quote:
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.
Het was hardstikke tof! Ik heb geloof ik nog nooit zoveel gelopen tijdens een vakantie, was zelfs twee kilo afgevallen toen ik weer thuiskwam
![]()
.
We hadden een hotel in Jersey City (
Ramada Limited), 5 min lopen van de PATH train die ons in ongeveer 15 min naar het World Trade Center bracht. Ik vond het een goed alternatief voor een hotel in de stad, het was er schoon en heel erg ruim. Het enige nadeel is dat je niet snel even terug gaat naar het hotel tussendoor, daar is het net wat te ver voor weg. We waren dus van een uur of tien 's ochtends tot een uur of tien 's avonds in de stad aan het sjouwen. We hebben bijna alles lopend gedaan, vonden het zonde om onder de grond te gaan, alleen als het echt te ver was namen we de metro.
De eerste dag waren we nogal moe van het vroege opstaan en vliegen en hebben we dus eerst even een paar uur gepit in het hotel, 's avonds de
PATH genomen en wat door downtown Manhattan gewandeld, bij het WTC gekeken en gegeten bij een Belgisch restaurantje.
De tweede dag vol frisse moed op en de PATH richting 33th genomen, waarna we via 11th Ave en West Street langs de Hudson richting Battery Park zijn gelopen. Al lopend kwamen we het ene na het andere grote marinefregat tegen, de Sneekweek bleek in volle gang :-). Was wel gaaf om te zien hoe ze werden verwelkomd door een formatie van vliegtuigen. We hebben na die wandeling de ferry naar Staten Island genomen, het is leuk omdat je het Vrijheidsbeeld redelijk dichtbij ziet, maar daar aan de overkant is het een dooie boel. Dus na wat te hebben gedronken zijn we ook maar teruggevaren. Toen door Downtown Manhattan gewandeld (o.a. Wall Street) en de metro naar Brooklyn genomen om via de Brooklyn Bridge terug te lopen naar Manhattan, dat was leuk! Je hebt een prachtig uitzicht en wij hadden ook het geluk dat het prachtig weer was, de hele week overigens, ik kwam met een mooi bruin kleurtje terug! Daarna doorgewandeld naar Chinatown en Little Italy waar we de kroeg in zijn gedoken en waar ik na een Corona of 5 flink op mijn kop stond, we zijn teruggelopen richting WTC en hebben bij een vaag Pakistaans tentje onze honger gestild.
![]()
De derde dag hebben zijn we richting Central Park gegaan, eerst ff koffie gedronken bij Starbucks, djiezus wat was die cappuccino ranzing… We hebben de ingang bij Columbus genomen en zijn met de nodige ‘kijkpauzes’ het hele park doorgelopen en er aan de achterkant bij Fifth weer uitgegaan om een kijkje te nemen bij het Guggenheim. Helaas was dat hele gebouw gestript en hadden we op dat moment ook niet zoveel zin om binnen te zijn, dus zijn we er niet naar binnen gegaan. We zijn via Park en Lexington Ave. naar Third Ave gelopen en een beetje kriskras de Upper East Side verkend. Heerlijk gegeten bij een Frans restaurantje en daarna richting Grand Central. Ik had de main hall veel groter verwacht maar het is wel een prachtige hal. Daarna drankje gedaan in een kroeg ertegenover en hup, verder richting Chrysler Building en UN Headquarters. Daarna een taxi richting Times Square genomen en daar even rondgewandeld, viel me eigenlijk een beetje tegen, had het wat grootser en drukker verwacht. Maar wel leuk om in het eggie te zien, inclusief the Naked Cowboy ;-). We zijn daarna in een parkje bij het Flatiron building gaan hangen, heerlijk om mensen te kijken! Toen het donker was zijn we aangeschoven in de rij bij het Empire State Building, het duurde iets meer dan een uur voor we boven waren, maar het was de moeite waard, fantastisch uitzicht! Daarna snel een stuk Sbarro pizza naar binnen gewerkt omdat we allebei eigenlijk te moe waren om nog uitgebreid te gaan eten.
Dag 4 hebben we grotendeels doorgebracht in SOHO. Geshopt, terrasje gepakt en toen richting Greenwich en East Village gewandeld. Daar een leuke kroeg gevonden en ons vergaapt aan de bonte mix van mensen die daar rond liep. Daarna nog rondgesnuffeld bij tweedehands zaakjes en andere leuke winkeltjes… Een beetje een shop-dag dus.
Op dag 5 wilden we met de helicopter, we hadden echter niet gereserveerd bij
Liberty Helicopters en dus zouden we meer dan twee uur moeten wachten. Daar hadden we geen zin aan en hebben dus een reservering voor de volgende dag gemaakt. We hebben geluncht bij een tentje tegenover Madison Square Garden en daarna een taxi richting het
MOMA genomen, dat was echt de moeite waard, er zijn prachtige werken te zien. Na hier een paar uur te hebben rondgelopen zijn we richting Rockefeller Plaza gelopen. Onderweg schrokken we, er stond een taxi op Sixth Avenue waar een groot object op gevallen was, helemaal in elkaar, daarnaast een grote puinhoop net alsof er iets ontploft was… Ravage… het vreemde was echter dat ondanks de opstopping er rust en kalmte heerste, een nadere inspectie deed ons dan ook beseffen dat er hier een film werd opgenomen. Was wel leuk om te zien, de set zag er niet lullig uit, weet iemand toevallig wat hier werd opgenomen? Na Rockefeller Plaza (vond het niet echt bijzonder) zijn we richting Central Park gewandeld. Het was bloedheet die dag dus we zijn lekker languit in het gras gaan liggen en hebben genoten van een beetje relaxen en mensen kijken. ’s Avonds ons afscheidsmaal gegeten bij
Bread in TriBeCa, aanradertje! Flesje rosé erbij en de rekening liep behoorlijk op ;-).
Op dag 6 vroeg uit de veren, we moesten om 18.40u immers alweer in het vliegtuig zitten. Even online ingecheckt bij Continental en daarna richting
Liberty Helicopters voor ons helitrip "The Big Apple". We moesten toch nog een tijdje wachten (irritant, klein hokje en de temperatuur was inmidddels flink richting de 30 graden geklommen), maar het was de moeite waard. Ik vond het totaal niet eng (had nog niet eerder in een heli gezeten) en het uitzicht was spectaculair, het was de 119 $ wel waard in mijn ogen. Daarna bij een echte Amerikaanse diner gaan zitten om onze maagjes goed te vullen voor de terugreis. We hebben toen de PATH teruggenomen en ons met de hotelshuttle weg laten brengen naar EWR.
Ik heb me super vermaakt en wil zeker nog eens terug! Meer foto's volgen, moet er nu vandoor...
[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 06-06-2006 16:45:15 ]