abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 21:17:13 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_38422143
Mên, ik ga niet in op het getroll van JohnDDD
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:39:27 #52
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_38430892
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

bron Telegraaf.

Game on voor de Lance bashers
Hij hekelt de handelswijze, zegt dat ze opzettelijk de code-nummers van de stalen erbij hebben gezet , ... maar dat maakt hem nog niet minder positief natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:40:33 #53
pi_38430925
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:25 schreef JohnDDD het volgende:
Saiz doping aan Basso geven
nu wordt het wle heel raar
Waarom niet. Ten tijde van het Festina-schandaal had Willy Voet in zijn auto toch ook de EPO-ampullen voor het halve peloton mee ?
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:48:50 #54
40566 Ericr
Livewrong
pi_38431169
Er is naar het schijnt behoorlijk verkeerd vertaald, de Spaanse kranten spreken niet over Basso in dat gesrek maar de eerder aangehaalde Giro winnaar. Een Italiaanse krant maakt er dan Basso van en daarna gaat het balletje rollen. In diverse media wordt de Girowinnaar dan Basso omdat een Italiaanse krant dat zo uitgelegd heeft.
pi_38431227
Joost, was dat zo? Ik dacht alleen voor Festina...mm
TVM had bijv. een eigen wagen met doping toch?

"Clients of the blood" stilaan ontmaskerd?

De Spaanse politie heeft de handen vol met het bloeddopingschandaal dat enige tijd geleden aan het licht kwam.

Operatie Puerto loopt nu al ruim vier maanden. En dat begint te lonen... Zo ontdekten de onderzoekers dat er in conversaties tussen de verdachten in codetaal werd gesproken. Elke renner kreeg een nickname mee. Ook verboden producten kregen een schuilnaam opgeplakt.

"Send food to the Buffalo!"

De onderzoekers kwamen tot die vaststelling nadat ze in een telefoontap "send food to the Buffalo" opmerkten. Hiermee wordt de linkt gelegd naar José Enrique Gutiérrez Cataluña, alias de Buffel. Die overtrof zijn stoutste verwachtingen door zich op 31-jarige leeftijd in de Giro als topklimmer te openbaren. Deze prestatie bezorgde de Phonak-renner de tweede plaats in de Ronde van Italië.

Verdachtenlijst groeit aan razend tempo

Ook de naam van Ivan Il Terribele Basso werd in een telefoontje tussen Saiz en Fuentes opgemerkt, meldt Interviu. En daar houdt het niet op. De volgende namen die ook vernoemd worden in dit schandaal zijn:

-> Santiago Botero
-> José Enrique Gutiérrez
-> Roberto Heras
-> Unai Osa
-> Michele Scarponi
-> Oscar Sevilla
-> Angel Vicioso
-> Alejandro Valverde (!)
-> pistier Jose Antonio Escuredo (medaillist OS 2004 Athene)

Phonak teneergeslagen

Phonak, dat met Botero en Gutiérrez als verdachten dubbele pech kent, publiceerde gisteren een persbericht waarin het reageert op het dopingnieuws:

"Het Phonak Cycling Team erkent de publicatie van enkele verdachte namen van teamgenoten in de Spaanse media. Het teammanagement vat deze beschuldigingen serieus op, ondanks het feit dat de waarheid hieromtrent nog uitblijft. De ploegleiding is bezig met een intern onderzoek."

Bron: Interviu, La Gazzetta dello Sport en Phonak Cycling Team

Je kunt dat met Basso heel dubbel opvatten
we weten niet of Saiz nu heeft gevraagd of Basso erbij betrokken was, of of hij nog spul aan Basso moets geven, en in het laatste geval, of dat gebruikelijk was of dat hij het gewoon wilde weten
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_38431442
Over Basso. Volgens de spaanse kranten vroeg Saiz aan Fuentes: 'Is de winnaar van de Giro ook een klant van je?' Waarop Fuentes geen antwoord gaf. Dit kan zowel op Savoldelli (op dat moment de regerend winnaar van de Giro) of Basso slaan (of zelfs Cunego of Simoni, ook winnaars van de Giro).
Volgens de Corriera della Serra vroeg Saiz aan Fuentes: 'Moet ik ook doping voor Basso meenemen', waarop Fuentes negatief reageerde. Dit bericht is o.a. overgenomen op de belgische teletekst.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:56:36 #57
40566 Ericr
Livewrong
pi_38431456
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij hekelt de handelswijze, zegt dat ze opzettelijk de code-nummers van de stalen erbij hebben gezet , ... maar dat maakt hem nog niet minder positief natuurlijk ...
Het blijft een juridisch steekspel maar het WADA heeft ook boter op het hoofd dat ze nu gaan hameren op het volgen van regeltjes en etiquette wat betreft het openbaar maken van de bevindingen van Vrijman. Ze vinden namelijk dat het WADA eerst zelf het rapport van Vrijman hadden willen inzien.

Maar als er diverse anti dopings regels met voeten worden getreden wat betreft het openbaar maken van positieve tests dan hoor je het WADA niet. Bij een positieve test licht je namelijk eerst de sporter in en dan mag je dat verder alleen bekend maken als er een mogelijkheid is tot contra expertise.

Al tig keer aan bod gekomen natuurlijk, maar het WADA huilt nu terwijl ze zelf dit soort praktijken constant uitvoeren.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:03:55 #58
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38431720
Normaal dat WADA en UCI worden aangepakt.

Nu nog die slikkende/spuitende kudde bedriegers, maar daar zal waarschijnlijk niets met gebeuren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:06:29 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38431791
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:56 schreef Ereinion het volgende:
Over Basso. Volgens de spaanse kranten vroeg Saiz aan Fuentes: 'Is de winnaar van de Giro ook een klant van je?' Waarop Fuentes geen antwoord gaf. Dit kan zowel op Savoldelli (op dat moment de regerend winnaar van de Giro) of Basso slaan (of zelfs Cunego of Simoni, ook winnaars van de Giro).
Volgens de Corriera della Serra vroeg Saiz aan Fuentes: 'Moet ik ook doping voor Basso meenemen', waarop Fuentes negatief reageerde. Dit bericht is o.a. overgenomen op de belgische teletekst.
En zo zie je hoe zulke berichten hun eigen leven gaan leiden...
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:24:50 #60
40566 Ericr
Livewrong
pi_38432395
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Normaal dat WADA en UCI worden aangepakt.

Nu nog die slikkende/spuitende kudde bedriegers, maar daar zal waarschijnlijk niets met gebeuren.
Mee eens, maar dan wel volgens de geaccepteerde regels. Anders kunnen we de mogelijkheid tot contra expertise ook direct afschaffen als een staal aangeeft dat een sporter positief is bevonden. In het geval van Armstrong dan wel 6 stalen, maar het principe blijft nog steeds gelijk aangezien de meetmethode in alle 6 de gevallen eender zal zijn geweest.
pi_38433392
Volgens iemand (een ploegleider (van een of andere lokale ploeg vermoed ik)) op een wielrenforum klopt het wel dat "alle ploegen in het verleden bloeddoping gebruikten", en dat de mannen die het nu nog doen gewoon betere maskeringsmiddelen hebben. Ik hoop van harte dat ze in staat zullen zijn de maskeringsmiddelen te vinden die men gebruikt. Lotz heeft vorig jaar ook gezegd dat hij "zeker wist niet gepakt te zullen worden". Ben wel erg benieuwd, als ze erachter komen welke middelen gebruikt worden, hoeveel sporters van de afgelopen rondes nog gepakt worden op bewaarde urine.
pi_38435107
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:06 schreef placebeau het volgende:

[..]

En zo zie je hoe zulke berichten hun eigen leven gaan leiden...
iedereen interpreteert dat op een manier dat bij zijn eigen denkwijze ligt
pi_38435315
Op een ander forum vonden ze het niet zo leuk dat ik het nieuwe vakantiehuisje van de heer Vrijman en zijn familie had gepost:

donderdag 1 juni 2006 @ 14:01:38 #64
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38435441
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:57 schreef JohnDDD het volgende:
Op een ander forum vonden ze het niet zo leuk dat ik het nieuwe vakantiehuisje van de heer Vrijman en zijn familie had gepost:
[afbeelding]

Doet ook weinig terzake.
pi_38435580
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:50 schreef Bartoli het volgende:

[..]

iedereen interpreteert dat op een manier dat bij zijn eigen denkwijze ligt
inderdaad. De een wilt dat een bepaalde renner gebruikt en gaat zen onderbouwing zo uitzoeken dat het acceptabel lijjkt. Bij anderen is het een andere renner. En zo blijven we bezig met geruchten tot we niet meer weten wat het officieel is. En de volgende keer er iets word gezegd over doping worden die geruchten als absolute waarheid beschouwt en krijg je belachelijke discussies die tot niets leiden \o/
pi_38435842
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:05 schreef flyckje het volgende:

[..]

inderdaad. De een wilt dat een bepaalde renner gebruikt en gaat zen onderbouwing zo uitzoeken dat het acceptabel lijjkt. Bij anderen is het een andere renner. En zo blijven we bezig met geruchten tot we niet meer weten wat het officieel is. En de volgende keer er iets word gezegd over doping worden die geruchten als absolute waarheid beschouwt en krijg je belachelijke discussies die tot niets leiden \o/
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:19:38 #67
11102 knep
Mountainfreak
pi_38436037
Tjee, dat sommigen de verhalen van JohnDDD nog voor vol aanzien en er zeg dan aan storen zeg? .
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:34:45 #68
40566 Ericr
Livewrong
pi_38436579
Hoorde dat Bontempi ook betrokken was bij de Puerto zaak, Guido de buffel, je weet toch

Op die manier heb je dus al snel een roddel in de wereld. Tot er concrete namen worden genoemd en personen worden aangehouden of geschorst blijft het gissen.
pi_38436764
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:34 schreef Ericr het volgende:
Hoorde dat Bontempi ook betrokken was bij de Puerto zaak, Guido de buffel, je weet toch

Op die manier heb je dus al snel een roddel in de wereld. Tot er concrete namen worden genoemd en personen worden aangehouden of geschorst blijft het gissen.
tsja als je alleen op de buffel afgaat kan het Guido ook zijn. Maar goed JE Gutierrez is ook de buffel dus als je dan zo iemand hebt die dat niet weet krijg je idd snel roddels in de wereld
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:52:51 #70
40566 Ericr
Livewrong
pi_38437299
Fausto Coppi liep ook bij Fuentes, 'winnaar van de Giro'.

Hoop dat die operatie vordert, voor het wielrennen beter dat er schuldigen worden aangewezen dan deze tijdelijke impasse. Nu krijg je renners die duidelijk worden verdacht, maar wel aan de start staan in wedstrijden. Wat ga je doen als die renners straks schuldig blijken te zijn maar wel wedstrijden winnen de komende weken?
pi_38438218
idd ericr. Maar langst de andere kant heb ik liefst niet zoals hetgeen bij armstrong gebeurd is. Vroegtijdig iedereen op zen paard jokken om dan paar maanden later te moeten zeggen : oeps.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:22:43 #72
40566 Ericr
Livewrong
pi_38438572
quote:
31/05/2006: Press release : UCI deplores the declarations of Mr. Vrijman

The International Cycling Union has learned with great surprise de declarations conveyed to the Dutch press by Mr. Emile Vrijman, independent investigator within the frame of the urine sample analysis during the 1999 Tour de France case.

The UCI firmly deplores the behaviour of Mr. Vrijman, who has prematurely voiced, offending the agreements that foresaw that all parties implied would be informed before any public comment on the report content would be done.

Still waiting the receive the definite version of the said report written by Mr. Vrijman, the UCI underlines its deep displeasure with regards to the regrettable development of this case.

Upon reception of the document, the UCI will study in details the content before publishing it in its whole.

UCI Press Service
http://www.uci.ch/modello.asp?1stlevelid=B&level1=2&level2=0&idnews=4195

UCI niet blij met Vrijman. Weer een soap er bij.
pi_38438650
De heer Vrijman heeft dus geconcludeerd dat de positieve testen van Armstrong geen bewijs zijn, omdat de juiste procedures niet gevolgd worden, maar volgt dan zelf niet de juiste procedures bij het publiceren van zijn rapport?
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:27:18 #74
40566 Ericr
Livewrong
pi_38438747
En het complete rapport van Vrijman en co :

http://www.velonews.com/media/report1999.pdf

De volledige 130 pagina's, ze hebben er wel werk van gemaakt.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:28:25 #75
40566 Ericr
Livewrong
pi_38438790
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:25 schreef Ereinion het volgende:
De heer Vrijman heeft dus geconcludeerd dat de positieve testen van Armstrong geen bewijs zijn, omdat de juiste procedures niet gevolgd worden, maar volgt dan zelf niet de juiste procedures bij het publiceren van zijn rapport?
Yep, daar lijkt het inderdaad op. En de WADA jankt dan weer dat zij ook hadden moeten worden ingelicht voordat dit naar buiten was gekomen.

UCI, WADA, Vrijman
pi_38439048
het blijft een politiek spelletje.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:38:50 #77
40566 Ericr
Livewrong
pi_38439219
Ben het stuk aan het doornemen. Zoomt o.a. in op retrospectief testen en artikel 17 van de WADA Code.

Blijkt dat alle controle formulieren eigenlijk na 2 jaar dienen te worden vernietigd en artikel 17 geen vrijbrief geeft voor retrospectief testen maar een middel is om atleten te straffen tot 8 jaar na de overtreding van de dopingregels.

Tevens het al veel aangehaalde feit dat je met B-stalen alleen nooit een overtreding kan vaststellen, aangezien je of een A-staal moet hebben of een C-staal. En in principe de A-staal als eerste getest wordt. Is deze vernietigd of negatief bevonden dan dient er een C-staal te zijn om de positieve B-staal uitslag te kunnen bevestigen.

ff verder lezen.
pi_38439478
kan natuurlijk ook zijn dat dit opgezet spel is en dat de UCI dit namelijk wou. Vrijman moest dit doen op naam van de UCI en wie weet hebben ze dit wel opgezet
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:45:14 #79
40566 Ericr
Livewrong
pi_38439519
WADA wilde in deze zaak geen stukken vrijgeven, net zo min als het Franse ministerie voor sport en het betrokken lab.
pi_38439578
conclusie is ook intressant. voor degeen die niet graag alles lezen ;-)
pi_38439994
Zeg over die kunstblaas he; een discuswerper is wel betrapt op het laten inbouwen van een kunstblaas ... hij moest dan op zijn buik drukken om die urine eruit te krijgen maar het werkte een keer niet en toen moest hij zo hard drukken dat het verdacht werd...
pi_38440134
JhonDDD we spreken over renners die hun speldjes thuis laten voor het extra gewicht. Dus die gaan geen kilo implantaatje steken ;-)
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:05:56 #83
40566 Ericr
Livewrong
pi_38440440
John, Pollentier deed zoiets al in 1978. Het peertje van Pollentier.

Ben overigens gestopt met het lezen van het stuk van Vrijman. Het is in feite een herhaling van zetten en het meeste is vaak aan bod gekomen hier. WADA is slordig geweest en er bestaat geen enkele rechtsgeldigheid voor de positieve bevindingen van het lab in Frankrijk. Ook heeft het WADA in een eerder stadium aangegeven dat er geen stappen worden ondernomen n.a.v. de bevindingen van het lab, wat dus in tegenspraak is met latere uitlatingen van het WADA.

1 grote puinhoop eigenlijk en dat hele retrospectieve testen moeten ze eerst maar eens goede procedures voor opstellen. Anders kan je iedereen tig jaar later gaan beschuldigen zonder de mogelijkheid te bieden op een contra expertise. Om nog maar niet te spreken over de stabiliteit van Epo in urine na al die jaren.
pi_38440894
Ericr, ik heb het hier over een in het lichaam geïmplementeerde kunstblaas.
Fazekas, de discuswerper in kwestie, heeft blijkbaar ook zoiets gedaan hoewel niet geheel duidelijk is wat nu precies:
http://huugendruug.blogsp(...)pische-spelen-5.html
quote:
“Maar dat de Hongaren Fazekas en Annus hun toevlucht namen tot een machinerie die volgens sterke geruchten deels operatief in het lichaam was aangebracht, zegt genoeg over hoe ver atleten en hun begeleiders willen gaan. Dat was de reden waarom het IOC ineens ook Annus wilde controleren, nadat ze bij Fazekas een katheterconstructie hadden ontdekt. Beide krachtsporters hadden dezelfde coach en wellicht dezelfde chirurg. Bij Fazekas ging er toch iets mis, want de dopingcontroleurs vonden het bijzonder verdacht dat hij zo hard op zijn buik stond te duwen om te plassen. De discuswerper had net goud gewonnen in de discus en was van plan zijn gesofisticeerde apparatuur in werking te zetten om cleane urine te produceren, toen hij vaststelde dat de klep niet werkte. De rest is geschiedenis.”
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:29:09 #85
40566 Ericr
Livewrong
pi_38441363
Of je neemt de Whizzinator

http://www.whizzinator.com/whiz2.htm
pi_38441424
Hahaha. Die is nog groter dan mijn gewone lul ook!
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:32:00 #87
40566 Ericr
Livewrong
pi_38441478
Ik zou gewoon een black versie kopen, staan die controleurs toch gek te kijken.
pi_38442982
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:05 schreef Ericr het volgende:
1 grote puinhoop eigenlijk en dat hele retrospectieve testen moeten ze eerst maar eens goede procedures voor opstellen. Anders kan je iedereen tig jaar later gaan beschuldigen zonder de mogelijkheid te bieden op een contra expertise. Om nog maar niet te spreken over de stabiliteit van Epo in urine na al die jaren.
Voor retrospectieve controles moet je idd goede procedures afspreken.
Als ze dat nu eens gaan doen in plaats dat heen en weer wijzen met vingertjes waar niemand wijzer van wordt.
pi_38475884
nu UCI de bevindingen van die Vrijman volledig ondersteund. Is l'equipe ,die nog maar eens in hun krantje gezet hebben dat ze lance nog altijd beschuldigen van doping en gelogen en al die shit, niet strafbaar bezig? Dit is toch gewoon laster in mijn ogen. En relatief simpel om te winnen voor partij armstrong. of mis ik nu iets ?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:06:31 #90
pi_38476088
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:00 schreef flyckje het volgende:
nu UCI de bevindingen van die Vrijman volledig ondersteund. Is l'equipe ,die nog maar eens in hun krantje gezet hebben dat ze lance nog altijd beschuldigen van doping en gelogen en al die shit, niet strafbaar bezig? Dit is toch gewoon laster in mijn ogen. En relatief simpel om te winnen voor partij armstrong. of mis ik nu iets ?
Volgens mij doet L'Equipe nog altijd niks anders dan die informatie gewoon publiceren. En die informatie die ze publiceerden (Er is een controle van oude stalen geweest en x aantal stalen bleken positief, en de meeste daarvan behoren toe aan Lance Armstrong) is nog altijd correct. Zelfs met hetgene wat Vrijman zegt.
pi_38476307
Maar dat heeft toch totaal geen basis meer. Heel die proef is door 4 manden gevallen. op alle mogelijke manieren mogelijk. Dan kun je toch echt geen waarde meer hechten aan die proef zou ik denken.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:28:55 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_38476873
De discussie over de stalen is al vele malen gevoerd, maar als een lab zo onzorgvuldig te werk gaat als dit lab kan je ook twijfelen aan de uitkomsten. Net zo goed dat er te twijfelen valt aan de stabiliteit van EPO in urine over al die jaren. Of kruisbesmetting wegens verkeerd gevolgde procedures.

We zullen het nooit precies weten, maar voor dit soort gevallen moeten alle regels wel goed worden gevolgd anders blijf je zitten met beschuldigingen die verder nooit kunnen worden onderbouwd.
pi_38477109
Tja, de Armstrong discussie is al zo vaak hier gevoerd. Voor sommige zijn deze stalen geen bewijs, omdat de juiste procedures niet gevolgd zijn. Anderen vinden het wel genoeg bewijs, omdat het een WADA gecertificeerd lab is, en zei zeggen dat de stalen positief waren. Bewezen zal het nooit kunnen worden, maar ik denk dat Armstrong 'gewoon' epo heeft gepakt, net zoals Riis, Furlan, Berzin, hoewel dat van hun ook nooit bewezen kan worden.
pi_38477887
Dat is je indivuele keuze. Maar als je dit begint rond te bazuinen en die kerel is op zen tenen getrapt kunde wel laster aan uw broek krijgen. Dus vind het frapant dat een sportkrant dit wel mag terwijl de basis van hun claims compleet onderhaald is. (en dan maakt het niet echt uit of armstrong wel of niet gebruikt heeft).
pi_38479645
quote:
The Phonak Cycling Team has acted in direct response to the connections made in the Spanish media between certain Phonak Cycling Team riders and Dr Fuentes. After consultation with the riders involved, Santiago Botero and José Enrique Gutierrez, the team management decided that neither rider will be selected for races until the examinations bring more clarity to the picture.
General Team Manager John Lelangue: „Botero and Gutierrez are neither dismissed nor suspended. In the interests of the team and to ensure calm for all team members for the coming races, we have decided to take this step.” The Team Management takes the published reports seriously, although the truth of the matter cannot be verified at the present time. „If further investigations show that the riders have used methods that are not permitted, they will of course be dismissed immediately“, was Lelangue’s clear message.
Geen Botero dus in de Dauphine.
pi_38479729
dus als er geen klaarheid is gaan die 2 renners ook niet naar de tour?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:53:32 #97
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38479805
Je zult nog zien dat Phonak Tyler Hamilton terug een contract gaat aanbieden om toch aan renners te geraken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_38479924
jammer, ik had ze graag goed zien eindigen
altijd mooi als renners het goed doen, ook met doping op

over armstorng; zoals fignon al zei; 1999 I don't give a shit...
het enige dat ik vaag vind is dat andere renners niet betrapt zijn en hij blijkbaar wel
alsof een escartin bijv. toen niet aan de dope zat...
pi_38480977
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:51 schreef flyckje het volgende:
dus als er geen klaarheid is gaan die 2 renners ook niet naar de tour?
als in die tijd nog geen helderheid is beide niet in de Tour nee
pi_38483285
goh dan zijde wel zwaar gepakt als ge nie gepakt word op dopinggebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')