Hoe bedoel je, originele foto? Ik las hier net dat je verschillende foto's moest maken voor één HDR plaatje. Of pas je naderhand de bleichting nog aan?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:07 schreef Jemjem het volgende:
Ik ben sinds (heel) kort ook met HDR-foto's bezig. Je kunt er echt hele mooie effecten mee maken.
Hieronder nog een probeerseltje:
Originele foto
[afbeelding]
HDR
[afbeelding]
Zekers...quote:
Zal ik proberen, ik ben nog maar pas met HDR aan het spelen...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:28 schreef djengizz het volgende:
@CompuMess: Er zitten mooie foto's bij hoor maar in de meeste mis ik een beetje contrast. Misschien proberen om je contrast wat te verhogen of in photomatix de black-clipping wat hoger te zetten.
Shotje van gisteren:
[afbeelding]
Hoe krijg je de lucht en de kleur zo? Komt dat enkel en alleen door het gebruik van HDR, of heb je ook iets van een polafilter gebruikt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:28 schreef djengizz het volgende:
@CompuMess: Er zitten mooie foto's bij hoor maar in de meeste mis ik een beetje contrast. Misschien proberen om je contrast wat te verhogen of in photomatix de black-clipping wat hoger te zetten.
Shotje van gisteren:
[afbeelding]
De HDR zorgt ervoor dat zowel de lucht als de schoorsteen detail hebben. De lucht komt van monochrome met een rood filter wat de luchten donkerder en contrastrijker maakt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:46 schreef Elefes het volgende:
Hoe krijg je de lucht en de kleur zo? Komt dat enkel en alleen door het gebruik van HDR, of heb je ook iets van een polafilter gebruikt?
quote:Op zondag 4 juni 2006 20:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis een beetje het HDR effect in je foto's Crash. Hoeveel foto's heb je er voor gebruikt? Met welke belichtingsstappen?
Zoiets !!!quote:Op zondag 4 juni 2006 20:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik mis een beetje het HDR effect in je foto's Crash.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |