quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Volgens mij is er iets niet goed hoor.
klinkt als kortsluitng...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:54 schreef tritri het volgende:
ik heb een asus a7v600 met een 2600+ cpu
als ik hem aan doe dan valt die na 2 seconden weer uit.
waar ligt dat aan want ik word er nogal gek van.
ik zit dus de computer in elkaar te zetten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Met andere woorden, meer informatie is welkom, Wat gebeurt er wel? Wat hoor je? Wat zie je? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
heb je mijn tips al bekeken?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:20 schreef tritri het volgende:
komop mensen help me
ja op de goudenbusjes,maar waarom doet die het wel als ik de reset knop inhou??quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:22 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je mijn tips al bekeken?
dus eerst kaal boot (geen cdspelers hd's etc
alleen processor + 1 reepje ram..
doet dit het niet:
heb je je moederord wel op de goudenbusjes gemonteerd?
das idd wel vreemd...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:24 schreef tritri het volgende:
[..]
ja op de goudenbusjes,maar waarom doet die het wel als ik de reset knop inhou??
stk derin kutkindquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:27 schreef hermandeperman het volgende:
Hij is stuk.
net nieuwe kast gekocht,de groene ledje brand.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:25 schreef vintrax het volgende:
Wellicht iets mis met de voeding, aangezien deze je stroom hoort te leveren?
Zitten de stekkers wel goed?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef tritri het volgende:
[..]
net nieuwe kast gekocht,de groene ledje brand.
de computer gaat aan,de fan draait.
ik weet het niet van de power switch en de reset enzo,quote:
je snap er geen flinkker van en toch zet je em zelf in elkaar..quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:34 schreef tritri het volgende:
[..]
ik weet het niet van de power switch en de reset enzo,
want daar snap ik dus nog geen flikker van,maar als die verkeerd zitten an hoort die het toch nog wel te doen.
voor de rest zit de power wel goed jah.
ik heb 2 weken geleden nog 2 computers in elkaar gezet en die deden het primaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:37 schreef mschol het volgende:
[..]
je snap er geen flinkker van en toch zet je em zelf in elkaar..
niet slim..
maar ik zou idd eens kijken naar die power /reset knop/led stekkertjes..
kon ik echt niet vinden, het is een asus a7v600quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Kun je niet even een engelstalige handleiding op internet zoeken?
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:06 schreef BobdG het volgende:
had ik laatst ook, bij 2 pc's, bij de ene moederbord doorgebrand, de andere pc deed het weer na wat prutsen met het geheugen (bios was wel van slag)
Heb je iets geroken (uit de pc) of een vonk/flits gezien?
cpu zou ook kunnen, kans is minder groot, heb je die vastgeplakt met speciale gelijdende lijm? zoniet, dan zou het inderdaad je cpu kunnen zijn
Plak jij je cpu met lijm vast.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:06 schreef BobdG het volgende:
had ik laatst ook, bij 2 pc's, bij de ene moederbord doorgebrand, de andere pc deed het weer na wat prutsen met het geheugen (bios was wel van slag)
Heb je iets geroken (uit de pc) of een vonk/flits gezien?
cpu zou ook kunnen, kans is minder groot, heb je die vastgeplakt met speciale gelijdende lijm? zoniet, dan zou dat het ook kunnen zijn
ik heb geen koelpasta ertussen,maar hij geeft gewoon geen beeld.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De CPU brandt niet zomaar door als je geen koelpasta gebruikt hoor. Ik heb al 2,5 jaar geen koelpasta op mijn CPU en geen probleem.
vermoord mequote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Kapotte VGA-kabel. Kapotte monitor. Kapot moederbord, Kapotte videokaarten. Videokaarten niet goed aangeduwd. Stroomkabel naar videokaart (mits nodig) vergeten.
Oftewel: Van alles.
Aan uit stekkertje niet met reset knop stekkertje verwisseld bij het in elkaar zetten van je pc?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:00 schreef tritri het volgende:
[..]
ik zit dus de computer in elkaar te zetten.
maar nu doe ik hem dus aan en dan valt die meteen na 2 seconden al uit.
je hoort gewoon alles opeens uitgaan,als ik op de resetknop inhou dan blijft die wel aan![]()
jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Aan uit stekkertje niet met reset knop stekkertje verwisseld bij het in elkaar zetten van je pc?
heb ik nietquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
geen beeld, monitor aansluiten op onboard videokaart al geprobeerd?
de ledje wordt even groen,en daarna wordt die weer oranjequote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
reageert je monitor op enige wijze op het aanzetten van je pc?
Bijvoorbeeld even flikkeren, uit de standby stand springen, etc. etc.
das mooiquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:41 schreef tritri het volgende:
[..]
de ledje wordt even groen,en daarna wordt die weer oranje
met videokaart erin? en zo ja aangesloten?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
das mooi![]()
Stuurt je videokaart dus nog wel enig signaal naar je monitor en je monitor staat aan.
Als je je geheugenmodules eruit haalt en dan je pc opstart wat gebeurt er dan?
wel eerst pc uitzetten enzo he
yup, gewoon alleen de geheugenmodules eruit halen en opstarten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:48 schreef tritri het volgende:
[..]
met videokaart erin? en zo ja aangesloten?
dit heb ik ook wel eens gehad, ik had toen per ongeluk mijn monitor uitgeschakeld (spatie + F4). de vraag hoe heb ik hem weer aangekregen ?? ik had de videokaart ook op de tv aangesloten, en zo kon ik hem weer aanzetten...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:41 schreef tritri het volgende:
[..]
de ledje wordt even groen,en daarna wordt die weer oranje
Als het goed is moet je dan wel piepjes horen als de speaker goed is aangesloten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, een pc doet inderdaad niks zonder RAM.
nog neit aangesloten!!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als het goed is moet je dan wel piepjes horen als de speaker goed is aangesloten.
keyboard en muis zijn niet eens aangeschakeld.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:48 schreef timoteetje het volgende:
[..]
dit heb ik ook wel eens gehad, ik had toen per ongeluk mijn monitor uitgeschakeld (spatie + F4). de vraag hoe heb ik hem weer aangekregen ?? ik had de videokaart ook op de tv aangesloten, en zo kon ik hem weer aanzetten...
Er zit een speaker in je pc die dat doet.quote:
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Er zit een speaker in je pc die dat doet.
zeg jij dan wat zinvols in plaats van dingen die ik al weet.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, met zulke posts ga je veel opschieten, jij komt er wel.
euh mijn paragaven zeggen me dat er iets niet in orde met een connectie oidquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:20 schreef tritri het volgende:
komop mensen help me
bij allebei de videokaarten gebeurde het zelfde.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
euh mijn paragaven zeggen me dat er iets niet in orde met een connectie oid
heb je de stekker er goed wel in?
het is niet nieuw,maarja een engelse of nederlandse handleiding zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef krazny het volgende:
En toch zou ik die interne speaker van je maar eens aansluiten. Misschien dat deze jouw vraag wel beantwoord: WAAROM doet ie het niet!?!?!
Kom je weer terug bij het begin: Handleiding
*toch vind ik het raar dat je bij een (nieuwe?) PC geen handleiding in NL hebt? (Of iig engels!?)![]()
Balen joh.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:15 schreef krazny het volgende:
Tip± Pagina 1-25 zou heel wat duidelijkheid moeten geven?![]()
kapotte connectie misschien? Dus de kaart binnenin die stuk is?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef tritri het volgende:
[..]
bij allebei de videokaarten gebeurde het zelfde.
waar kan het dan aan liggen.welke stekker?
Als alle extra zaken* er uit gehaald zijn is dat het probleem waar ik het zou zoeken.quote:Op zondag 4 juni 2006 02:33 schreef mistermaniac het volgende:
na 2 sec uit bij asus betekent geen goed contact met de koeler.
* mistermaniac heeft het zelf ook gehad
Ergo: Koelprut ertussen en zorgen dat de koeler goed zit.
als het met de koelingsspul te maken heeft,waarom draait de harde schijf dan wel?quote:Op zondag 4 juni 2006 05:08 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Als alle extra zaken* er uit gehaald zijn is dat het probleem waar ik het zou zoeken.
Anders lijkt het me een voedingprobleem.. testen met andere voeding ?
* dvd, hardeschijf, netwerkkaart, (evt vga).
trouwens als je de topic had doorgelezen dan wist je dat de cpu het al doet.quote:Op zondag 4 juni 2006 05:08 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Als alle extra zaken* er uit gehaald zijn is dat het probleem waar ik het zou zoeken.
Anders lijkt het me een voedingprobleem.. testen met andere voeding ?
* dvd, hardeschijf, netwerkkaart, (evt vga).
welke antwoordquote:Op zondag 4 juni 2006 11:42 schreef punkjunk het volgende:
jhonge, ik zou maar uit die topic gaan, want het antwoord is al 80 keer gegeven, en als jij niet bereid bent er naar te luistere heeft het verder weinig zin.
KOELPASTA TUSSEN CPU EN KOELER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
ik zal je nu preciesd uitleggen wat er is.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
KOELPASTA TUSSEN CPU EN KOELER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daarbij vroeg ik ook al meerdere keren wat voor videokaart je hebt.
En of die een voedingsstekker heeft.
Zo ja, dan die er in die, die zit er niet voor niks op...
Als je je speaker had aangeloten, kan je aan de hand van 4 piepjes horen of je videokaart wel OK isquote:Op zondag 4 juni 2006 11:26 schreef tritri het volgende:
[..]
trouwens als je de topic had doorgelezen dan wist je dat de cpu het al doet.
maar nu heb ik gewoon geen beeld,met geen van de 2 vga kaarten.
Koelpasta heeft er geen drol mee te maken. Werkt de CPU niet, dan gaat je PC helemaal niet meer aan.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:53 schreef tritri het volgende:
[..]
ik zal je nu preciesd uitleggen wat er is.
ik heb een asus a7v600 moederbord met een amd 2600+ barton proc.
op het begin wou hij maar niet opstarten maar dat veranderde wanneer ik een beetje zat te prutsen met de socket enzo.
toen stopte ik mijn geforce fx 5200 in de moederbord en starte hem op,de cpu blijft aan,de harde schijf maakt geluiden wat die normaal ook doet wanneer die opstart,maar er komt geen beeld.
kan dat te maken hebben met de koelingspaste of misschien met de voeding.
hmm jah je hebt gelijk,maarja jij zou ook wel gek worden als jij al 7 uurtjes achter elkaar bezig was.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:53 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Als je je speaker had aangeloten, kan je aan de hand van 4 piepjes horen of je videokaart wel OK is
En zit niet zo te zaniken joh. Mag blij zijn dat mensen je nog helpen met je geblaat
dat dacht ik al.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:54 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Koelpasta heeft er geen drol mee te maken. Werkt de CPU niet, dan gaat je PC helemaal niet meer aan.
Hoe heb je zitten "prutsen" met de socket enzo??quote:Op zondag 4 juni 2006 11:53 schreef tritri het volgende:
[..]
ik zal je nu preciesd uitleggen wat er is.
ik heb een asus a7v600 moederbord met een amd 2600+ barton proc.
op het begin wou hij maar niet opstarten maar dat veranderde wanneer ik een beetje zat te prutsen met de socket enzo.
toen stopte ik mijn geforce fx 5200 in de moederbord en starte hem op,de cpu blijft aan,de harde schijf maakt geluiden wat die normaal ook doet wanneer die opstart,maar er komt geen beeld.
kan dat te maken hebben met de koelingspaste of misschien met de voeding.
quote:Op zondag 4 juni 2006 11:55 schreef tritri het volgende:
[..]
hmm jah je hebt gelijk,maarja jij zou ook wel gek worden als jij al 7 uurtjes achter elkaar bezig was.
maarja excuses naar iedereen![]()
okidokie,maarja nu nog effe achter komen welke kant de letters van die stekkertje moeten komenquote:Op zondag 4 juni 2006 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe heb je zitten "prutsen" met de socket enzo??
Dat een cpu "aan" staat kan je niet zien of wat dan ook.
Dat weet je alleen als er of beeld komt of er geen rare piepjes uit de speaker komt..
Dus sluit nu ign de speaker aan en luister goed of er piepjes uit komen en in welk ritme...
Dat is niet helemaal waar.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:54 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Koelpasta heeft er geen drol mee te maken. Werkt de CPU niet, dan gaat je PC helemaal niet meer aan.
Ook niet waar.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:57 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Feit dat je geen beeld hebt, kán komen omdat je je IDE kabels niet goed hebt aangesloten. Je hoort je schijven wel, maar volgens mij hoeft dat niet te betekenen dat alles goed werkt. Of gebruik je S-ATA?
Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt, dat bijvoorbeeld IDE kabel die verkeerd om aangesloten waren, ervoor zorgen dat je geen beeld krijgt. Het kan dus wél. Als je ze lostrekt zitten ze zoiezo goed, dus dat is ook nog te proberen.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ook niet waar.
Trek al je IDE devices maar eens los, dan kan je nog gewoon in de bios komen met beeld.
Als je CPU doorgefikt is, krijg je geen beeld. Maar je gaat me niet vertellen dat de pc dan nog aan gaatquote:Op zondag 4 juni 2006 11:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Wanneer er geen koelpasta tussen zit kan de cpu doorfikken.
Nu gebeurd dat tegenwoordig niet zo veel meer, maar het kan wel.
Ook zorgt de pasta voor een goede geleiding van de warmte van de cpu naar de koeler waardoor je cpu dus koeler blijft en daardoor beter zal presteren...
Na nog geen 5 minuten zoeken op de site van Asus:quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:57 schreef tritri het volgende:
[..]
kon ik echt niet vinden, het is een asus a7v600
dus als je het vind ben ik je echt dankbaar
dus me cpu is niet doorgefiktquote:Op zondag 4 juni 2006 12:02 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Als je CPU doorgefikt is, krijg je geen beeld. Maar je gaat me niet vertellen dat de pc dan nog aan gaat
Ik moet toch eens het topic door lezen voordat ik reageerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:12 schreef krazny het volgende:
Dit zou m moeten zijn? (gewoon de site van ASUS....3 min zoeken)
http://dlsvr02.asus.com/p(...)00/e1372_a7v600b.pdf
hehe maarja toch bedanktquote:Op zondag 4 juni 2006 12:04 schreef optifree het volgende:
[..]
Ik moet toch eens het topic door lezen voordat ik reageer![]()
nope 2e hands gekregenquote:Op zondag 4 juni 2006 12:04 schreef korenwolfje het volgende:
Het is ook gewoon goed mogelijk dat je moederbord gewoon kapot is hoor. Heb er laatst ook een terug gestuurd welke geen beeld gaf. Is het bord nieuw?
Hoe krijg je die er dan verkeerd om in, grof geweld?quote:Op zondag 4 juni 2006 12:01 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt, dat bijvoorbeeld IDE kabel die verkeerd om aangesloten waren, ervoor zorgen dat je geen beeld krijgt. Het kan dus wél. Als je ze lostrekt zitten ze zoiezo goed, dus dat is ook nog te proberen.
uhm was het niet Altijd de 1quote:Op zondag 4 juni 2006 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe krijg je die er dan verkeerd om in, grof geweld?
Er zit altijd wel een ribbeltje op zodat je 'm niet verkeerd kan doen, iig bij de kant die op het moederbord moet komen.
Bij de andere kant mist er meestal een pootje en is dat gaatje dicht gemaakt, dus kan 'm ook bijna niet verkeerd doen...
Daarbij is het zo dat de kabel met een ander kleurtje, meestal de 1, naar de kant van de stroomstekker moet wijzen...
Er zijn IDE kabels waar die ribbel niet op zit. Heb er hier zelfs een liggen. Tja, handig is het niet, dat geef ik toequote:Op zondag 4 juni 2006 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe krijg je die er dan verkeerd om in, grof geweld?
Er zit altijd wel een ribbeltje op zodat je 'm niet verkeerd kan doen, iig bij de kant die op het moederbord moet komen.
Bij de andere kant mist er meestal een pootje en is dat gaatje dicht gemaakt, dus kan 'm ook bijna niet verkeerd doen...
Daarbij is het zo dat de kabel met een ander kleurtje, meestal de 1, naar de kant van de stroomstekker moet wijzen...
De bijgeleverde Asus kabels hebben wel de ribbeltjes en het dichte gaatjequote:Op zondag 4 juni 2006 12:12 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Er zijn IDE kabels waar die ribbel niet op zit. Heb er hier zelfs een liggen. Tja, handig is het niet, dat geef ik toe
jup,helpte geen flikker.quote:Op zondag 4 juni 2006 14:49 schreef optifree het volgende:
[..]
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
ik heb net naar me cpu gekeken,en daar zit een grijs randje net rondom de core.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Dan is of je bord niet goed of de cpu.
Aangezien je een andere videokaart hebt geprobeerd zonder succes en alle geheugendimms eruit gehaald hebt en een andere voeding kan ik er niks anders meer van maken.
Het enige wat je nog kan proberen is een andere cpu op dit bord of deze cpu op een ander bord...
quote:Op zondag 4 juni 2006 15:06 schreef Miepje01 het volgende:
Weet iemand een programma waarmee je folders kunt maken? Buiten publisher?
hmm het beste is maar een nieuwe moederbord en proc.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:04 schreef Fronsertje het volgende:
2 dingen die al in het topic genoemed zijn zou ik even dubbelchecken,
CPU en koeler opnieuw helemaal los halen en je ervan verzekeren dat je beide goed er in zet. (die 2 seconden kan er op duiden dat je koeler scheef zit...cpu heeft ff nodig voordat hij auto shutdown gaat door te hoge temp)
En de reset en power stekkertjes volgens het boekje aansluiten.
Kan ook zijn dat cpu in de tussentijd kapot is gegaan maar dat is lastig te testen, zonder 2e proc of moederbord. Succes dermee.
quote:Op zondag 4 juni 2006 18:01 schreef tritri het volgende:
[..]
hmm het beste is maar een nieuwe moederbord en proc.
wie weet een goedkope moederbod en proc voor mij,nieuw dan?
http://tweakers.net/pricewatch/?Sortering=Prijs&Cat2=47&Query=&Action=top&Landfilter=quote:Op zondag 4 juni 2006 18:01 schreef tritri het volgende:
[..]
hmm het beste is maar een nieuwe moederbord en proc.
wie weet een goedkope moederbod en proc voor mij,nieuw dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |