abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juni 2006 @ 16:57:30 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38533066
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar waarom 25, en niet 18 (wettelijk volwassen)? Of misschien zelfs 16 (na het aflopen van de leerplicht) Dat lijken mij logischere grenzen
Mij niet, het beleid naar jongeren toe aanscherpen is niet verkeerd, en je ziet het nu al dat men dat doet door jongeren geen bijstand te geven, naar school of werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:00:05 #127
45206 Pietverdriet
pi_38533150
Verder maakt het basisinkomen het bv mogelijk om na te denken over het afschaffen van het minimumloon. Dit zal zeer goed zijn voor de werkgelegenheid.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:00:35 #128
13554 Jernau.Morat.Gurgeh
Great Dictator.
pi_38533166
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De overheid investeerd in goed onderwijs, ik heb het niet over het niet meer betalen voor hoge scholen en universiteiten,
Ah, OK.
quote:
ik heb het erover dat men door het leningsysteem er nog sterker voor zorgt dat men zijn studententijd actief bezig is met studeren, en daarna ook gaat werken.
Maar dat systeem is er nu eigenlijk al. Van het schijntje dat de stufi nu nog is kun je naast je collegegeld vaak de benodigde boeken niet eens betalen, laat staan iets eten. Studenten moeten doorgaans al redelijk wat bijlenen of werken. (of paps en mama laten betalen natuurlijk)
quote:
Ik vind het persoonlijk een schande dat in veel minder vrouwen werken als bv in Ierland of UK. Daar mag best wat meer achter de reet aangezeten worden.
Ja, maar ik weet niet of daar alleen een financiele prikkel aan ten grondslag ligt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:06:40 #129
45206 Pietverdriet
pi_38533375
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ah, OK.
[..]

Maar dat systeem is er nu eigenlijk al. Van het schijntje dat de stufi nu nog is kun je naast je collegegeld vaak de benodigde boeken niet eens betalen, laat staan iets eten. Studenten moeten doorgaans al redelijk wat bijlenen of werken. (of paps en mama laten betalen natuurlijk)
Daar heb je gelijk in. De ideeen zijn ook nog niet rijp, het is nog in de broedfase.
quote:
Ja, maar ik weet niet of daar alleen een financiele prikkel aan ten grondslag ligt.
Denk dat een financiele prikkel wel helpt.
Let wel, bij een vlaktax wordt het gepromoot dat beide partners werken, ook als is het tijdelijk of deeltijd. De bijwerkende partner zijn/haar inkomen valt nu eigenlijk vaak direct in de hoogste loonschaal (bij de hoger opgeleidenen zeker) en waarom zou je deeltijd gaan werken als je van dat lage salaris al direct de helft kan inleveren. De hogere belastingvrije voet had je sowieso al.
pi_38534164
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je de kosten van de studifinanciering (dus niet alleen het geld aan de studenten, maar ook dat gebouw en medewerkers in Groningen) kwijt bent, komt dat natuurlijk in mindering op de belastingdruk. Niet iedereen die veel verdient heeft gestudeerd. Niet iedereen die gestudeerd heeft gaat ook werken, maar hiermee voorkom je dat mensen gaan studeren en daarna niet gaan werken.
Verder zie ik niet in waarom de overheid moet investeren, laat dat aan de mensen zelf over. Als overheden investeren zeggen, dan betekend dat eerder: "Geld uitgeven"
Waarom moet de overheid investeren in opleidingen? Waarom moet de overheid en daarmee de belastingbetaler dat risico dragen? Er zijn mensen die gaan studeren en dan veel verdienen, maar er zijn er ook zat, helaas veel vrouwen, die een HBO of WO studie volgen en daarna huisvrouwtje worden. Dit vind ik triest voor die vrouwen en zonde van het belastinggeld.
Oke, hier heb je een punt. Hoe sta je er tegenover dat we dit leensysteem van jou combineren met lagere collegegelden en hogere subsidies van de overheid voor onderzoek en onderwijs?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:42:36 #131
45206 Pietverdriet
pi_38534448
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:31 schreef Seneca het volgende:

[..]

Oke, hier heb je een punt. Hoe sta je er tegenover dat we dit leensysteem van jou combineren met lagere collegegelden
wat veranderd er dan?
quote:
en hogere subsidies van de overheid voor onderzoek en onderwijs?
Waarom zou de overheid onderzoek en onderwijssubsidies moeten verhogen?

Persoonlijk zie ik vooral dat universiteiten bulken van het geld (Uni Nijmegen is de grootste ontroerend goed bezitter in Nijmegen bv) maar de VMBO scholen liggen voor iedere cent krom.
pi_38534588
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wat veranderd er dan?
[..]

Waarom zou de overheid onderzoek en onderwijssubsidies moeten verhogen?
Omdat bijvoorbeeld fundamenteel onderzoek per definitie niet winstgevend is (in ieder geval niet op de lange termijn), en het dus voor het bedrijfsleven niet interessant is om daarin te investeren. Bovendien wordt zo de onafhankelijkheid van universiteiten bedreigd, omdat men alleen nog onderzoek gaat doen dat het bedrijfsleven interessant vindt. Dat terwijl fundamenteel onderzoek wel degelijk zijn waarde heeft aangetoond. Ik denk dat hierin een belangrijke taak voor de overheid ligt. Het lagere collegegeld zou in mijn ogen de drempel om te gaan studeren verlagen, wat mij een mooi compromis lijkt met jouw voorstel om de stufi om te zetten in een lening.
quote:
Persoonlijk zie ik vooral dat universiteiten bulken van het geld (Uni Nijmegen is de grootste ontroerend goed bezitter in Nijmegen bv) maar de VMBO scholen liggen voor iedere cent krom.
Voor zo ver ik kan zien op mijn eigen universiteit (de VU, Amsterdam) is er juist een chronisch gebrek aan financiele middelen, met name op de beta faculteiten. Daarnaast heb ik niet beweerd dat slechts in de universiteiten geinvesteerd zou moeten worden. Ik zie liever dat dat over de gehele linie gebeurd, met name in het middelbaar onderwijs. Zwaardere curricula, kleinere klassen, persoonlijkere begeleiding, etc. kost allemaal meer geld, maar is in mijn ogen zeker wenselijk.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:55:50 #133
45206 Pietverdriet
pi_38534744
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:48 schreef Seneca het volgende:

[..]

Omdat bijvoorbeeld fundamenteel onderzoek per definitie niet winstgevend is (in ieder geval niet op de lange termijn), en het dus voor het bedrijfsleven niet interessant is om daarin te investeren. Bovendien wordt zo de onafhankelijkheid van universiteiten bedreigd, omdat men alleen nog onderzoek gaat doen dat het bedrijfsleven interessant vindt. Dat terwijl fundamenteel onderzoek wel degelijk zijn waarde heeft aangetoond. Ik denk dat hierin een belangrijke taak voor de overheid ligt. Het lagere collegegeld zou in mijn ogen de drempel om te gaan studeren verlagen, wat mij een mooi compromis lijkt met jouw voorstel om de stufi om te zetten in een lening.
Ik wil geen drempel verlagen, ik wil dat mensen die gaan studeren wat gaan studeren waar ze daarna iets mee gaan doen.
Als je de drempel verlaagt door collegegeld te verlagen met een volledig geleende beurs gaan studenten niet meer nadenken over hun studie, alleen de inkomsten van de universiteiten gaan omlaag.
quote:
Voor zo ver ik kan zien op mijn eigen universiteit (de VU, Amsterdam) is er juist een chronisch gebrek aan financiele middelen, met name op de beta faculteiten. Daarnaast heb ik niet beweerd dat slechts in de universiteiten geinvesteerd zou moeten worden. Ik zie liever dat dat over de gehele linie gebeurd, met name in het middelbaar onderwijs. Zwaardere curricula, kleinere klassen, persoonlijkere begeleiding, etc. kost allemaal meer geld, maar is in mijn ogen zeker wenselijk.
Goed, maar dan hebben we het over een ander onderwijs beleid en dan dwalen we helemaal af van dit topic.
Ik vind in dit topic alleen de discussie relevant dat jongeren slechts de keus moeten hebben tussen leren en werken, en hoe dat eruit zou moeten zien.
pi_38558359
[edit]inderdaad spam[/edit]

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2006 13:09:14 (spam) ]
  maandag 5 juni 2006 @ 14:37:34 #135
45206 Pietverdriet
pi_38558611
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:27 schreef Pau_Nollen het volgende:
spam
Spamalarm!

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2006 13:09:33 ]
pi_38559712
Wat spamalarm ?

Paul
  maandag 5 juni 2006 @ 15:30:41 #137
45206 Pietverdriet
pi_38560007
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:20 schreef Pau_Nollen het volgende:
Wat spamalarm ?

Paul
Gewoon spamalarm, je voegt niets toe aan de discussie maar geeft een linkdump van een poltieke partij met iets wat er op lijkt in het programma.
pi_43694555
Ik vind dat de CPB eens wat berekeningen zou moeten maken omtrent de vlaktax.
Indien de HRA volledig verdwijnt, de OZB volledig verdwijnt en de huurwaarde bijtelling verdwijnt.

Voordelen is dat het overwerk een betere netto beloning oplevert, veel zwartwerk zal verdwijnen. en per saldo dus meer LB zal opleveren.
Ik vind dat het CPB veel meer berekeningen aan het poubliek moet laten zien, in plaats van vage aanbevelingen te doen die in eerste instantie onmiddelijk worden afgewezen door de kiezer
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  zondag 19 november 2006 @ 22:12:40 #139
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43700276
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:59 schreef sjonnieH het volgende:
Indien de HRA volledig verdwijnt, de OZB volledig verdwijnt en de huurwaarde bijtelling verdwijnt.

Voordelen is dat het overwerk een betere netto beloning oplevert, veel zwartwerk zal verdwijnen. en per saldo dus meer LB zal opleveren.
Ik vind dat het CPB veel meer berekeningen aan het poubliek moet laten zien, in plaats van vage aanbevelingen te doen die in eerste instantie onmiddelijk worden afgewezen door de kiezer
Idd, ik dat zou ik ook wel eens doorgerekend willen zien. Want je ziet het echt in geen enkele verkiezingsprogramma terug komen. Maar zou wel een reele oplossing zijn voor een hoop discussies en problemen denk ik.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 november 2006 @ 07:23:24 #140
45206 Pietverdriet
pi_43708120
Vlaktaks en Basisinkomen komen er niet want het is nadelig voor de overheid zelf, het spaart namelijk enorm overhead en ambtenaren
  maandag 20 november 2006 @ 08:46:30 #141
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43708673
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:59 schreef sjonnieH het volgende:

Helemaal mee eens. Is er ook geen kleine partij die voor de vlaktax is?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_81222634
De staat moet gewoon banken, scholen, transport, telefonie, post, energie, transport goederen en openbaar vervoer, ziekenhuizen, apotheken weer tot staatseigendom omzetten/opkopen. Zodat een ieder hier gebruik van kan maken. Zo creer je een overzichtelijk systeem, alles is dan duidelijk, van kwaliteit tot wat het kost. Wat het land nodig heeft is een goed functionerend beleid mensen met een topinkomen mogen dan wat meer gaan betalen voor diensten> Tevens zou een verkeersovertreding inkomstenafhankelijk beboet moeten worden door de rechterlijke macht. Iemand die veel verdient moet meer betalen. Heb je met veelplegers te maken die kan je dan beboeten door het intrekken van rijdocumenten tot het verhogen van de boete ,per overtreding komt er een x bedrag bij, en na 5 overtredingen intrekken van het rijbewijs. (dit beslissen de rechters)

Politiek Nederland

praat hier maar over.

Ps Laat Griekenland maar zijn eigen boontjes doppen gewoon uit de EU zetten maar ze mogen wel de euromunt blijven gebruiken dit om verzwakking van het munt tegen te gaan.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:02:14 #143
93664 waht
Mushir
pi_81223977
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:26 schreef deProfetie het volgende:
De staat moet gewoon banken, scholen, transport, telefonie, post, energie, transport goederen en openbaar vervoer, ziekenhuizen, apotheken weer tot staatseigendom omzetten/opkopen. Zodat een ieder hier gebruik van kan maken.
Want nu kan dat niet?

Uitermate slechte kick.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:29:15 #144
41894 du_ke
du_ke
pi_81228425
quote:
[b]Op zondag 9 mei 2010 20:02 schreef waht het volgende:[/b
Uitermate slechte kick.
Nou inderdaad
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 10 mei 2010 @ 02:11:47 #145
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81239709
Zonder AOW zul je toch echt armenhuizen moeten openen Piet.

Maar de achterliggende gedachte spreekt me op zich best aan. Het houdt de boel flexibel en dat juich ik altijd toe.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 10 mei 2010 @ 02:44:37 #146
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81240131
Volgens mij gaat het er niet om hoe makkelijk of hoe eerlijk het voor de belastingbetaler kan zijn. Maar hoeveel de overheid kan vangen en zelf uitgeven.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81243160
Een basisinkomen is de doodsklap voor een nationale economie. Een samenleving in een hangmat zal nooit een samenleving worden waar veel initatief en drive zal zijn te ontdekken. Kijk maar naar die Scandinavische landen. Alles is heel erg goed verzorgt, maar er gebeurd geen reet meer in die landen.

Ik ben juist veel meer een voorstander van het idee , mensen die geen baan hebben zo kort te houden , dat het te weing is om te sterven en te veel is om er goed van te leven. Een beetje zoals in de UK en in de USA.

Lijkt me duidelijk dat ik ook een voorstander ben van een vlak tax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')