Zo deze moeder komt zich hier ook maar eens melden. Ik zal zo even lezen hoe het met iedereen is, maar er waren wat vragen over mijn herstel na de bevalling.
Nou, het gaat prima hoor.
![]()
Het is nu 10 dagen geleden en ik heb net de was op staan hangen en heb zin om Cas een stukje te gaan wandelen. Dat laatste zal niet veel verder zijn dan de brievenbus, maar ik heb het gevoel dat het hartstikke goed gaat.
Ik heb dus een knip gehad en 5 hechtingen. Daar heb ik wel goed last van gehad. Lopen als een oude vrouw en het liefst alleen maar willen liggen. Vooral niet zitten. Maar iedere dag ga je een stapje vooruit en na 5/6 dagen was het ergste leed geleden. Toen wilde ik ook gelijk weer in de kleren. Die dag kwam ik mezelf ook wel weer tegen hoor. Als je uit je pyama bent denk je gelijk de hele wereld aan te kunnen. Ik was tegen 11.00 helemaal kapot. Lang leve de kraamhulp.
![]()
Door mijn bevalling uitgebreid op papier te zetten heb ik mijn emoties een goede plek kunnen geven. 2 dagen na thuiskomst heb ik als een bezetene een hele avond zitten tikken en dat maakte wel het een en ander los. Maar dat moest. Als ik het nu teruglees kan ik alleen maar glimlachen. Het staat er precies zo als ik het voelde. Dat wil ik nooit meer vergeten. Verder heb ik de nodige tranen gelaten toen de uitslag binnenkwam van Cas zijn dimpeltje. Alle spanning moest eruit. En ik ben dus nu alles ook echt kwijt. Voel me emotioneel een stuk stabieler dan voor de bevalling haha! Ik zit nu eindelijk echt op die roze wolk. (maar goed, dag 10 is meestal een regeldag, dus ms kletter ik er vandaag nog vanaf)
Als ik naar mezelf kijk kan ik zelfs ook al een beetje blij worden. Ik draag nog wel de kleding van de zwangerschap (nogmaals lang leve de Sting
![]()
), maar het staat compleet anders. Paar dagen terug was ik 9 kilo kwijt van de 18. Maar mijn figuur herstelt zich. De buik is ook lang niet zo flubberig als bij Léon. Ik zie weer een taille, mijn bovenarmen zijn niet meer die van een bouwvakker en ik kan weer schoenen aan.
![]()
Al 2 maanden niet meer aangehad namelijk vanwege het vocht. Mijn gezicht is ook niet meer zo pafferig en mijn benen zijn ook geen stalpoten meer. En de wallen rond mijn ogen trekken ook een beetje weg. De vermoeidheid is niet zo killing meer.
Kortom, het gaat goed met me tot zover. Het herstel van deze bevalling gaat veel voorspoediger als met Léon. Ik wil nog wel slapen 's middags, maar ik ben niet zo gesloopt als de weken na de keizersnee. Het enige minpuntje is toch nog mijn rug. Door het kromme lopen en het niet meer doen van mijn oefeningen is dit nog pijnlijk. Zo gauw ik dat allemaal weer oppak zal dat ook wel weer beter gaan.
Pfff... ik
kan het gewoon niet hè, kort zeggen dat het goed met me gaat. E.T. zou zeggen: Alles oké. Bij mij komt er gelijk zo'n lulverhaal.