2 uur

Omdat /home op een andere partitie staat houdt ik zelfs mijn bookmarks, cookies en dergelijke na een her-installatie.

apt-get dist-upgrade is wel nog eenvoudiger

[ Bericht 30% gewijzigd door wdn op 06-06-2006 23:09:57 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:02:27 #104
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_38612892
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:55 schreef wdn het volgende:

Oh en zie de laatste paar posts in deel 1 voor wat er gebeurd als je dit NIET doet...
Hmm, ziet er wel scarey uit, naja ik ga t zelfde doen als rampestamper, ik heb win op hda0, een lege fat32 op hda1 en uitwisselbare data-schijf (ook fat32) op hda2...
Misschien toch eerst even kijken of ik de ruimte eerst nog unallocated kan krijgen...
pi_38612911
Is er nog een tool, die het mogelijk maakt om op mn NTFS te gaan schrijven? (en daar staat geen windows op)
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:11:00 #106
65490 whoops
pi_38613099
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:59 schreef wdn het volgende:

Wat zo irritant is dat het me geen tijd kost om Ubuntu te installeren. Ik heb een kickstart gemaakt met alle extra's erbij. Als ik wil kan ik mijn PC herinstalleren binnen een 1/2 uur
Een autoinstall wil ik ook al tijden maken, toen kwam ik gister ineens deze site tegen, ge-ni-aal...

http://www.instalinux.com/

Nu heb ik een fijne AutoYast file, die ik op m'n werk het autoinstall-mechanisme (bootix.com) kan hangen... Ook voor (k)ubuntu's, alleen nog geen Dapper...

De engine achter de site wordt door HP gemaakt, en is gratis te downloaden...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:25:16 #107
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_38613433
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:02 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Hmm, ziet er wel scarey uit, naja ik ga t zelfde doen als rampestamper, ik heb win op hda0, een lege fat32 op hda1 en uitwisselbare data-schijf (ook fat32) op hda2...
Misschien toch eerst even kijken of ik de ruimte eerst nog unallocated kan krijgen...
Ok, grub loader doet het hier meteen en windows start op als ik er op druk. Dus, het makkelijkst kun je in windows je partitie die je wilt gebruiken voor Ubuntu via computer beheer -> schijf beheer de boel als vrij ruimte aangeven (partitie verwijderen) en dan kun je in de Ubuntu installer voor gebruik beschikbare vrije ruimte kiezen. Daarna vraagt hij heel netjes of ik grub wil installeren omdat ie windows had aangetroffen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:27:01 #108
65490 whoops
pi_38613465
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:25 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Ok, grub loader doet het hier meteen en windows start op als ik er op druk. Dus, het makkelijkst kun je in windows je partitie die je wilt gebruiken voor Ubuntu via computer beheer -> schijf beheer de boel als vrij ruimte aangeven (partitie verwijderen) en dan kun je in de Ubuntu installer voor gebruik beschikbare vrije ruimte kiezen. Daarna vraagt hij heel netjes of ik grub wil installeren omdat ie windows had aangetroffen.
Als je een beetje je kop erbij houdt, en wat afweet van partities, en de indeling van de schijven een beetje kent, kan er vrij weinig mis gaan... Een verkeerde move is echter fataal...

Als een systeem moet dualbooten maak ik er meestal bij gebrek aan lege partities/schijven eentje aan met Partition Magic... (Trial version uiteraard )...

Grub kan inderdaad prima overweg met bestaande Windows installs... Grub weghalen is iets lastiger, maar zeker wel te doen...
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:29:18 #109
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_38613528
Ow wat ben ik ook een aap!! Heb ik de server gedownload en geinstalleerd.. Dat was natuurlijk ook meteen mijn laatste lege cd.. Ik dacht dat die desktop een live cd was en daarom had ik die niet gepakt, maar blijkbaar moet ik die wel hebben
Dan maar een cdtje bestellen
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:34:38 #110
65490 whoops
pi_38613626
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:29 schreef Visitor.Q het volgende:
Ow wat ben ik ook een aap!! Heb ik de server gedownload en geinstalleerd.. Dat was natuurlijk ook meteen mijn laatste lege cd.. Ik dacht dat die desktop een live cd was en daarom had ik die niet gepakt, maar blijkbaar moet ik die wel hebben
Dan maar een cdtje bestellen
Haha, kan, of je doet na de server installatie een van de volgende commando's:
quote:
sudo aptitude install ubuntu-desktop
of
quote:
sudo aptitude install kubuntu-desktop
of
quote:
sudo aptitude install xubuntu-desktop
Dan ben je er ook...

En ja, de desktop is de live-cd, maar daar staat een icoon 'install to hd' (o.i.d.) op de desktop...
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:36:29 #111
65490 whoops
pi_38613669
Oh, en als je gaat bestellen, bestel er anders een paar meer en deel ze uit aan mensen die het eventueel leuk vinden om er eens mee te spelen...
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:41:18 #112
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_38613796
Dank je! Ik krijg die cds toch over 6 weken pas binnen
Probeer ik morgen dat commando
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:41:16 #113
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38617392
...als ze je nog een keer gaan vertellen dat windows gebruikers vriendelijk is...

Het upgraden van je videokaart Windows vs Linux

Mijn videokaart heeft enige tijd geleden de geest gegeven. No problemo, tegenwoordig heb je een nieuwe die vier keer zo goed is als de oude voor 49 euro. Ik ben een Nvidea fan en zag geen reden om een kaart met een andere chipset te kopen. Ook dacht ik 'De drivers voor Nvidea kaarten zijn allen gelijk! met een beetje mazzel druk ik mijn nieuwe kaart er in en werkt het!'

No such luck...

Windows start op in 640x480 256 kleuren. Begint accuut te zeiken met akelige balonnetjes 'Er is nieuwe hardware gevonden!' Komt met een wizzard 'Wilt u deze hardware installeren?'. Cancel, want - ik ga toch eerst de Nvidea drivers downloaden... Het grote internet op. 20Mb downloaden. Dubbelklikken, wachten op de installer. next, next... en weer een zeikpopup! 'Deze driver is niet digitaal ondertekend bla bla bla...'. Ok, next, next, 'Computer moet opnieuw opgestart worden', reboot. wachten... Alles werkt!

Ik denk nog. Toch een mooi systeem dat Windows... Ik moet straks onder ubuntu waarschijnlijk eerst mijn X config op een generieke driver zetten, opnieuw opstarten, drivers installeren en weer mijn x config aanpassen... zucht...

No such luck...

Reboot de computer, kies ubuntu, doet het.

Geen geflikker, geen irritante popups, geen drivers downloaden... nix. It Just Workstm. En waarom? Omdat Alle Nvidea Kaarten Dezelfde Drivers Gebruiken.

Onder windows en linux zijn dit zelfs _dezelfde drivers_, het enige verschil zit em in de interface naar de respectievelijke kernels. Waarom moet ik onder windows dan koppijn krijgen van een 640x480@60Hz en 2 verschrikkelijke braindead wizards doorlopen?
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_38619685
Handig om te weten, bij mij wordt het ook tijd voor een nieuwe monitor en videokaart
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:45:15 #115
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38620490
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:55 schreef wdn het volgende:

Nou nou, niet gelijk zo dramatisch he. Ok, het is klote wat er bij die user gebeurd is, maar de kans dat het fout gaat is wel erg klein. Ik maak zelden backups (ja, als mijn HDD het begeeft vloek ik de hele buurt bij elkaar), ik installeer wel vaker Linux distributies, ik ben nog nooit iets kwijt geraakt.

Je moet wel goed opletten wat je doet uiteraard. En zie de laatste paar posts van deel 1 voor wat er kan gebeuren als je geen backup maakt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_38621754
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nou nou, niet gelijk zo dramatisch he. Ok, het is klote wat er bij die user gebeurd is, maar de kans dat het fout gaat is wel erg klein. Ik maak zelden backups (ja, als mijn HDD het begeeft vloek ik de hele buurt bij elkaar), ik installeer wel vaker Linux distributies, ik ben nog nooit iets kwijt geraakt.

Je moet wel goed opletten wat je doet uiteraard. En zie de laatste paar posts van deel 1 voor wat er kan gebeuren als je geen backup maakt.
Regelmatig een nieuwe HD aanschaffen, niet op oude zooi draaien, en toch wel stiekum op je oude schijven wat data overzetten
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:08:50 #117
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38622648
Ik heb nog nooit een HDD kapot zien gaan in mijn eigen pc (dat gebeurt pas als die na 3 jaar afgeschreven is en bij mijn zus staat ).

Ik heb nu trouwens wel alle foto's op mijn laptop in iPhoto staan. Omdat ik daar eens mee wilde spelen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:20:06 #118
65490 whoops
pi_38625024
WTF ik word er gewoon net door een van onze stagiairs op gewezen dat VMware-Player standaard in de Dapper repo's staat...
quote:
sudo aptitude install vmware-player
Een hele zooi virtuele machines zijn hier te halen:

http://www.vmware.com/vmtn/appliances/
pi_38626756
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:20 schreef whoops het volgende:
WTF ik word er gewoon net door een van onze stagiairs op gewezen dat VMware-Player standaard in de Dapper repo's staat...
[..]

Een hele zooi virtuele machines zijn hier te halen:

http://www.vmware.com/vmtn/appliances/
En wat kan je allemaal precies met VMware?
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:31:52 #120
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38626952
Een virtuele machine laden. Dan kun je met een ander OS spelen zonder het te installeren of het te booten van een live-cd. Vooral handig als je bijvoorbeeld een programma wilt testen in meerdere omgevingen. Ik heb zo ook wel eens Ubuntu geinstalleerd in Windows.
1sudo apt-get install vmware-player

Voor mensen die geen aptitude gebruiken.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:25:42 #121
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_38628345
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Een virtuele machine laden. Dan kun je met een ander OS spelen zonder het te installeren of het te booten van een live-cd. Vooral handig als je bijvoorbeeld een programma wilt testen in meerdere omgevingen. Ik heb zo ook wel eens Ubuntu geinstalleerd in Windows.
[ code verwijderd ]

Tsja, doe er dan ook gelijk even een screenshot-tour bij van hoe het met synaptic moet...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_38628631
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[ code verwijderd ]

Betekent dat dus dat ik Windows kan draaien vanuit linux?
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:39:38 #123
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38628824
Nee avw1982. Op de site die whoops geeft, zul je alleen gratis besturingssystemen vinden. En volgens mij kun je met vmware-player alleen bestaande virtuele machines draaien en heb je vmware nodig om zelf machines te maken.

En wijsneus: nee. Maar ik neem aan dat je daar wel uit zult komen he? Zoeken in Synaptic en aangeven dat je iets wilt installeren is ook weer niet zo ingewikkeld.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:41:13 #124
65490 whoops
pi_38628888
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:25 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Tsja, doe er dan ook gelijk even een screenshot-tour bij van hoe het met synaptic moet...
Of je doet het gewoon zo :
quote:
wget ftp://ftp.tudelft.nl/d1/L(...)yer_1.0.1-4_i386.deb
wget ftp://ftp.tudelft.nl/d1/L(...)2.6.15.10-6_i386.deb
sudo dpkg -i vmware-player_1.0.1-4_i386.deb
sudo dpkg -i vmware-player-kernel-modules-2.6.15-23_2.6.15.10-6_i386.deb
Geen flauw idee of het gaat werken though...
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:43:21 #125
65490 whoops
pi_38628965
Virtuele machines kan je hier online in elkaar bouwen (althans, de configuratiefile, de vmx-file...)

http://www.easyvmx.com/expertform.shtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')