abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38612623
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dan doe ik het zelfde
[..]
Oke, Ik begrijp je punt...

Maar het gaat voorbij aan het punt dat je aan de ene kant zegt dat het een pure boodschap is. Om er vervolgens allemaal andere uitleggen aan te geven al naar gelang het een ieder uitkomt. dat lijkt in mijn ogen niet meer op een pure boodschap. Eigenlijk zeg je we hebben de pure boodschap, maar hij is een beetje raar op papier gezet en dus interpreteren we het maar naar eigen inzicht. Dat doen Christenen ook, en is de Koran niet gestart vanuit een visie dat christenen aan het dwalen waren door alle herschrijvingen en afleidingen van de Bijbel. Maar moslims maken zich er zelf dus ook schuldig aan
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_38612949
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Oke, Ik begrijp je punt...
quote:
Maar het gaat voorbij aan het punt dat je aan de ene kant zegt dat het een pure boodschap is. Om er vervolgens allemaal andere uitleggen aan te geven al naar gelang het een ieder uitkomt. dat lijkt in mijn ogen niet meer op een pure boodschap. Eigenlijk zeg je we hebben de pure boodschap, maar hij is een beetje raar op papier gezet en dus interpreteren we het maar naar eigen inzicht. Dat doen Christenen ook, en is de Koran niet gestart vanuit een visie dat christenen aan het dwalen waren door alle herschrijvingen en afleidingen van de Bijbel. Maar moslims maken zich er zelf dus ook schuldig aan
Ik wil wel even vooraf zeggen wanneer iemand zegt dat de Koran "pure boodschap van God is" er wel een erg subjectieve claim aan hangt. Voor mij is de koran ongetwijfeld de waarheid , voor jou is dat niet het geval, was het wel zo, dan hadden we hier geen discussie over. Dus als je het nou hebt over is het wel/niet een pure boodschap, kan je niet objectief over redeneren, los van vooroordelen etc.

Ik ben het niet eens met je 2e argument, je zei dat iets dat men interpreteert naar eigen inzicht geen pure boodschap is, dat ben ik met je eens, daar is geen twijfel over. Alleen is het volgens van Tafsir juist niet de koran uitleggen naar eigen inzicht, maar naar hoe de hoeders/bewakers/overleveraars het bedoelden te volgen, wat de terroristen doen is interpreteren naar eigen belang en dat verwerp ik zeer zeker.

De koran meent dat Christenen zijn afgedwaald die Goddelijkheid aan Jezus toekennen en hem naast God vereren als een Goddelijk wezen, de Islam verwerpt dus een Christelijke punt dat geloof deels polytheistisch maakt, maar daar naast worden Christenen ook vereerd dus het is echt een selectieve groep Christenen

quote:
En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:12:51 #178
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38613148
Wanneer negatief in dit geval synoniem staat voor kritisch, dan begrijp ik het wel. Ik heb zelf ook vrij veel moeite met de dubbele moraal dat het beeld schept over veel moslims. Het lijkt soms dat de vroomheid van sommige moslims niet verder gaat dan de moskee of de eigen voordeur.
Dit is natuurlijk als een metafoor bedoeld, omdat niet elke moslim gelijk is, maar wat ik wel kan duiden is dat in islamitische theocratieën en islamitische 'semi-theocratieën' niet zuinig met mensenlevens wordt omgesprongen en daarmee de stelling dat islam liefde is, selectief toepasbaar is.
Voorbeelden uit mijn persoonlijke know-how zal ik een ieder maar besparen, maar iedereen kan enigszins zich inleven in de ervaring over een moslim die zich lekker uitleeft op de uitgaansavonden (met alcohol en vrouwen) en tóch, volgens islamprincipes, met een maagd trouwt.
Dat is welsiwaar een steroetypering, maar bepaalde voorvallen (binnen en buiten de media) maken mij wel alert voor een kritische houding ten aanzien van de stellingname van islamitisch gelovigen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_38617388
Ja, want er zijn zoveel islamitische theocratieen. Eerlijk gezegd kan het mij steeds minder rukken wat Nederlanders al dan wel of niet vinden. Om maar even te generaliseren, er is altijd wel ergens over te klagen. Of het nu het weer is, de maximumsnelheid op snelwegen, de EU, de Polen, of weet ik veel wat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38618223
quote:
wat de terroristen doen is interpreteren naar eigen belang en dat verwerp ik zeer zeker.
Hoe weet je dat? Misschien hebben ze gewoon het gevoel dat het Gods woord opvolgen is, wat ze doen. Anders zouden ze er niet voor sterven...
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:18:35 #181
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38618277
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, want er zijn zoveel islamitische theocratieen. Eerlijk gezegd kan het mij steeds minder rukken wat Nederlanders al dan wel of niet vinden. Om maar even te generaliseren, er is altijd wel ergens over te klagen. Of het nu het weer is, de maximumsnelheid op snelwegen, de EU, de Polen, of weet ik veel wat.
Soms is het handig om je niets aan te trekken van anderen en lekker je eigen gang te gaan, zolang je daar anderen niet mee lastig valt. Gewoon leven en laten leven, maar ik hoop wel dat je begrijpt waarom mensen gek worden van radicale moslims. Hier (Thailand) wordt de sweer er ook niet beter op omdat ze steeds onschuldigen mishandelen en doden om hun eisen kracht bij te zetten.

Ik heb niets tegen moslims maar wel tegen de uitwassen van de islam en vind gewoon dat daar een groot front tegen gemaakt moet worden. Vind alleen dat dat te weinig gebeurd. Maar mensen die geweld gebruiken mogen van mij keihard aangepakt worden.
mai pen rai
pi_38618302
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:16 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Misschien hebben ze gewoon het gevoel dat het Gods woord opvolgen is, wat ze doen. Anders zouden ze er niet voor sterven...
Als hun de hele koran zouden doorlezen, zouden ze weten hoe het onnodig doden van onschuldigen wordt beschreven in de koran:
quote:
32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders.
Tuurlijk geloven hen dat ze Gods woord opvolgen, maar ze volgen niet de voorbeeld van Mohammed maar een ideologie die wereld in is geholpen door Sayyid Qutb.
pi_38618612
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:18 schreef niet_links het volgende:

[..]

Soms is het handig om je niets aan te trekken van anderen en lekker je eigen gang te gaan, zolang je daar anderen niet mee lastig valt. Gewoon leven en laten leven, maar ik hoop wel dat je begrijpt waarom mensen gek worden van radicale moslims. Hier (Thailand) wordt de sweer er ook niet beter op omdat ze steeds onschuldigen mishandelen en doden om hun eisen kracht bij te zetten.

Ik heb niets tegen moslims maar wel tegen de uitwassen van de islam en vind gewoon dat daar een groot front tegen gemaakt moet worden. Vind alleen dat dat te weinig gebeurd. Maar mensen die geweld gebruiken mogen van mij keihard aangepakt worden.
in Thailand is dat wederzijds en er is daar ook gewoon sprake van onderdrukking, gewoon een feit. Die radicale moslims dachten niet van de een op andere dag, kom laten we eens radicaal gaan worden en onschuldige mensen doden. Hoe afschuwelijk dit ook klinkt, ook in Nederland is er sprake geweest van een actie-reactie te zien aan de moord op Van Gogh. 100x mensen uitschelden via de media, kan een averrechts effect hebben. Daarmee praat ik de moord niet goed natuurlijk, maar ik laat zien dat er behoorlijk wat factoren meespelen wil een persoon tot zo'n daad aangezet worden. "Een front tegen de uitwassen van de Islam" zeg je dan, tuurlijk, maar wat zijn de uitwassen, die nuance kunnen bepaalde mensen niet maken, zo zien we ook in Nederland en dat mijn vriend, is nog gevaarlijker dan 10 bin ladens bij elkaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38618674
Ik, als buitenstaander, zie dat als twee interpretaties. Eén van Triggershot en één van Mohammed Atta, en Atta heeft ook een religieuze grond voor zijn daden hoor. Ik ben geen islamdeskundige zoals de rest van Nederland, maar in de islam van Atta en die van jou zijn anders.

Je komt met individuele citaten, daar kan ik ook wat van.
quote:
Kill disbelievers wherever you find them. If they attack you, then kill them. Such is the reward of disbelievers. (But if they desist in their unbelief, then don't kill them.)

2: The Cow 2:191-2
quote:
# Believers fight for Allah; disbelievers fight for the devil. So fight the minions of the devil.
4: The Women 4:76
quote:
Christians will be burned in the Fire.
5: The Table Spread 5:72
quote:
When you fight with disbelievers, do not retreat. Those who do will go to hell.
8: Spoils of War 8:15-16

Ik hou er even mee op, want dit is geen manier van discussiëren. De koran heeft trouwens een ander begrip van onschuldigen dan ik, en ik hoop ook dan jij.
pi_38618748
Als Atta daadwerkelijk een religieuze achtergrond had voor zijn daden, waarom gedraagde hij zich dan net als diegene die hij (volgens jou) volgens de Koran moet vermoorden. Hij dronk en deed alles wat God verboden deed, en pleegde vervolgens een aanslag in naam van God, hoe geloofwaardig ben je dan?

Al het bovenstaande wat jij hier projecteert is niets anders dan een zinnetje zonder uitleg, zonder context, en zonder iets. Jihad wordt ook door mensen geinterpreteerd als de strijd tegen de ongelovigen, terwijl het in werkelijkheid strijd tegen ongeloof is binnen jezelf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38618788
quote:
Sayyid Qutb
Die man heeft denk ik inderdaad veel macht daar, tijd voor de fatsoenlijke moslims om deze ronduit gevaarlijke ketterij te stoppen.
pi_38618853
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
Als Atta daadwerkelijk een religieuze achtergrond had voor zijn daden, waarom gedraagde hij zich dan net als diegene die hij (volgens jou) volgens de Koran moet vermoorden. Hij dronk en deed alles wat God verboden deed, en pleegde vervolgens een aanslag in naam van God, hoe geloofwaardig ben je dan?
Ik meen me te herinneren dat er twee engelen op de schouders van moslims staan ( ) die alles opschrijven wat goed en fout is. Als het boekje van de goede engel zwaarder is dan die van de slechte, gaat hij naar de hemel.

Hij zal gedacht hebben dat die aanslag een aantal hoofdstukken dik zal zijn in het goede boek en zijn drankgebruik teniet zou doen . Desperate hunkering naar de hemel

[ Bericht 3% gewijzigd door Autodidact op 07-06-2006 10:47:11 ]
pi_38618933
Ik ben trouwens niet negatief over de islam in Nederland, ik maak me wel zorgen over wat er in het midden-oosten gebeurt.
pi_38619081
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:34 schreef Autodidact het volgende:
Ik, als buitenstaander, zie dat als twee interpretaties. Eén van Triggershot en één van Mohammed Atta, en Atta heeft ook een religieuze grond voor zijn daden hoor. Ik ben geen islamdeskundige zoals de rest van Nederland, maar in de islam van Atta en die van jou zijn anders.
Jij mag kiezen welke jij wilt, die van mij of Atta, kiezen staat vrij.
quote:
Je komt met individuele citaten, daar kan ik ook wat van.
Correctie, ik kom met volledige verzen, jij komt met geknipte/onvolledige citaten.

quote:
2: The Cow 2:191-2
quote:
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
Het gaat hier duidelijk om zelfverdediging en strijden tegen de agressor
quote:
4: The Women 4:76
quote:
77 En u zal niet het minste onrecht worden aangedaan.
quote:
5: The Table Spread 5:72
"Christenen" komt er niet eens in voor:
quote:
72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.
Iedereen die liegt over de eenheid van God zal branden, ook de moslims en Joden. Lees een stukje verder vers 82 heeft het over:
quote:
En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.
quote:
8: Spoils of War 8:15-16
quote:
15. O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.

16. En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Hier wordt gewoon aangespoord om niet laf te zijn en te vechten tegen mensen die je aanvallen, wat is daar mis mee?

Zelfde Soerah vers 38 heeft het over:
quote:
38. Zeg tot degenen die niet geloven, dat als zij ophouden (u te vervolgen), hetgeen voorby is hen zal worden vergeven en indien zij er weer in vervallen, voorwaar, dan is er akeeds het voorbeeld van vroegere volkeren.
quote:
Ik hou er even mee op, want dit is geen manier van discussiëren. De koran heeft trouwens een ander begrip van onschuldigen dan ik, en ik hoop ook dan jij.
Als je meer en door had gelezen, had je al geweten dat het selectief kopieren was.
pi_38619109
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Die man heeft denk ik inderdaad veel macht daar, tijd voor de fatsoenlijke moslims om deze ronduit gevaarlijke ketterij te stoppen.
de fatsoenlijke moslims worden geslacht in het midden oosten bij bruiloften etc
pi_38619207
Inderdaad, het is altijd zo makkelijk om te zeggen dat die fatsoenlijke moslims maar eens op moeten staan en ten strijde moeten trekken tegen dit soort groeperingen. Ondertussen zijn er VEEL meer doden onder fatsoenlijke moslims gevallen dan onder schijterige Westerlingen door toedoen van deze groeperingen. Enige opties voor de fatsoenlijke moslims is gewoon hun mond houden en zich nergens mee bemoeien, maar als ze dat doen krijgen ze een pak slaag van de andere kant (even gegeneraliseerd hoor) , namelijk het Westen. "Ja ze steken hun hand niet in eigen boezem, en zie je wel ze zeggen er niets van dus zijn het ook terrorsiten".
Allah Al Watan Al Malik
pi_38619479
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Oke dan, dan maar weer in herhaling vallen. Jammer. Hierbij slechts een paar passages over de ongelovigen:

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

4-151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.

5-36. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

8-39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

9-1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

9-68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.

9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

60-13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!
Lees nog effe de post waar ik naar refereer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38619510
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

Lees nog effe de post waar ik naar refereer
Veel Nederlanders negatief over islam en allochtonen
pi_38619539
Ik heb geen zin in een theologische discussie, Triggershot, zoals ik zei ben ik geen islamdeskundige, maar Atta heeft een theologische basis voor zijn acties. Dat is eng genoeg.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de fatsoenlijke moslims worden geslacht in het midden oosten bij bruiloften etc
Daarom juist, je pikt toch niet dat in naam van jouw profeet mensen worden afgeslacht? Doe er wat aan!

Muttie, ik bedoel niet "steek je hand in eigen boezem", juist het tegenovergestelde. Zoals ik al zei maak ik me zorgen om het midden-oosten, dat gekaapt is door religieuze debielen, en de enige die er wat aan kunnen doen zijn moslims die geen oplossing zien in het doden van andere mensen, het Westen heeft er niets te zeggen, en als ze het doen werkt het averechts....

Als fatsoenlijke moslims hun mond houden tegen de mafketels, winnen ze en wordt de islam een doodscultus. Feest .
pi_38619619
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb geen zin in een theologische discussie, Triggershot, zoals ik zei ben ik geen islamdeskundige, maar Atta heeft een theologische basis voor zijn acties. Dat is eng genoeg.
Ik ook niet, maar je verzen waren wel involledig en totaal uit verband gerukt zoals ik aan toonde, vandaar dat ik het even kwijt moest.
quote:
Daarom juist, je pikt toch niet dat in naam van jouw profeet mensen worden afgeslacht? Doe er wat aan!
Mja, het blijft een dilemma, moet ik me er verantwoordelijk voor voelen of niet. Ga jij je verantwoordelijk voelen als een nationalistische oer hollander een aanslag op een moskee gaat plegen in de naam van Willem van Oranje, vader der vrij/opstandig/onafhankelijk Nederlanden? IK zou je er iig niet voor verantwoordelijk houden of op jouw achtergrond schuiven.
pi_38619756
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:44 schreef Autodidact het volgende:
Ik ben trouwens niet negatief over de islam in Nederland, ik maak me wel zorgen over wat er in het midden-oosten gebeurt.
Ik zou me veel meer zorgen maken over Islam en jongeren in Westerse landen eigenlijk.
Hier is vrijheid, waar groeperingen als Al Muhajirun, Takfir wal Hijra etc de splintergroeperingjes handig op in spelen, en slim de wetten omzijlen om hun ideologien te verspreiden. Op Internet o.a, een gouden medium voor dat soort mensen om jongeren te vangen.

Hier zitten jongeren die sociaal in de zwakkere klasse zitten, het moeilijk hebben, vaak niet veel Islamitische kennis hebben en dan komen deze mannetjes langs met de Sharia praatjes, slogans en verdraaide interpretaties van de Koran, zeer gevaarlijk.

Ik heb het boek van Moussaoui's broer gelezen, die '20e kaper', groeide op in Frankrijk, en ging nooit naar de Moskee, van ene op andere dag was die dus aangetrokken tot zon groepje en verklaarde o.a. zijn hele eigen familie ongelovig, van kwaad tot erger werd.
Ook hij had het moeilijk in zijn jeugd, werk vinden, racisme, identiteitscrisis etc etc, wat geen geldig excuus is hoor.

Hoe slecht de dictators ook zijn in de Arabische wereld, daar krijgen ze bijna niet de kans, al dit soort groepen worden meestal zonder enige moeite keihard de kop ingedrukt en hard vervolgd (wat in veel gevallen ook weer te ver gaat hoor, je kan in veel landen niet eens meer een baard dragen of de inlichtingendienst komt je gezinnetje een 'bezoekje' brenge)
X
pi_38619768
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar je verzen waren wel involledig en totaal uit verband gerukt zoals ik aan toonde, vandaar dat ik het even kwijt moest.
Ok. Een theologische discussie tussen jou en Atta zou ik interessanter vinden, is er een transcriptie van zo'n theologische discussie over de islam online?
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:11 schreef Triggershot het volgende:
Mja, het blijft een dilemma, moet ik me er verantwoordelijk voor voelen of niet. Ga jij je verantwoordelijk voelen als een nationalistische oer hollander een aanslag op een moskee gaat plegen in de naam van Willem van Oranje, vader der vrij/opstandig/onafhankelijk Nederlanden? IK zou je er iig niet voor verantwoordelijk houden of op jouw achtergrond schuiven.
Ik schuif de terroristische aanslag niet op jou af en ik houd je er niet voor verantwoordelijk, net zo min ik je verantwoordelijk acht voor "de islam". Ik vraag me gewoon af hoe een moslim kan leven terwijl hij ziet dat zijn geloof wordt gekaapt door mafketels.
pi_38619976
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ok. Een theologische discussie tussen jou en Atta zou ik interessanter vinden, is er een transcriptie van zo'n theologische discussie over de islam online?
quote:
Niet precies wat je zoekt, maar wel grappig

Als ik iets vind, laat ik het je wel weten.
quote:
Ik schuif de terroristische aanslag niet op jou af en ik houd je er niet voor verantwoordelijk, net zo min ik je verantwoordelijk acht voor "de islam". Ik vraag me gewoon af hoe een moslim kan leven terwijl hij ziet dat zijn geloof wordt gekaapt door mafketels.
Mwuaah nee, als was jij een moslim, of mutant of slayage wat dat betreft, het zijn mijn broeders, maar hun geloof is niet de mijne, en de mijne is niet hun geloof, mijn geloof defineer ik als mijn overtuiging in het bestaan van Allah, en aanbidding die voorstroomt uit die overtuiging, de grootste jihad in de islam is het overwinnen van je eigen lusten. Net zoals jij niet eigen rechtertje gaat spelen wanneer je de verkrachter hebt van je stad die een kennis van je heeft gepakt en het aan justitie en de gevestigde orde overlaat, laat ik het aan Allah over.
quote:
Hij staat in Zijn oordeel geen deelgenoot toe
pi_38620111
Hmm, klinkt extreem nihilistisch. Beroert het je echt niet?
pi_38620187
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:30 schreef Autodidact het volgende:
Hmm, klinkt extreem nihilistisch. Beroert het je echt niet?
11 sep deed me wat, Madrid deed me ook wat, Londen deed me bijna niets, was het al gewend. Mo B, bracht walging bij me op, maar ik associeer het niet mijn geloof absoluut niet. Als ik eens alle moslimdoden in het midden oosten associeer met het westen is dat juist een trigger om te gaan radicaliseren voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')