Begrijpen = ratio.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Je begrijpt toch dat na tien messteken iemand morsdood is? Dat je de overige 19 steken toebrengt op een lijk?
Ik zal het anders proberen uit te leggen:quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Begrijpen = ratio.
Please try again.
Rustig aan Schwartzeneggert...quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Begrijpen = ratio.
Please try again.
Niet aan jou om dit te bepalen denk ik. Bovendien kun je door woede, angst en adrenaline zo verblind raken dat je er effe in blijft hangen. Al dat rationele gelul speelt dan niet meer mee.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik zal het anders proberen uit te leggen:
Na tien messteken ligt die andere kerel dood op de grond. Hij is geen persoon meer, maar een lijk.
Er gaat geen enkele dreiging meer uit van die inbreker.
Als je op dat moment zo verblind bent door woede dat je gewoon op hem BLIJFT insteken, is er weldegelijk iets mis met je. Een normaal mens stopt op dat moment.
Labiel misschien een beetje, maar daarom niet moordlustig of psycho. Ik spreek liever van een uitermate effectieve vecht-reflex.quote:Dus is het niet meer dan terecht dat dit soort agressieve, moordlustige, labiele psycho's voor de rechter moeten verschijnen.
Ik ben de rust zelve!quote:
Ik niet in elk gevalquote:Maar ik begrijp dat als we een kindje betrappen op stelen in de intertoys we gerust z'n vingertjes mogen breken als het aan de gemiddelde poster in dit topic ligt..
Fijn om te weten !
Nee tuurlijk niet, omdat al die "terecht!!"-posters enkel zo oordelen wanneer het gaat over doelgroepen waar ze zichzelf duidelijk van kunnen onderscheiden. Maar ze beseffen allemaal dat het ooit HUN kind kan zijn dat zich schuldig maakt aan een kleine diefstal. Bovendien weten ze dat ze op een dag mogelijk het slachtoffer kunnen worden van een inbraak, maar van een winkeldiefstal kan een individue niet het slachtoffer worden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:54 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Rustig aan Schwartzeneggert...
Maar ik begrijp dat als we een kindje betrappen op stelen in de intertoys we gerust z'n vingertjes mogen breken als het aan de gemiddelde poster in dit topic ligt..
Fijn om te weten !
Wat een domme vergelijking zeg.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:54 schreef Kiteless het volgende:
Maar ik begrijp dat als we een kindje betrappen op stelen in de intertoys we gerust z'n vingertjes mogen breken als het aan de gemiddelde poster in dit topic ligt..
Fijn om te weten !
Hoezo ?quote:
Wie zegt dat dan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:13 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Hoezo ?
Als iemand 29 keer lek prikken zodat ie hartstikke dood sterft () evenredig is aan inbreken in een huis,
dan is voor winkeldiefstal een paar vingertjes breken toch niet zo overdone ?
Lijkt me prachtig uit de bek van een rechterquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:06 schreef Gebleekte het volgende:
Ook al is 29 keer wat veel, door de gebeurtenissen vooraf is het logisch dat er emotioneel gereageerd word. 4 jaar is echter veels te overdreven. Die jongen die Floor Gast neersloeg kreeg stukken minder.
Mjah, dat is de indruk die ik ook krijg bij dit hele gebeuren...quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:59 schreef zoalshetis het volgende:
wat natuurlijk wel een beetje doorschemerd uit het hele verhaal is dat het makkelijk een relationele moord kan zijn. maar nogmaals hangt dat af van de exacte gebeurtenissen, het wapen en de gemoedstoestand van de dader. tik, tak, we wachten af.
Nee, echter als ie na 1 slag niet neerzakt dan krijgt een 2e, en een 3e en net zolang tot ie wel bewusteloos is.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:47 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Heel terecht, en heel begrijpbaar. Maar als je hem een goeie slag verkoopt, en hij zakt bewusteloos in elkaar op de grond, ga jij er dan nog 28 keer extra op slagen?
Allemaal goed en wel.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, echter als ie na 1 slag niet neerzakt dan krijgt een 2e, en een 3e en net zolang tot ie wel bewusteloos is.
En als iemand aan de drugs zit oid en hij voelt amper dat ie een knal of een steek krijgt en hij blijft op je afkomen dan blijf je ook wel insteken op hem. En kan me voorstellen dat je uit angst / woede weet ik veel daarna nog een paar extra steken toebrengt.
![]()
hoe weet jij dat hij al dood was na zeg 20 steken? hoe weet jij waarmee hij heeft gestoken?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:29 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Allemaal goed en wel.
Om het samen te vatten: je zult geweld gebruiken tot de andere zeker uitgeschakeld is.
Dat is perfect begrijpelijk, en er zijn niet veel mensen die jou dan iets zouden verwijten.
Maar nogmaals: 29 messteken is zwaar overdreven. Dat betekent geweld gebruiken tot de andere zeker uitgeschakeld is en dan nog een hele poos blijven steken in dat dode lichaam. Dat overschrijdt alle grenzen van (zelf)verdediging.Wie zo ver gaat moet voor mijn part minstens onderworpen worden aan een psychologisch onderzoek. En indien blijkt dat hij een gestoorde labiele agressor is mogen ze hem voor mijn part een paar jaar wegsteken.
Ik wil inbrekers absoluut niet goedpraten, maar ik wil ze ook niet demoniseren alsof het de zwaarste criminelen uit de samenleving zijn. Ze zijn ongetwijfeld op het verkeerde pad, maar ik vind niet dat ze de dood verdienen.
Met 70 euro coke en bier achter de kiezen is het goed mogelijk dat er 28 x geprikt moest worden om hem rustig te krijgen,29x is wel overdreven.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe weet jij dat hij al dood was na zeg 20 steken? hoe weet jij waarmee hij heeft gestoken?
iemand die op je blijft afkomen is lastig uit te schakelen, neem daarbij de angst en eventuele haat en meneer mag wat mij betreft weer op vrije voeten.
indien het zo gegaan is natuurlijk, en dat is nou het kutte de dader is dood. dus ik ga af op de verdediging van het slachtoffer, dat nu dader blijkt te zijn.
Ook al steek je met een aardappelmesje, na één steek in de romp is iemand al niet meer in staat zich fatsoenlijk te verdedigen. Na 5 steken ligt hij op de grond te vechten voor zijn leven. Na 10 steken is hij dood. Dan mag je nog genomen hebben wat je wil.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe weet jij dat hij al dood was na zeg 20 steken? hoe weet jij waarmee hij heeft gestoken?
Ah, hij haatte hem. Dat maakt alles goed natuurlijk; als je iemand haat mag je hem vermoorden.quote:iemand die op je blijft afkomen is lastig uit te schakelen, neem daarbij de angst en eventuele haat en meneer mag wat mij betreft weer op vrije voeten.
Je doet maar, gelukkig denkt het openbaar ministerie en de rechtbank er blijkbaar anders over. Die realiseren zich dat 29 messteken toedienen aan iemand buitenproportioneel is.quote:indien het zo gegaan is natuurlijk, en dat is nou het kutte de dader is dood. dus ik ga af op de verdediging van het slachtoffer, dat nu dader blijkt te zijn.
Heb je dat bij ''Flikken" gezien,ofzo?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:52 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ook al steek je met een aardappelmesje, na één steek in de romp is iemand al niet meer in staat zich fatsoenlijk te verdedigen. Na 5 steken ligt hij op de grond te vechten voor zijn leven. Na 10 steken is hij dood. Dan mag je nog genomen hebben wat je wil.
idd. overigens moet de rechter nog beslissen @ vlaming.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:56 schreef klootje het volgende:
[..]
Heb je dat bij ''Flikken" gezien,ofzo?
Het is af en toe net of alle vlamingen in Plopsaland leven,wereldvreemd volkje.
*Zucht*quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:56 schreef klootje het volgende:
[..]
Heb je dat bij ''Flikken" gezien,ofzo?
Het is af en toe net of alle vlamingen in Plopsaland leven,wereldvreemd volkje.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:45 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Heel scherp;
Dit geval: een kerel breekt op zijn eentje ergens in, wilt dus dingen stelen, en wordt 29 keer neergestoken
Jouw voorbeeld: een kerel wordt aangevallen door 4 mensen, waarvan één een shotgun heeft en een andere een blaffer, en hij verdedigt zich met een mes.
Dat jij die twee gevallen vergelijkbaar vindt zegt genoeg over jouw intellect.
Op internet stoer doen over wat je zogenaamd bereikt hebt, om je eigen domme vergelijking te verbloemen. Wow, nu is iedereen impressed zeg.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:29 schreef StefanP het volgende:
[..]Ik hoop dat je ooit de helft bereikt van wat ik heb, dan mag je een blaar in je handen knijpen. Het is trouwens 'wil' en niet 'wilt'
Hoe kan een zaak worden heropend als het vonnis nog niet eens is uitgesproken?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:27 schreef FledderENdeCOCK het volgende:
Hallo ik lees net deze berichten,is iemand van jullie al op de hoogte van wat er allemaal in de TCTubantia heeft gestaan?En wat nog vreemder is dat deze zaak heropend wordt???Tevens wil ik nog wel even kwijt dat in sommige artikelen staat dat het slachtoffer 29 keer in een mes is gesprongen???????Vreemd zaakje en volgens mij deugt er helemaal niets van.
Geloof me. Of iemand nou boos is of niet. Een goede greep en een goede messteek (ik zeg niet waar) krijg iedereen neer. Ongeacht hoe dik of gespierd iemand ook is. Probleem is meestal de "domme" mensen steken altijd op relatief minder vitale delen, of gewoon delen die veelal beslaan uit vetgedeelten of spieren van het lichaam, sterker nog de meesten zullen gewoon steken op alles wat ze kunnen raken van de tegenstander. (in mijn ogen nog dommer, ik bedoel hoe gek kun je bezig zijn, en zoals eerder gezegd een goede steek is al meer dan voldoende) Dan heb je soms inderdaad wel "meerdere" steken nodig om iemand neer te krijgen. Ik zie dat dan meer als onwetende mensen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
iemand die op je blijft afkomen is lastig uit te schakelen, neem daarbij de angst en eventuele haat en meneer mag wat mij betreft weer op vrije voeten.
indien het zo gegaan is natuurlijk, en dat is nou het kutte de dader is dood. dus ik ga af op de verdediging van het slachtoffer, dat nu dader blijkt te zijn.
De zaak wordt niet heropend. Het enige probleem wat zich voor heeft gedaan is dat de moeder van het slachtoffer geen spreekrecht heeft gekregen ondanks dat ze daar wel een beroep op had gedaan. De rechtbank heeft nu besloten om dit spreekrecht alsnog toe te kennen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:57 schreef FledderENdeCOCK het volgende:
De rechtbank zou aanvankelijk op 10 juni uitspraak doen, maar liet dinsdagmiddag weten de zaak te willen heropenen, om "een aantal dingen verder te onderzoeken". Dat gebeurt op vrijdag 2 juni.
Nou was het wel een inbreker?ik zeg daarom nog steeds dat het zaakje stinkt,waarom wordt de zaak heropend?Of verzwijgt de dader belangrijke details en wisselen daarom zijn verklaringen?
Graag had ik daar wel een antwoord op willen hebben,liefst van de dader.
Ik denk toch dat jij slecht geinformeerd bent,in de media hebben ze het erover dat er feiten opnieuw worden bekeken,dus ik denk niet dat het te maken heeft met het spreekrechtquote:Op maandag 5 juni 2006 09:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De zaak wordt niet heropend. Het enige probleem wat zich voor heeft gedaan is dat de moeder van het slachtoffer geen spreekrecht heeft gekregen ondanks dat ze daar wel een beroep op had gedaan. De rechtbank heeft nu besloten om dit spreekrecht alsnog toe te kennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |