Dat klopt wel ja. Alhoewel hij een zelf toegegeven dopinggebruiker was heeft hij een vrij geloofwaardige en regelmatige prestatiecurve gekend.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Virenque kun je 't moeilijk inschatten, die ging in zijn laatste jaren (en eigenlijk op zijn oude dag) niet meer voor het klassement, maar voor de ritzege. En de keren dat hij alles op de rit zette, won hij ze nog meestal ook.
Ik heb Virenque er dan ook niet op kunnen betrappen ergens plots opvallend beter te presteren, hij haalde altijd zijn bollen en werd op minuten gereden in tijdritten, daar zaten weinig pieken of dalen tussen.
Nu zal Virenque uiteraard ook wel vanalles geslikt hebben, maar uiteindelijk had die wel een vrij gewoon carriere-verloop.
quote:Bloeddoping bij Zidane?
Gebruikte Zinedine Zidane (33) tijdens zijn carrière bloeddoping om zijn vorm te verkrijgen? In een interview op de Franse televisie gaf zanger Johnny Hallyday aan dat hij zijn vitaliteit te danken heeft aan een Zwitsers ziekenhuis hem aangeraden door zijn vriend Zidane.
De kuur bestaat erin dat er bloed wordt afgetapt, dat wordt vervolgens verrijkt met zuurstof en daarna terug geïnjecteerd, legt de zanger uit. In sportmedische termen: bloeddoping. ,,Hij gaat er twee keer per jaar langs en ik kan hem geen ongelijk geven'', aldus Hallyday.
Opmerkelijk in dat verband: in 2004 werd het hoofd van de medische staf van Juventus Turijn, waar Zidane speelde van 1996 tot 2001, veroordeeld voor illegaal gebruik van geneesmiddelen. Zidane, spelmaker van de Franse nationale ploeg, hoeft op het WK evenwel niet te vrezen voor bloedcontroles. De wereldvoetbalbond FIFA vindt dat ,,tijdverlies.''
sportwereld
Blikje cola aan het einde namen ze al in de jaren 70 of zo, caffeine en de suikerkick van die Cola is een bekende prestatiebooster.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:51 schreef flyckje het volgende:
ik zou koffie als performance booster toch niet onderschatten ;-)
quote:During the first day of hearings in the "Cahors" trial, Laurent Roux's younger brother Fabien testified that it was former professional and current French TV consultant Laurent Jalabert who first introduced him to "pot belge". "I was initiated to using pot belge during a party with Laurent Jalabert in 2001," the 24 year-old said. "Together with other professionals, I've seen him injecting himself in the garage of his house that evening. It was a party organised by his fan club. It's frequent in the cycling world. These parties take place during the off-season. I came with my brother, who was a professional. The whole team of the cyclist who was hosting participated in these parties - from mechanic to soigneur."
Roux said he thus consumed the drug mix for the first time in the presence of Jalabert. "It was offered by the rider who hosted the party," he added. Later during the trial, a former teammate of Laurent Jalabert at CSC-Tiscali, who was heard as a witness, confirmed Roux's accusations.
Wat jij hier noemt zijn natuurlijk wel allemaal de gedateerde producten die de "mindere goden" gebruiken ...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:12 schreef Ericr het volgende:
Nee John, omdat er wordt overdreven hoe duur het allemaal niet is. Jaartje HGH (groeihormoon), anabolen met korte werking, EPO en nog wat bloeddoping is voor de meeste pro's betaalbaar. De begeleiding zal nog het duurst zijn, maar de middelen zelf kom je misschien aan de ¤ 20.000 - ¤ 30.000,- per jaar. Bloeddoping zal dan nog het duurst zijn, omdat je dat niet even thuis gaat zetten.
Prikje anabolen kan je zelf, EPO en HGH net zo. Paar kuurtjes daarvan per jaar is niet meer dan ¤ 5.000 - ¤ 10.000 per jaar. Dat is dus voor veel renners betaalbaar, zeker als je ziet dat behoorlijk wat amateurs dat soort middelen al nemen.
Vaak wel de middelen met de beste werking, middelen als Hemopure (synthetisch haemoglobine) en Aranesp zijn wat duurder maar niet onbereikbaar voor de meesten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat jij hier noemt zijn natuurlijk wel allemaal de gedateerde producten die de "mindere goden" gebruiken ...
Dat is dus zeker geen pro, wel een goede amateur op triathlongebied.quote:Nu naar het seizoen toe ga ik ook aranesp nemen, hoe, waar en wanneer weet ik perfect . En mij hema ,lactaat en toestande zullen dan ook perfect geweten zijn . Die van nu maken daar voor geen verschil .
T4 en dan vooral T3 zijn dus qua werking vrij listig, bij verkeerd gebruik kan je heel je leven T3 of T4 blijven slikken omdat je schildklier het begeven heeft. Sterk spul dat T3.quote:Ik weet van meerdere renners die schildklierhormoon nemen in de voorbereiding zelfs op doktersrecept 100mcg t4 voor 6 tot 8 weken. (december januari) Om zodoende niet aan te komen in de winter en gelijk scherp te staan bij aanvang van het seizoen.
Nu heb ik een beetje gezocht en info gewonnen over T3 en kwam zo bij dit schemaatje terecht. Het leek mij wel in orde ,niet te hoog gedoseerd (max 50 mcg) en rustig op en afbouwen.
Die renners mmoeten ze dus echt tegen zichzelf beschermen, mijn hemelquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:05 schreef Ericr het volgende:
Nog maar een quote :
[..]
T4 en dan vooral T3 zijn dus qua werking vrij listig, bij verkeerd gebruik kan je heel je leven T3 of T4 blijven slikken omdat je schildklier het begeven heeft. Sterk spul dat T3.
Middel wordt vooral gebruikt om redelijk snel gewicht te verliezen, vooral vetmassa. Maar bij verkeerd gebruik zwel je na stoppen van T3 redelijk snel weer op.
Vorig jaar werd ik ziek in de tweede etappe van de Transalp. Ik kreeg de trappers totaal niet meer rond. Aan de finish werd ik ook aan zo'n glucose-zoutinfuus gehangen. Er zat geloof ik ook nog een slaapmiddel doorheen. Die nacht twaalf uur geslapen en de volgende dag voelde ik me als herboren. Ik heb me nooit sterker gevoeld dan die dag. Dit zijn dan nog legale middelen, wat moet EPO dan wel niet met je doen zeg. Volgens mij weet je dan echt niet wat je overkomt...quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:03 schreef JohnDDD het volgende:
First they offer you a glucose drip [trans. Note: a ‘perf’ in French, for perforation, a medical drip], or mineral salts. Authorized products at first.
Het zullen zeker wel weer de franse kranten zijn die erop uit zijn om hem te pakken?quote:Le Monde:Armstrong gaf doping toe
Lance Armstrong heeft,meldt de Franse
krant Le Monde,in 1996 bekend doping te
hebben gebruikt.
De zevenvoudig Tourwinnaar zou tijdens
zijn behandeling wegens kanker aan een
arts van het ziekenhuis in Indiana bij
het vaststellen van de medicatie na een
operatie,hebben verklaard grooihormoon,
cortisonen,testosteron en epo te hebben
genomen.Armstrong zou dat ten overstaan
van oud-ploeggenoot Frankie Andreu en
diens vrouw hebben gezegd.
Le Monde baseert zich op getuigenissen
die vanaf oktober vorig jaar in Dallas
voor een rechtbank zijn gedaan.Andreu
en zijn vrouw hebben hebben in Dallas
onder ede getuigd.
Zucht wat een kortzichtige response weer :/quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:51 schreef Ereinion het volgende:
Daar gaan we weer:
[..]
Het zullen zeker wel weer de franse kranten zijn die erop uit zijn om hem te pakken?![]()
Of is het WADA weer de boosdoener deze keer?
Lijkt me duidelijk dat Andreu jaloers is of media-aandacht wil.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:51 schreef Ereinion het volgende:
Daar gaan we weer:
[..]
Het zullen zeker wel weer de franse kranten zijn die erop uit zijn om hem te pakken?![]()
Of is het WADA weer de boosdoener deze keer?
Zo moeilijk om te controleren of Andreu dat onder ede verklaart heeft kan dat toch niet zijn ? Zo'n rechtbanken houden toch alles bij ? Het lijkt mij niet dat ze dat gaan "liegen" eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:50 schreef flyckje het volgende:
het lijkt mij nog straffer dat er gezegd is : "na de hersenoperatie heeft men gevraagd of hij doping nam"... nu wil ik niks insinueren maar normaal doen ze dit voor je geopereerd wordt en dit is niet de perfecte timing voor zaken te weten te komen(doen ze dus niet als arts). En dan nog perfect weten wat er gezegd is 10 jaar later. frapant om het op zen minst te zeggen. Het zal in elk geval niet de eerste keer zijn dat er vannalles gezegd wordt om externe redenen. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat mensen na 10jaar de zaken anders beginnen te bekijken en bepaalde zaken zelf aanvullen/aanmaken alsof het er werkelijk was.
Kortom een sensatiestunt van die krant. Zijn we ondertussen toch al gewoon. Strak zetten ze er terug in dat de vrouw van lemond de telefoon afluisterde van haar man terwijl hij aan het bellen was met armstrong. En dat die 2 over hematocriet en VO2max gehaltes aan het praten waren. Kunnen al de armstronghaters hun hartje terug opluchten. En dan hebben de franse kranten hun doel weer bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |