abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:30:12 #101
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_38483972
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:57 schreef JohnDDD het volgende:
jammer, ik had ze graag goed zien eindigen
altijd mooi als renners het goed doen, ook met doping op

over armstorng; zoals fignon al zei; 1999 I don't give a shit...
het enige dat ik vaag vind is dat andere renners niet betrapt zijn en hij blijkbaar wel
alsof een escartin bijv. toen niet aan de dope zat...
Ik denk eerlijk gezegd dat er in die bewuste Tour van '99 veel minder tijdens de Tour (ik zeg bewust "tijdens") aan de EPO zaten dan je zou denken hoor. Na de Festina-Tour van '98 zat de schrik voor een politiecontrole er serieus in, en in de Giro daar net voor was oa Pantani betrapt met een te hoog hematocriet en genadeloos in de roze trui op de voorlaatste dag eruit gezet.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_38486029
escartin kwam nooit een meter vooruit zonder dope
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:49:03 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_38486521
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:34 schreef JohnDDD het volgende:
escartin kwam nooit een meter vooruit zonder dope
Op wat fundeer je nou zo'n uitspraak
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:51:15 #104
pi_38486572
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Op wat fundeer je nou zo'n uitspraak
Hij reed bij Kelme
pi_38487071
ja ik ben nu niet een van de meest feitgetrouwe mensen maar van escartin kun je toch wel zeggen...
pi_38487934
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:04 schreef flyckje het volgende:
goh dan zijde wel zwaar gepakt als ge nie gepakt word op dopinggebruik.
Zeg dat wel.
pi_38497863
Zeg misschien een stomme vraag, maar maakt het bij EPO-gebruik of ander dopinggebruik nog uit wat je lengte en je gewicht is? Hebben bijv. lange mannen zoals Riis of Indurain relatief meer voordeel bij EPO?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 10:49:35 #108
40566 Ericr
Livewrong
pi_38498583
Haematocrietgehalte gaat het om John. Haematocriet 60 heeft hetzelfde effect bij een kleine renner als bij een langere renner
  zaterdag 3 juni 2006 @ 10:52:36 #109
127004 maril
Smeetsfan
pi_38498633
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 10:49 schreef Ericr het volgende:
Haematocrietgehalte gaat het om John. Haematocriet 60 heeft hetzelfde effect bij een kleine renner als bij een langere renner
Beetje raar om in het hoofd van John DDD (of minder) te kijken ,maar ik denk dat hij de hoeveelheid inspuiten bedoeld tot je bij jou genoemde waarde komt, dus een lang mens heeft misschien meer nodig om aan die waarde te komen?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_38498759
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 10:52 schreef maril het volgende:

[..]

Beetje raar om in het hoofd van John DDD (of minder) te kijken ,maar ik denk dat hij de hoeveelheid inspuiten bedoeld tot je bij jou genoemde waarde komt, dus een lang mens heeft misschien meer nodig om aan die waarde te komen?
of heeft hij het op het aantal liter bloed. En als je meer bloed kan verzetten je ook meer profeit haalt uit een betere hematocriet.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:32:45 #111
40566 Ericr
Livewrong
pi_38499318
Ook meer spieren om die met zuurstof te voeden, dus daar is weinig voordeel uit te halen.
pi_38500140
Wel nee ik bedoelde inderdaad of een lange renner meer voordeel zou hebben. In feite dus omdat lange renners meer bloed hebben vermoed ik, en omdat ze dus ook een grotere stijging in bloedlichaampjes hebben per hematocrietpunt.

Eric, zou het voordeel daarvan niet opwegen tegen het nadeel van de spieren?

Ik vind het althans vrij opvallend dat een man als Riis - toch niet een al te groot talent - met een hematocriet van 60% toch vrij overtuigend de Tour kon winnen, tegenover andere mannen die vast ook met zulke waarden rondreden.

Anderzijds was Ullrich toen wel beter dan hij...
  zondag 4 juni 2006 @ 01:44:46 #113
40566 Ericr
Livewrong
pi_38520178
quote:
UCI hits back at WADA
The war of words continues between the UCI and WADA in the wake of the "Vrijman report" on the Lance Armstrong/L'Equipe EPO allegations affair. After the report was released this week - essentially saying that Armstrong could not be accused of a doping offence because there were too many procedural and chain of custody gaps - the World Anti-Doping Agency "completely rejected" it, calling it "defamatory" to WADA and the LNDD and "so lacking in professionalism and objectivity that it borders on farcical."

The UCI, which supports the conclusions of the report, returned WADA's serve with a powerful volley of its own. "What strikes one most is that WADA leaves aside the main questions and conclusions of the report," the UCI stated. "WADA should not be allowed to divert the attention on side issues, but asked publicly to answer the many pertinent questions in the Vrijman report and in particular the following:

Is it correct that WADA has put pressure on the laboratory to include in research reports the original sample codes, thereby violating the confidentiality that is guaranteed to the athletes?
Will WADA make known which person within WADA has taken this decision?
Does WADA admit that the World Anti-Doping Code was violated in that the samples were analysed for research purposes without the consent of the athletes, as well as WADA’s rule in the doping control form that the origin of the samples must be made untraceable?
Will WADA confirm or deny that there have been contacts between WADA and D. Ressiot prior to August 23, 2005 that explain statements made by D. Ressiot in L’Equipe of that day?
Furthermore, the UCI accuses L'Equipe journalist Damien Ressiot of "shooting the messenger" in his June 2 article, and asks L'Equipe the following questions:

Did L’Equipe have contacts with WADA on this issue prior to August 23, 2005? If not, how did L’Equipe know or why did it write that WADA was studying which legal measures could be taken against the riders? How did L’Equipe know that the research had been done in collaboration with WADA?
L’Equipe knew that the analysis method was not valid: does L’Equipe find it normal to state categorically, as it did, that L. Armstrong used doping?
The soap continues. WADA pissed en wil stappen ondernemen tegen Vrijman, UCI pissed dat WADA niet in gaat op het rapport.

Blijft voor sommigen waarschijnlijk staan dat Lance Armstrong positief was en voor anderen juist dat die hele uitslag geen ruk zegt omdat de procedures en keten van vertrouwelijkheid niet is gevolgd.
pi_38522865
http://www.vrtnieuws.net/(...)e_spreekt/index.html

Is wel een positief verhaal. Ik vind dat tussen de regels door wel te lezen is dat vroeger doping heel normaal was, en dat men er nu juist wel wat aan doen. Ik geloof hem wel die Lefevre. Ik hoop dat het wel waar is wat hij zegt, dat de huidige generatie veel minder gebruikt.
pi_38522975
kweenie hoor, die lefevre mag zeggen wat hij wilt, maar de jongeren winnen wel meer dan de ouderen (boonen,sleck,cancellara,valverde)

en idd ericr de soap begint nu pas echt heb ik de indruk. Maar ergens moet ik de uci gelijk geven, want wada gaat op geeneen punt in op dat raport. ze draaien er rond en willen de focus ergens anders op leggen. Maarjah da gaat een steekspel blijven tot er, bij wijze van spreken, gewonden vallen.
pi_38523184
ja en toch blijf ik ook ploegen als DSC en CSC verdacht vindne (met ook wel wat jongeren erin)
dus dan ga je je toch afvragen of die 40 rennres die lefevre noemt niet juist de allerbesten zijn
pi_38523717
ach die kerel weet totaal niet over wat hij praat. 30-40 die sjoemelen. Zoveel zitten er alleen al in het spaanse dopinggeval. en ge maakt mij niet wijs dat buiten die fuentes zen praktijken niemand gebruikte.

JhonDDD weet niet of je het weet maar elke protour ploeg moet een minimum aantal jongeren onder de 23 in zen ploeg hebben . En die grote ploegen alla DSC en CSC halen meestal de grootste beloftes binnen dus ook moeilijk te vergelijken met een 3de rangsploegje.
pi_38558375
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:10 schreef flyckje het volgende:
ach die kerel weet totaal niet over wat hij praat. 30-40 die sjoemelen. Zoveel zitten er alleen al in het spaanse dopinggeval. en ge maakt mij niet wijs dat buiten die fuentes zen praktijken niemand gebruikte.

JhonDDD weet niet of je het weet maar elke protour ploeg moet een minimum aantal jongeren onder de 23 in zen ploeg hebben . En die grote ploegen alla DSC en CSC halen meestal de grootste beloftes binnen dus ook moeilijk te vergelijken met een 3de rangsploegje.
die kerel bedoeld dat hij het alleen van zijn eigen 30 renners zeker weet
pi_38559084
  maandag 5 juni 2006 @ 14:59:20 #120
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38559159
Botero zegt definitief te stoppen met koersen.
Zou dat een bekentenis zijn?
pi_38559440
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:59 schreef placebeau het volgende:
Botero zegt definitief te stoppen met koersen.
Zou dat een bekentenis zijn?
hij heeft toch een einde aan zijn seizoen gebreid? of waar zie je nu staan dat die stopt
  maandag 5 juni 2006 @ 15:13:34 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38559543
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:10 schreef Bartoli het volgende:

[..]

hij heeft toch een einde aan zijn seizoen gebreid? of waar zie je nu staan dat die stopt
ah, alleen dit seizoen. Verkeerd gelezen.
  maandag 5 juni 2006 @ 15:28:44 #123
pi_38559959
Hij had toch echt wel al 1 koers ofzo gereden dit seizoen ...
pi_38560394
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij had toch echt wel al 1 koers ofzo gereden dit seizoen ...
Alcobendas en Catalunya dus al 2. In Alcobendas en Catalunya reed die ook beide keren in de top 10. In Catalunya werd die zelfs 2e na Canada
  maandag 5 juni 2006 @ 15:43:44 #125
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_38560396
Zullen ze leuk vinden bij Phonak; één van je toprenners die een ronde doet en vervolgens zegt dat hij 'geen doeleinden meer heeft'.
Hij heeft geen doping meer bedoelt 'ie
Tranquillo
pi_38560652
als je niet in dauphine mag starten van de ploeg zul je wel ritme te weinig hebben voor top te zijn in de tour. Dus ergens heeft hij gelijk dat de nabije koerse die echt wou doen van hetjaar omzeep zijn. Natuurlijk het wk zou hij nog voor kunne gaan... maar dat is ook maar schrale troost denk ik.
pi_38561071
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:51 schreef flyckje het volgende:
als je niet in dauphine mag starten van de ploeg zul je wel ritme te weinig hebben voor top te zijn in de tour. Dus ergens heeft hij gelijk dat de nabije koerse die echt wou doen van hetjaar omzeep zijn. Natuurlijk het wk zou hij nog voor kunne gaan... maar dat is ook maar schrale troost denk ik.
Hij heeft ritme genoeg maar hij MAG niet starten van de ploeg omdat zijn naam genoemd wordt in die Fuentes-zaak. Idem voor de Nr 2 van de Giro die hebben ze ook op non-actief gezet
pi_38561225
tuurlijk maar de kans is er altijd dat hij wel mag starten in de tour. In die paar weken kan nog wel wat gebeuren.
pi_38561574
De reactie van Gutiérrez.
quote:
José Enrique Gutiérrez said he cannot understand his Phonak team's decision to sideline him until his relationship with controversial Spanish doctor Eufmiano Fuentes is clarified to the team's satisfaction.

Team officials Friday decided to keep Gutiérrez and Santiago Botero out of competition due to alleged links to Fuentes, who is at the center of an investigation into an alleged blood-doping ring in Spain.

"There's no reason for me to be removed from the team," he told the Spanish daily AS. "I haven't failed a doping test, I haven't broken the team's ethics code. They have taken me out of competition based on things printed in the media, before any judge has decided anything. If Phonak thinks this is best for the team, I have to accept it, because they are the ones who pay me, but I don't have to agree with it."

Gutiérrez has been linked to Fuentes following voice recordings taken during the recent Giro d'Italia, where Gutiérrez finished a surprising second overall. The recordings are said to be of Fuentes saying that "we have to bring the Buffalo some food."

"I have a clear conscience," Gutiérrez said. "If I had committed some sort of crime, I would be worried. But I had to pass many controls during the recent Giro and I never gave a positive."

When asked if Fuentes was his doctor, Gutiérrez replied: "I won't say yes or no. I've already said that I don't want to talk about this point."

Because of the ongoing nature of the police investigation, Gutiérrez said it's unlikely he'll race in July's Tour de France, but he promised to keep training and go to the Vuelta a España with "the intention of winning."
Phonak heeft ook een gesprek gehad met beide renners voor ze op non actief werden gezet. Het zou me niks verbazen dat ze daarin hebben toegegeven klant te zijn, maar alleen voor trainingsschema's of zoiets (zoals bij Sevilla).
pi_38567635
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:09 schreef flyckje het volgende:
tuurlijk maar de kans is er altijd dat hij wel mag starten in de tour. In die paar weken kan nog wel wat gebeuren.
in 4 weken tijd gebeurd er niks meer die kans is klein
  maandag 5 juni 2006 @ 19:25:12 #131
pi_38567752
Zou er nu eigenlijk ook maar 1 renner in het peloton zijn die werkelijk gelooft dat wij geloven dat ze écht enkel voor trainingsschema's ten rade gaan bij zo'n dokters ?
pi_38609006
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zou er nu eigenlijk ook maar 1 renner in het peloton zijn die werkelijk gelooft dat wij geloven dat ze écht enkel voor trainingsschema's ten rade gaan bij zo'n dokters ?
De meeste renners die voor traininingsschema's gaan, gaan niet naar een dokter. Die renners hebben meestal een persoonlijke trainer
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:54:50 #133
pi_38610480
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:25 schreef Bartoli het volgende:

[..]

De meeste renners die voor traininingsschema's gaan, gaan niet naar een dokter. Die renners hebben meestal een persoonlijke trainer
Dat bedoel ik dus ... Maar dan komt er opeens een dokter in opspraak zo nu en dan (pakweg Ferrari en die andere Italiaan, en nu die Spanjaard, ... ) en komen hun namen in de openbaarheid. 'en dan gaan ze er opeens heen voor trainingsschema's ... "
pi_38612787
Ferrari net zoals chec staan wel bekend om hun trainingschema's. dusjah.

Die fuentes daarentegen...

Zie trouwens ook niet in waarom je naar een dure italiaan stapt voor doping terwijl je er goedkoper en gemakkelijk kunt aangeraken.
pi_38614020
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:59 schreef flyckje het volgende:

Zie trouwens ook niet in waarom je naar een dure italiaan stapt voor doping terwijl je er goedkoper en gemakkelijk kunt aangeraken.
Ferrari en Checcini zijn dan ook begeleidende artsen die ook aan trainingsschema's doen. Maar bijv. zo'n Pinotti heeft als persoonlijke trainer Omar Beltran maar zijn dokter zou ik niet eens weten behalve die Inigo San Milano van de ploeg Saunier zelf
pi_38614083
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:59 schreef flyckje het volgende:

Dat is inderdaad een probleem in het wielrennen. De scheidslijn tussen trainer en dokter is soms behoorlijk zwak. Ferrari is inderdaad misschien wel de grootste expert op het gebied van training in het wielrennen, maar bij het grote publiek vooral bekend om zijn uitlatingen over epo gebruik. Om eerlijk te zijn had ik van Fuentes nog nooit gehoord voor deze zaak.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ferrari en Checcini zijn dan ook begeleidende artsen die ook aan trainingsschema's doen. Maar bijv. zo'n Pinotti heeft als persoonlijke trainer Omar Beltran maar zijn dokter zou ik niet eens weten behalve die Inigo San Milano van de ploeg Saunier zelf
Van Cecchini weet ik in ieder geval dat hij bij zijn klanten nooit optreed als arts, hij heeft nog nooit een medicament voorgeschreven voor iemand die bij hem werkt. Hij fungeert louter als trainer.
pi_38616018
De enige reden waarom die jongens ook trainingsschema's doen lijkt me om een goed excuus te hebben.
pi_38616631
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:56 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem in het wielrennen. De scheidslijn tussen trainer en dokter is soms behoorlijk zwak. Ferrari is inderdaad misschien wel de grootste expert op het gebied van training in het wielrennen, maar bij het grote publiek vooral bekend om zijn uitlatingen over epo gebruik. Om eerlijk te zijn had ik van Fuentes nog nooit gehoord voor deze zaak.
[..]

Van Cecchini weet ik in ieder geval dat hij bij zijn klanten nooit optreed als arts, hij heeft nog nooit een medicament voorgeschreven voor iemand die bij hem werkt. Hij fungeert louter als trainer.
checchini heeft pas na een bepaalde affaire (1998 als ik mij niet vergis (ferrari?)) zich afgezonderd en nooit meer als arts gefungeert. Voor die periode werd het veel gedaan voor simpele kwaaltjes. Uiteindelijk zijn die mannen ook dokters.

Ferrari : "If it doesn't show up in the drug controls, then it's not doping,", "EPO is not dangerous, it's the abuse that is. It's also dangerous to drink 10 liters of orange juice."

zijn legendarische uitlating over epo
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:50:42 #139
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38617618
En Hondo mag weer rijden. Weer een of ander hof die het arbitrage-arrest geschrapt heeft. Wat een gedoe. Kan hij niet gewoon wachten tot de twee jaar om zijn, zoals iedereen moet doen.
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:58:43 #140
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38617815
Een Pro-Tour ploeg kan hij iig. vergeten als dat een troost is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_38617950
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een Pro-Tour ploeg kan hij iig. vergeten als dat een troost is.
Denk niet dat Hondo de PT kan vergeten aangezien hij geschorst was voordat de PT inging. Die regel geldt alleen voor zondaars ten tijde van de ProTour. Waarom zou zo'n Millar dan een contract krijgen?
pi_38617980
ach ze maken wel goede vorderingen vind ik wat betreft doping
denk dat het niveau in de komende jaren misschien wel wat lager zal liggen, maar dan komt het echte talent wel om de hoek kijken
pi_38618071
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:05 schreef JohnDDD het volgende:
ach ze maken wel goede vorderingen vind ik wat betreft doping
denk dat het niveau in de komende jaren misschien wel wat lager zal liggen, maar dan komt het echte talent wel om de hoek kijken
een renner die doping gebruikt heeft ook wel talent het komt er zonder dat spul alleen niet geheel ten uiting. Net dat beetje te kort komen weet je wel. EPO oid is geen wondermiddel
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:16:54 #144
67640 SaintOfKillers
pi_38618238
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:09 schreef Bartoli het volgende:
EPO oid is geen wondermiddel
Je kan er toch veel mee. Gianetti, dat was gewoon peloton-opvulling. En plots wint die klassiekers en wordt hij bijna wereldkampioen. Om dan terug weg te deemsteren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:18:38 #145
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38618280
Hondo groeide ook uit van tweederangsspurter tot meesterknecht van Rebellin in zware eendagswedstrijden.
pi_38619235
maar daar zit toch een stuk talent bij want Hondo kan anders toch aardig klimmen
pi_38619773
Virenque, Dufaux, Escartin, en Riis leken mij toch ook wel gemaakte kampioenen
Virenque heeft in zijn laatste jaren wel laten zien dat hij in bergritten normaal op een minuut of 7, 8 wordt gereden
pi_38619813
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:04 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Denk niet dat Hondo de PT kan vergeten aangezien hij geschorst was voordat de PT inging. Die regel geldt alleen voor zondaars ten tijde van de ProTour. Waarom zou zo'n Millar dan een contract krijgen?
Hondo werd vorig jaar betrapt tijdens de ronde van Murcia, dat was een paar week voor de eerste ProTour wedstrijd, maar volgens mij geld hij al wel als 1 van die gevallen die twee jaar geen protour contract kunnen krijgen, Millar had EPO gebruikt voor o.a. het WK 2004, dat was dus wel een jaar eerder dan de PT begon.

En voor mensen die denken dat doping niet werkt, kijk eens naar Santiago Perez, jarenlang een goede knecht, en in de Vuelta van 2004 rijdt hij ineens sneller bergop dan Pantani en Armstrong in hun beste dagen
pi_38619877
het voordeel is wel dat er nu minder gebruikt wordt, dus dat je dan al snel boven de rest uitstijgt
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:29:25 #150
67640 SaintOfKillers
pi_38620079
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:17 schreef JohnDDD het volgende:
Virenque heeft in zijn laatste jaren wel laten zien dat hij in bergritten normaal op een minuut of 7, 8 wordt gereden
Bij Virenque kun je 't moeilijk inschatten, die ging in zijn laatste jaren (en eigenlijk op zijn oude dag) niet meer voor het klassement, maar voor de ritzege. En de keren dat hij alles op de rit zette, won hij ze nog meestal ook.

Ik heb Virenque er dan ook niet op kunnen betrappen ergens plots opvallend beter te presteren, hij haalde altijd zijn bollen en werd op minuten gereden in tijdritten, daar zaten weinig pieken of dalen tussen.

Nu zal Virenque uiteraard ook wel vanalles geslikt hebben, maar uiteindelijk had die wel een vrij gewoon carriere-verloop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')