Met mooi geconfigureerde desktops (en lelijke ook, for that matter) kan je hier pimpen: Het grote enige echte 'post je desktopic'! dl. 12quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:28 schreef avw1982 het volgende:
Ik ben helemaal om.
Windows zal ik alleen nog gebruiken voor mn iPod, HattrickBuddy en wat games. Voor mn iPod ga ik binnenkort wel opzoek naar 'linux'software hiervoor.
Mn bureaublad probeer ik zo leeg mogelijk te houden: http://i5.tinypic.com/11v2ja1.png
Nu proberen Windows steeds verder van mn pc af te krijgen.![]()
Jij hebt me geinspireerd tot deze OPquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:53 schreef most_wanted het volgende:
Jij hebt mijn mooie OP, nog mooier gemaakt.
BACKUP JE BELANGRIJKE DATA. Ik zeg het je maar 1x.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:41 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ga m ook installeren.. Ik neem aan dat dat makkelijk gaat naast een windows partitie? Ik wil ook nog een derde schijf gebruiken voor mijn documenten die dan door windows en door linux gelezen en geschreven kan worden, moet dat dan perse fat32 zijn? Wel een beetje oud he
Mijn bureaublad is leeg en ik gebruik short-cuts om programma's te starten.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:28 schreef avw1982 het volgende:
Ik ben helemaal om.
Windows zal ik alleen nog gebruiken voor mn iPod, HattrickBuddy en wat games. Voor mn iPod ga ik binnenkort wel opzoek naar 'linux'software hiervoor.
Mn bureaublad probeer ik zo leeg mogelijk te houden: http://i5.tinypic.com/11v2ja1.png
Nu proberen Windows steeds verder van mn pc af te krijgen.![]()
Sorry. Denk niet dat iemand dat weet hier.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:55 schreef MasterDisaster het volgende:
Weet iemand ook wanneer er een nieuwe versie van Opera uitkomt die wel werkt met de huidige versie van Ubuntu? De opera die nu tedownloaden is geeft een error
Synaptic for an easy installquote:### Example apt source configuration (uncomment the version you want)
# Opera Browser - Production release
#deb http://deb.opera.com/opera/ stable non-free
#deb http://deb.opera.com/opera/ testing non-free
#deb http://deb.opera.com/opera/ unstable non-free
# Opera Browser - Beta release
#deb http://deb.opera.com/opera-beta/ stable non-free
#deb http://deb.opera.com/opera-beta/ testing non-free
#deb http://deb.opera.com/opera-beta/ unstable non-free
Wat zo irritant is dat het me geen tijd kost om Ubuntu te installeren. Ik heb een kickstart gemaakt met alle extra's erbij. Als ik wil kan ik mijn PC herinstalleren binnen een 1/2 uurquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:23 schreef whoops het volgende:
Ik heb mijn update 'The Windows Way' gedaan...Herinstalleren met nieuwere versie
Hmm, ziet er wel scarey uit, naja ik ga t zelfde doen als rampestamper, ik heb win op hda0, een lege fat32 op hda1 en uitwisselbare data-schijf (ook fat32) op hda2...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:55 schreef wdn het volgende:
BACKUP JE BELANGRIJKE DATA. Ik zeg het je maar 1x.
Oh en zie de laatste paar posts in deel 1 voor wat er gebeurd als je dit NIET doet...
Een autoinstall wil ik ook al tijden maken, toen kwam ik gister ineens deze site tegen, ge-ni-aal...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:59 schreef wdn het volgende:
Wat zo irritant is dat het me geen tijd kost om Ubuntu te installeren. Ik heb een kickstart gemaakt met alle extra's erbij. Als ik wil kan ik mijn PC herinstalleren binnen een 1/2 uur
Ok, grub loader doet het hier meteen en windows start op als ik er op druk. Dus, het makkelijkst kun je in windows je partitie die je wilt gebruiken voor Ubuntu via computer beheer -> schijf beheer de boel als vrij ruimte aangeven (partitie verwijderen) en dan kun je in de Ubuntu installer voor gebruik beschikbare vrije ruimte kiezen. Daarna vraagt hij heel netjes of ik grub wil installeren omdat ie windows had aangetroffen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:02 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Hmm, ziet er wel scarey uit, naja ik ga t zelfde doen als rampestamper, ik heb win op hda0, een lege fat32 op hda1 en uitwisselbare data-schijf (ook fat32) op hda2...
Misschien toch eerst even kijken of ik de ruimte eerst nog unallocated kan krijgen...
Als je een beetje je kop erbij houdt, en wat afweet van partities, en de indeling van de schijven een beetje kent, kan er vrij weinig mis gaan... Een verkeerde move is echter fataal...quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:25 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ok, grub loader doet het hier meteen en windows start op als ik er op druk. Dus, het makkelijkst kun je in windows je partitie die je wilt gebruiken voor Ubuntu via computer beheer -> schijf beheer de boel als vrij ruimte aangeven (partitie verwijderen) en dan kun je in de Ubuntu installer voor gebruik beschikbare vrije ruimte kiezen. Daarna vraagt hij heel netjes of ik grub wil installeren omdat ie windows had aangetroffen.
Haha, kan, of je doet na de server installatie een van de volgende commando's:quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:29 schreef Visitor.Q het volgende:
Ow wat ben ik ook een aap!! Heb ik de server gedownload en geinstalleerd.. Dat was natuurlijk ook meteen mijn laatste lege cd.. Ik dacht dat die desktop een live cd was en daarom had ik die niet gepakt, maar blijkbaar moet ik die wel hebben
Dan maar een cdtje bestellen
ofquote:sudo aptitude install ubuntu-desktop
ofquote:sudo aptitude install kubuntu-desktop
Dan ben je er ook...quote:sudo aptitude install xubuntu-desktop
Nou nou, niet gelijk zo dramatisch he. Ok, het is klote wat er bij die user gebeurd is, maar de kans dat het fout gaat is wel erg klein. Ik maak zelden backups (ja, als mijn HDD het begeeft vloek ik de hele buurt bij elkaar), ik installeer wel vaker Linux distributies, ik ben nog nooit iets kwijt geraakt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:55 schreef wdn het volgende:
BACKUP JE BELANGRIJKE DATA. Ik zeg het je maar 1x.
Oh en zie de laatste paar posts in deel 1 voor wat er gebeurd als je dit NIET doet...
Regelmatig een nieuwe HD aanschaffen, niet op oude zooi draaien, en toch wel stiekum op je oude schijven wat data overzettenquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nou nou, niet gelijk zo dramatisch he. Ok, het is klote wat er bij die user gebeurd is, maar de kans dat het fout gaat is wel erg klein. Ik maak zelden backups (ja, als mijn HDD het begeeft vloek ik de hele buurt bij elkaar), ik installeer wel vaker Linux distributies, ik ben nog nooit iets kwijt geraakt.
Je moet wel goed opletten wat je doet uiteraard. En zie de laatste paar posts van deel 1 voor wat er kan gebeuren als je geen backup maakt.
Een hele zooi virtuele machines zijn hier te halen:quote:sudo aptitude install vmware-player
En wat kan je allemaal precies met VMware?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:20 schreef whoops het volgende:
WTF ik word er gewoon net door een van onze stagiairs op gewezen dat VMware-Player standaard in de Dapper repo's staat...![]()
[..]
Een hele zooi virtuele machines zijn hier te halen:
http://www.vmware.com/vmtn/appliances/
| 1 |
Tsja, doe er dan ook gelijk even een screenshot-tour bij van hoe het met synaptic moet...quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Een virtuele machine laden. Dan kun je met een ander OS spelen zonder het te installeren of het te booten van een live-cd. Vooral handig als je bijvoorbeeld een programma wilt testen in meerdere omgevingen. Ik heb zo ook wel eens Ubuntu geinstalleerd in Windows.
[ code verwijderd ]
Voor mensen die geen aptitude gebruiken.
Betekent dat dus dat ik Windows kan draaien vanuit linux?quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Een virtuele machine laden. Dan kun je met een ander OS spelen zonder het te installeren of het te booten van een live-cd. Vooral handig als je bijvoorbeeld een programma wilt testen in meerdere omgevingen. Ik heb zo ook wel eens Ubuntu geinstalleerd in Windows.
[ code verwijderd ]
Voor mensen die geen aptitude gebruiken.
Of je doet het gewoon zoquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:25 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Tsja, doe er dan ook gelijk even een screenshot-tour bij van hoe het met synaptic moet...
Geen flauw idee of het gaat werken though...quote:wget ftp://ftp.tudelft.nl/d1/L(...)yer_1.0.1-4_i386.deb
wget ftp://ftp.tudelft.nl/d1/L(...)2.6.15.10-6_i386.deb
sudo dpkg -i vmware-player_1.0.1-4_i386.deb
sudo dpkg -i vmware-player-kernel-modules-2.6.15-23_2.6.15.10-6_i386.deb
Waarschijnlijk heb je nog videokaart drivers zonder hardware acceleratie, of de standaard vesa drivers. Je moet dan dus even de juiste drivers installeren. Voor veel kaarten zitten die gewoon in de repository (zoals nvidia en ati), doe eens een search in synaptic.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:14 schreef Visitor.Q het volgende:
Hij doet het
Nou, het is gelukt om Ubuntu te installeren vanuit ubuntu-server. Hij is wel wat langzamer dan windows, vooral window behavior lijkt wat langzamer te zijn maar dan staat ie nu nog helemaal op standaard en op de 2e partitie...
Nu effe kloten met de programma's
Ik merkte dat zowel onder linux en windows.. foutje in de nieuwste versie volgens mij.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:28 schreef Dandelion het volgende:
hmz, ben ik de enige bij wie FireFox raar doet na de update naar Dapper? Dit topic wordt bijvoorbeeld elke 2 minuten ofzo ververst, een andere site kan ik alleen bekijken alsof ik alles heb geselecteerd, en soms lijkt FF te hangen, en duurt het even (+/- 20 seconden) voor ik er wat mee kan...
Als jij de nieuwste versie in Windows hebt, heb je een andere versie dan in Ubuntu. In Ubuntu heb je 1.5.0.3 terwijl Windows bij mij al 1.5.0.4 heeft.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:41 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ik merkte dat zowel onder linux en windows.. foutje in de nieuwste versie volgens mij.
hey, ik heb 1.5.0.1 hier...quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als jij de nieuwste versie in Windows hebt, heb je een andere versie dan in Ubuntu. In Ubuntu heb je 1.5.0.3 terwijl Windows bij mij al 1.5.0.4 heeft.
jep...quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Heb je die toevallig handmatig in Breezy geinstalleerd ooit?
Nee hoor. Je hebt 1.5.0.3 ook wel waarschijnlijk, maar 1.5.0.1 is standaard. Ik ga even zoeken hoe je dat ongedaan kon maken, ik heb het laatst nog gelezen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:49 schreef Dandelion het volgende:
[..]
jep...
en dat gaat natuurlijk een probleem worden of niet?
Nee hoor, van tijd tot tijd ff als root opstarten en dan Help - Check for updates doen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:49 schreef Dandelion het volgende:
[..]
jep...
en dat gaat natuurlijk een probleem worden of niet?
Thanx ben benieuwdquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee hoor. Je hebt 1.5.0.3 ook wel waarschijnlijk, maar 1.5.0.1 is standaard. Ik ga even zoeken hoe je dat ongedaan kon maken, ik heb het laatst nog gelezen.
Ah kijk dat kan dan ook nog.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:51 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nee hoor, van tijd tot tijd ff als root opstarten en dan Help - Check for updates doen.
Dat heeft te maken met je lettertypen... Als je de packages 'msttcorefonts' installeert heb je enkele Windows lettertypen tot je beschikking, nou zou het er een stuk beter uit moeten zien... (Wel even je browser of zelfs Gnome herstarten)quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:35 schreef Visitor.Q het volgende:
Firefox werkt hier ook wel anders dan in windows, bij dit topic zet ie bovenaan online users en login op een tweede regel :S Naja...
Vanuit Linux Windows opstarten, en 2x zelfs, of 3xquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:23 schreef avw1982 het volgende:
[..]
En wat kan je allemaal precies met VMware?
3ddesktop: jummyquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:41 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ik merkte dat zowel onder linux en windows.. foutje in de nieuwste versie volgens mij.
Iemand die ook al die 3ddesktop heeft geprobeerd? Is het wat?
En spelen met Gentoo.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:31 schreef wdn het volgende:
wijsneus:mooi he
[..]
Vanuit Linux Windows opstarten, en 2x zelfs, of 3x
Ja en suse of redhatquote:
Hoe gaat dat dan. Een paar posts hierboven werd mij nog medegedeeld dat dit niet kon.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:31 schreef wdn het volgende:
wijsneus:mooi he
[..]
Vanuit Linux Windows opstarten, en 2x zelfs, of 3x
[..]
ditquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:36 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan. Een paar posts hierboven werd mij nog medegedeeld dat dit niet kon.
Klopt, ik wist inderdaad niet dat dit wel mogelijk was met vmware-player. My bad.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:36 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan. Een paar posts hierboven werd mij nog medegedeeld dat dit niet kon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |