Sorry, maar die werkervaring kun je weglaten in jouw geval. Als je net van school komt heb jij volgens 99% vd bedrijven geen werkervaring zelfs als je gefreelanced hebt of zelf een bedrijfje hebt gehad. Het is namelijk niet het echte bedrijfsleven, volgens heb ... (Ja, ik heb ook hier toch wel andere gedachtes over).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:09 schreef TechXP het volgende:
Scholing: Laatste beetje nog van HIO (paar maanden nog)
Werkervaring: jaren
Netto: 250 euro (8urige werkweek => webmasterschap)
En daarnaast nog inkomsten van eigen bedrijf. Is erg verschillend per maand/jaar
Wat verdien je dan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:06 schreef existenz het volgende:
Minder dan 1 jaar ervaring maar meer dan jullie + lease
Ik houd er niet van om bedragen te noemen, maar het is wel wat meer dan de TS, maar geen honderden euro's...quote:
Leeftijd?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:12 schreef Hari-Bo het volgende:
Trouwens iets anders, hoogstwaarschijnlijk kan ik zo inrollen bij een scholengemeenschap als systeembeheerder (die andere wil weg en ik loop er nu stage en hij heeft mij als opvolger aangewezen)
Wat zou ik dan ongeveer gaan verdienen ruim geschat?![]()
20 nuquote:
Tussen de 1300 en 1500 is denk ik reeel in dat geval, maar gezien de laatste regel die je post kun je er denk ik wel wat meer uithalen...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:12 schreef Hari-Bo het volgende:
Trouwens iets anders, hoogstwaarschijnlijk kan ik zo inrollen bij een scholengemeenschap als systeembeheerder (die andere wil weg en ik loop er nu stage en hij heeft mij als opvolger aangewezen)
Wat zou ik dan ongeveer gaan verdienen ruim geschat?![]()
Rond de 1500 gok ik. Scholen zijn niet de beste betalers. En nadeel is dat leaseauto/GSM er vaak niet bijzittenquote:
Dat is zoquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:10 schreef existenz het volgende:
Sorry, maar die werkervaring kun je weglaten in jouw geval. Als je net van school komt heb jij volgens 99% vd bedrijven geen werkervaring zelfs als je gefreelanced hebt of zelf een bedrijfje hebt gehad. Het is namelijk niet het echte bedrijfsleven, volgens heb ... (Ja, ik heb ook hier toch wel andere gedachtes over).
Geloof me dat is wijs! Ik heb aanbiedingen gehad waar een normaal mens geen nee tegen kan zeggen (3000+ salaris, dikke auto, alles erop en eraan) maar dan moest ik wel in zo'n kut toko gaan werkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:14 schreef TechXP het volgende:
Verder geef ik niet om geld. Het is handig om te hebben, maar ben gelukkig genoeg als ik rond kan komen.
En wat voor een auto rijd je dan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:18 schreef Heufje het volgende:
Leaseauto: ja (budget +/- 800 p/m)
Dat is bij ons heel goed geregeld. Een studieschuld "betaal" je af in 24 maandelijkse termijnen. Alleen bij eigen ontslag of ontslag staande voet (stelen bv) ben je verplicht te betalen. Geen verplichting om langer te blijven na 2 jaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:20 schreef existenz het volgende:
Laten we één ding voor opstellen: Als je net van school komt kun je er over nadenken om een trainingstraject van een (groot) bedrijf te gaan volgen (trainee classes). Je krijgt dan een opleiding, wordt betaald en krijgt werkervaring. Enige nadeel hiervan is dat je dan wel een "schuld" opbouwt, maar dat is vrij standaard bij opleidingen in bedrijven. Hier kun je als starter vrij veel profijt van trekken later...
Dat soort regeling moet er dan inderdaad wel aanwezig zijnquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat is bij ons heel goed geregeld. Een studieschuld "betaal" je af in 24 maandelijkse termijnen. Alleen bij eigen ontslag of ontslag staande voet (stelen bv) ben je verplicht te betalen. Geen verplichting om langer te blijven na 2 jaar.
Heb de afgelopen 4 jaar in een Renault Laguna gereden en krijg volgende week, na lang wachten, een Mazda5 diesel.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:20 schreef thaduck het volgende:
[..]
En wat voor een auto rijd je dan als ik vragen mag?
misschien interessant om bij te vermelden dat die k-hbo gewoon de eerste 2 jaar is van de NID opleiding, en dat je de NID opleiding nog niet hebt voltooid, en je daar pas in het 3e jaar zit?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:03 schreef DaYwALKuR het volgende:
Scholing: 2x HBO opleiding (k-HBO Netwerken & NID (Network Infrastructure Design))
Werkervaring: Nee
Bruto Salaris: 1700 euro bruto (Limburg)
Leaseauto: Nee
Ik kan geen 40 uurs baan hebben waar ik me niet thuis voel. Liever minder geld gewoon dan dat ik in een kut toko werkquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:17 schreef thaduck het volgende:
Geloof me dat is wijs! Ik heb aanbiedingen gehad waar een normaal mens geen nee tegen kan zeggen (3000+ salaris, dikke auto, alles erop en eraan) maar dan moest ik wel in zo'n kut toko gaan werken
maar daar gaat minimaal 50% vanaf als zelfstandig ondernemer? kan je vertellen wat je ongeveer netto overhoud aan 7000 bruto?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:19 schreef skinborg1 het volgende:
Leeftijd: 35
MCSE +Security+Messenger
Cisco CCNP
Ervaring: 8 Jaar
Lease + Telefoon= Lokkertjes=niet nodig
Werkt op Contract-basis
Loon tussen ¤ 7000,- en ¤ 10.000 per maand bruto
Je zegt het zelf eigenlijk al:minimaal 3500 en dan heb je natuurlijk ook al je kosten: auto, telefoon etct etc die allemaal nog eens aftrekbaar zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:34 schreef staticdata het volgende:
[..]
maar daar gaat minimaal 50% vanaf als zelfstandig ondernemer? kan je vertellen wat je ongeveer netto overhoud aan 7000 bruto?
nee daarom, je moet een potje opbouwen, pensioen etc...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:38 schreef skinborg1 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf eigenlijk al:minimaal 3500 en dan heb je natuurlijk ook al je kosten: auto, telefoon etct etc die allemaal nog eens aftrekbaar zijn.
Maar vergeet niet dat je ZELF voor werk moet zorgen, dus het is niet alleen zonneschijn
Wel een voordeel is vakanties, en 8 tot half 5quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:14 schreef thaduck het volgende:
[..]
Rond de 1500 gok ik. Scholen zijn niet de beste betalers. En nadeel is dat leaseauto/GSM er vaak niet bijzitten
VRIEND !quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:38 schreef skinborg1 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf eigenlijk al:minimaal 3500 en dan heb je natuurlijk ook al je kosten: auto, telefoon etct etc die allemaal nog eens aftrekbaar zijn.
Maar vergeet niet dat je ZELF voor werk moet zorgen, dus het is niet alleen zonneschijn
Maakt me niet uit dan is iedereen toch blij, wil binnenkort eens een tijdje naar het buitenlandquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:47 schreef staticdata het volgende:
[..]
nee daarom, je moet een potje opbouwen, pensioen etc...
maar je kan toch ook via soort uitzendbureau's werken? maar die innen natuurlijk ook weer x aantal euro's van je uur tarief.
Ten eerste k-HBO is tegenwoordig de 1e 2jaar van NID, echter ik ben afgestuurd in deze 2 jaar daarna omgezwaaid naar de NID opleiding. Dus zowiezo 2 diploma's, waarvan 1tje reeds behaald.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
misschien interessant om bij te vermelden dat die k-hbo gewoon de eerste 2 jaar is van de NID opleiding, en dat je de NID opleiding nog niet hebt voltooid, en je daar pas in het 3e jaar zit?
dus dat is meer 0* HBO.
verder zit je nog 3 dagen op school, dus hoe kom je bij 1700?
Bij Sogeti en GPR heb je wel traineeships, maar geen verplichtingen om te blijven...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:26 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat soort regeling moet er dan inderdaad wel aanwezig zijn
Ik doe niveau 3quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:00 schreef Robbiej het volgende:
Niemand een indicatie met MBO Niv 3 ICT?
OF Niv 4?
of ben ik zielig nu?
Nee hoor, die uitstroom valt wel mee...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:49 schreef Neverending het volgende:
[..]
Bij Sogeti en GPR heb je wel traineeships, maar geen verplichtingen om te blijven...
Misschien bij nog meer bedrijven??
Das helemaal relax.. (maar daardoor wel veel uitstroom binnen een jaar)
hm ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:19 schreef skinborg1 het volgende:
Leeftijd: 35
MCSE +Security+Messenger
Cisco CCNP
Ervaring: 8 Jaar
Lease + Telefoon= Lokkertjes=niet nodig
Werkt op Contract-basis
Loon tussen ¤ 7000,- en ¤ 10.000 per maand bruto
Waar werk jij dan Existenz??quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee hoor, die uitstroom valt wel mee...
1 vd top 5 spelers op de Nederlandse marktquote:
Hahaha, ik kan precies hetzelfde zeggen...!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:33 schreef existenz het volgende:
[..]
1 vd top 5 spelers op de Nederlandse markt.
Ik ben erg terughoudend op deze gebieden, simpelweg omdat ik geen zin heb in gezeik of het scheppen van verkeerde (valse) verwachtingen.
Heb ik dan ook geen probleem meequote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:38 schreef Neverending het volgende:
[..]
Hahaha, ik kan precies hetzelfde zeggen...!
Geen idee, het is ieg niet zo dat er een overvloed aan zijn...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:41 schreef Oss het volgende:
Hoeveel verdient een Oracle-ontwikkelaar?
Sorry, ik was opleiding vergeten te melden. Heb eebn MBO niv 4 gehad (Technische Informatica)quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:00 schreef Robbiej het volgende:
Niemand een indicatie met MBO Niv 3 ICT?
OF Niv 4?
of ben ik zielig nu?
Een startende Oracle ontwikkelaar zonder ervaring zit op zo een 1850 inc lease auto.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:41 schreef Oss het volgende:
ongeveer 2900 met een jaar of 6 ervaring...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:41 schreef Oss het volgende:
jaquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:54 schreef Scorpie het volgende:
(zitten ook oracle mensen hier).
Ha studiegenoot, ook in Utrecht gedaan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:54 schreef Scorpie het volgende:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Digitale Communicatie
Bruto Salaris: 1900
Lease auto: Ja
Bijzonderheden: ben nu driekwart jaar aan het werk als junior.
Jazeker! Welk jaar ben je nu?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ha studiegenoot, ook in Utrecht gedaan?
7 jaar fulltime werken en nog "maar" 2100 verdienen? Is dat niet weinig voor een HBO'rquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:37 schreef Carda het volgende:
Zal leuk zijn als je de provincie aangeeft waar je bedrijf zit.
Leeftijd: 27
Provincie: Overijssel
Opleiding: HBO BI
Baan: Programmeur
Ervaring: 7-8 jaar, waarvan 7 fulltime.
Bruto salaris: +/- 2100
Werkweek: officieel 38 uur
Weet nie precies wat ik bruto verdien, maar netto is het 1550 en dat is voor iemand van 27 jaar redelijk ok hoor hier.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:50 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
7 jaar fulltime werken en nog "maar" 2100 verdienen? Is dat niet weinig voor een HBO'r
Als je puur alleen programmeur bent, dan werk je denk ik ook onder HBO niveau.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:50 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
7 jaar fulltime werken en nog "maar" 2100 verdienen? Is dat niet weinig voor een HBO'r
Werk bij een klein bedrijf, dan doe je meer dan alleen programmeren (standalone/web developen, databases etc..)quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:05 schreef Robar het volgende:
[..]
Als je puur alleen programmeur bent, dan werk je denk ik ook onder HBO niveau.
In dat geval is een salaris tussen de 2000 en 2500 euro vrij normaal (denk ik).
Maar het blijft vooral bij programmeren en modelleren?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:24 schreef Carda het volgende:
[..]
Werk bij een klein bedrijf, dan doe je meer dan alleen programmeren (standalone/web developen, databases etc..)
Wat is HBO niveau? managen?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar het blijft vooral bij programmeren en modelleren?
Dan blijf je onder je HBO niveau zitten.
Neuh, dat ook weer niet, maar op een HBO opleiding leer je vooral de organisatorische kant de informatica.quote:
Bij HBO BI leer je de organisatorisch kant ja, een hoop bullshit waar je een klein beetje van leert hoe het niet gaat in het bedrijfsleven. Ja het zou wel zo moeten gaan maar dan is het project nooit op tijd af, 10x zo duur en krijg je geen klantenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Neuh, dat ook weer niet, maar op een HBO opleiding leer je vooral de organisatorische kant de informatica.
Je hebt het dan over ontwerpen, beschrijven, project leiden, project coordineren, adviseren, uiteindelijk misschien managen.
Misschien dat HTS meer de nadruk legt op de techniek, HBO doet dat echt niet.
Nu twee jaar klaarquote:
Dan zou ik toch maar eens opslag vragen . . . . .quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:45 schreef Carda het volgende:
[..]
Bij HBO BI leer je de organisatorisch kant ja, een hoop bullshit waar je een klein beetje van leert hoe het niet gaat in het bedrijfsleven. Ja het zou wel zo moeten gaan maar dan is het project nooit op tijd af, 10x zo duur en krijg je geen klanten
Maar euuh, ontwerpen en beschrijven doe ik wel hoor.
Ach jah, klein bedrijf, weinig geld. Ik zit goed hiero.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:58 schreef Robar het volgende:
[..]
Dan zou ik toch maar eens opslag vragen . . . . .
En tsja ik weet als geen ander dat je opleiding bijna nooit aansluit op het bedrijf waar je gaat werken (Duale opleiding via de ING), maar het draait ook vooral om het op een bepaald niveau leren denken.
Als jij je dus bezighoudt met ontwerpen en documenteren, plus dat je zelf alles programmeert, dan verdien je in mijn optiek te weinig.
Nou ben benieuwd wat voor baan je dan hebtquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nu twee jaar klaarSterker nog; ben in 98 begonnen, maar ja vond het ook niet de meest motiverende studie, vooral niet in het begin.... later wel zeer ok, en nu heb ik een baan die precies aansluit, en dus ook erg leuk is
![]()
vanaf 1850 ongeveer, afhankelijk van je ervaring.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:41 schreef Oss het volgende:
Bij ons zijn SAP profs ook altijd welkom hoorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:49 schreef MrFl0ppY het volgende:
SAP doet het ook leuk. Maar wel mensen met veel ervaring. Mocht je over die vaardigheden beschikken dan mot je maar eens solliciteren bij Capgemini. Die zitten er namelijk om te springen
Ik ben ICT adviseur in een ziekenhuis; 4 dagen 9 uur in de weekquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ben benieuwd wat voor baan je dan hebtJe bent een jaar eerder klaar dan ik dus, misschien dat ik met je samen heb gewerkt met NDD ofzo?
![]()
NieuweDingenDoen, of was je nog niet zo ver?quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ben ICT adviseur in een ziekenhuis; 4 dagen 9 uur in de week
NDD?
Hoezo zit je thuis met een ww uitkering als je MCSE + itil + ambi hebt ?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:27 schreef R.T.F.M. het volgende:
Bruto loon 1500,-![]()
Leeftijd: 27
Functie: WW uitkering
Organisatie: UWV
Ervaring: 6 jaar
Telefoon: nee
Auto: Nee
Opleidingen: mcse, netware, itil, AMBI, etc.
Nu bezig met HBO BI
Overgekwalificeerd ben je dan vaakquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Hoezo zit je thuis met een ww uitkering als je MCSE + itil + ambi hebt ?
Dan kan je toch makkelijk aan de bak komen .
Helaas, dat valt vies tegen, athans in het noorden van het land.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Hoezo zit je thuis met een ww uitkering als je MCSE + itil + ambi hebt ?
Dan kan je toch makkelijk aan de bak komen .
Lekker!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:55 schreef ToMaSZ het volgende:
Leeftijd: 24
Baan: Tester in AZ
Opleiding HBO niet afgemaakt, nog even wat inleverklusjes![]()
Ervaring: 1,5 Jaar
Leasebak en telefoon: nee, zorg.
36 uur per week
Loon 2500 bruto, na september opwaarderend van instroomschaal naar functionele schaal (+2 schalen..)
Huh?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:05 schreef Robar het volgende:
Als je puur alleen programmeur bent, dan werk je denk ik ook onder HBO niveau.
Ligt nogal aan de visie van het bedrijf waar je werkt.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:36 schreef hace_x het volgende:
[..]
Huh?
Kan aan mij liggen, maar onder 'programmeur' versta ik het gehele vak van analyse, ontwerp, ontwikkeling, en zo meer en zo verder. Jij bedoelt heel misschien 'code klopper' ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |