quote:Op maandag 29 mei 2006 17:46 schreef Charizma het volgende:
Doe es foto.. kunnen we beter oordelen
Krachttrainen is inderdaad goed om spiermassa aan te zetten en zwaarder te worden (al gaat dit bij vrouwen veel langzamer dan jongens, omdat zij het hormoon testosteron niet hebben). Maar als je te weinig eet, zal je er wel van afvallen. Je moet dus zware krachttraining combineren met veel eten, neem maar eens een bezoekje in het bodybuild topic in het sport forum hierquote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef nikkie het volgende:
Heb jij ook moeite om aan te komen?
Ik voel me erg onzeker omdat ik magerder ben dan andere meiden, ook in mijn gezicht (smal)
Ik kwam 15 kilo aan (1.81m was 59kg)
Zat daarna rond de 74kg.
Ging terug naar 2x per week kracht trainen en val snel weer af (72kg)
Het is dus een constant gevecht wat dikker te worden, om me niet zo minderwaardig te voelen, voel me namelijk erg zwak als ik zo ielig ben.
Wie herkent dit?
Meestal zie je veel jongens die breder willen worden, maar ik hoor nooit van meiden die dikker willen worden.
hehehehe, ik heb het heeeel goed kunnen bestuderenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:46 schreef Charizma het volgende:
Doe es foto.. kunnen we beter oordelen
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:48 schreef frenkck het volgende:
... omdat zij het hormoon testosteron niet hebben...
Je hebt gelijk, vrouwen produceren wel degelijk testosteron na een klein zoektochtje op het internet. Maar het is wel een stuk minder dan wij mannen doen:quote:Op maandag 29 mei 2006 18:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
![]()
praat geen poep als je er geen verstand van hebt![]()
quote:Hormonale invloeden
Hormonen spelen een belangrijke invloed op de spiermassa en de absolute kracht bij mannen en vrouwen. Het mannelijk geslachtshormoon testosteron heeft de meeste invloed. Dit is goed waar te nemen in de puberteit. Voor die periode verschillen jongens en meisjes niet zo veel in spiermassa en spierkracht. Wanneer bij jongens in de puberteit de testosteronproductie fors toeneemt dan ontstaan de verschillen. Kortom, de verschillen in testosteron tussen man en vrouw bepalen in sterke mate de verschillen in spiermassa en spierkracht. Dit geldt ook voor de trainbaarheid van spierkracht. Mannen gaan in spierkracht en spiermassa sneller vooruit dan vrouwen.
De rol van testosteron op de ontwikkeling van kracht bij vrouwen is trouwens complex. Hoewel vrouwen gemiddeld ongeveer een tiende van de testosteronproductie hebben in vergelijking met mannen, varieert het testosterongehalte tussen vrouwen onderling aanzienlijk en beïnvloedt daarmee de kracht met grotere verschillen. Dat wil zeggen: je vindt bij vrouwen onderling gemiddeld een groter verschil in kracht dan bij mannen. Dat geldt ook voor het vermogen tot spieropbouw. Vrouwen met een hogere testosteronproductie hebben het bij het ontwikkelen van spierkracht en spiermassa makkelijker dan vrouwen met een lagere testosteronspiegel.
Gecontroleerd en gezond aankomen doe je niet door afwisselend grote maaltijden te eten of je hele voeding overhoop gooien. Dit krijg je door een strict voedingsschema te volgen met minimaal 6 maaltijden per dag (die allemaal ongeveer even groot zijn, maar probeer je ontbijt als grootste maaltijd aan te houden). Probeer zeker voldoende eiwitten over de dag binnen te krijgen (1 tot 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht) en houd de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten op 50/30/20.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:17 schreef Dunadainn het volgende:
maar even zonder grappenals je gewoon 3 x per dag eet en ook voldoende dan zou ik dingen niet gaan forceren.
quote:Waarom te mager?
Vermageren is het gevolg van een negatieve energiebalans (energie in < energie uit). Deze negatieve energiebalans kan ontstaan door enerzijds een verminderde voedselinname en anderzijds een verhoogd energieverbruik.
Mogelijke oorzaken van een verminderde voedselinname:
* kleine eters; dit fenomeen komt voor bij alle leeftijdscategorieën, van baby tot senior
* emotioneel "niet" eten; meestal in stress-situaties of door gebrek aan tijd; deze personen vertonen vaak een ongestructureerd eet- en leefpatroon
* bejaarden, bv. door een verminderde eetlust, kauw- en slikproblemen
* verschillende ziektebeelden
* eetstoornissen (bv. Anorexia Nervosa-patiënten)
Mogelijke oorzaken van een verhoogd energieverbruik:
* hyperactiviteit
* intensieve sportbeoefening
Het energieverbruik van de mens wordt bepaald door 3 componenten: het rustmetabolisme, de door de voeding geïnduceerde thermogenese en het verbruik door activiteit.
en nog steeds geen fotoboek aangemaaktquote:Op maandag 29 mei 2006 18:35 schreef taxibabe het volgende:
hier is er nog zo'n eentje die graag aan wil komen, maar ook hier lukt het.
Ik ben 23 jaar, ben 1.78m en ik weeg 53 kilo.
Alles laten testen wat er maar te testen valt, ik mankeer niets. Ook ik ben bij een dietist geweest, ik viel zelfs een kilo af.
En wat het eten betreft..... ik eet zo'n beetje alles wat los en vast zit.
Ik krijg ook heel vaak de vraag waarom ik dan aan wil komen ... andere zijn jaloers op jou.
Denk je dat het leuk/makkelijk is om kleren te kopen? voorbeeld: broeken zijn vaak te kort. Truitjes begin daar maar niet over... laatst een truitje gekocht, positief begonnen bij maat S .. geeindigd bij kindermaatje 152. Of de maat is er gewoon niet (meeste winkels beginnen pas bij maat 36/38).
Ik ben blij dat ik hier zie dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik dacht dat ik ook nooit kon aankomen tot ik me ging verdiepen in voeding. Ik zal even opsommen wat ik een paar maanden lang heb gegeten en toen ging ik echt 2 kilo per maand vooruit. Dan zal je zien dat je eigenlijk maar belachelijk weinig eet over een dag gemeten.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:28 schreef Virus3000 het volgende:
ik ben dan wel een jongen maar ik kom ook echt geen gram bij...
en een zak chips/pita/frieten/... eten iedere dag helpt ook niet
4 huge maaltijden per dag, ontbijt het grootste. Begin met 1000kcal boven je onderhoudsniveau, werkt het niet ga je naar 1500 erboven. 30% van je energie uit vet halen, 50% uit carbs en 20% uit eiwitten.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:00 schreef nikkie het volgende:
Geloof mij maar ik wil dikker worden met name om dat gezicht ook op te vullen geen foto nodig![]()
Ik heb geen snelle stofwisseling, maar bij de laaste test had ik teveel vet!!!
Nouw ja...ik snap wel dat je dat niet op de weegschaal kan zien want dan moet je een vetmeter hebben.
Nou ja, maakt me geen ruk uit als ik maar aankom.
Maar hoe begin je met eten dan?
Om 5 u s'ochtends ofzo?
Hoe krijg je dat allemaal naar binnen?![]()
Toen ik 3x per week trainde lukte het me wel om meer te eten, nu met 2x met moeite, heb gewoon geen honger![]()
Ik eet nu 3 x per dag en tussendoortjes, want vet gaat toch zeker ook in je gezicht zitten??!!
Dus heb ik ook vet nodig ipv alleen gezonde voeding?![]()
omgquote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik ook nooit kon aankomen tot ik me ging verdiepen in voeding. Ik zal even opsommen wat ik een paar maanden lang heb gegeten en toen ging ik echt 2 kilo per maand vooruit. Dan zal je zien dat je eigenlijk maar belachelijk weinig eet over een dag gemeten.
Ontbijt:
1 kiwi
1 groot blikje tonijn + olijfolie over 4 volkoren boterhammen
1 of 2 broodjes pindakaas
half blikje bruine bonen
dan nog paar mokken met brinta+water om me echt goed vol te gooien
tussen ontbijt en lunch:
4 volkoren boterhammen met dubbel belegd kipfilet of dikke laag pindakaas
Als je met die leuke woordgrap probeert te zeggen dat je sperma door moet slikken om aan te komen dan lul je uit je nek. Dat zijn voornamelijk eiwitten (niet eens voedzame eiwitten bovendien) en daar kom je niet van aan...quote:Op maandag 29 mei 2006 18:31 schreef Charizma het volgende:
hehe same here virus... Ik heb gehoord dat snikkelsnot ook goed werkt als je wil aankomen..
Klopt ik lul uit me nekquote:Op maandag 29 mei 2006 19:15 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:
[..]
Als je met die leuke woordgrap probeert te zeggen dat je sperma door moet slikken om aan te komen dan lul je uit je nek. Dat zijn voornamelijk eiwitten (niet eens voedzame eiwitten bovendien) en daar kom je niet van aan...
Ik heb hetzelfde probleem, als ik 's avonds rond 18.00 eet en ik ga om 0.00 naar bedd dan kan ik niet slapen van de honger...
Ik baal er enorm van want ik eet allang niet meer omdat ik het lekker vind, maar alleen om ervoor te zorgen dat ik niet binnen een uur na een maaltijd flauw word, concentratieproblemen krijg en hoofdpijn heb...
Ik weet niet of proteïneshakes zoals sporters die gebruiken hier helpen, zodat je lichaam maar wat te verbranden heeft, maar die dingen zijn wel vrij duur...
Probleem is dan vaak dat avondeten bij iedereen als laatste maaltijd gezien wordt, als je dan vroeg naar bed gaat en weer heel vroeg op staat om dan de dag te beginnen met ontbijt en verschillende maaltijden is er geen probleem. Als je erg laat naar bed gaat en tussen avondeten en slapen niet gewoon door blijft eten in hetzelfde ritme (om de 2,5 uur een maaltijd) dan zit je niet helemaal juist in balans.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:15 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:
[..]
Als je met die leuke woordgrap probeert te zeggen dat je sperma door moet slikken om aan te komen dan lul je uit je nek. Dat zijn voornamelijk eiwitten (niet eens voedzame eiwitten bovendien) en daar kom je niet van aan...
Ik heb hetzelfde probleem, als ik 's avonds rond 18.00 eet en ik ga om 0.00 naar bedd dan kan ik niet slapen van de honger...
Ik baal er enorm van want ik eet allang niet meer omdat ik het lekker vind, maar alleen om ervoor te zorgen dat ik niet binnen een uur na een maaltijd flauw word, concentratieproblemen krijg en hoofdpijn heb...
Ik weet niet of proteïneshakes zoals sporters die gebruiken hier helpen, zodat je lichaam maar wat te verbranden heeft, maar die dingen zijn wel vrij duur...
Dat krijg ik dus echt niet weg iedere dag, zeker niet zo'n ontbijt 's morgensquote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik ook nooit kon aankomen tot ik me ging verdiepen in voeding. Ik zal even opsommen wat ik een paar maanden lang heb gegeten en toen ging ik echt 2 kilo per maand vooruit. Dan zal je zien dat je eigenlijk maar belachelijk weinig eet over een dag gemeten.
-hele opsomming-
Precies, die tijd is best lang. Flink snacken of een stapeltje bammetjes wil dan wel helpen.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:24 schreef frenkck het volgende:
[..]
Probleem is dan vaak dat avondeten bij iedereen als laatste maaltijd gezien wordt, als je dan vroeg naar bed gaat en weer heel vroeg op staat om dan de dag te beginnen met ontbijt en verschillende maaltijden is er geen probleem. Als je erg laat naar bed gaat en tussen avondeten en slapen niet gewoon door blijft eten in hetzelfde ritme (om de 2,5 uur een maaltijd) dan zit je niet helemaal juist in balans.
moet jij eens niet laten checken of je suikerziekte hebt?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:15 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik doe. Vaak eet ik rond een uur of 8-9 weer een paar boterhammen of iets anders. En neem ik zo goed als elke avond als ik naar bed ga 1 of 2 boterhammen mee naar bed om die lekker in bed op te peuzelen tijdens het tv-kijken.quote:Probleem is dan vaak dat avondeten bij iedereen als laatste maaltijd gezien wordt, als je dan vroeg naar bed gaat en weer heel vroeg op staat om dan de dag te beginnen met ontbijt en verschillende maaltijden is er geen probleem. Als je erg laat naar bed gaat en tussen avondeten en slapen niet gewoon door blijft eten in hetzelfde ritme (om de 2,5 uur een maaltijd) dan zit je niet helemaal juist in balans.
Iedereen krijgt dat weg, al is het eerst met enige oefening. Het maakt wel het verschil tussen groeien of niet groeien, je moet jezelf echt helemaal volvreten wil je aankomen anders komt er geen grammetje bij.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat krijg ik dus echt niet weg iedere dag, zeker niet zo'n ontbijt 's morgens
Jij vreet je boterhammen in bed op!?quote:Op maandag 29 mei 2006 20:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik doe. Vaak eet ik rond een uur of 8-9 weer een paar boterhammen of iets anders. En neem ik zo goed als elke avond als ik naar bed ga 1 of 2 boterhammen mee naar bed om die lekker in bed op te peuzelen tijdens het tv-kijken.
Ik eet dus zo'n beetje de hele dag door en dan eigenlijk maar weinig vet/ongezond eten zoals patat en snoep. Ik eet heel veel pasta's en rijst, en als ontbijt volle yoghurt met brinta. En toch kom ik geen grammetje aan.. GRRRR
Ik heb mijn bloed in verband hiermee laten testen, maar alleen de standaard tests...Daar zit zeker geen insuline bij?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:49 schreef the_jasper het volgende:
[..]
moet jij eens niet laten checken of je suikerziekte hebt?
je lichaam slaat dan minder glucose op, waardoor je na een paar uur alweer een hongerig gevoel hebt.
insuline peil checekn
En dan zegt mijn vriend dat er bij mij best wel meer vlees op de botten mag komenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:46 schreef ijsmeis het volgende:
Hoi, hier eentje!
Wat Daywalkur zegt helpt dus geen ene holIk heb het vaak genoeg geprobeerd.
Ik weeg 45 kg en ben 1.65m. Er mag wel een kilo of 5 bij dus, alleen lukt dat voor geen meter.
Misschien moet je lichaam gewoon wennen aan meer eetmomenten en grotere maaltijden, zodat je lichaam ook vanzelf die hongerprikkel gaat afgeven. Je lichaam conditioneren dus. Als je tien dagen om vier uur iets eet, is de kans groot dat je op dag elf wel trek hebt om die tijd. Het is een poging waard.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:00 schreef nikkie het volgende:
Toen ik 3x per week trainde lukte het me wel om meer te eten, nu met 2x met moeite, heb gewoon geen honger![]()
Ik eet nu 3 x per dag en tussendoortjes, want vet gaat toch zeker ook in je gezicht zitten??!!
Dus heb ik ook vet nodig ipv alleen gezonde voeding?![]()
Zie vorige pagina.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:05 schreef Maeghan het volgende:
Oh en probeer eens om je voeding dagelijks bij te houden in een programma zodat je je calorie-inname en de hoeveelheid voedingsstoffen die je binnenkrijgt goed kunt zien. Misschien helpt dat om aan je minimuminname te komen.
Verder is het van belang goed te varieren met voedingsstoffen. Afvallen kan ook door eenzijdig eten.
Wat voor training doe je eigenlijk? Want je eet wel iets extra, maar ik vraag me af of dat opweegt tegen wat je verbrandt tijdens je training.
Ja sorry, ik heb niet alles gelezen. Na dat geneuzel over sperma het ik niet echt meer opgelet.quote:
Kaas bevat inderdaad veel eiwitten en vet, maar dan wel bomvol met verzadigd vet wat je cholesterol verhoogd. Dus eigenlijk is kaas helemaal niet zo goed voor je. Als je toch die 'kaas' eiwitten binnen wilt krijgen, ga dan voor magere kwark. Daar zitten wel veel eiwitten in, maar niet de slechte vetten.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:12 schreef scarefreak het volgende:
Begin dit jaar moest ik ook verplicht van de dokter aankomen, in een maand 14kilo aangekomen, ik had wel speciale voedingssuplementen, maar gouden tip is: Kaas, je hebt per dag een x aantal eiwitten nodig en in kaas schijnt er veel te zitten, neem 's ochtends en 's middags kaas als beleg en doe er een extra plakje bovenop, en tussendoortjes met veel eiwitten erin doen ook wonderen.
Goed opletten dat je wel de goeie voedingsstoffen binnenkrijgt, niet extra veel vette troep eten.
quote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef frenkck het volgende:
-
Ontbijt:
1 kiwi
half blikje bruine bonen
-
Neem dan normale rozijnen en noten, want dat omhulseltje bevat alleen maar ongezonde geraffineerde suikers. Om het over de stroopwafels nog maar niet te hebben.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:09 schreef nikkie het volgende:
Ja, die chocorozijnen en borrelnootjes neem ik eigenlijk omdat het makkelijker te eten is en toch iets gezonds bevat(rozijnen en noten dus)
en die stroopwafels omdat de weegschaal dan makkelijker omhoog gaat![]()
Gewoon opbouwen, bij elke maaltijd steeds iets meer eten. Overigens zou ik nooit meer dan 5-6 maaltijden eten als je toch al een snel metabolisme hebt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:39 schreef _alejandro het volgende:
Ik vraag me af, hoe werk je bijna 2x zoveel voedsel ineens erin als je normaal 3 maaltijden per dag eet en af en toe wat tussendoor, als ik eten ga forceren voel ik me echt niet goed.
Ik eet veel te weinig ben een jongen van 1.83 die net 70 weegt, en ben aardig gebouwd. Volgens mij zit ik dan net niet tegen de ondergrens aan... maar dat is wat mijn arts tegen me zei (jaartje geleden), weet iemand hier hoe dat precies zit?
sorry maar in 1 maand 14 kilo aankomen lijkt me naast onwaarschijnlijk niet gezond, laat staan dat je huid waarschijnlijk niet zo snel meekan en je de risico's op groeistriemen verhoogd.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:12 schreef scarefreak het volgende:
Begin dit jaar moest ik ook verplicht van de dokter aankomen, in een maand 14kilo aangekomen, ik had wel speciale voedingssuplementen, maar gouden tip is: Kaas, je hebt per dag een x aantal eiwitten nodig en in kaas schijnt er veel te zitten, neem 's ochtends en 's middags kaas als beleg en doe er een extra plakje bovenop, en tussendoortjes met veel eiwitten erin doen ook wonderen.
Goed opletten dat je wel de goeie voedingsstoffen binnenkrijgt, niet extra veel vette troep eten.
Hoi nikkie. Wil jij een voedingsschema voor 1 of 2 dagen bijhouden? Dan kunnen we zien hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vet je per dag binnen krijgt.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef nikkie het volgende:
Heb jij ook moeite om aan te komen?
Ik voel me erg onzeker omdat ik magerder ben dan andere meiden, ook in mijn gezicht (smal)
Ik kwam 15 kilo aan (1.81m was 59kg)
Zat daarna rond de 74kg.
Ging terug naar 2x per week kracht trainen en val snel weer af (72kg)
Het is dus een constant gevecht wat dikker te worden, om me niet zo minderwaardig te voelen, voel me namelijk erg zwak als ik zo ielig ben.
Wie herkent dit?
Meestal zie je veel jongens die breder willen worden, maar ik hoor nooit van meiden die dikker willen worden.
omg, en jij krijgt dat naar binnen op een dag?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ontbijt:
1 kiwi
half blikje bruine bonen
tussen ontbijt en lunch:
4 volkoren boterhammen met dubbel belegd kipfilet of dikke laag pindakaas
middageten (tussen half 1 en 1):
groot bord vol met groente, blikje zalm of tonijn en veel zilvervliesrijst
om uurtje of half 3:
3 broodjes gebakken ei, of gewoon weer pindakaas/kipfilet
4 uur:
halve kilo magere kwark met veel cruesli en nog een banaan ofzo
6 uur avondeten:
gewoon 2 volle borden (meestal op basis van pasta of rijst (studentenvoer))
voor het krachttrainen (meestal half 8 ofzo) nog een banaan.
en voor het slapen gaan nog een halve kilo magere kwark met een berg cruesli.
Als je dit eet kom je echt wel aan en het is nog geen slechte voeding ook, want chips of patat eet ik echt nooit.
Zoveel is het nou ook weer niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:25 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
omg, en jij krijgt dat naar binnen op een dag?
Heb wel eens tijden lang 3x per week enorm veel vlees/vette dingen gegeten, dat voor ongeveer een half jaar lang. (echt super schotels pita etc). En dat eigenlijk gewoon als extra maaltijd
Ben 2 kg afgevallen die tijd...![]()
PS: ben 1m92 en weeg geen 60kg....![]()
![]()
Zoals ledzep al zei is het echt niet zoveel, kon nog makkelijk meer eten. Het is meer dat je ook gewoon moet eten terwijl je geen honger/trek hebt. Ik kon nog makkelijk meer eten, geen probleem hoor. Je raakt er op een gegeven moment gewend aan, maar omdat ik ook behoorlijk wat vet ging aanzetten ben ik weer wat gaan minderen. Afgelopen maanden heb ik weer helemaal niet aan een voedingsschema of wat gezeten, want ik ben van de universiteit weg gegaan en heb tijdje niet gesport daardoor (had paar kleine blessures). Ga nu weer beginnen en merk dat mijn voedselinname weer langzaam aan het stijgen is (zit nu al op de 18 boterhammen over de hele dag).quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:25 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
omg, en jij krijgt dat naar binnen op een dag?
Heb wel eens tijden lang 3x per week enorm veel vlees/vette dingen gegeten, dat voor ongeveer een half jaar lang. (echt super schotels pita etc). En dat eigenlijk gewoon als extra maaltijd
Ben 2 kg afgevallen die tijd...![]()
PS: ben 1m92 en weeg geen 60kg....![]()
![]()
Hoeveel kcal neem je per dag frenkck?quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:56 schreef frenkck het volgende:
[..]
Zoals ledzep al zei is het echt niet zoveel, kon nog makkelijk meer eten. Het is meer dat je ook gewoon moet eten terwijl je geen honger/trek hebt. Ik kon nog makkelijk meer eten, geen probleem hoor. Je raakt er op een gegeven moment gewend aan, maar omdat ik ook behoorlijk wat vet ging aanzetten ben ik weer wat gaan minderen. Afgelopen maanden heb ik weer helemaal niet aan een voedingsschema of wat gezeten, want ik ben van de universiteit weg gegaan en heb tijdje niet gesport daardoor (had paar kleine blessures). Ga nu weer beginnen en merk dat mijn voedselinname weer langzaam aan het stijgen is (zit nu al op de 18 boterhammen over de hele dag).
Maar 60kg bij 1m92? Dat is wel heel erg weinig, ga eens eten.
Ik wil ook wel zoveel eten, maar hoe doe je dat met detijd? MEt dat ontbijt van jou ben ik al 3kwartierbezig ofzo..quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:56 schreef frenkck het volgende:
[..]
Zoals ledzep al zei is het echt niet zoveel, kon nog makkelijk meer eten. Het is meer dat je ook gewoon moet eten terwijl je geen honger/trek hebt. Ik kon nog makkelijk meer eten, geen probleem hoor. Je raakt er op een gegeven moment gewend aan, maar omdat ik ook behoorlijk wat vet ging aanzetten ben ik weer wat gaan minderen. Afgelopen maanden heb ik weer helemaal niet aan een voedingsschema of wat gezeten, want ik ben van de universiteit weg gegaan en heb tijdje niet gesport daardoor (had paar kleine blessures). Ga nu weer beginnen en merk dat mijn voedselinname weer langzaam aan het stijgen is (zit nu al op de 18 boterhammen over de hele dag).
Maar 60kg bij 1m92? Dat is wel heel erg weinig, ga eens eten.
Gewoon opbouwen. Desnoods een halve boterham per week bij het ontbijt extra.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:32 schreef Fatality het volgende:
[..]
Ik wil ook wel zoveel eten, maar hoe doe je dat met detijd? MEt dat ontbijt van jou ben ik al 3kwartierbezig ofzo..![]()
gaat leren sneller tekauwen
ik denk dat ik al m'n eten in een blender ga gooien, in de maag komt het toch weer bijmekaar, en dan zit er óók nog maagzuur bijquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gewoon opbouwen. Desnoods een halve boterham per week bij het ontbijt extra.
Wat een klinklare onzin zeg.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef Skazminko het volgende:
Wil je aankomen? Hier wat handige tips van Skazminko.![]()
Tip 1:
Stop niet met eten.![]()
het ligt voor de hand, maar als je flink wil aankomen moet je niet stoppen met eten. Een rekensommetje: Voor 1 kilo vet is circa 9000 Kilocaloriën nodig. Als je dan 5 kilo wil aankomen moet je 9000 x 5 = 45.000 kilocalorieën veroberen.![]()
De gemiddelde zak chips bevat ongeveer 2000 kilocalorieën, dus anderhalve zak chips per dag bovenop je normale maaltijden, en je bent binnen circa 2 weken 5 kilo aangekomen.![]()
Tip 2
Snoep geen groente.
Zin in een lekkere appel?niet doen! Een appel neemt veel ruimte in de maag, en bevat maar weinig Kilocalorieën, eet liever een paar handen chips als je honger hebt.
![]()
Tip 3
Vermijd vezels!
In graanproducten als volkorenbrood en pasta zitten vezels. ze nemen vocht op en zetten daardoor uit. Gevolg: De maag raakt vol, en je hebt geen zin meer in eten. Wat dus niet de bedoeling is als je wilt aankomen.
Tip 4
Fop je lijf: Eet vet.
Wat maakt je lijf snel vet?![]()
Vet natuurlijk!Ons lijf heeft geen geweldig alarm systeem op vet. Je maag geeft dus niet het seintje * VOL!*, als je vet eet in plaats van volkoren. Waardoor je die zak chips moeiteloos in één keer kan opeten.
![]()
Tip5
Stop met bewegen. Joh, hoe kom ik erop!![]()
Fiets niet naar school of je werk, neem de bus. Installeer een roltrap in je huis. Ga op de bank liggen, en ga niet joggen.![]()
Tip 6
Drink fris en sap.![]()
Frisdrank geldt al jaren als de ultieme dikmaer. Er zit echter geen vet in. Het geheim? Toegevoegde suikers.Je raakt ook nooit vol van frisdrank.
Wonderlijk genoeg blijkt er nog een betere dikmaker te zijn dan cola of sinas.![]()
Vruchtesappen. Er zit namelijk fructose in. Vructose zorgt voor de verandering van de stofwisseling, waardoor de aanmaak van vet verbetert.![]()
Tip 7
Slaap nooit uit!
Uit onderzoek is gebleken dat mensen die kort slapen, méér honger hebben dan mensen die lang slapen. Ja, heeft iets met leptine te maken of iets dergelijks. Hormonen verhaal. Zal ik jullie besparen.![]()
Volg deze tips en je wordt een varkentje.![]()
Oke, bij deze pas ik mijn tips aan:quote:
Van jouw filosofie word je misschien wel dik, maar wat lijkt je gezonder - ondergewicht met gezond eten of normaal gewicht met ontzettend slecht eten?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:06 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Oke, bij deze pas ik mijn tips aan:
eet weinig
veel groente eten.
veel vezels eten
eet geen vet.
veel bewegen.
drink geen fris en sap
slaap lekker uit.
Volg deze tips en je wordt lekker dik.![]()
![]()
naast dat het waarschijnlijk niet serieus is, wens ik je bij tip 3 onwijs veel plezier op de wcquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef Skazminko het volgende:
Wil je aankomen? Hier wat handige tips van Skazminko.![]()
Tip 3:
Vermijd vezels!
In graanproducten als volkorenbrood en pasta zitten vezels. ze nemen vocht op en zetten daardoor uit. Gevolg: De maag raakt vol, en je hebt geen zin meer in eten. Wat dus niet de bedoeling is als je wilt aankomen.
Hier zit misschien wel iets van waarheid in want ik slaap ontzettend lang !quote:Slaap nooit uit!
Uit onderzoek is gebleken dat mensen die kort slapen, méér honger hebben dan mensen die lang slapen. Ja, heeft iets met leptine te maken of iets dergelijks.
Hormonen verhaal. Zal ik jullie besparen
Ik niet hoor, terwijl je eens moet weten wat ik allemaal naar binnen werk als ik ongesteld ben. Dat ben ik echt een ranzig varken. Vooral 's nachts als ik niet kan slapen. Overal klodders mayonaise op. Van paprika chips tot toast.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:49 schreef ivosnivo het volgende:
Zijn de dames al dik en fatsig geworden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |