Hoe bedoel je, originele foto? Ik las hier net dat je verschillende foto's moest maken voor één HDR plaatje. Of pas je naderhand de bleichting nog aan?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:07 schreef Jemjem het volgende:
Ik ben sinds (heel) kort ook met HDR-foto's bezig. Je kunt er echt hele mooie effecten mee maken.
Hieronder nog een probeerseltje:
Originele foto
[afbeelding]
HDR
[afbeelding]
Zekers...quote:
Zal ik proberen, ik ben nog maar pas met HDR aan het spelen...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:28 schreef djengizz het volgende:
@CompuMess: Er zitten mooie foto's bij hoor maar in de meeste mis ik een beetje contrast. Misschien proberen om je contrast wat te verhogen of in photomatix de black-clipping wat hoger te zetten.
Shotje van gisteren:
[afbeelding]
Hoe krijg je de lucht en de kleur zo? Komt dat enkel en alleen door het gebruik van HDR, of heb je ook iets van een polafilter gebruikt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:28 schreef djengizz het volgende:
@CompuMess: Er zitten mooie foto's bij hoor maar in de meeste mis ik een beetje contrast. Misschien proberen om je contrast wat te verhogen of in photomatix de black-clipping wat hoger te zetten.
Shotje van gisteren:
[afbeelding]
De HDR zorgt ervoor dat zowel de lucht als de schoorsteen detail hebben. De lucht komt van monochrome met een rood filter wat de luchten donkerder en contrastrijker maakt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:46 schreef Elefes het volgende:
Hoe krijg je de lucht en de kleur zo? Komt dat enkel en alleen door het gebruik van HDR, of heb je ook iets van een polafilter gebruikt?
quote:Op zondag 4 juni 2006 20:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis een beetje het HDR effect in je foto's Crash. Hoeveel foto's heb je er voor gebruikt? Met welke belichtingsstappen?
Zoiets !!!quote:Op zondag 4 juni 2006 20:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis een beetje het HDR effect in je foto's Crash.
dankjewelquote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:51 schreef speknek het volgende:
Ik vind vooral sgoldie 3 echt prachtig.
Ben het trouwens niet eens met het gequote stukje uit de OP. Het ziet er niet realistischer uit, omdat de menselijke lens ook maar een stand tegelijk kan hebben. Vooral in bewegende beelden maakt HDR het realistischer. Maar goed, bij foto's levert het toch ook wel heel bijzonder resultaat op.
Bij Photoshop doe je het door de kleurdiepte terug te zetten van 32 naar 8 bits per pixel, volgens mij is dat het Mode menu in het Image menu. Dan krijg je een dialoogje waarmee je de tone mapping toe kunt passen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh
dan moet ikdaar dus weer mee aan de slag als ik weer thuis ben
waar kan ik tone mapping ongeveer vinden?
AEB heb ik gevonden, die moet ik dus steeds veranderen, is dat alles wat ik moet doen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:56 schreef Astridj0h het volgende:
hmm je hebt twee soorten bracketing WB bracketing (white balance bracketing) en 'gewone' bracketing. Je moet niet de white balance bracketing hebben, maar die andere, ff in je boekje kijken hoe je dat moet instellen. Heet waarschijnlijk AE bracketing
Verder moet je maar ff een canon expert inschakelen hihi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |