En hoe wil je dat realiseren dan? Elke paar jaar een nieuwe toets ofzo?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Jij acht dat niet wenselijk, ik wel. Maar het zal i.d.d. praktisch nogal wat moeilijkheden geven. Maar daarom kan er best eens over nagedacht worden hoe zo'n toets eruit zou kunnen zien.
3. Tegen welke normen en waarden druist dit voorstel dan in?quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Dayshine het volgende:
Domme mensen horen gewoon niet te stemmen klaar.
Het is natuurlijk niet zo dat je een jaar moet studeren om te mogen stemmen. Het gaat er puur om dat je de basis beginselen van de politieke situatie kent. Het is toch raar dat mensen op partij A stemmen, terwijl ze geen flauw benul hebben waar die partij precies voor staat?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:36 schreef yyentle het volgende:
Begrijp ik dit goed?
Dus mensen die zich (om wat voor reden dan ook) niet zo bezighouden met politiek, kunnen zich voor hun stemadvies niet wenden tot hun vrienden, familie of echtgenoot?![]()
De mensen moeten verplicht eerst een cursus doen om te mogen stemmen?![]()
Mijn topics zijn nu eenmaal de beste van allemaalquote:Op zondag 31 mei 2009 15:32 schreef Hukkie het volgende:
Een kick van bijna 3 jaar?
Mwa, het is natuurlijk ook weer niet zo dat een partijprogramma een goede leidraad is voor de te volgen koers als men eenmaal aan de macht is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:14 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat je een jaar moet studeren om te mogen stemmen. Het gaat er puur om dat je de basis beginselen van de politieke situatie kent. Het is toch raar dat mensen op partij A stemmen, terwijl ze geen flauw benul hebben waar die partij precies voor staat?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:23 schreef tlicious het volgende:
Whehe zeker een goed idee EchtGaaf. Ik denk dat ik er een campagne voor ga maken
Dat snap ik, maar de gevolgen van een coalitie kunnen we nu dus live meemaken. Denk dat maar weinig mensen daar blij van worden. En met zo'n rijbewijs moet je adhv partijprogramma's dit soort dingen aan zien komen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:10 schreef JedaiNait het volgende:
@Hukkie: Dat heeft er dan ook iets mee te maken dat nog nooit een partij de meerderheid in de kamer heeft gehad en dus geen coalitie hoefde te vormen.
Kan je je voorbeeld iets concreter maken?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de gevolgen van een coalitie kunnen we nu dus live meemaken. Denk dat maar weinig mensen daar blij van worden. En met zo'n rijbewijs moet je adhv partijprogramma's dit soort dingen aan zien komen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ab_Klink bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:23 schreef JedaiNait het volgende:
Kan je je voorbeeld iets concreter maken?
Wauw een link.... Wat heeft Klink precies gedaan wat indruist tegen het CDA gedachtegoed/partijprogramma?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ab_Klink bijvoorbeeld.
Ik geef mijn kaart aan mijn man mee omdat ik het te druk heb met andere dingen en mijn interesses elders liggen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:23 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
En dus niet alleen CDA stemmen omdat die tenminste christelijk zijn of PvdA omdat papa en mama dat ook altijd al gedaan hebben.
Nou ja, denk dat weinig kiezers van te voren hebben zien aankomen dat er bijvoorbeeld een paddoverbod zou komen. Vind dat hele stemrijbewijs nogal vaag.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef JedaiNait het volgende:
Wauw een link.... Wat heeft Klink precies gedaan wat indruist tegen het CDA gedachtegoed/partijprogramma?
Overigens denk ik dat dit vrij offtopic gaat. Het wel of niet functioneren van een specifieke politicus staat los van het idee van een 'stemrijbewijs'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |