hmm..overeen gelezenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:15 schreef wdn het volgende:
Ja. Staat in de OP(linknaam: Dual Boot).
Alleen wel opletten met wat je doet anders ben je zo alles kwijt op je Windows.
1. omdat dat veiliger is.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:20 schreef Devrim_ het volgende:
Hmm..nog een paar vraagjes over Dual boot.
Waarom moet ik een backup maken?
Word de schijf geformateerd?
Dat komt omdat er helaas nog geen Flash player voor 64bit linux is...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:20 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik krijg de flash plugin niet geinstalleerd, zegtie dat het niet gaat met mn amd64![]()
https://wiki.ubuntu.com/FirefoxAMD64FlashJavaquote:Op maandag 5 juni 2006 22:20 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik krijg de flash plugin niet geinstalleerd, zegtie dat het niet gaat met mn amd64![]()
Dit is alleen wat oud, volgens mij staat de meeste info hier ook in beschreven, alleen dan up2date...:quote:Op maandag 5 juni 2006 22:28 schreef avw1982 het volgende:
Nog een link met heel veel hulp over installatie van programma's.
http://www.ubuntuguide.org/
Bron : http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=185293&highlight=bumpsquote:So you've finally got your new Ubuntu 6.06 installation working, and now you need to get it ready for daily use. Depending on how you use your computer, there might still be some things for you to do.
One of the most often asked questions, is how to get Ubuntu multimedia ready. This includes things like audio and video codecs, DVD playback, as well as internet content such as Flash. For a basic program that gets these things set up for you, but changes nothing else in your brand new Ubuntu installation, there is:
Method #1 - BUMPS - Basic Ubuntu Multimedia Preparation Script
Step 1: More information about BUMPS including the packages it installs is available here.
Step 2: BUMPS can be downloaded from this thread.
Step 3: Simply double click the script and select run, or run it from the command line, and follow the instructions!
Method #2 - EasyUbuntu
EasyUbuntu installs a few more things than BUMPS, including 3d Acceleration for nVidia and ATI users, as well as some file sharing applications, and will also get your multimedia set up.
Step 1: More information about EasyUbuntu can be found here : http://easyubuntu.freecontrib.org/
Step 2: EasyUbuntu can now be downloaded from this page. Instructions on how to download and run it are all there : http://easyubuntu.freecontrib.org/get.html
Method #3 - Automatix
Some users may want to install lots of additional software, and have many additional things set up for them. For this there is Automatix.
Step 1: More information on Automatix, as well as a download link, can be found in this thread : http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=177646
Step 2: Double click the file downloaded, and install the package.
Step 3: There should now be a menu link for Automatix, and you can use it to install the additional software.
General Note!
If you'd like to learn about what these programs are doing, or how to do it yourself, a great page to start is the wiki entry on RestrictedFormats.
This page can be found here : https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats
That's all for now, I'll try and keep this thread updated as things change.
Dank voor de link beneden mequote:Op maandag 5 juni 2006 22:29 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat komt omdat er helaas nog geen Flash player voor 64bit linux is...
Er zijn wel een aantal workarounds voor bedacht, maar ik draai gewoon 32bit ubuntu op m'n AMD64
Trouwens, weet iemand of Automatix nogsteeds packages forceert, of is dat er intussen uit?
Ik heb van 5.10 een tijdje de 64 bits versie gedraaid maar werd er helemaal gestoord van. Er zijn nog te veel essentiele pakketten die niet voor 64 bits zijn, zoals dus o.a. de flash plugin, java, en de w32 video/audiocodecs werken ook niet onder 64 bits. Nou is de oplossing om voor die pakketten een 32 bits chroot (aparte, afgescheiden 32bits omgeving binnen het 64bits OS) en dat werkt op zich wel maar dat is soms zo onpraktisch (je moet bijv ook firefox in 32 bit draaien, en dus alle plugins van firefox ook) en de winst van een 64bits OS is zo minimaal (lees: te verwaarlozen) dat ik maar weer lekker naar 32 bits ben gegaan...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:29 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat komt omdat er helaas nog geen Flash player voor 64bit linux is...
Er zijn wel een aantal workarounds voor bedacht, maar ik draai gewoon 32bit ubuntu op m'n AMD64
Ah dat is nieuwquote:Op maandag 5 juni 2006 22:29 schreef wdn het volgende:
[..]
https://wiki.ubuntu.com/FirefoxAMD64FlashJava
Een paar weken gebruik ik Windows en OS X, en geen Ubuntu, en de simpelste dingen ben ik alweer vergeten. Nou ja, in syslog niks gevonden dat er mee te maken zal hebben, zo te zien. Maar ik weet ook niet meer de exacte tijd.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:20 schreef wdn het volgende:
Angel: alle logfiles staan in /var/log
syslog (?)
Lock screen start de screensaver, en daar zitten standaard ook een aantal openGL screensavers tussen, die worden willekeurig gekozen, die zouden de oorzaak kunnen zijn.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik hoopte dat het gewoon weer zou gebeuren als ik even op lock screen zou drukken, maar nu blijft 'ie het braaf doen.
sudo gedit /boot/grub/menu.listquote:Op maandag 5 juni 2006 23:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
btw: hoe pas ik mn grub aan. Ik bedoel, nu staat Ubuntu helemaal bovenaan, maar ik wil XP als default hebben staan. Hoe krijg ik dat voor elkaar.
En dan de waarde achter de optie 'default' aanpassen... Standaard staat deze op nul, je moet even tellen hoeveel XP is, beginnen met tellen bij nul dus...quote:
Dat is mogelijk. Screensavers zijn overbodig, die kan ik net zo goed uit zetten.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:51 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Lock screen start de screensaver, en daar zitten standaard ook een aantal openGL screensavers tussen, die worden willekeurig gekozen, die zouden de oorzaak kunnen zijn.
Super! Had er al een uur voor gegoogled... Ga ik gelijk morgen proberen!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
xubuntu installeren is heel makkelijk zonder cd. Gewoon in een terminal "sudo apt-get install xubuntu-desktop". Dan kun je bij het inloggen kiezen voor XFCE bij session. Hij zal dan zelf vragen of dat standaard moet worden.
Dat bestand is leegquote:Op maandag 5 juni 2006 23:56 schreef whoops het volgende:
[..]
En dan de waarde achter de optie 'default' aanpassen... Standaard staat deze op nul, je moet even tellen hoeveel XP is, beginnen met tellen bij nul dus...
Klopt, het bestand moet ook zijn ' /boot/grub/menu.lst ' ...quote:
Werkt al een stuk beterquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Klopt, het bestand moet ook zijn ' /boot/grub/menu.lst ' ...
Als ie niet in de tuin of in de keuken ligt, dan gok ik dat je hem in het huis kan vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:04 schreef SHERMAN het volgende:
tvp.
Kan mijn huis tuin en keuken switch niet vinden.
Er staat eenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Werkt al een stuk beter![]()
Al snap ik niet zoveel van die file, wat moet ik precies veranderen, welke waarden? Of moet ik hm hier posten.
## default grub root devicequote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Er staat een
in die file. Daarachter staat een getal.
Tel vanaf 0 de opties die je krijgt in je grub menu tot je bij de optie komt die je standaard wilt opstarten en zet dat getelde cijfer achter 'default' in deze file.
En dan wordt die optie de default optstartwaarde voor grub.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als ie niet in de tuin of in de keuken ligt, dan gok ik dat je hem in het huis kan vinden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | # Set the default entry to the entry number NUM. Numbering starts from 0, and # the entry number 0 is the default if the command is not used. # # You can specify 'saved' instead of a number. In this case, the default entry # is the entry saved with the command 'savedefault'. # WARNING: If you are using dmraid do not change this entry to 'saved' or your # array will desync and will not let you boot your system. default 0 |
nee. #jes is comments.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
## default grub root device
## e.g. groot=(hd0,0)
# groot=(hd0,2)
Deze..?
Ja, sorry ben bang om die zooi te verneuken![]()
quote:timeout 5
color black/yellow yellow/black
default 0
password freeos
title My Linux
kernel (hd0,1)/vmlinuz root=/dev/hda3 idebus=66
title Another Distro!
kernel (hd0,6)/boot/vmlinuz root=/dev/hda7 idebus=66
title Windows
root (hd0,0)
makeactive
chainloader +1
Ja, kijken is ook een vakquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:47 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[ code verwijderd ]
Deze dus, helemaal bovenaan.
Ik draai nu sinds een jaar linux, begonnen met Debian, daarna overgestapt op Kubuntu, en verlang eigenlijk nog maar weinig terug naar WinXP. Toch heb ik het helaasch nog wel eens nodig, ik krijg mijn MDA namelijk niet gesynct met Kontact en mijn ipod wil niet lekker communiceren met gtkpod.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:44 schreef Frank-NL het volgende:
Heb hem draaien sinds dit weekend. Even de harde schijf geformateerd (doei XP) en een compleet nieuwe installtie gedaan. Werkt zeer prettig, ik ben benieuwd wanneer ik nog Windows programma's nodig ga hebben. Tot nu toe is voor praktisch alles een vervanger te vinden, alleen Ninan krijg ik niet aan de praat (binary usenetleecher).
Ze zou kunnen overwegen om de laatste Windows-only dingen via VMware Player te draaien, dat is een gratis VMware variant... Kan gewoon overweg met USB devices...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:22 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ik draai nu sinds een jaar linux, begonnen met Debian, daarna overgestapt op Kubuntu, en verlang eigenlijk nog maar weinig terug naar WinXP. Toch heb ik het helaasch nog wel eens nodig, ik krijg mijn MDA namelijk niet gesynct met Kontact en mijn ipod wil niet lekker communiceren met gtkpod.
Verder gebruik ik niets meer van Windows, want het meeste draait gewoon via Wine, dus windows emulator, zelfs SPSS inmiddels
Nee, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Zal er binnenkort eens naar kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:43 schreef Frank-NL het volgende:
@ Anget_of_Dth: Thanks, zal er eens naar kijken. ken je Ninan zelf wel?
Ik moet er wel bijzeggen dat het één nadeel heeft, je kan het alleen NZB'tjes voeren. Maar het is dus volledig webbased (en daarmee op afstand beheerbaar) en de interface ziet er best gelikt uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Zal er binnenkort eens naar kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |