abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38621607
quote:
Was me effe ontgaan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38621655
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was me effe ontgaan
kan gebeuren, wat vindt je er van?
pi_38621801
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

kan gebeuren, wat vindt je er van?
Waarover?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38621805
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

11 sep deed me wat, Madrid deed me ook wat, Londen deed me bijna niets, was het al gewend. Mo B, bracht walging bij me op, maar ik associeer het niet mijn geloof absoluut niet. Als ik eens alle moslimdoden in het midden oosten associeer met het westen is dat juist een trigger om te gaan radicaliseren voor mij.
Ik vind het normaal om daar tegenin te gaan, moslimdoden door het Westen, moslimdoden door moslims, Westerlijke doden door moslims. Noem me een moralist (jij noemt het eigen rechter) maar ik pik dat niet. Daar hoef je echt niet voor te radicaliseren.
pi_38621807
Ik denk niet dat allochtonen positiever zijn over NL en de NL-ders, over de hele linie gesproken. Ik vind dat allemaal niet zo relevant. Alleen de mensen met wie ik te maken heb interesseren me, de rest zal me een rotzorg zijn. Waar ik me dan nog het meest aan erger is een overheid die zich in het proces gaat mengen met allerlei idiote initiatieven die scheefgroei alleen maar bevorderen.
pi_38621817
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waarover?
stukje
pi_38621847
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik vind het normaal om daar tegenin te gaan, moslimdoden door het Westen, moslimdoden door moslims, Westerlijke doden door moslims. Noem me een moralist (jij noemt het eigen rechter) maar ik pik dat niet.
Correctie, ik ben er niet voor, maar ik ga geen eigen rechter spelen, als ik iets kan doen, wat in mijn macht is had ik het ook wel gedaan, maar als ik word aangekeken als de aanslagpleger, dan ebt mijn motivatie.
pi_38621975
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

stukje
Moet ik nog lezen, maar moet nu wat dingetjes regelen.
-Rabia Al-Basri
pi_38622035
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Moet ik nog lezen, maar moet nu wat dingetjes regelen.
ok
pi_38622242
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Correctie, ik ben er niet voor, maar ik ga geen eigen rechter spelen, als ik iets kan doen, wat in mijn macht is had ik het ook wel gedaan, maar als ik word aangekeken als de aanslagpleger, dan ebt mijn motivatie.
Door wie word je zo aangekeken, en waarom zo dat je motivatie negatief beïnvloeden? Het zou mijn motivatie juist versterken. Hulde aan Al Azm, Fatima Mernissi en Abdolkarim Soroush en hun moed. . Je hoeft niet voor rechter te spelen om een moreel oordeel te vellen en op fatsoenlijke wijze mafketels te bestrijden. Zij hebben een betere God dan de rotgod van Atta. .
pi_38622325
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Door wie word je zo aangekeken,
Je had eens met me moeten lopen na dood van van Gogh.
quote:
en waarom zo dat je motivatie negatief beïnvloeden? Het zou mijn motivatie juist versterken.
Je gaat je ongemakkelijk voelen en gaat dan verkeerde conclusies trekken of verkeerde keuzes maken.
quote:
Hulde aan Al Azm, Fatima Mernissi en Abdolkarim Soroush en hun moed. . Je hoeft niet voor rechter te spelen om een moreel oordeel te vellen en op fatsoenlijke wijze mafketels te bestrijden. Zij hebben een betere God dan de rotgod van Atta. .
Ik zou je eerder Tariq Ramadan en Remy sukirman aanraden, die weten wat er in NL gaande is.
pi_38622464
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Je gaat je ongemakkelijk voelen en gaat dan verkeerde conclusies trekken of verkeerde keuzes maken.
Door het LPF-Telegaafgepeupel? .
quote:
Ik zou je eerder Tariq Ramadan en Remy sukirman aanraden, die weten wat er in NL gaande is.
Ik ken ze niet, maar zoals ik zei vind ik Nederland geen probleem en eigenlijk ook niet zo interessant, hooguit een trend die even duurt en weer wegwaait. Ken je de mensen die ik noemde (Erasmusprijswinnaars '04) en wat vind je ervan?
pi_38622473
quote:

[..]

Je ziet spoken man.
pi_38622492
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:02 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Je ziet spoken man.
val een ander lastig
pi_38622523
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Door het LPF-Telegaafgepeupel? .
Eerder opmerkingen van mensen uit mijn omgeving, waar ik me voor moest inhouden om geen vooroordeel te "bevestigen"
quote:
Ik ken ze niet, maar zoals ik zei vind ik Nederland geen probleem en eigenlijk ook niet zo interessant, hooguit een trend die even duurt en weer wegwaait. Ken je de mensen die ik noemde (Erasmusprijswinnaars '04) en wat vind je ervan?
suroush is een hele goeie man en weet waar hij het over heeft, de koningin vond hem zelfs inspirerend
pi_38622556
En de media geeft nog een trap na:

'Radicale islam rukt op in Nederlandse moskeeën'
pi_38622622
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

val een ander lastig
Anderen mekkeren niet zo als jij.
pi_38622660
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:07 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Anderen mekkeren niet zo als jij.
Jij helaas wel
pi_38622669
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:05 schreef Evil_Jur het volgende:
En de media geeft nog een trap na:

'Radicale islam rukt op in Nederlandse moskeeën'
Is geen trap na. Het geeft aan dat het een geloof is dat zichzelf niet onder controle heeft. Het is juist voor de gematigde moslims zaak dat ze ervoor zorgen dat het niet uit de hand gaat lopen.
pi_38622689
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij helaas wel
boehoe
pi_38622700
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerder opmerkingen van mensen uit mijn omgeving, waar ik me voor moest inhouden om geen vooroordeel te "bevestigen"
Oh, nja, maar dat motiveert je niet om geloofswaanzinnigen passievol op hun ongelijk te wijzen?
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:04 schreef Triggershot het volgende:
suroush is een hele goeie man en weet waar hij het over heeft, de koningin vond hem zelfs inspirerend
Ik ook, Allemaal eigenlijk. Het zijn helaas zeldzame verschijningen in het midden-oosten, mensen die zich actief geweldloos verzetten tegen de radicale moslimtheologen. Een cel wacht ze op als ze een gevoelige snaar raken...
pi_38622771
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:10 schreef Autodidact het volgende:
Ik ook, Allemaal eigenlijk. Het zijn helaas zeldzame verschijningen in het midden-oosten, mensen die zich actief geweldloos verzetten tegen de radicale moslimtheologen. Een cel wacht ze op als ze een gevoelige snaar raken...
Ik verwacht van de gematigde moslims dan ook dat ze achter het westen staan als ze de extreme islam aan willen pakken. Ze zeggen zelf dat de radicale islam hun religie niet is, laat dat dan gvd ook zien in je daden en je woorden.
pi_38622793
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:10 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Oh, nja, maar dat motiveert je niet om geloofswaanzinnigen passievol op hun ongelijk te wijzen?
Waarom denk je dat we lezingen organiseren, activiteiten met Joden organiseren, tuurlijk wel.
quote:
Lees eens wat over Tariq Ramadan
pi_38622807
weg
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:15:08 #225
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38622847
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, want er zijn zoveel islamitische theocratieen. Eerlijk gezegd kan het mij steeds minder rukken wat Nederlanders al dan wel of niet vinden. Om maar even te generaliseren, er is altijd wel ergens over te klagen. Of het nu het weer is, de maximumsnelheid op snelwegen, de EU, de Polen, of weet ik veel wat.
Het gaat mij niet zozeer om het absolute aantal islamitische theocratieën als wel om de stelling islam is liefde, waarvan ik vind dat deze slechts selectief toepasbaar is. Eerlijk gezegd doet het mij ook vrij weinig, dat jou het steeds minder kan rukken wat Nederlanders al dan wel of niet vinden niet.
Ik heb een kritische houding ten aanzien van de koranteksten waarmee geschermd wordt om het beeld op te werpen hoe liefdevol de islam wel niet is. Ook de uitleg en verklaring van waaruit islamitische fundamentalistische militanten mogelijk tot hun daden overgaan slik ik niet voor zoete koek, waarmee ik dus negatief (uit de topictitel) als synoniem stel voor een kritische houding.
En dat heeft niets met klagen noch met jouw voorbeelden van dat geklaag te maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_38622936
NL is ook helemaal geen klaagland. De overheid geeft alleen steeds weer reden tot gezuer door met nutteloze ideeen en beleid te komen. Maar goed, dat is off topic. Ik snap trouwens ook niet dat heel NL steeds als één cultuur wordt gezien, de NL cultuur bestaat namelijk helemaal niet.
pi_38623041
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom denk je dat we lezingen organiseren, activiteiten met Joden organiseren, tuurlijk wel.
Oké, maar wat ik echt mis, is de dialoog binnen het geloof. Joden zijn er beroemd om dat ze debat niet schuwen (zie Leon en Harry de Winter, maar vooral in de VS). Ik mis die mate van "intern" debat bij Christendom (Balkenende die giechelend langs SGP-jongeren staat ) en de Islam.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:13 schreef Triggershot het volgende:
Lees eens wat over Tariq Ramadan
Zal ik doen, ben er al mee bezig.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:25:28 #228
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38623146
Waneer een land geen bepaalde grote maatschappelijke problemen kent, mag er natuurlijk wel geklaagd worden over de kleinere problemen/ongemakken.
Dat is een bepaalde luxe, maar daarmee wordt het geklaag niet per definitie irrrelevant.
pi_38623183
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Oké, maar wat ik echt mis, is de dialoog binnen het geloof. Joden zijn er beroemd om dat ze debat niet schuwen (zie Leon en Harry de Winter, maar vooral in de VS). Ik mis die mate van "intern" debat bij Christendom (Balkenende die giechelend langs SGP-jongeren staat ) en de Islam.
Volgens mij kibbelen ze in de Islam meer met elkaar dan welke religie dan ook hoor, denk maar aan de verschillende stromingen in de Islam, de soenieten kennen er bijvoorbeeld 4, wat een interne debat heeft veroorzaakt, daarnaast nog de Ahmaddiya, Alaviaten en shieten, die discussieren genoeg, helaas soms ook wel met de harde hand.
quote:
Zal ik doen, ben er al mee bezig.
Laat me weten wat je er van vindt
pi_38623453
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij kibbelen ze in de Islam meer met elkaar dan welke religie dan ook hoor, denk maar aan de verschillende stromingen in de Islam, de soenieten kennen er bijvoorbeeld 4, wat een interne debat heeft veroorzaakt, daarnaast nog de Ahmaddiya, Alaviaten en shieten, die discussieren genoeg, helaas soms ook wel met de harde hand.
Het verschil tussen die stromingen zit hem doorgaans niet in politieke opvattingen maar theologische verschillen, denk ik. Praktische zaken als het inzicht van het belang van een volgeling, een geschrift o.i.d. Denken Soennieten en Shiïten verschillend over politieke zaken of is het politieke debat binnen die stromingen ongeveer hetzelfde?

Vergis je niet in de afscheidingen van het Christendom trouwens, ik heb 's gelezen dat er in de VS een kerkscheiding is geweest over of kopjes in de kerk een oortje moeten hebben of niet .
quote:
Doe ik.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:35:14 #231
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_38623506
quote:

[..]

[..]

Intern debat doen die lui iets te vaak met bomaanslagen
Feyenoord!!! * Barça
pi_38623521
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:33 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het verschil tussen die stromingen zit hem doorgaans niet in politieke opvattingen maar theologische verschillen, denk ik. Praktische zaken als het inzicht van het belang van een volgeling, een geschrift o.i.d. Denken Soennieten en Shiïten verschillend over politieke zaken of is het politieke debat binnen die stromingen ongeveer hetzelfde?
Verschil tussen Shieten en soenieten is eerder politiek dan theologisch, als je het wilt zal ik een uitgebreid opsomming voor je opzoeken.
pi_38623552
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heerlijke generalisatie weer.
pi_38623681
Was het voornaamste verschil niet dat één van de twee vindt dat volgelingen nakomeling van een Ali zijn?

Wat ben jij?
pi_38623763
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:39 schreef Autodidact het volgende:
Was het voornaamste verschil niet dat één van de twee vindt dat volgelingen nakomeling van een Ali zijn?

Wat ben jij?
Dat het een nakomeling van Mohammed moet zijn om precies te zijn en de soenieten vinden dat de leider democratisch moet gekozen worden, ik ben een shiet.
pi_38623813
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:35 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Dat heet dan ook geen debat meer.

De verschillen tussen de verschillende stromingen zijn zo groot en fundamenteel dat het problematisch is. Nu steeds meer verschillen aan de oppervlakte komen neemt het geweld ook steeds meer toe. Van mij mogen ze al die verschillen stuk voor stuk aan de orde stellen en als men binnen de islam deze inzichten niet vredig kunnen oplossen dan is het hun probleem.

Ik vind zelfs dat men de bouw van moskeeen in NL aan banden moet leggen tot er wat meer duidelijkheid over het geloof bestaat. Uitbannen hoeft van mij niet, er moet altijd een stukje ruimte zijn. Maar het is ook duidelijk dat men binnen de islam maar wat aanrommelt. De één zegt dit en en de ander beweert weer wat anders. Mag je 7 vrouwen hebben of maar 4, moeten politiek en religie gescheiden blijven, wel of geen jihad tegen de ongelovigen. Het is gewoon een rommelpotje. De wereldeconomie heeft totaal geen baat bij al dit geouwehoer en het is dan ook niets meer dan terecht dat er een beetje structuur in wordt aangebracht.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:56:30 #237
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38624299
Bij zo'n debat zou het wenselijk zijn dat het dan ook iets constructiefs oplevert. In mijn ogen zou een herijking van de positie die het geloof in de samenleving inneemt erg aan te bevelen zijn.
Een meer eenduidige geloofsrichting en -inrichting bijvoorbeeld in een scherpere neerzetting van de aversie tegen de geloofsfanaten, over de positie van de vrouw en de houding ten aanzien van andersdenkenden.
pi_38624521
Even aan de moslims alhier. Hoelang zijn jullie nu al bezig met het bediscussieren en "verdedigen" van je geloof? Ik heb het 6 jaar lang gedaan, 6 jaar lang. Ik heb 6 jaar lang van mijn leven verspilt aan nutteloze threads over de Islam over moslims over wat dan ook. Toch kan ik het niet laten om te reageren als mensen weer eens leugens (want dat zijn het 9 van de 10 keer) verspreiden over mijn geloof of mijn achtergrond. Want dat is het.

In de loop der jaren kom ik steeds vaker tot de conclusie dat er zeer veel mensen een dikke plank voor hun kop hebben en de schuld altijd toch op je afschuiven. Onee, wacht nu zit ik weer in een slachtofferrol, maar het blijft een feit. Het is vooral grappig om te zien hoe rechts-extremisten en Christen-extremisten (zoals bijvoorbeeld Finder) dan in hun vuistje lachen. Grappig maar ook triest. Je kan doorgaan met het weerleggen van hun argumenten doormiddel van woorden, maar er hoeft maar 1 Ali een bom te plaatsen in naam van Allah, en al je argumenten zijn dood en van tafel afgeveegd. "zie je wel", hoor je ze dan zeggen. Ik ben ervan overtuigd dat hoe geintegreerd je ook bent als moslim, hoe blond je je haar ook verft, hoevaak je de argumenten van de tegenpartij weerlegd, het geen ene drol uitmaakt en geen enkele invloed heeft op de opinie van autochtonen. Want dat mijn vriend, is de macht van massamedia.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38624620
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:03 schreef Mutant01 het volgende:
Even aan de moslims alhier. Hoelang zijn jullie nu al bezig met het bediscussieren en "verdedigen" van je geloof? Ik heb het 6 jaar lang gedaan, 6 jaar lang. Ik heb 6 jaar lang van mijn leven verspilt aan nutteloze threads over de Islam over moslims over wat dan ook. Toch kan ik het niet laten om te reageren als mensen weer eens leugens (want dat zijn het 9 van de 10 keer) verspreiden over mijn geloof of mijn achtergrond. Want dat is het.

In de loop der jaren kom ik steeds vaker tot de conclusie dat er zeer veel mensen een dikke plank voor hun kop hebben en de schuld altijd toch op je afschuiven. Onee, wacht nu zit ik weer in een slachtofferrol, maar het blijft een feit. Het is vooral grappig om te zien hoe rechts-extremisten en Christen-extremisten (zoals bijvoorbeeld Finder) dan in hun vuistje lachen. Grappig maar ook triest. Je kan doorgaan met het weerleggen van hun argumenten doormiddel van woorden, maar er hoeft maar 1 Ali een bom te plaatsen in naam van Allah, en al je argumenten zijn dood en van tafel afgeveegd. "zie je wel", hoor je ze dan zeggen. Ik ben ervan overtuigd dat hoe geintegreerd je ook bent als moslim, hoe blond je je haar ook verft, hoevaak je de argumenten van de tegenpartij weerlegd, het geen ene drol uitmaakt en geen enkele invloed heeft op de opinie van autochtonen. Want dat mijn vriend, is de macht van massamedia.
Triest, maar waar. Je hebt gelijk agie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2006 14:07:13 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:12:02 #240
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38624767
De vraag blijft legitiem waarom het 'verdedigen' van het geloof tegen Ali die een bom plaats op zo'n lauwe manier gestalte krijgt in vergelijking met de felheid van repliek tgen critici die niet het islamgeloof aanhangen.
En verder; trek het je niet zo persoonlijk aan!
pi_38624854
Je hebt gelijk Damian (wat een duivelse naam), maar zes jaar besteden aan discussies met Finder lijkt me ook niet echt de zin van het leven .
pi_38624865
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:12 schreef damian5700 het volgende:
De vraag blijft legitiem waarom het 'verdedigen' van het geloof tegen Ali die een bom plaats op zo'n lauwe manier gestalte krijgt in vergelijking met de felheid van repliek tgen critici die niet het islamgeloof aanhangen.
En verder; trek het je niet zo persoonlijk aan!
Critici begrijpen er geen drol van en pretenderen het wel te doen, critici beschuldigen religie van het doden van mensen en durven geen kritiek te uiten op de personen zelf. Critici kiezen altijd de makkelijkste manier, bekritiseer de theorie en niet de mensen. Eigenlijk moet dat andersom zijn, maar dat doen ze niet en dan krijg je een felle reactie van mensen die de theorie aanhangen, immers er is sprake van valse beschuldigingen.. Bovendien had ik deze vraag allang beantwoord, ik zie jou niet zo snel ingaan tegen een persoon die een gun op je hoofd houd nietwaar?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:22:31 #243
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_38625095
quote:

Nou nou nou, ik ben toch ook veel gematigder geworden. Dus niet al je energie is voor niks geweest. Mensen moeten wel durven te spiegelen... maar idd sommige users hebben een blok beton voor hun hoofd. (en durven mensen niet daarover aan te spreken).
pi_38625229
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou nou nou, ik ben toch ook veel gematigder geworden. Dus niet al je energie is voor niks geweest. Mensen moeten wel durven te spiegelen... maar idd sommige users hebben een blok beton voor hun hoofd. (en durven mensen niet daarover aan te spreken).
Tja je bent een positieve uitzondering, daar ben ik erg blij mee. Maar mijn macht rijkt maar tot individuen, niet tot hele volkeren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:27:47 #245
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38625254
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:15 schreef Autodidact het volgende:
Je hebt gelijk Damian (wat een duivelse naam), maar zes jaar besteden aan discussies met Finder lijkt me ook niet echt de zin van het leven .

Het gaat er volgens mij vooral om ambities na te streven/ te kiezen die in het vermogen van eenieder ligt; en dus reëel zijn.
Elkaar inzicht verschaffen of de doelstelling tot overreden zijn twee verschillende zaken .
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:29:39 #246
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_38625319
quote:

ja mensen met islamitische geloof en/of verbonden cultuur zijn helemaal geen probleemgevallen.
al voordat dit breed in de media kwam waren er al een hele grote groep mensen die in het dagelijks leven hinder van deze groep ondervonden.

die groep mensen werd groter en groter en zo zijn er een paar barrieres doorbroken waardoor media en politiek aandacht besteden aan de problemen met deze groep.
jij verwoord het alsof politiek en media deze problemen verzinnen.

je kunt je ook een keer gaan afvragen waarom je in dat achterlijke geloof van je geloofd.
schud de indoctrinatie van je ouders en je omgeving van je af en leer zelf denken.
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
pi_38625372
quote:

Goeie post

Voor veel mensen heeft het ook totaal geen zin om iets te proberen uit te leggen, omdat die mensen niet uit zijn om je te begrijpen, maar er zijn wel genoeg mensen lijkt me die wel open staan voor argumenten en ik denk dat je het daarvoor moet doen.
-Rabia Al-Basri
pi_38625432
Ik denk dat Goed_gek hier een goed voorbeeld is van de persoon die ik bedoel. Zijn paranoia zorgt ervoor dat hij dingen in mijn stukje tekst van 2 alineas ziet staan die ik nooit geschreven heb.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:34:52 #249
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38625487
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Critici begrijpen er geen drol van en pretenderen het wel te doen, critici beschuldigen religie van het doden van mensen en durven geen kritiek te uiten op de personen zelf. Critici kiezen altijd de makkelijkste manier, bekritiseer de theorie en niet de mensen. Eigenlijk moet dat andersom zijn, maar dat doen ze niet en dan krijg je een felle reactie van mensen die de theorie aanhangen, immers er is sprake van valse beschuldigingen.. Bovendien had ik deze vraag allang beantwoord, ik zie jou niet zo snel ingaan tegen een persoon die een gun op je hoofd houd nietwaar?
Afgezien daarvan is mij de verklaring voor het verschil in benadering tussen de critici en de bommenlegger ontgaan of nog steeds niet duidelijk.
Wanneer ik jou beredenering doortrek vertellen beide groepen toch leugens?
pi_38625501
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:29 schreef Goed_Gek het volgende:

je kunt je ook een keer gaan afvragen waarom je in dat achterlijke geloof van je geloofd.
schud de indoctrinatie van je ouders en je omgeving van je af en leer zelf denken.
Zegt genoeg lijkt me Mutant, hier hoef je het echt niet voor te doen.

En hoe verklaar je de bekeerlingen, die niet zijn geindoctrineerd, maar er zelf bewust voor kiezen?
-Rabia Al-Basri
pi_38625581
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Afgezien daarvan is mij de verklaring voor het verschil in benadering tussen de critici en de bommenlegger ontgaan of nog steeds niet duidelijk.
Wanneer ik jou beredenering doortrek vertellen beide groepen toch leugens?
Maar natuurlijk, en volgens mij heb ik ondertussen het verschil in benadering al twee keer uitgelegd. Als iemand een shotgun tegen je hoofd aanhoud, ga je er dan nog tegenin?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:44:36 #252
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_38625707
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:29 schreef Goed_Gek het volgende:

Hulde
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:35 schreef Slayage het volgende:

En hoe verklaar je de bekeerlingen, die niet zijn geindoctrineerd, maar er zelf bewust voor kiezen?
Er lopen nogal wat labiele geesten op deze planeet rond
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:50:09 #253
147928 Goed_Gek
pi_38625863
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zegt genoeg lijkt me Mutant, hier hoef je het echt niet voor te doen.

groepsdruk, psyhische/sociale problemen, laag intellect, niet kunnen snappen dat de mens in zijn huidige staat nog niet alles kan verklaren.

en daarnaast hoeveel procent van de moslims (en andere gelovigen) is ooit bekeerd?
ik denk dat 95% van de gelovigen het van huis heeft mee gekregen.
alleen hebben ze vergeten om rond je 12e te vertellen dat het een sprookje is zoals de meeste mensen wel doen met andere fictieve figuren als sinterklaas en de kerstman.
pi_38625939
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:44 schreef Bonobo11 het volgende:

Er lopen nogal wat labiele geesten op deze planeet rond
Goedzo, erkenning is de eerste stap.
pi_38625988
Ja, de meerderheid in de wereld is labiel kennelijk. Over intellectuele posts gesproken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:59:16 #256
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38626105
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, en volgens mij heb ik ondertussen het verschil in benadering al twee keer uitgelegd. Als iemand een shotgun tegen je hoofd aanhoud, ga je er dan nog tegenin?
Wanneer er argumenten worden aangedragen om het gedrag van islamitische fundamentalistische militanten te verklaren is dat een ander uitgangspunt dan het ‘verdedigen’ van het geloof tegen critici die een aversie tegen geweld gestoeld vanuit een geloofsideologie hebben.
Daar kan je gewoon een mening over vormen zonder je geroepen te voelen je geloof te moeten ‘verdedigen’. Wanneer je je laat leiden door ‘de gun tegen je hoofd’ is dat ‘verdedigen’ van jouw geloof ook maar een farce.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:06:56 #257
147928 Goed_Gek
pi_38626339
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, de meerderheid in de wereld is labiel kennelijk. Over intellectuele posts gesproken.
ja,

ontwikkelde gebieden tref je ook vaak minste gelovigen aan of is er een proces van "athealisatie".

hoe achterlijker de mensen en hoe achtergestelder hoe geloviger en geweldadiger.

en ja moslims spannen de kroon.
pi_38626376
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wanneer er argumenten worden aangedragen om het gedrag van islamitische fundamentalistische militanten te verklaren is dat een ander uitgangspunt dan het ‘verdedigen’ van het geloof tegen critici die een aversie tegen geweld gestoeld vanuit een geloofsideologie hebben.
Daar kan je gewoon een mening over vormen zonder je geroepen te voelen je geloof te moeten ‘verdedigen’. Wanneer je je laat leiden door ‘de gun tegen je hoofd’ is dat ‘verdedigen’ van jouw geloof ook maar een farce.
Het begrip verdedigen bedoelde ik ruim, dat betekent dus dat de argumenten van de critici weerlegd moeten worden. Dat is verdedigen, en dat tevens hun leugens uit de lucht gehaalt worden, dat noem ik verdedigen. Verdedigen met woorden, er zijn echter mensen die hun theorie verdedigen doormiddel van wapens, en daar hebben fatsoenlijke moslims evenveel last van (zoniet meer). Echter het feit is dat die mensen de dood niet schuwen als middel, ieder rationeel mens wil niet sterven, dus dan ga je ook niet in tegen de mensen die je dood willen maken als je er iets over zegt. Het is eigenlijk heel simpel, "de Islam" bestaat niet, en dus bestaan "de moslims" ook niet.

Ik heb een tyfushekel aan bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Megan, waarom denk jij dan, nou dat is heel simpel, ze haalt het gedachtegoed van extremisten aan als voorbeeld om mijn ideologie te bekritiseren, dat is leugenachtig en dom. En dat noemt zij dan de "zuivere islam". De islam die 1% van de moslims aanhangt is volgens haar kennelijk ook "mijn islam". Dat zorgt voor boosheid vanuit moslims die al tussen twee vuren zitten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:09:36 #259
147928 Goed_Gek
pi_38626388
ook altijd grappig is dat als je zegt dat moslims geweldadiger zijn en crimineler dan andere gelovigen/atheisten dat jullie hier moord en brand roepen om bronnen en bewijzen.

als je dan vraagt waar de bewijzen voor jullie achterlijke goden zijn dan wordt het stil
pi_38626460
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:09 schreef Goed_Gek het volgende:
ook altijd grappig is dat als je zegt dat moslims geweldadiger zijn en crimineler dan andere gelovigen/atheisten dat jullie hier moord en brand roepen om bronnen en bewijzen.

als je dan vraagt waar de bewijzen voor jullie achterlijke goden zijn dan wordt het stil
Ja klopt want hier in Nederland zijn moslims zeker niet crimineler dan andere geloven/atheisten.

I mind you dat Antillianen op 1 staan en Surinamers op 2, pas dan komen de 2 grote moslimgroepen, de Marokkenen en Turken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38626496
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:06 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ja,

ontwikkelde gebieden tref je ook vaak minste gelovigen aan of is er een proces van "athealisatie".

hoe achterlijker de mensen en hoe achtergestelder hoe geloviger en geweldadiger.

en ja moslims spannen de kroon.
uhuh, net als de communistische gebieden, (ongelovigen), die zijn ook erg ontwikkelt
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:14:59 #262
147928 Goed_Gek
pi_38626528
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja klopt want hier in Nederland zijn moslims zeker niet crimineler dan andere geloven/atheisten.

I mind you dat Antillianen op 1 staan en Surinamers op 2, pas dan komen de 2 grote moslimgroepen, de Marokkenen en Turken.
moslims en turken vormen een veel grotere groep dan de eerste twee. en daarnaast word er ook geklaagd over voornamelijk antillianen alleen die snappen zelf ook wel dat ze een stel ongeregeld zijn en kruipen niet in een slachtofferrol.

moslims en westerse samenleving valt niet te combineren.
oprotten dus
pi_38626568
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:14 schreef Goed_Gek het volgende:

oprotten dus
Jij valt niet te combineren met westerse tolerantie.
oprotten dus.
pi_38626573
Ik ga mn koffers pakken hoor Goed_Gek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38626600
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:50 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

groepsdruk, psyhische/sociale problemen, laag intellect, niet kunnen snappen dat de mens in zijn huidige staat nog niet alles kan verklaren.

en daarnaast hoeveel procent van de moslims (en andere gelovigen) is ooit bekeerd?
ik denk dat 95% van de gelovigen het van huis heeft mee gekregen.
alleen hebben ze vergeten om rond je 12e te vertellen dat het een sprookje is zoals de meeste? mensen wel doen met andere fictieve figuren als sinterklaas en de kerstman.
De enige echt ontwikkelde mens is volgens jouw redenering, dus iemand die God verwerpt. Prettig voor jou dat je dan behoort tot the lucky few (want hoeveel mensen zijn nou echt Atheist) in de wereld, die wel het licht heeft gezien.
-Rabia Al-Basri
pi_38626614
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga mn koffers pakken hoor Goed_Gek.

!
pi_38626637
. Is het bashtopicquotom van vandaag nog niet gehaald?
pi_38626654
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:14 schreef Goed_Gek het volgende:

oprotten dus
Komt hier de aap uit de mouw?
-Rabia Al-Basri
pi_38626685
Ik merk aan de moslims op dit forum dat ze kribbig worden en chagrijnig als je laat merken dat hun argumenten geen hout snijden. Dan krijg je posts zoals die van mutant over hoe ze in de hoek worden geduwd ondanks dat ze zo hun best doen, bla bla.

Waarom moet iedereen het er mee eens zijn dat de islam zo'n fantastisch geloof is? Waarom mag je niet de mening hebben dat er heel achterlijke elementen in zitten? Waarom ben je meteen een islambasher of een moslimhater als je eens een kritische noot plaatst?

Ik heb totaal geen problemen met moslims, kan heel prima met ze omgaan en in de dagelijkse omgang is er wat mij betreft geen verschil met andere mensen die in NL wonen (die gehaasde randstadter daar gelaten). Maar ga je hier op het forum in discussie dan kun je inhoudelijke geen discussie voeren, want er is geen moslim hier die ook maar een beetje ruimte laat voor meningsverandering. Dat is overigens niet heel verschillend met de christenen in dit land. Er valt dus praktisch geen eerlijke discussie te voeren en dat is jammer.
pi_38626754
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:21 schreef -scorpione- het volgende:
Ik merk aan de moslims op dit forum dat ze kribbig worden en chagrijnig als je laat merken dat hun argumenten geen hout snijden. Dan krijg je posts zoals die van mutant over hoe ze in de hoek worden geduwd ondanks dat ze zo hun best doen, bla bla.

Waarom moet iedereen het er mee eens zijn dat de islam zo'n fantastisch geloof is? Waarom mag je niet de mening hebben dat er heel achterlijke elementen in zitten? Waarom ben je meteen een islambasher of een moslimhater als je eens een kritische noot plaatst?

Ik heb totaal geen problemen met moslims, kan heel prima met ze omgaan en in de dagelijkse omgang is er wat mij betreft geen verschil met andere mensen die in NL wonen (die gehaasde randstadter daar gelaten). Maar ga je hier op het forum in discussie dan kun je inhoudelijke geen discussie voeren, want er is geen moslim hier die ook maar een beetje ruimte laat voor meningsverandering. Dat is overigens niet heel verschillend met de christenen in dit land. Er valt dus praktisch geen eerlijke discussie te voeren en dat is jammer.
Betreffende omschrijving is ook heel vaak van toepassing geweest op jou en je reacties, maar dat geeft wat mij betreft niets weg van jouw persoonlijkheid of een eventuele associatie met jouw achtergrond
pi_38626842
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Betreffende omschrijving is ook heel vaak van toepassing geweest op jou en je reacties, maar dat geeft wat mij betreft niets weg van jouw persoonlijkheid of een eventuele associatie met jouw achtergrond
En die zijn?

Je mag best met mij in discussie gaan hoor over mijn achtergrond. Je mag ook best aanrijkingen doen vanuit de islam die ik misschien bruikbaar acht in mijn leven. Ik heb er geen moeite mee mijn denkwijze aan te passen als ik denk dat het me goed doet. Dat laatste is echter wel een beetje een vereiste. Ik wil wel weten waarom iets zou toevoegen en met regels als je mag geen varkensvlees eten of je gaat een maandje vasten en propt je daarna vol met baklava en ander snoepgoed, daar kan ik gewoon niets mee. Als je nu laat zien dat het gezond zou zijn zou ik het kunnen overwegen.
pi_38626878
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:21 schreef -scorpione- het volgende:
Oh please laat merken dat mijn argumenten geen hout snijden. Wat is dat nou weer voor onzin -scorpione-, wij geven tegenargumenten, daar kan je het mee eens zijn, of niet. En dat boeit mij ook helemaal niet of je het er wel of niet mee eens bent, maar ga hier nu niet staan blaten dat de argumenten geen hout snijden, want dat is echt geen sterk tegenargument. Je valt erg over het feit dat ik postte dat wat moslims ook doen, of dat nu positief of negatief is, niet uitmaakt voor het gross van de bevolking, die toch de media volgt. Geef dan een tegenargument in plaats van te zeiken over dat ik een zeikerd ben.
quote:
Wie zegt dat? Waar staat dat?
quote:
Het is gewoon onzin. Je komt blijkbaar gewoon niet met overtuigende argumenten, en dat is vervelend ja. Daar leg ik me ook gewoon bij neer, dat andere mensen het soms niet met mij eens zijn. Of dat zij ook totaal geen ruimte voor meningsverandering overlaten..
Allah Al Watan Al Malik
pi_38626987
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:27 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

En die zijn?
Lees je reacties er op na dan.
quote:
Je mag best met mij in discussie gaan hoor over mijn achtergrond.
Je achtergrond is voor mij irrelevant, het gaat mij om actuele ontwikkelingen die de persoon beinvloeden waar ik mee omgang heb.
quote:
Je mag ook best aanrijkingen doen vanuit de islam die ik misschien bruikbaar acht in mijn leven. Ik heb er geen moeite mee mijn denkwijze aan te passen als ik denk dat het me goed doet. Dat laatste is echter wel een beetje een vereiste. Ik wil wel weten waarom iets zou toevoegen en met regels als je mag geen varkensvlees eten of je gaat een maandje vasten en propt je daarna vol met baklava en ander snoepgoed, daar kan ik gewoon niets mee. Als je nu laat zien dat het gezond zou zijn zou ik het kunnen overwegen.
Hoop dat je wat dingen bruikbaar acht, lees er nog even op na zou ik zeggen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:33:54 #274
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38627015
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

Het begrip verdedigen bedoelde ik ruim, dat betekent dus dat de argumenten van de critici weerlegd moeten worden. Dat is verdedigen, en dat tevens hun leugens uit de lucht gehaalt worden, dat noem ik verdedigen. Verdedigen met woorden, er zijn echter mensen die hun theorie verdedigen doormiddel van wapens, en daar hebben fatsoenlijke moslims evenveel last van (zoniet meer). Echter het feit is dat die mensen de dood niet schuwen als middel, ieder rationeel mens wil niet sterven, dus dan ga je ook niet in tegen de mensen die je dood willen maken als je er iets over zegt. Het is eigenlijk heel simpel, "de Islam" bestaat niet, en dus bestaan "de moslims" ook niet.
Dat jij de leugens van critici anders vindt dan de leugens van bommenleggers kan ik nog bevatten. En de discrepantie tussen het 'verdedigen' (wat ik consequent tussen aanhalingstekens heb gezet, dus die uitleg daarover was volstrekt onnodig) van het geloof ten aanzien van critici en bommenleggers is zonneklaar. Alleen de reden van dat verschil te verklaren door te wijzen naar het spectrum van geweld en intimidatie door geloofsfanaten vind ik niet geloofwaardig, omdat een dreiging van die geloofsfanaten vanwege de aversie over hun gedrag via dit discussieforum njet bepaald reëel te noemen valt. De leugens van de geloofsfanaten zouden, om de schijn van hypocrisie tegen te gaan, met net zoveel verve 'bestreden''moeten worden als de argumenten van critici.
Niemand zegt toch dat je naar de grot van Osama bin Laden moet gaan om te vertellen dat hij een andere hobby moet gaan zoeken...?
quote:
Ik heb een tyfushekel aan bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Megan, waarom denk jij dan, nou dat is heel simpel, ze haalt het gedachtegoed van extremisten aan als voorbeeld om mijn ideologie te bekritiseren, dat is leugenachtig en dom. En dat noemt zij dan de "zuivere islam". De islam die 1% van de moslims aanhangt is volgens haar kennelijk ook "mijn islam". Dat zorgt voor boosheid vanuit moslims die al tussen twee vuren zitten.
Ik heb moeite met de dubbele moraal binnen de moslimgemeenschap in algemene zin en de stelling islam is liefde, maar dat heb ik inmiddels al toegelicht.
pi_38627048
Fundamentele vragen die ik her en der al gepost heb hebben nog nooit tot antwoord geleid. Is bv de ramadan nu goed voor je of niet? beantwoord zo'n vraag nu eens. Wat is het nut van het niet eten van varkensvlees, maw wat is er mis met een stuk spek? Beantwoord nu eens. Waarom moeten dieren halal geslacht worden met een pin door de kop? Waarom als dat beter zou zijn voor het vlees doen de topkoks in Europa dat dan niet? Beantwoord nu eens.

Ik trek het in het extreme omdat je anders in de discussie nooit in de nuance terecht komt. Ik weet het, mensen uit andere culturen dan de NLse hebben hier nogal eens problemen mee, begrijp ik, maar we zijn hier en NL en er is niets mis mee om je dat te omarmen.
pi_38627071
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:27 schreef -scorpione- het volgende:
Ik wil wel weten waarom iets zou toevoegen en met regels als je mag geen varkensvlees eten of je gaat een maandje vasten en propt je daarna vol met baklava en ander snoepgoed, daar kan ik gewoon niets mee. Als je nu laat zien dat het gezond zou zijn zou ik het kunnen overwegen.
Voor iemand die niet eens in God gelooft is natuurlijk elke vorm van Godsverering niet te rijmen met (jouw vorm van) logica, maar dat is ook niet de bedoeling.
-Rabia Al-Basri
pi_38627177
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:33 schreef damian5700 het volgende:

Ik heb moeite met de dubbele moraal binnen de moslimgemeenschap in algemene zin
Welke dubbele moraal?
-Rabia Al-Basri
pi_38627208
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:35 schreef -scorpione- het volgende:
Fundamentele vragen die ik her en der al gepost heb hebben nog nooit tot antwoord geleid. Is bv de ramadan nu goed voor je of niet? beantwoord zo'n vraag nu eens. Wat is het nut van het niet eten van varkensvlees, maw wat is er mis met een stuk spek? Beantwoord nu eens. Waarom moeten dieren halal geslacht worden met een pin door de kop? Waarom als dat beter zou zijn voor het vlees doen de topkoks in Europa dat dan niet? Beantwoord nu eens.

Ik trek het in het extreme omdat je anders in de discussie nooit in de nuance terecht komt. Ik weet het, mensen uit andere culturen dan de NLse hebben hier nogal eens problemen mee, begrijp ik, maar we zijn hier en NL en er is niets mis mee om je dat te omarmen.
Volgens mij is het nutteloos om dergelijke vragen te beantwoorden in een topic in NWS die over iets heel anders gaat. Waarom eten Chinezen honden, waarom plegen Japanners zelfmoord, waarom dragen Hollanders klompen, waarom is de wereld rond? Het zijn culturele en religieuze vraagstukken (behalve dat laatste natuurlijk), ik zie niet in wat die met jouw als persoon te maken hebben. Jij hebt er toch niet mee te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627214
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Voor iemand die niet eens in God gelooft is natuurlijk elke vorm van Godsverering niet te rijmen met (jouw vorm van) logica, maar dat is ook niet de bedoeling.
Heeft niets met geloof te maken. Je kunt best in god geloven maar de koran of de bijbel complete onzin vinden. Het geloof en de regels zijn eigenlijk twee totaal verschillende dingen. Als je in de koran en ahadith gelooft dan geloof eigenlijk niet in allah maar in zijn regels.
pi_38627256
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke dubbele moraal?
Het is inderdaad een zeer vreemde zin van Damian. De moslimgemeenschap in algemene zin, wat bedoelt hij daarmee, ook de terroristen die kennelijk een andere ideologie erop na houden dan de andere moslims? Dat is zijn dubbele moraal natuurlijk meteen uitgelegd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627277
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Heeft niets met geloof te maken. Je kunt best in god geloven maar de koran of de bijbel complete onzin vinden. Het geloof en de regels zijn eigenlijk twee totaal verschillende dingen. Als je in de koran en ahadith gelooft dan geloof eigenlijk niet in allah maar in zijn regels.
Als je in zijn regels gelooft, geloof je ook in de entiteit die het geschreven heeft.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:43:45 #282
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38627295
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:29 schreef Mutant01 het volgende:

Oh please laat merken dat mijn argumenten geen hout snijden. Wat is dat nou weer voor onzin -scorpione-, wij geven tegenargumenten, daar kan je het mee eens zijn, of niet. En dat boeit mij ook helemaal niet of je het er wel of niet mee eens bent, maar ga hier nu niet staan blaten dat de argumenten geen hout snijden, want dat is echt geen sterk tegenargument. Je valt erg over het feit dat ik postte dat wat moslims ook doen, of dat nu positief of negatief is, niet uitmaakt voor het gross van de bevolking, die toch de media volgt. Geef dan een tegenargument in plaats van te zeiken over dat ik een zeikerd ben.
Ik denk dat het toch een misvatting is ervan uit te gaan dat het gros van de bevolking haar mening uitsluitend vormt door hetgeen de media bericht geeft.
Wanneer dat werkelijk zo is kan je dat vast wel staven met een degelijke bron.
pi_38627300
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is het nutteloos om dergelijke vragen te beantwoorden in een topic in NWS die over iets heel anders gaat. Waarom eten Chinezen honden, waarom plegen Japanners zelfmoord, waarom dragen Hollanders klompen, waarom is de wereld rond? Het zijn culturele en religieuze vraagstukken (behalve dat laatste natuurlijk), ik zie niet in wat die met jouw als persoon te maken hebben. Jij hebt er toch niet mee te maken?
Je haalt doodgewone cultuur en een neergepende religie door elkaar. Er is dus wel degelijk een verschil. Cultuur wordt praktisch nooit opgeschreven als het geen religie betreft. Alleen in speciale gevallen als een grondwet waarin cultuur terugkomt. Maar een grondwet is aan verandering onderhevig als men dat nodig acht.
pi_38627337
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke dubbele moraal?
Dat is onderdeel van de cultuur, voor eigen groepen gelden andere regels dan voor buitenstaanders. Dat geldt voor broers, totale families, maar ook grotere groepen en de maatschappij. Daar is zelfs een Arabisch spreekwoord voor, maar dat weet ik even niet meer precies.
pi_38627357
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch een misvatting is ervan uit te gaan dat het gros van de bevolking haar mening uitsluitend vormt door hetgeen de media bericht geeft.
Wanneer dat werkelijk zo is kan je dat vast wel staven met een degelijke bron.
Ik denk dat ik geen bron nodig heb om zoiets te staven. Waar haalt de bevolking haar informatie vandaan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627383
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:40 schreef -scorpione- het volgende:

Als je in de koran en ahadith gelooft dan geloof eigenlijk niet in allah maar in zijn regels.
Leg effe uit.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:50:14 #287
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38627386
Ik probeerde te typen de dubbele moraal in de moslimgemeenschap niet in algemene zin, maar een bijvoorbeeld wat het voorbeeld dat ik eerder aanhaalde eerder over moslimjongeren die lekker los gaan in het weekend (met drank en vrouwen) en toch, volgens moslimprincipes, met een maagd trouwen. Is slechts een stereotypering en een enkel voorbeeld, maar dit wekt een kritische houding bij mij op.
Ergo, de verklaringen slik ik niet voor zoete koek.
pi_38627394
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:43 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Je haalt doodgewone cultuur en een neergepende religie door elkaar. Er is dus wel degelijk een verschil. Cultuur wordt praktisch nooit opgeschreven als het geen religie betreft. Alleen in speciale gevallen als een grondwet waarin cultuur terugkomt. Maar een grondwet is aan verandering onderhevig als men dat nodig acht.
Ik haal het bewust doorelkaar omdat ik alsnog niet begrijp wat het hiermee te maken heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627415
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:50 schreef damian5700 het volgende:
Ik probeerde te typen de dubbele moraal in de moslimgemeenschap niet in algemene zin, maar een bijvoorbeeld wat het voorbeeld dat ik eerder aanhaalde eerder over moslimjongeren die lekker los gaan in het weekend (met drank en vrouwen) en toch, volgens moslimprincipes, met een maagd trouwen. Is slechts een stereotypering en een enkel voorbeeld, maar dit wekt een kritische houding bij mij op.
Ja, maar het is dan aan jou om te beslissen of jij ze ziet als moslim of niet. Je kan ook gewoon zeggen het zijn losbandige pubers die een pak slaag verdienen, waarbij religie er in eerste instantie helemaal niets mee te maken heeft.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:51:26 #290
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38627420
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik geen bron nodig heb om zoiets te staven. Waar haalt de bevolking haar informatie vandaan?
Educatie, omgeving, opvoeding, media, etc.
pi_38627463
Topic gaat zo dicht. Willen we verder discussieren moet er ven een nieuwe opgestart worden. Liefst over wat we net bespraken over culltuur, dubbele moraal, allah vs zijn regels, etc.
pi_38627477
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:50 schreef damian5700 het volgende:
Als je het over dit soortgedragingen hebt verwerp ik die ook en wel sterker dan jij, omdat deze mensen lid van mijn gemeenschap zijn en ervoor zorgen, dat de Islam een slechte naam krijgt.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:54:08 #293
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38627497
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar het is dan aan jou om te beslissen of jij ze ziet als moslim of niet. Je kan ook gewoon zeggen het zijn losbandige pubers die een pak slaag verdienen, waarbij religie er in eerste instantie helemaal niets mee te maken heeft.
Ik ga voor anderen niet bepalen of zij moslim zijn of niet. Ik vind het überhaupt gek dat mensen menen te kunnen oordelen over anderen of zij wel of niet 'echte' gelovigen zijn.
Laat dat Hetgeen doen waarin zijn geloven.
pi_38627504
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Educatie, omgeving, opvoeding, media, etc.
Tuurlijk, dat zijn ook factoren, maar uiteindelijk hebben de Massamedia veel meer invloed op denkbeelden van mensen. Men neme de moord op de Belg (mp3) of de Irak-oorlog in het begin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627517
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik haal het bewust doorelkaar omdat ik alsnog niet begrijp wat het hiermee te maken heeft.
Het is anders dan een andere cultuur omdat het vaststaat. De koran wordt niet herschreven en Mo leeft niet meer. Dat is het probleem van de islam, de inertie.
pi_38627526
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ga voor anderen niet bepalen of zij moslim zijn of niet. Ik vind het überhaupt gek dat mensen menen te kunnen oordelen over anderen of zij wel of niet 'echte' gelovigen zijn.
Laat dat Hetgeen doen waarin zijn geloven.
Ja, maar je schaart ze wel onder "de algemene moslimgemeenschap", dat begrijp ik dan niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627558
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het is anders dan een andere cultuur omdat het vaststaat. De koran wordt niet herschreven en Mo leeft niet meer. Dat is het probleem van de islam, de inertie.
Nee, dat is geen probleem van de Islam. Dat is een probleem van de mens die er niet mee om kan gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38627593
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat is geen probleem van de Islam. Dat is een probleem van de mens die er niet mee om kan gaan.
De moslims dus, ook goed.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:58:45 #299
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38627615
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zijn ook factoren, maar uiteindelijk hebben de Massamedia veel meer invloed op denkbeelden van mensen. Men neme de moord op de Belg (mp3) of de Irak-oorlog in het begin.
Ik dacht bijvoorbeeld ook aan internet en daarmee is het lastig te duiden hoe groot de verschillende factoren afzonderlijk van elkaar zijn die uiteindelijk de mening van elk mede bepalen.
Ik vind jouw conclusie te overhaast.
pi_38627647
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik dacht bijvoorbeeld ook aan internet en daarmee is het lastig te duiden hoe groot de verschillende factoren afzonderlijk van elkaar zijn die uiteindelijk de mening van elk mede bepalen.
Ik vind jouw conclusie te overhaast.
Internet, kranten en TV vallen onder massamedia
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')