Super! Had er al een uur voor gegoogled... Ga ik gelijk morgen proberen!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
xubuntu installeren is heel makkelijk zonder cd. Gewoon in een terminal "sudo apt-get install xubuntu-desktop". Dan kun je bij het inloggen kiezen voor XFCE bij session. Hij zal dan zelf vragen of dat standaard moet worden.
Dat bestand is leegquote:Op maandag 5 juni 2006 23:56 schreef whoops het volgende:
[..]
En dan de waarde achter de optie 'default' aanpassen... Standaard staat deze op nul, je moet even tellen hoeveel XP is, beginnen met tellen bij nul dus...
Klopt, het bestand moet ook zijn ' /boot/grub/menu.lst ' ...quote:
Werkt al een stuk beterquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Klopt, het bestand moet ook zijn ' /boot/grub/menu.lst ' ...
Als ie niet in de tuin of in de keuken ligt, dan gok ik dat je hem in het huis kan vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:04 schreef SHERMAN het volgende:
tvp.
Kan mijn huis tuin en keuken switch niet vinden.
Er staat eenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Werkt al een stuk beter![]()
Al snap ik niet zoveel van die file, wat moet ik precies veranderen, welke waarden? Of moet ik hm hier posten.
## default grub root devicequote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Er staat een
in die file. Daarachter staat een getal.
Tel vanaf 0 de opties die je krijgt in je grub menu tot je bij de optie komt die je standaard wilt opstarten en zet dat getelde cijfer achter 'default' in deze file.
En dan wordt die optie de default optstartwaarde voor grub.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als ie niet in de tuin of in de keuken ligt, dan gok ik dat je hem in het huis kan vinden.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | # Set the default entry to the entry number NUM. Numbering starts from 0, and # the entry number 0 is the default if the command is not used. # # You can specify 'saved' instead of a number. In this case, the default entry # is the entry saved with the command 'savedefault'. # WARNING: If you are using dmraid do not change this entry to 'saved' or your # array will desync and will not let you boot your system. default 0 |
nee. #jes is comments.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
## default grub root device
## e.g. groot=(hd0,0)
# groot=(hd0,2)
Deze..?
Ja, sorry ben bang om die zooi te verneuken![]()
quote:timeout 5
color black/yellow yellow/black
default 0
password freeos
title My Linux
kernel (hd0,1)/vmlinuz root=/dev/hda3 idebus=66
title Another Distro!
kernel (hd0,6)/boot/vmlinuz root=/dev/hda7 idebus=66
title Windows
root (hd0,0)
makeactive
chainloader +1
Ja, kijken is ook een vakquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:47 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[ code verwijderd ]
Deze dus, helemaal bovenaan.
Ik draai nu sinds een jaar linux, begonnen met Debian, daarna overgestapt op Kubuntu, en verlang eigenlijk nog maar weinig terug naar WinXP. Toch heb ik het helaasch nog wel eens nodig, ik krijg mijn MDA namelijk niet gesynct met Kontact en mijn ipod wil niet lekker communiceren met gtkpod.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:44 schreef Frank-NL het volgende:
Heb hem draaien sinds dit weekend. Even de harde schijf geformateerd (doei XP) en een compleet nieuwe installtie gedaan. Werkt zeer prettig, ik ben benieuwd wanneer ik nog Windows programma's nodig ga hebben. Tot nu toe is voor praktisch alles een vervanger te vinden, alleen Ninan krijg ik niet aan de praat (binary usenetleecher).
Ze zou kunnen overwegen om de laatste Windows-only dingen via VMware Player te draaien, dat is een gratis VMware variant... Kan gewoon overweg met USB devices...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:22 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ik draai nu sinds een jaar linux, begonnen met Debian, daarna overgestapt op Kubuntu, en verlang eigenlijk nog maar weinig terug naar WinXP. Toch heb ik het helaasch nog wel eens nodig, ik krijg mijn MDA namelijk niet gesynct met Kontact en mijn ipod wil niet lekker communiceren met gtkpod.
Verder gebruik ik niets meer van Windows, want het meeste draait gewoon via Wine, dus windows emulator, zelfs SPSS inmiddels
Nee, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Zal er binnenkort eens naar kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:43 schreef Frank-NL het volgende:
@ Anget_of_Dth: Thanks, zal er eens naar kijken. ken je Ninan zelf wel?
Ik moet er wel bijzeggen dat het één nadeel heeft, je kan het alleen NZB'tjes voeren. Maar het is dus volledig webbased (en daarmee op afstand beheerbaar) en de interface ziet er best gelikt uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Zal er binnenkort eens naar kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |