abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:34:46 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38411933
Met 2 beelschermen tegelijk werken, kan standaard niet op een iBook. Het is technisch wel mogelijk, maar dan moet je de screenspanning hack installeren.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:35:35 #52
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38411962
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:34 schreef Tijn het volgende:
Met 2 beelschermen tegelijk werken, kan standaard niet op een iBook. Het is technisch wel mogelijk, maar dan moet je de screenspanning hack installeren.
Ik zet altijd de brightness van mijn iBook scherm op 0. Ik vind het vervelend om in 2 schermen hetzelfde te zien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:36:32 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38412007
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:34 schreef Tijn het volgende:
Die heb ik dus gebruikt ten tijden van mijn dubbele monitor opstelling.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:38:52 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38412091
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:36 schreef XL het volgende:

[..]

Die heb ik dus gebruikt ten tijden van mijn dubbele monitor opstelling.
Ik zei het tegen Audrey. Dat ze eraan denkt enzo
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:40:46 #55
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38412154
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies ?

En over Appletoetsenborden: hoe ergonomisch verantwoord zijn die uberhaupt ? Want ze zijn nogal standaard rechthoekig en bij mijn weten niet speciaal verantwoord ofzo.
Mijn laptop sleep ik overal mee naartoe en gebruik ik ook op een bureau toch anders dan een desktop, ik zet mijn handen anders neer, leg mijn armen biivoorbeeld tijdens het typen minder snel op het bureau waardoor je dat knikje met je handen niet maakt. Ik heb er in ieder geval geen last van dan. Nu, op mijn werk, bijvoorbeeld weer wel. Krijg ik weer last van mijn schouder en polsen. Tijd om hier ook maar eens een laptop te eisen
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:43:30 #56
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_38412192
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:24 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik gebruik alleen mijn Powerbook en dat gaat me prima af. Ik heb hem op mijn bureau op een iLap staan.
Heb je die gewoon via die website gekocht? En zo ja, op hoeveel kwam je uiteindelijk uit?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_38412233
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:33 schreef XL het volgende:
Ik botste nogal eens tegen de hoeken op van mijn monitor, want de resolutie van dat scherm was natuurlijk hoger dan dat van mijn iBook. Eigenlijk ontdekte ik dat 4 virtuele desktops (die ik al eerder draaide) vele malen handiger zijn dan 2 monitoren van verschillende resolutie.
Ik heb nu mijn 19" monitor op ooghoogte staan, en soms zet ik daar dan mijn iBook "onder" en koppel ik de twee aan elkaar. Ik heb daar opzich niet veel last van dat tegen die hoeken botsen. Maar wat bedoel je precies met "hogere resolutie" op je monitor ? Ik heb destijds met NetSpanningDoctor het lekker zo geklust dat mijn monitor lekker z'n eigen scherpte houdt en niet die van die iBook aanneemt, wat ie dus doet als je 'm voor het eerst eraan hangt. Ik vind het wel prima zo.

En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ? Ook de mijne dus ? Anders ga ik eens proberen of dat bevalt. Maar, wat wel zo is, ik moet erg veel schrijven voor mijn studie, en daarbij is het gewoon voor het oog veel rustiger om op die enorme monitor van mij te werken ipv op de iBook. 12" iBook of 19" flatscreen is nogal een verschil. Maar, dat virtuele desktops kan toch nog gewoon wel ook al heb je twee beeldschermen ?
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_38412267
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zei het tegen Audrey. Dat ze eraan denkt enzo
Schatje, dat heb ik gewoon al gedaan. Zo stoer ben ik nou. .
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:47:35 #59
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38412347
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ?
http://desktopmanager.berlios.de/index.php
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:47:57 #60
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38412364
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:43 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Heb je die gewoon via die website gekocht? En zo ja, op hoeveel kwam je uiteindelijk uit?
Nee, ik heb hem bij de MacHouse gekocht, die hadden er een partijtje staan, in heel veel uitvoeringen. Ik denk dat er wel meer vestigingen zijn die ze hebben en anders kunnen ze het wellicht voor je bestellen, scheelt weer verzendkosten
pi_38412366
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:40 schreef Nugget het volgende:

[..]

Mijn laptop sleep ik overal mee naartoe en gebruik ik ook op een bureau toch anders dan een desktop, ik zet mijn handen anders neer, leg mijn armen biivoorbeeld tijdens het typen minder snel op het bureau waardoor je dat knikje met je handen niet maakt. Ik heb er in ieder geval geen last van dan. Nu, op mijn werk, bijvoorbeeld weer wel. Krijg ik weer last van mijn schouder en polsen. Tijd om hier ook maar eens een laptop te eisen
Dan heb je waarschijnlijk een relatief laag bureau, dat dat makkelijk gaat zo met rechte polsen op een laptop tikken ?

Want dat is het ook een beetje. Ik moet een nieuw bureau hebben en een nieuwe bureaustoel. Wat ik nu heb blijft hier als ik ga verhuizen. En ik wil ook echt iets verantwoords hebben. Ik heb nu mijn bureaustoel belachelijk hoog staan om mijn armen laag op het bureau te hebben, maar da's kut voor mijn rug. Geen idee waar ik nou een fijn bureau het beste kan kopen. Maar, da's niet voor hier.
pi_38412501
Ik zit nu achter mijn pc, omdat ik dacht dat werken met dit toetsenbord beter voor me zou zijn. Ik word er alleen maar heel chaggerijnig van omdat mijn pc traag als stront door een trechter is, en het toetsenbord is klote. Maar ik ga zo eens even switchen naar mijn Mac om eens achter die Virtual Desktop aan te gaan.

Even een klein vraagje aan de mensen die het al geinstalleerd hebben, hoe begrijpelijk is het fixen van die desktops voor een relatieve computerleek ?
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:51:42 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_38412524
quote:
Is dat stabiel, aangezien op de website staat dat het een Alpha is?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_38412537
Ik heb mijn PB 15" altijd bij me, zodat ik overal kan werken. Ik ben deze week bij mijn chick thuis ah werk (enop de katten ah passen, terwijl zij ligt te bakken ergens 2000 km zuidelijker) en ik vind het ideaal. Sterker nog; ik heb op kantoor een PC die zelden aangaat. PB op het bureau en werken maar.

Ik heb geen muis, iCurve of dual-screen aangesloten op de PB. In sum: werken op mijn laptop is perfect.
Calmer than you are
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:52:35 #65
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38412559
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk een relatief laag bureau, dat dat makkelijk gaat zo met rechte polsen op een laptop tikken ?

Want dat is het ook een beetje. Ik moet een nieuw bureau hebben en een nieuwe bureaustoel. Wat ik nu heb blijft hier als ik ga verhuizen. En ik wil ook echt iets verantwoords hebben. Ik heb nu mijn bureaustoel belachelijk hoog staan om mijn armen laag op het bureau te hebben, maar da's kut voor mijn rug. Geen idee waar ik nou een fijn bureau het beste kan kopen. Maar, da's niet voor hier.
Ik heb volgens mij een redelijk normaal bureau, niet heel erg laag. Nu ik even denk hoe ik zit, leg ik mijn polsen wel neer, maar dan op mijn laptop zelf en dan heb je toch een rechtere houding qua polsen dan je van een bureau direct op een toetsenbord zou hebben. De iLap is ook zo ontworpen om je een betere houding te geven dus ik zou hem je wel aanraden, ook voor op schoot.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:53:41 #66
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38412605
Het lijkt me niet moeilijk te begrijpen. Maar ik was het van Linux al gewend dat ik meerdere desktops had. Maar het is gewoon installeren en opstarten en volgens mij krijg je autmatisch een balkje waarin je voor 1 van de 4 desktops kunt kiezen. En verder een beetje preferences doorkijken om het naar je zin in te stellen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:55:06 #67
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38412671
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Volgens mij is dit het programma dat Anthraxx mij eens aanraadde. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad, maar ik gebruikte het zo weinig dat ik het weer verwijderd heb.
pi_38412709
quote:

[..]

Ik draai desktopmanager al anderhalf jaar, zonder problemen.
Calmer than you are
pi_38412730
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:52 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij een redelijk normaal bureau, niet heel erg laag. Nu ik even denk hoe ik zit, leg ik mijn polsen wel neer, maar dan op mijn laptop zelf en dan heb je toch een rechtere houding qua polsen dan je van een bureau direct op een toetsenbord zou hebben. De iLap is ook zo ontworpen om je een betere houding te geven dus ik zou hem je wel aanraden, ook voor op schoot.
Wat volgens mij het dodelijke van toetsenborden is, is de plek waar je onderarmen op de rand van het bureau steunen. Daar heb ik ook gewoon last van als ik lang tik, ook al voor die muisarm.

Met die iLap, ik denk dat ik toch liever een iCurve koop. Ik heb nooit echt mijn laptop op schoot voor langer dan 5 minuten ofzo. Ik werk OF op een bureau (thuis of ergens anders) OF ik kijk er film mee in de trein ofzo, maar dat is een heel ander verhaal qua ergonomie.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:01:09 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38412953
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:44 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik heb nu mijn 19" monitor op ooghoogte staan, en soms zet ik daar dan mijn iBook "onder" en koppel ik de twee aan elkaar. Ik heb daar opzich niet veel last van dat tegen die hoeken botsen. Maar wat bedoel je precies met "hogere resolutie" op je monitor ? Ik heb destijds met NetSpanningDoctor het lekker zo geklust dat mijn monitor lekker z'n eigen scherpte houdt en niet die van die iBook aanneemt, wat ie dus doet als je 'm voor het eerst eraan hangt. Ik vind het wel prima zo.

En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ? Ook de mijne dus ? Anders ga ik eens proberen of dat bevalt. Maar, wat wel zo is, ik moet erg veel schrijven voor mijn studie, en daarbij is het gewoon voor het oog veel rustiger om op die enorme monitor van mij te werken ipv op de iBook. 12" iBook of 19" flatscreen is nogal een verschil. Maar, dat virtuele desktops kan toch nog gewoon wel ook al heb je twee beeldschermen ?
Verschil in resolutie uitte zich als volgt:

1
2
3
4
5
6
Scherm 1  Scherm 2
_________
|        |_______
|        ||      |
|        ||      |
|________||______|

Zoals je ziet is scherm 2 (de iBook) kleiner. Als ik bovenin scherm 1 aan het werken was en naar scherm 2 wilde. Dan botste ik tegen de rand aan. Ik zat dan te hoog voor scherm 2, dat vond ik zo storend dat ik weer op 1 monitor ben gaan werken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:04:03 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38413084
quote:

[..]

Ik gebruik het! Werkt fantastisch en stabiel. Enige 'probleem' is dat een mouse-over op een passieve desktop (van bijv. adium als je de muis boven een contactpersoon houdt) buiten vensters op de actieve desktop gewoon in beeld komen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:12:37 #72
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_38413458
Ik gebruik Virtue sinds 2 dagen, bevalt me ook prima.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:15:41 #73
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38413580
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef Tomasso het volgende:
Ik gebruik Virtue sinds 2 dagen, bevalt me ook prima.
Dat ziet er ook netjes uit.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:29:22 #74
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_38414123
Hallo allemaal wederom
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_38414162
Meest lowbudget oplossing ever:

Om mijn pols recht te houden bij het muizen op mijn iBook heb ik een pakje sigaretten onder mijn pols gelegd. Precies de goeie hoogte, precies goeie formaat, en het schuift mee als ik muis.

. . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')