abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38657044
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe die relatie onder het beding dat x en y niet gelijk mogen zijn reflexief kan zijn. Immers, dan moet gelden x ~ x. En dan vergelijk je twee gelijke zaken.
Ze zijn gelijk in de zin dat je tegen beiden hetzelfde aankijkt (qua voorkeur)
pi_38663650
Ik ben ff aan t hobbyen met conflictlijnen, (wiskunde B2 stof)
Maar ik mis volgens de essentie een beetje, ze kiezen punten die op gelijke afstand van 2 punten/lijnen/cirkels etc liggen.


Maar waarom is bijvoorbeeld punt X niet ook een conflictpunt van cirkel en punt F, ligt toch ook even ver van V als van F. Ik begrijp ook wel hoe je vanuit deze conflictlijnen een mooi elipsje krijgt maar...ik snap dus niet echt waarom middelpunt (M) wordt betrokken bij het tekenen ervan.
zoals je ziet wil het niet doordringen waarom, kan iemand een kleine toelichting geven.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:19:41 #28
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_38671170
Je figuur ziet er een beetje raadselachtig uit. "ze kiezen punten die op gelijke afstand van 2 punten/lijnen/cirkels etc liggen." maakt het er niet duidelijker op. Je kunt beter aangeven wat je precies van plan bent, en hoe deze figuur tot stand is gekomen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zaterdag 10 juni 2006 @ 17:51:51 #29
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_38727353
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:35 schreef Fatality het volgende:
Ik ben ff aan t hobbyen met conflictlijnen, (wiskunde B2 stof)
Maar ik mis volgens de essentie een beetje, ze kiezen punten die op gelijke afstand van 2 punten/lijnen/cirkels etc liggen.
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06234/conflictlijn.JPG]afbeelding][/url]

Maar waarom is bijvoorbeeld punt X niet ook een conflictpunt van cirkel en punt F, ligt toch ook even ver van V als van F. Ik begrijp ook wel hoe je vanuit deze conflictlijnen een mooi elipsje krijgt maar...ik snap dus niet echt waarom middelpunt (M) wordt betrokken bij het tekenen ervan.
zoals je ziet wil het niet doordringen waarom, kan iemand een kleine toelichting geven.
De ellips is de conflictlijn van brandpunt 2 en de cirkel. Het punt x dat je aangeeft ligt veel dichter bij de rand van de cirkel dan dat die bij je brandpunt F2 ligt. Vandaar komt die ook niet op je conflictlijn voor. De x die jij hebt getekend ligt wel ten opzichte van je voetpunt V en je brandpunt op gelijke afstand, maar dat is natuurlijk niet voldoende. Vandaar het gebruik van het middelpunt, behalve gelijke afstand tussen V en F2 geldt dan ook dat er geen punt op de cirkel is dat nog dichterbij ligt dan je voetpunt. Hoop dat dit een beetje helpt
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:41:40 #30
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_38836904
Definieer T: IR²->IR² door T(x) = Ax met A = (0 1; -3 4)
Zoek een basis B voor IR² waarbij geldt dat [T]B diagonaal is. [T]B stelt hier de afbeelding voor in het coordinatenstelsel relatief aan de basis B, die hetzelfde doet als de afbeelding T doet in het normale coordinatenstelsel.
Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_38838971
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:41 schreef GlowMouse het volgende:
Definieer T: IR²->IR² door T(x) = Ax met A = (0 1; -3 4)
Zoek een basis B voor IR² waarbij geldt dat [T]B diagonaal is. [T]B stelt hier de afbeelding voor in het coordinatenstelsel relatief aan de basis B, die hetzelfde doet als de afbeelding T doet in het normale coordinatenstelsel.
Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
Eigenwaarden plus bijbehorende eigenvectoren uitrekenen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:38:32 #32
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_38844674
Thx
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_38860151
een vraagje,
stel je hebt een arraylist met allemaal integers d'r in.
Sommige integers komen meer dan 1 keer voor. bijv (2,4,4,4,8,3,44,3,9)
ik wil een nieuw array aanmaken zodat de getallen in de eerste arraylist één keer voorkomen ..en niet meer
dus (2,4,8,3,44,9)
For m = 0 To UBound(Array) - 1
For n = 1 To Arraylist.Count - 1


If Array(m) <> Arraylist(n) Then

Array(m) =Arraylist(n)
End If
Next
Next

maar goed, als ik daarna alle elementen in de array weer toon op een label of textbox, zie ik dat de elementen weer vaker voorkomen dan 1 keer.

any help pleaz!?
verlegen :)
  donderdag 15 juni 2006 @ 00:53:51 #34
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_38871448
Het verwijderen van duplicate entries uit een array is niet zo eenvoudig. In je code zie ik niet hoe je de variabele Array hebt gedefinieerd, dus het is lastig om de code goed te analyseren. De code lijkt me sowieso niet goed werken, omdat je niet kijkt wat er al in Array aanwezig is wanneer je iets op positie m zet. In je huidige opzet is het volgens mij sowieso niet te doen. Een ander bruikbaar eenvoudig algoritme is steeds een waarde uit arraylist nemen, kijken of die al in array aanwezig is, en zonee dan toevoegen.

Ik weet niet of het de bedoeling is dat je zelf zo'n functie maakt of dat je een bestaande mag gebruiken. In het laatste geval kun je hier eens kijken, daar staan kant en klare functies.

En juist de Teletubbies lenen zich goed voor kleurtjes in een icon
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_38899091
hihi...:) :D:D:D:D
nog een grote vraag!
ik ben bezig met een spel te maken dat een beetje lijkt op dit:
http://www.spelle.nl/spel/1320/Add%20'm%20up.html
dus Add'm up spel.
nu heb ik het picturebox ingedeeld in vierkanties van dezelfde grootte: 8*8 vierkanten..allemaal getekend met DrawRectangle(....)
maaar nu de vraag is: als er geklikt wordt op zo'n vierkant in de grote picturebox (dus die links)
moet ik kunnen bepalen welk cijfertje is dan aangeklikt. dat is opzich tedoen met veel werk..
dus met selectcase of if...then..end if..
maar dan heb ik 64 mogelijkheden die allemaal afzonderlijk getypt moeten worden..
of ik moet iets slims doen met Klassen... of met een for to..next
in ieder geval.. dit is het lastigste van het hele spel..
bij de linkere picturebox (zie oko het spelletje) is dat geen probleem.. want er is een vierkant (de bovenste vierkant) waarop men mag klikken..en dat kan je makkelijk regelen met if..then..else. (met mouseclick)

enige slimme opmerkingne?
verlegen :)
pi_38899614
YES .. HET IS NET INMIDDELS OPGELOST..
met zoiets

For m = 1 To 8
For n = 1 To 8
If (m - 1) * 60 <= e.Location.X And e.Location.X <= (m - 1) * 60 + 60 And (n - 1) * 60 <= e.Location.Y And e.Location.Y <= (n - 1) * 60 + 60 Then

TextBox1.Text = TextBox1.Text & " " & GrootRaster(m, n)
End If

Next
Next
deze bevindt zich binnen de mouseclick methode..
waaarom beginnen met n=1 en eindigen bij n=8 als het toch gaat om een 9*9 array?..
het is een geheimpje dat andere methoden doet goed werken..
in ieder geval..het is gelukt..
alvast bedankt voor het lezen..
verlegen :)
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:34:43 #37
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_38901381
De breedte en hoogte van de blokjes is 60 zie ik. In dat geval kun je de coordinaat van het blokje met mooiere code verkrijgen dan via een dubbele for-loop. De code zal wel werken, maar het is later onmogelijk om iets in de code te wijzigen zonder heel veel tijd kwijt te zijn aan het begrijpen van de bestaande code.
x = (e.Location.X - (e.Location.X mod 60)) / 60
y = (e.Location.Y - (e.Location.Y mod 60)) / 60
Mod is hier de modulo operator (rest na deling: 7 mod 3 = 1; 12 mod 9 = 3).
Een andere methode is de coordinaat delen door 60 en naar onderen afronden.
x en y zijn in beide gevallen gehele getallen op het interval [0, 8]
De waarde van het getal in dat hokje kun je het beste vinden mbv een 9x9 array met daarin de getallen. Je geeft als indices dan gewoon de berekende x en y op om het getal in dat hokje te verkrijgen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_38964640
dank je, de code is wel te begrijpen en ik heb inmiddels met twee for-loops vervangen.
ik had nog een vraagje ...mmmmmmmmmmmmmm als ik niet uitkom..zal ik die dan ff formuleren! weer thanx
verlegen :)
pi_38997836
vergeten te tvp-en
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_38997858


Hoe pak je zuks aan?

Hier vind je het antwoord:

http://images.fok.nl/upload/060619_56974_antwoord.jpg
pi_38998178
hoe pak je zoiets aan...

Je neemt iig dat voorbeeldje van daarboven over, hoe de bindingen rond het koolstofatoom zitten. Daar zet je de 4 groepen aan. Dan heb je 1 van de structuren. Nu moet je ervoor zorgen dat de andere vorm wel een spiegelbeeld van de eerste is, maar dat je ze niet in elkaar kan laten overgaan door te draaien...
meestal is het voldoende om hem gewoon te spiegelen, probeer het bv. maar eens uit door rond een C-atoom de groepen X,Y,Z en W oid te doen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_38998215
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:23 schreef teigan het volgende:
hoe pak je zoiets aan...

Je neemt iig dat voorbeeldje van daarboven over, hoe de bindingen rond het koolstofatoom zitten. Daar zet je de 4 groepen aan. Dan heb je 1 van de structuren. Nu moet je ervoor zorgen dat de andere vorm wel een spiegelbeeld van de eerste is, maar dat je ze niet in elkaar kan laten overgaan door te draaien...
meestal is het voldoende om hem gewoon te spiegelen, probeer het bv. maar eens uit door rond een C-atoom de groepen X,Y,Z en W oid te doen..
Gesnapt, harstikke bedankt
pi_38998226
graag gedaan..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39015438
Ik heb een vraagje, over natuurkunde, 4e klas VWO. Dit is de opgave:

Een atleet heeft een massa van 80 kg. Zijn zwaartepunt bevindt zich tijdens de aanloop 0,90 m boven de grond. Tijdens de aanloop tot de afzet houdt hij het zwaartepunt van de stok (lengte: 4,80 m; massa 2,3 kg) ook 0,90 m bovend de grond. Vlak voor de afzet is de snelheid van de atleet met de polsstok 8,8 m/s. Neem aan dat de polsstok na de afzet ten slotte verticaal staat en geen snelheid meer heeft. De atleet gaat met een te verwaarlozen snelheid gestrekt over de lat.

Bereken de hoogte van het zwaartepunt van de springer op het moment dat hij over de lat gaat.

Dit was mijn uitwerking, alleen ik begrijp niet meer waarom ik het vetgedrukte er in heb staan (antwoord is wel goed overigens):

energie in A = energie in B
0,5 × m × v2 = m × g × hB
0,5 × 82,3 (stok + atleet) × 8,82 = 80 × 9,8 × h + 2,3 × 9,8 × 2,4
3187 - 54 = 784h
h = 3133 / 784 = 4 + 0,9 = 4,9 m

Ik snap dus niet goed waarom ik van die 3187 nog 54 aftrek, iemand hier die mijn redenatie wel kan volgen ?
pi_39016952
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:29 schreef MeScott het volgende:

0,5 × 82,3 (stok + atleet) × 8,82 = 80 × 9,8 × h + 2,3 × 9,8 × 2,4
3187 - 54 = 784h
Zomaar een ideetje, niet nagerekend.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_39017102
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:59 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Zomaar een ideetje, niet nagerekend.
Argh natuurlijk Pure wiskunde, maar totaal over het hoofd gezien. Bedankt!
pi_39018641
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:11 schreef eSSe het volgende:
[afbeelding]

Hoe pak je zuks aan?

Hier vind je het antwoord:

http://images.fok.nl/upload/060619_56974_antwoord.jpg
Ik herken die vraag, is die van scheikunde-examen van vorig jaar?
  maandag 19 juni 2006 @ 22:48:17 #48
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39019393
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:11 schreef -J-D- het volgende:
vergeten te tvp-en
Waar slaat dit nou weer op?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_39019865
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:48 schreef Litso het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?
Nieuwsgierig modje...

Er was wel gepost maar het topic stond niet boven aan mn My At list. Sterker nog, het stond er niet in.
Dus ik dacht :tvp.

Had hier wel gepost zie ik nu, dus blijkbaar was ik tijdelijk blind
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_39022742
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:35 schreef fallrite het volgende:

[..]

Ik herken die vraag, is die van scheikunde-examen van vorig jaar?
Jup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')