Nog twee dingen [ja, ik blijf maar over de serie nadenken
![]()
]
- "Henry" kende de nummers [4 8 15 16 23 42] veel te snel; Locke zei ze 1x en hij zei meteen: "Yeah, I know the numbers.", wat dus te interpreteren valt als in: hij kende de nummers al of hij had ze heel snel [te snel] opgeslagen in zijn hoofd
- Door de teksten op die plattegrond over de ijsberen blijkt het dat ze daar zijn dankzij de Dharma Initiative; wat betekent dat Walt ze niet tevoorschijn heeft getoverd. Dit vind ik persoonlijk erg jammer, omdat ik het juist zo cool vond dat Walt pyschisch begaafd was
Ik vind sowieso dat ze in seizoen 2 hard bezig zijn om alle "bovennatuurlijke" onderdelen van de serie te vernietigen, je hebt dat dus met Walt, maar dan heb je ook Locke, die "fallen from grace" lijkt te zijn. Hij was in seizoen 1 echt de supercoole mysterieuze man die alles kon en die ineens kon lopen, nu is hij gewoon een kneusje.
De andere bovennatuurlijke verhaallijnen lijken ook in het verdomhokje gestopt, zoals het monster [is gewoon een machine[?]], Jack die zijn dode vader zag en de nummers die, wanneer gebruikt, ten gevolge hebben dat de pleuris uitbreekt.
En de dingen die bovennatuurlijk leken en niet weggestopt zijn, krijgen logische verklaringen. Voorbeeld: toen Locke in het luik keek en er ineens een asociaal fel licht uit scheen, dachten we allemaal dat er zieke siht daaronder gebeurde, maar het bleek gewoon een bouwlamp van Desmond te zijn
![]()
Ik vind het wel jammer, want ik vind al die sci-fi / fantasy wel boeiend