Misschien moet je eens naar KDE kijken? KDE biedt zelfs de mogelijkheid om van veel apps de menubalk (file-edit-view-tools-help) netjes bovenin het scherm te plaatsen, a'la OSX...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:17 schreef Frank-NL het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik de fijnste omgeving vind, het standaard theme van Ubuntu onder Gnome is niet echt mooi. Het liefst zou ik een OS X feel hebben maar de thema's die ik kan vinden zijn allemaal al behoorlijk oud. Ook die launcher die je met Gdesklets krijgt vind ik niet onwijs handig...
Het is toch gewoon mogelijk die ernaast te installeren, en te kunnen kiezen tijdens de login?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:20 schreef whoops het volgende:
Misschien moet je eens naar KDE kijken? KDE biedt zelfs de mogelijkheid om van veel apps de menubalk (file-edit-view-tools-help) netjes bovenin het scherm te plaatsen, a'la OSX...
Jahoor, sudo apt-get install kubuntu-desktop. En daarna kun je bij het loginscherm links ondering voor sessions kiezen, daar staat KDE dan bij.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:24 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Het is toch gewoon mogelijk die ernaast te installeren, en te kunnen kiezen tijdens de login?
Het succes van XGL hangt volgens mij meer af van je grafische kaart dan van XGL zelf, en anders kan je altijd het alternatief AIXGL nog proberen, dat werkt op een andere manier (vraag me niet precies hoequote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:28 schreef Frank-NL het volgende:
Hehe mooi, ja ik ben nog behoorlijk n00b hoor op dit gebied. Heb mezelf gewoon in het diepe gegooid door geen Windows meer te gebruiken, dan leer ik het snel genoeg. Vind het al heel cool dat ik via SSH kan inloggen op m'n pc thuis vanaf werk
Nu ook nog dat XGL erop, hoewel ik beter kan wachten totdat het geen alpha meer is denk ik, voordat het alles verneukt.
Vers van het Post je Desktop-topic:quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoe ziet KDE er bij jou uit, whoops? Jij gebruikt het al langer, dus zult vast wel een mooi theme hebben enzo.
Dit lijkt me trouwens wel erg tof. Hoe doe je dat? En bij welke apps kan het wel/niet? Het is natuurlijk vervelend als je steeds die menu's op een andere plaats moet zoeken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Misschien moet je eens naar KDE kijken? KDE biedt zelfs de mogelijkheid om van veel apps de menubalk (file-edit-view-tools-help) netjes bovenin het scherm te plaatsen, a'la OSX...
Ik gebruik geen BitchX maar 'irssi' , in combinatie met geweldige programma screen... Hiermee kan ik waar ook ter wereld met een internetverbinding m'n irc overnemen... Erg prettig...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:00 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
@Whoops:
Ik zie dat je ook BitchX gebruikt voor irc. Weet je toevallig hoe je je eigen naam kunt highlighten als iemand iets tegen je zegt?
En weet je hoe je automatich een dubbele punt of komma achter een naam zet als je via tab een nickname automatich laat aanvullen? Nu staat er alleen een spatie en dat vind ik wat minder overzichtelijk.
Alt-F2 -> kcontrol [enter] , dan naar Desktop - Behavior, daar staat het wel tussen...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dit lijkt me trouwens wel erg tof. Hoe doe je dat? En bij welke apps kan het wel/niet? Het is natuurlijk vervelend als je steeds die menu's op een andere plaats moet zoeken.
Wat vreemd, bij mij kleurt de klok altijd gewoon mee...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Met plain clock is de achtergrond wit.
En inderdaad, bij Desktop Behavior, maar het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Zonder balk bovenin bevalt me beter.
quote:[Calendar]
Size=209,159
[Fuzzy]
Fuzzyness=4
[General]
Initial_TZ=0
RemoteZones=
[Plain]
Background_Color=238,238,230
Foreground_Color=255,255,255
Show_Date=false
Dat wordt lastig denk ik, aangezien Firefox daar geen ondersteuning voor heeft (hence the error messagequote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:51 schreef rwdev het volgende:
Hoe zorg ik dat smb:// links vanuit firefox iets doen? Ik krijg nu dat het protocol niet ondersteund wordt
consule en type konqueror, kijken of ie wektquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:04 schreef rwdev het volgende:
Hoi,
dankjewel voor je hulp. Ik heb konqueror gedownload via Synaptic maar kan het nu niet terug vinden in xfce. Thunar wil ook niet echt iets met die smb://. (Thunar is de tegenhanger van Nautilus toch?)
Nog meer idee-en?
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:10 schreef dryfit het volgende:
[..]
consule en type konqueror, kijken of ie wekt
Konquoror is de file-manager (en tevens webbrowser) onder KDE, dus het is niet heel vreemd dat je die standaard niet vindt...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:04 schreef rwdev het volgende:
Hoi,
dankjewel voor je hulp. Ik heb konqueror gedownload via Synaptic maar kan het nu niet terug vinden in xfce. Thunar wil ook niet echt iets met die smb://. (Thunar is de tegenhanger van Nautilus toch?)
Nog meer idee-en?
er is een plugin voor om smb via firefox te laten werken, ik ga zo even opzoek.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat wordt lastig denk ik, aangezien Firefox daar geen ondersteuning voor heeft (hence the error message)... Probeer het eens via Konqueror (KDE) (Alt-F2, dan gelijk de smb:// link, werkt ook met ssh://, vnc://, sftp://, man: en god weet wat nog meer) of Nautilus (GNOME), of maak eerst een mount naar de smb-server, en dan via firefox naar het mountpoint bladeren....
Met Konqueror werkt het inmiddels: de eerste smb download wordt naar binnen gehaald. Ik ga die smb4k even onderzoeken. Bedankt!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:13 schreef whoops het volgende:
[..]
Konquoror is de file-manager (en tevens webbrowser) onder KDE, dus het is niet heel vreemd dat je die standaard niet vindt...
Onder XFCE is dat Thunar en onder Gnome Nautilus...
Misschien dat het programma 'smb4k' iets voor je is?
Hij blijft links in GAIM gewoon openen in Konqueror.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:47 schreef whoops het volgende:
bij KDE ComponentsDefault Applications:
- Klik Web Browser dan kies je ' In The following browser' en tiept in 'firefox %U'
Hmm, dat leverde bij mij geen verschil op...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:13 schreef Dandelion het volgende:
[..]
er is een plugin voor om smb via firefox te laten werken, ik ga zo even opzoek.
[edit]
Wanneer je firefox-gnome-support installeert werkt smb wel in ff
[/edit]
Ik heb mijn update 'The Windows Way' gedaan...quote:Mijn update van breezy naar dapper staat nu te draaien, ik ben benieuwd wat er allemaal fucked up raakt
Heb je kde geinstalleerd met kynaptic? want dan is het eenvoudig om weer te deletenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb kubuntu-desktop ook maar even geinstalleerd. Ooit vond ik KDE veel fijner dan Gnome, maar nu schrik ik alweer van de bende in het menu. Daar kan zeker de helft gelijk van weg.
Gadverdamme whoops, dat kan niet hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:49 schreef whoops het volgende:
[[url=http://static.flickr.com/24/103040234_930f359a95.jpg]afbeelding][/url]
sudo debfoster -f en alle packages die ik nu installeer zijn weer weg.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef wdn het volgende:
[..]
Heb je kde geinstalleerd met kynaptic? want dan is het eenvoudig om weer te deleten
Weird... Probeer het eens in te stellen met de volgende regel:quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hij blijft links in GAIM gewoon openen in Konqueror.
quote:sudo update-alternatives --config x-www-browser
You're welcome...quote:Verder goede tips, dank je.
Whehehe...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:26 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Gadverdamme whoops, dat kan niet hoor.
Ga je schamen!
Die heb ik even aangepast naar 255,255,255 bij background, stond bij mij invalid. Maar hoe restart ik makkelijk mijn panel?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:51 schreef whoops het volgende:
[..]
Wat vreemd, bij mij kleurt de klok altijd gewoon mee...
Misschien zit het hierin (lijkt me sterk, maar toch...):
~/.kde/share/config/clock_panelapplet_kubuntu_rc :
[..]
Perfect, opent nu in Firefox.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Weird... Probeer het eens in te stellen met de volgende regel:
[..]
[..]
You're welcome...
Wat bij mij op beide pc's na een upgrade niet goed ging was de kernel, die werd niet geupdate en bleef hangen bij de breezy versie, met als gevolg dat ook bijv de nvidia kernel module niet goed meer werkte omdat de kernelversies verschilden, met als gevolg: geen opengl of hardware acceleratie...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:13 schreef Dandelion het volgende:
Mijn update van breezy naar dapper staat nu te draaien, ik ben benieuwd wat er allemaal fucked up raakt
[Ctrl]-[Alt]-[Backspace]quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die heb ik even aangepast naar 255,255,255 bij background, stond bij mij invalid. Maar hoe restart ik makkelijk mijn panel?
quote:$ killall kicker && kicker
ctrl+alt+backspace logt me gelijk uit ook, daar heb ik geen behoefte aan nu. Maar goed dat je die combinatie weer even noemt, die was ik weer vergeten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:32 schreef whoops het volgende:
[..]
[Ctrl]-[Alt]-[Backspace]
Ik denk dat dit het snelste werkt:
[..]
grmbl. DAn weet ik het niet meer. Ik heb wel zoiets gedaan, maar kan het niet meer herleiden...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef whoops het volgende:
[..]
Hmm, dat leverde bij mij geen verschil op...
[..]
Het is wel goed gegaan eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef whoops het volgende:
Ik heb mijn update 'The Windows Way' gedaan...Herinstalleren met nieuwere versie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |