abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38511319
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:13 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

dat je het zelf gaaf vindt zegt dat wel wat over jou
Oké.
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:15 schreef Biancavia het volgende:
Het lijkt me best leuk om eens als toerist Nederland te bekijken.

http://www.lonelyplanet.c(...)rope/netherlands/see

'Getting around'
And if you're asking a Dutch person for directions, be aware that they'll know how to get there, but only by bike - you'll have developed a healthy appreciation for this cultural idiosyncrasy by the time you face up to your ninth no entry sign.
Haha ja, dit overkomt mij dus heel vaak. Als ik toeristen in een auto de weg heb gewezen bedenk ik me vijf minuten later "oeps, die weg kunnen ze natuurlijk niet nemen..."
pi_38511368
Ik ben nog nooit in Zeeland en op de eilanden (Texel, Vlieland etc.) geweest
En Friesland geloof ik één keer in Drachten ofzo
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_38511437
Eeeehhh, in Maastricht ben ik nog nooit geweest!
It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice!
pi_38521091
Alle provincies heb ik wel een of meerdere keren gezien.
Van de grote attraktie heb ik de volgende nooit gezien; Efteling, Madurodam, Drielandenpunt, Anne Frank huis.
Van de 6 uit Unesco lijst mis ik de volgende in mijn cultuur bagae;
Rietveldhuis, Stelling van Amsterdam, Woudagemaal, Beemster

Wel gezien o.a. Haaldersbroek (beschermd dorp in de buurt van Zaanse Shans), Schiermonninkoog, Texel, Hunnebedden, de 'bergen' langs de Geul en Baarle-Nassau, Veluwe, Waterwerken in Zeeland, de pier in Scheveningen, Kaasmarkt in Alkmaar enzodoor.
pi_38522491
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:42 schreef pekel het volgende:
Elke provincie wel geweest. .
  † In Memoriam † zondag 4 juni 2006 @ 08:54:06 #56
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_38522511
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:28 schreef bouncingvictor het volgende:
Het is leuk om hier te lezen over alle verre plekken op de wereld die iedereen gezien heeft, maar wie van jullie is in Nederland nou nog nooit op typische toeristische plekjes geweest?
Ik heb zelf al aardig wat van de wereld gezien, maar op het drielandenpunt ben ik nog nooit geweest. Ook heb ik nog nooit een voet in Friesland of Groningen gezet, ben nog nooit op de waddeneilanden geweest. En ik moet het Rijksmuseum nog een keer met een bezoek vereren, evenals Walibi Flevo en het openluchtmuseum.

Zeeland.
Rotterdam
Noordbrabant
limburg
gelderland.

verder volgens mij wel zowat alles..
pi_38536372
Ben wel zo'n beetje overal geweest, maar niet bijzonder lang. Buiten Rotterdam, Amsterdam, Delft en Eindhoven ben ik eigenlijk nergens langer dan 1 dag geweest.

Woon in Alkmaar, maar heb zelfs de kaasmarkt nooit gezien.
pi_38537604
Alles buiten Den Haag, Rotterdam en Amsterdam vind ik eng :R
[14.gif]
pi_38557406
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:15 schreef Biancavia het volgende:
Het lijkt me best leuk om eens als toerist Nederland te bekijken.

http://www.lonelyplanet.c(...)rope/netherlands/see

'Getting around'
And if you're asking a Dutch person for directions, be aware that they'll know how to get there, but only by bike - you'll have developed a healthy appreciation for this cultural idiosyncrasy by the time you face up to your ninth no entry sign.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:50:56 #61
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_38557411
De eilanden.

Voor de rest in alle provincies geweest (ook vanwege de uitwedstrijden van Roda JC), en toen mijn opa nog leefde kwam ik veel in Zeeland (mijn opa kwam vandaar).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_38557884
Waddeneilanden en Groningen
pi_38558062
Toeristentrekkers als KInderdijk en Anne Frank huis

In alle provincies geweest en alle grotere steden muv Almere en Heerlen denk ik, maar daar heb je ook weinig te zoeken als je er niet woont/werkt.
pi_38558140
op Vlieland, Terschelling en Schiermonnikoog ben ik nog nooit geweest...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  maandag 5 juni 2006 @ 14:20:12 #65
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_38558194
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:14 schreef Erasmusch het volgende:
Toeristentrekkers als KInderdijk en Anne Frank huis

In alle provincies geweest en alle grotere steden muv Almere en Heerlen denk ik, maar daar heb je ook weinig te zoeken als je er niet woont/werkt.
Woon zelf in Heerlen en als toerist heb je hier inderdaad weinig verloren. Misschien het Thermenmuseum? De overlast in het centrum word wel goed aangepakt waardoor het weer een stuk veiliger is (vooral op het station goed merkbaar!).

Uitgaan in Heerlen word ook weer steeds gezelliger!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_38558252
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:20 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Woon zelf in Heerlen en als toerist heb je hier inderdaad weinig verloren. Misschien het Thermenmuseum? De overlast in het centrum word wel goed aangepakt waardoor het weer een stuk veiliger is (vooral op het station goed merkbaar!).

Uitgaan in Heerlen word ook weer steeds gezelliger!
Of is dat Thermae 2000 in Heerlen?

Ik zou t zelf niet weten, hoor alleen negatieve verhalen over Heerlen van vrienden uit Maastricht...
  maandag 5 juni 2006 @ 14:46:08 #67
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_38558811
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:22 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Of is dat Thermae 2000 in Heerlen?

Ik zou t zelf niet weten, hoor alleen negatieve verhalen over Heerlen van vrienden uit Maastricht...
Thermae 2000 ligt in Valkenburg.

Woon zelf in Heerlen en werk in Maastricht, en hoor op mijn werk niet veel slechts over Heerlen. Integendeel, mijn collega's gaan zelfs graag uit in Heerlen
Planning:
-
pi_38560371
overal behalve de eilandjes.
  maandag 5 juni 2006 @ 15:49:37 #69
83046 Nino
carpe diem!
pi_38560579
Bijna overal wel, behalve Ameland en Schiermonnikoog
  maandag 5 juni 2006 @ 16:01:35 #70
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38560975
De waddeneilanden op Schiermonnikoog na.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38560997
Volgens mij ben ik nog nooit in Friesland geweest.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_38561485
De waddeneilanden verder het meeste wel
Ja en amen.
pi_38583771
Dat met die fietsen is zoooooooo true, echt helemaal geweldig! Qua provincies ben ik zelf nog nooit in Groningen (gaat verandering in komen), Friesland, Drenthe (wat heb ik daar te zoeken, beetje hunnebedden checken) en Zeeland geweest.

Die internationale studenten hier hebben nog meer gezien dan ik... zoals Volendam, afsluitdijk, Keukenhof, kaasmarkt, Anne Frank huis, al die musea in Amsterdam, Openluchtmuseum (ik woon in Arnhem!) en al die dingen... tja, you take it all for granted he
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:49 schreef michiel_merk het volgende:
ik ben nog nooit buiten friesland geweest
Dus eigenlijk is jouw antwoord op de titel van dit topic "overal"
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:13:04 #74
44159 Viviann
ik ben vivian
pi_38583854
effe een lijst zoeken moment

edit

nou ik kan beter zettten waar ik wel geweest ben denk ik

wel geweest:
helmond
eindhoven
geldrop
deurne
oh en met carnaval in kruikestad maar dat kan ik niet terugvinde op mn kaart
im a super-girl
pi_38583980
Groningen nog nooit...Wel van plan!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_38584510
Laurens
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:58:26 #77
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38584890
Zeeland wel eens geweest maar dat is toch al gauw weer zo'n 15 jaar geleden

verder kom ik amper in de kop van noord holland en limburg en het godvergeten achterland wat noord brabant heet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_38585035
Nog nooit in amsterdam geweest
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:09:11 #79
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38585133
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:08 schreef Smeich het volgende:
Dat met die fietsen is zoooooooo true, echt helemaal geweldig! Qua provincies ben ik zelf nog nooit in Groningen (gaat verandering in komen), Friesland, Drenthe (wat heb ik daar te zoeken, beetje hunnebedden checken) en Zeeland geweest.

Die internationale studenten hier hebben nog meer gezien dan ik... zoals Volendam, afsluitdijk, Keukenhof, kaasmarkt, Anne Frank huis, al die musea in Amsterdam, Openluchtmuseum (ik woon in Arnhem!) en al die dingen... tja, you take it all for granted he
[..]

Dus eigenlijk is jouw antwoord op de titel van dit topic "overal"
Je woont in een studentenhuis met internationale studenten?
pi_38585182
Dat denken de meeste ja Maar nee, ik ga alleen verdomd veel met ze om en hun studentenflat is my 2nd home .. vind het een geweldig sfeertje en ben zo ongeveer de enige Nederlander waar ze mee omgaan.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:13:01 #81
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38585234
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:10 schreef Smeich het volgende:
Dat denken de meeste ja Maar nee, ik ga alleen verdomd veel met ze om en hun studentenflat is my 2nd home .. vind het een geweldig sfeertje en ben zo ongeveer de enige Nederlander waar ze mee omgaan.
Ah op die manier. Het is erg bijzonder om tussen internationals te zitten overigens.
pi_38585384
Ja, was er zelf ook eentje vorig jaar en zit nu dus al 3 semesters achter elkaar in dat sfeertje... beste! Ik wil volgend jaar er zelf weer een zijn dus!
pi_38585800
Ik ben in heel Nederland al eens geweest.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:38:14 #84
24606 edsuit
kind of blue
pi_38593712
Ik ben nog nooit boven Zwolle geweest, dus geen Drenthe, Friesland, Groningen en Waddeneilanden. Toch wel een beetje schandalig..
Daaronder wel zo'n beetje in alle uithoeken geweest.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:30:39 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38600934
Alle waddeneilanden met uitzondering van Texel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:00:37 #86
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_38607703
Best veel plaatsen eigenlijk. Overijssel, Drenthe en Groningen ben ik nog nooit geweest. Amsterdam ook niet echt. Ben op geen enkel waddeneiland m.u.v Terschelling geweest. Qua steden... Naja, ik ben alleen in Rotterdam en Den Haag geweest qua grote steden (=100.000+). Nog genoeg te zien dus.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_38609543
Ik ben o.a. niet naar Kinderdijk, Alkmaar en het Openluchtmuseum

Verder ben ik toen ik drie maanden was op Terschelling geweest, daarna nooit meer naar de Waddeneilanden.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38613320
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:00 schreef TC03 het volgende:
Best veel plaatsen eigenlijk. Overijssel, Drenthe en Groningen ben ik nog nooit geweest. Amsterdam ook niet echt. Ben op geen enkel waddeneiland m.u.v Terschelling geweest. Qua steden... Naja, ik ben alleen in Rotterdam en Den Haag geweest qua grote steden (=100.000+). Nog genoeg te zien dus.
Nog nooit in Utrecht ofzo geweest?
pi_38613365
Opvallend hoe vaak de waddeneilanden worden genoemd, terwijl dat in mijn hoofd toch bij de mooiste en meest bijzondere plekken van het land hoort. Ook al ben ik er zelf dus ook nog nooit geweest.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:27:18 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_38613471
Ik ben nog nooit in Groningen geweest en ben nog nooit over de afsluitdijk gereden, voor de rest heb ik weinig gemist geloof ik...
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:34:38 #91
53267 TC03
pi_38614711
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:20 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Nog nooit in Utrecht ofzo geweest?
Utrecht wel, jaarbeurs. Maar ik wist tot een paar jaar terug niet dat Utrecht een historische binnenstad had. Achja, wat moet je ook in een andere stad als Rotterdam binnen handbereik ligt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:35:11 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38614717
Ik ben in alle provincies geweest, echter niet in alle provincie hoofdsteden. Ik ben niet in Leeuwarden en Assen geweest, verder ben ik in alle provinciehoofdsteden geweest. In Friesland ben ik eigenlijk alleen in Harlingen geweest verder, en Terschelling / Vlieland, en in Drenthe alleen in Meppel.

Ik ben niet geweest op Texel, Ameland, Schiermonnikoog en de kleinere waddeneilandjes. Van de "grotere" steden ben ik nooit in Tilburg, Leeuwarden, Assen geweest, en zonder de discussie aan te willen gaan welke plaats nu groot of klein is, ben ik denk ik wel in de meeste bekendere steden minstens 1 keer geweest.

Ik ben ook regelmatig toergids geweest voor bezoekende Amerikaanse familie en kennissen toen ik in Nederland woonde, dus heb ook veel van de toeristische trekpleisters bezocht, inclusief Volendam, de Deltawerken, Zaanse Schans, en dat Openluchtmuseum. Afsluitdijk ben ik overheengereden, en ook de Markerwaarddijk tussen Enkhuizen en Lelystad ben ik overheengereden. Ik ben eigenlijk op heel veel plekken in Nederland wel geweest

Als dat kaartje trouwens de hoofdsteden van de provincies moet afbeelden, dan hebben ze die van Noord Holland schandelijk mis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:37:16 #93
53267 TC03
pi_38614751
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:35 schreef maartena het volgende:
Als dat kaartje trouwens de hoofdsteden van de provincies moet afbeelden, dan hebben ze die van Noord Holland schandelijk mis.
Die van Zuid-Holland ook.
  woensdag 7 juni 2006 @ 03:12:15 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38615548
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:37 schreef TC03 het volgende:
Die van Zuid-Holland ook.
En Arnhem ligt waar Apeldoorn ligt!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38615571
Friesland, Groningen en Flevoland en vast nog wel een aantal leuke dorpjes en steden.

Hoog op mijn verlanglijst staat Brielle, lekker dicht in de buurt, dus toch maar eens snel gaan kijken daar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:22:21 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_38626728
Ik ben nog nooit op de Waddeneilanden geweest. Wel elke provincie bezocht.
pi_38627391
Ik ben nog nooit in Zeeland geweest. Verder wel veel gezien (incl toeristensites).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_38634179
Ik ben overal in Nederland wel zo'n beetje geweest, behalve Ameland.
Dat trekt me ook niet echt, schijnt daar vol bejaarden te zitten...

En voor diegenen die nog nooit in Zeeland zijn geweest; DOEN, zeker nu in de zomer!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_38643706
Groningen-Ameland-drente
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_38669993
Ik ben bijna overal wel ongeveer geweest. Alleen niet in het Westland, en de Friese noordwestkust. (Harlingen dan weer wel). En niet op de waddeneilanden, maar alle beetje steden heb ik wel eens bezocht, of doorgereden. Hallo Nederland is klein. Zelfs in Duitsland heb ik bijna alle grote steden wel eens gezien. Waar ik meer van wil zien is Spanje en Italie.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')