abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38453522
Hoe komt het dat mensen in het openbaar elkaar altijd een beetje vijandig/wantrouwend of hoe je het ook wil noemen aankijken? (nee, ik niet alleen )

Stamt dat nog uit de oertijd ofzo, of was het vroeger anders?
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:41:27 #2
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38453718
spiegel?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38453758
Omdat je in deze harde koude maatschappij je het niet kunt veroorloven om zwakte te tonen.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 juni 2006 @ 21:42:32 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_38453774
Als iemand me toelacht denk ik dat er een stukje spagehttie onder m'n mond is blijven hangen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38453835
Ik kijk helemaal niet vijandig.

Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:46:38 #6
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38453982
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:42 schreef tong80 het volgende:
Als iemand me toelacht denk ik dat er een stukje spagehttie onder m'n mond is blijven hangen.

als iemand je toelacht steekt er een snotje uit je neus, had je dat niet gemerkt gister?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38454081
Ik kijk naar de grond, dus als je vijandigheid ziet dan zit dat in jezelf.
pi_38454214
Hangt van mijn stemming af.
Ik groet ook wel eens mensen op straat of bij de bushalte, krijg je vanzelf een gesprek soms. Niet dat ik daar altijd behoefte aan heb maar het kan ook gezellig zijn. Vooral bij wat oudere mensen zie ik soms dat ze een beetje bang zijn voor jongeren en als ik dan vrolijk groet is dat metteen weg.
-
pi_38454346
Ik kijk altijd vijandig. Als iemand zo terugkijkt gooi ik er altijd een oerkreet uit.
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:54:38 #10
150246 Mickje
2SenSitive
pi_38454393
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:51 schreef splendor het volgende:
Ik groet ook wel eens mensen op straat of bij de bushalte, krijg je vanzelf een gesprek soms. Niet dat ik daar altijd behoefte aan heb maar het kan ook gezellig zijn. Vooral bij wat oudere mensen zie ik soms dat ze een beetje bang zijn voor jongeren en als ik dan vrolijk groet is dat metteen weg.
Dat heb ik heel vaak, nou werk ik in een bejaardenhuis in de transport, en zie ik regelmatig dus oudere mensen lopen. In het begin zie je ze een beetje angstig kijken, dan zeg je vriendelijk gedag, en krijg je een vriendelijke groet met glimlach terug. Op langere termijn krijg je zelfs die groet eerder dan dat jij hem geeft
pi_38454429
Geen idee, maar ik kijk meestal heel vrolijk...
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_38454707
Ze zeggen wel eens dat ik niet zo boos moet kijken..of dat ik in eens verwaand ben geworden
maar dat is flauwekul,merk gewoon niet altijd als er bekende voorbij komen
Denk op zich dat ik best vriendelijk kijkt..
Salsa Espaņola
pi_38454743
In mijn geval: ik heb gewoon een rotkop, genetisch bepaald.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38454949
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:48 schreef BloodRayne het volgende:
Ik kijk naar de grond, dus als je vijandigheid ziet dan zit dat in jezelf.
Da's helemaal een teken van 'zwakte' en onderdanigheid...
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:12:16 #15
136 V.
Like tears in rain...
pi_38455217
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
Hoe komt het dat mensen in het openbaar elkaar altijd een beetje vijandig/wantrouwend of hoe je het ook wil noemen aankijken? (nee, ik niet alleen )

Altijd? Geen dag zonder?

Ik kijk alleen vijandig naar klojo's. Dat is wel 99%, maar dus niet altijd en niet tegen iedereen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_38455262
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Altijd? Geen dag zonder?

Ik kijk alleen vijandig naar klojo's. Dat is wel 99%, maar dus niet altijd en niet tegen iedereen.

V.
Laat me raden, die 1%, dat is je moeder, ja?
pi_38455318
Omdat ik de rest niet per definitie moet.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:14:24 #18
136 V.
Like tears in rain...
pi_38455324
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:13 schreef djenneke het volgende:

[..]

Laat me raden, die 1%, dat is je moeder, ja?
Mijn moeder is sowieso geen klojo, dat klopt, maar ik zie meer dan honderd mensen per dag en mijn moeder niet elke dag. Dus ruik aan me reet... ik bedoel, reken maar uit

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_38455359
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mijn moeder is sowieso geen klojo, dat klopt, maar ik zie meer dan honderd mensen per dag en mijn moeder niet elke dag. Dus ruik aan me reet... ik bedoel, reken maar uit

V.
Je vader?
pi_38455442
Jah....ik kan toch niet altijd met een big smile rondlopen
4
pi_38456351
Jullie enge mannen staren me altijd zo vuig aan, dan ga je vijandig kijken uit zelfverdediging.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_38458578
ik heb wel eens zo'n aanval van sociaalheid dat ik naar mensen ga lachen op straat maar dan kijken ze je altijd zo aan van hoor ik jou te kennen of zo

nou dan niet he
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_38458645
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef liefie_ het volgende:
ik heb wel eens zo'n aanval van sociaalheid dat ik naar mensen ga lachen op straat maar dan kijken ze je altijd zo aan van hoor ik jou te kennen of zo

nou dan niet he
Jij ook al? 'T valt me al langer op ik zo weinig lachende mensen meer zie in het straatbeeld... nare tendens vind ik zelf.
pi_38458673
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:33 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Jij ook al? 'T valt me al langer op ik zo weinig lachende mensen meer zie in het straatbeeld... nare tendens vind ik zelf.
ja maar na een stuk of vijf van die gezichten denk ik ook van nou nou oke ik kap al ik zal wel gek zijn
wat ik ook ben maar toch
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_38458749
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:34 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ja maar na een stuk of vijf van die gezichten denk ik ook van nou nou oke ik kap al ik zal wel gek zijn
wat ik ook ben maar toch
Ik heb vaak zoiets van; zal me aan m'n reet roesten maar ik blijf lachen en zie dan ook dat er vaak wel een aantal mensen met mij de slappe lach krijgen. Je hebt er natuurlijk altijd wel een aantal sjacherijnen tussen die je stoicijns aan staan te gapen, maarja... een dag niet gelachen is een dag niet geleefd in mijn optiek!
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:37:27 #26
150246 Mickje
2SenSitive
pi_38458757
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:34 schreef liefie_ het volgende:

[..]

wat ik ook ben maar toch
Zie liever lachende gezichten dan boze. Achter boze gezichten ga je altijd iets onaardigs zoeken. Nou moet ik wel zeggen als ik iemand op straat naar je zie lachen (ligt er ook een beetje aan op wat voor een manier) ga ik ook wel dingen denken, maar waarschijnlijk zal mijn lach, als die er nog niet is, ook verschijnen
pi_38460467
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:51 schreef splendor het volgende:

Als ik niet aangesproken wil worden wil ik nog wel een venijnige blik hebben. Wat me regelmatig overkomt als ik iemand zie staan die me iets wil aansmeren.
pi_38460815
dat is toch wel een betrekkingswaandenkbeeld van je....
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:44:36 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_38461041
Tegenwoordig zijn er misschien zoveel mensen die het kut hebben, en die willen helemaal
geen vrolijke mensen zien omdat ze zich daardoor kutter gaan voelen, zeker de mensen met
te grote ego's en kleine hartjes...

Ik ben verder over het algemeen toch stiekem wel sadistisch ingesteld en tover vaak een
glimlach op m'n gezicht en schroom ook niet om vriendelijk gedag te zeggen...

t gaat niet altijd op, maar "what u give is what u get"...

Ook is het dat als je een gevoel van onveiligheid of andere angsten/paranoia ontwikkelt, dat
je dit ook uitstraalt, en spiegelt dit op de wereld zoals jij die ziet...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:32:07 #30
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_38464415
Zo zitten hun gezichten gewoon het lekkerst.
Niks moet, niksen mag.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:36:33 #31
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38464479
Het stomme is, die mensen die sjacherijnig kijken hebben nooit aanspraak van mensen onderweg omdat ze die bij voorbaat al afkeuren, waarop anderen geen reden zien om vrolijk te kijken en zo blijft het cirkeltje rond. Tover een glimlach op je gezicht, het minste wat je daarvan kan krijgen is een glimlach terug, maar als je een open gezicht toont (ja, dat is eng, just drop your guard!) hoef je dus nooit meer alleen te zijn...

Die leuke jongen die tegenover je zit in de trein, je kan hem negeren door met een diepe zorgenrimpel in je voorhoofd weg te duiken achter je boek, maar geef hem een knipoog en hij zal je bekennen dat hij dat boek net uit heeft, en dat hij ervan heeft genoten.
De buschauffeur waar je naast staat in de overvolle bus wil jouw grappige opmerking over zijn werkdruk vast wel horen, wellicht is hij je goeie grap nog niet vergeten als hij een week later bij dezelfde halte optrekt en jou met een rood hoofd en beladen met zware tassen aan ziet komen rennen.
Die oma met dat kleine hondje, hij bijt niet hoor, geef hem gewoon een aai, ik weet dat je hem schattig vindt! Oma vindt het niet erg om je te vertellen hoe hij heet, en wat hij laatst voor grappigs uitvrat. met als voetnoot, oma's zijn voor gevorderde mensenliefhebbers, zij hebben vaak wat subtiele dwang nodig om je na het gesprek weer los te laten

Smile! .

oh ja voor de mensen die denken dat de wereld is afgeladen met imbecielen die het aankijken niet waard zijn... dat denk je maar!
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_38464564
actie = reactie

daar zou ik mee kunnen volstaan in mijn antwoord

maar probeer et eens, gewoon met een glimlach mensen aankijken..

* MarMar loopt eigenlijk altijd te smilen
pi_38464572
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:36 schreef pberends het volgende:

Stamt dat nog uit de oertijd ofzo, of was het vroeger anders?
Nee, dit ligt puur aan jouw perceptie. Sowieso al niet zo slim om er iets generaliserends van te maken.
pi_38465216
Mensen zeggen dat wel vaker; ik zou kwaad kijken. Ik ben helemaal niet kwaad, zo ziet mijn gezicht er gewoon uit als ik niks speciaals denk of voel. Mijn mondhoeken buigen altijd een beetje naar beneden zonder dat ik negatieve gedachten heb. Als iedereen dan zo tegen je gaan zeuren van: wat kijk je kwaad en ik moet telkens antwoorden dat ik niet kwaad ben maar gewoon neutraal dan heb ik telkens het gevoel dat ik me moet verdedigen. Ofdat ik onecht moet gaan doen.
Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die de postbode kunnen begroeten met een prachtige smile en die zelfs als ze slapen nog lijken te glimlachen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:23:59 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38465246
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:44 schreef Integrity het volgende:

Nee, dit ligt puur aan jouw perceptie. Sowieso al niet zo slim om er iets generaliserends van te maken.
Dat dus.
Als jij met een vijandige blik de wereld inkijkt, houdt de wereld je een even vijandige spiegel voor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38465379
Ik probeer altijd vrolijk te kijken. Maar soms heb ik daar gewoon niet zo'n zin in. (dat heeft meestal te maken met iets dat gebeurd is. een of andere mongool die me aanspreekt en waar ik geen zin in heb)

ik heb trouwens echt een schtijhekel aan die gasten die voor je gaan staan en roepen: 'Lachûh!!!! Waarom kijk je zo boos, terwijl het leven zo mooi is?' Die kan dus echt een dodelijke blik verwachten en nog net geen klap voor zijn ***
pi_38465457
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:06 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Da's helemaal een teken van 'zwakte' en onderdanigheid...
Eerder slim.

Ik ben twee keer in een situatie beland waar ik alleen maar door te kijken iemand klaarblijkelijk zó erg irriteerde dat het bijna eindigde in vechtpartijen. Ik durf het niet te zeggen, maar in allebei de gevallen ging het om een buitenlander (turk/marrokaan) die zich klaarblijkelijk bedreigd voelde omdat ik simpelweg rondkeek. Omdat ik géén zin heb in gezeik als ik moe en uitgeput van&naar werk/huis aan het reizen ben sluit ik me af met mijn mp3 spelertje op mijn kop en hou ik me gedeisd met mijn kop omlaag (maar ik kijk wel degelijk constant om me heen om gevaarlijke figuren in de gaten te houden).

Sinds ik dagelijk reis via Hollands Spoor en Leiden Centraal draag ik iets bij me om mezelf te kunnen verdedigen mocht het tóch misgaan.

In totaal ben ik:
- 2x bijna in een vechtpartij beland omdat ik 'keek' (helaas door buitenlanders)
- 1x beroofd in de tunnel onder HS (helaas door een buitenlander)
- 1x door 4 antillianen in de eerste klas dusdanig uitgescholden dat ik vreesde voor mijn leven. saillant detail; het was ook te gortig voor de conducteur die snel vluchtte.

Sinds het laatste incident loop ik nu dus bewapend rond, want het zal de rest van de wereld een worst wezen of ik veilig ben of niet. De politie reken ik al helemaal niet meer op. Dit alles in een tijdsbestek van 2 jaar. Ik ben wel wat wijzer geworden.
pi_38465491
Sommige mensen hebben een standaard gezichtsuitdrukking die 'onvriendelijk' of 'vijandig' is. Zie Winston Bogarde bijvoorbeeld.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:37:07 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38466914
Ik schijn zelf altijd chagrijnig te kijken als ik er niet op let.. Soms wel lastig, want ik ben in de regel erg vriendelijk en vrolijk.
pi_38467141
Ik kom uit een dorp waar altijd iedereen elkaar groet, en mensen elkaar daarbij ook recht in de ogen kijken. De eerste de beste keer dat ik zoiets in de stad deed - ik zal een jaar of dertien zijn geweest - werd ik in elkaar geslagen, door wat meiden die me te bemoeizuchtig vonden of zo. Ik hoorde ze niet aan te kijken, laat staan te groeten/ Later hoorde ik dat ze van een woonwagenkamp kwamen.

Zo waren er wel meer negatieve ervaringen met de mensen vriendelijk aankijken en groeten. Van die types die niks terugzeggen, en je alleen maar heel wazig aanstaren. Of iemand die vroeg of ik hem kende. Toen ik dat ontkende, vroeg ie me of ik dan niet gewoon mijn bek kon houden.

Kom ik in mijn oude dorp, dan is er niks aan de hand. Dan groet ik iedereen, zelfs degenen die ik niet ken. Daarbuiten houd ik mijn mond en staar maar wat naar de wolken / grond.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:07:05 #41
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_38467796
Voornamelijk zie ik de mensen zo ontevreden kijken. Misschien zijn ze niet content met hetgeen ze moeten doen, hoe ze hun leven leiden etc? Ook het weer is hierin een bepalende factor. Kijk maar eens naar het verschil van winter en zomer. In de zomer is iedereen meer blij en uitgelaten.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_38468568
Wat raar, ik zie (eigenlijk alleen meiden) juist altijd met een lach op hun gezicht, of is dat uit onzekerheid
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:36:34 #43
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_38468872
Ik schijn ook boos te kijken als ik geconcentreerd naar TV of naar mijn beeldscherm zit te kijken. Of als ik gewoon door de stad loop. Dat is gewoon de manier waarop je je gezichtsspieren inspant of ontspant. Dan hoef je helemaal niet kwaad te zijn, maar dan staat je gezicht gewoon zo. Niet iedereen die chagrijnig kijkt is ook daadwerkelijk chagrijnig.
Niks moet, niksen mag.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:37:08 #44
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38468898
quote:
Zo waren er wel meer negatieve ervaringen met de mensen vriendelijk aankijken en groeten. Van die types die niks terugzeggen, en je alleen maar heel wazig aanstaren. Of iemand die vroeg of ik hem kende. Toen ik dat ontkende, vroeg ie me of ik dan niet gewoon mijn bek kon houden.
Dat vind ik altijd wel zo vreemd. Ik heb het ook een aantal keer meegemaakt (ik kom ook uit een groot dorp waar in de verschillende wijken iedereen elkaar groet) dat mensen inderdaad agressief worden alleen omdat je "hallo" zegt. Ik snap niet wat er in die koppies rond gaat! Waarom zou je een medemens niet kunnen groeten, ook als je hem of haar niet kent?

En agressieve geizchten op straat... tjah. Ik kijk ook niet vrolijk. Ik ben altijd in gedachten verzonken en niet heel erg met mijn omgeving bezig. Dat zal voor een groot deel van de anderen op straat ook zo zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_38468981
Ik betrap me er zelf ook wel es op. Even de gezichtspiertjes ontspannen dan maar, ogen een beetje opener...zo...

Vast een defensieve gewaarwording ofzoiets
pi_38469256
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:37 schreef Alicey het volgende:
Ik schijn zelf altijd chagrijnig te kijken als ik er niet op let.. Soms wel lastig, want ik ben in de regel erg vriendelijk en vrolijk.
Dat heb ik ook wel een beetje, als ik "gewoon" kijk dan is je gezicht gewoon heel star. Dat heb ik al helemaal als de zon een beetje fel schijnt, dan kijk ik volgens mij echt extreem moeilijk. Ik probeer er ook wel op te letten door mijn gezicht een beetje te ontspannen maar vraag me af of je dan daadwerkelijk verschil ziet? Trouwens, dit "fenomeen" is in discotheken nog veeeeeeel erger, dan denk je dat je een tof avondje uit bent zie je daar toch mensen(vaak meisjes) met een grafkop staan alsof er zojuist iemand is overleden.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:34:53 #47
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_38471094
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel een beetje, als ik "gewoon" kijk dan is je gezicht gewoon heel star. Dat heb ik al helemaal als de zon een beetje fel schijnt, dan kijk ik volgens mij echt extreem moeilijk. Ik probeer er ook wel op te letten door mijn gezicht een beetje te ontspannen maar vraag me af of je dan daadwerkelijk verschil ziet? Trouwens, dit "fenomeen" is in discotheken nog veeeeeeel erger, dan denk je dat je een tof avondje uit bent zie je daar toch mensen(vaak meisjes) met een grafkop staan alsof er zojuist iemand is overleden.
Wat ik wel zelf doe is als ik gewoon geniet van de muziek en erop dans, dat ik een "star" gezicht krijg. Ik krijg dan vaak te horen: "kijk niet zo serieus", terwijl ik alleen maar aan het genieten ben.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_38471200
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Ja maar dat snap ik juist weer wel als je een beetje vriendelijk kijkt als meisje (of vrouw als ik voor mezelf spreek) heb je meteen allemaal van die plakkerige slijmballen in je nek te hijgen omdat ze het persoonlijk opvatten
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:38:31 #49
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_38471214
Opzouten!

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 02-06-2006 13:00:07 ]
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:39:06 #50
150246 Mickje
2SenSitive
pi_38471235
Reactie op edit.

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 02-06-2006 13:00:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')