quote:Op maandag 29 mei 2006 17:46 schreef Charizma het volgende:
Doe es foto.. kunnen we beter oordelen
Krachttrainen is inderdaad goed om spiermassa aan te zetten en zwaarder te worden (al gaat dit bij vrouwen veel langzamer dan jongens, omdat zij het hormoon testosteron niet hebben). Maar als je te weinig eet, zal je er wel van afvallen. Je moet dus zware krachttraining combineren met veel eten, neem maar eens een bezoekje in het bodybuild topic in het sport forum hierquote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef nikkie het volgende:
Heb jij ook moeite om aan te komen?
Ik voel me erg onzeker omdat ik magerder ben dan andere meiden, ook in mijn gezicht (smal)
Ik kwam 15 kilo aan (1.81m was 59kg)
Zat daarna rond de 74kg.
Ging terug naar 2x per week kracht trainen en val snel weer af (72kg)
Het is dus een constant gevecht wat dikker te worden, om me niet zo minderwaardig te voelen, voel me namelijk erg zwak als ik zo ielig ben.
Wie herkent dit?
Meestal zie je veel jongens die breder willen worden, maar ik hoor nooit van meiden die dikker willen worden.
hehehehe, ik heb het heeeel goed kunnen bestuderenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:46 schreef Charizma het volgende:
Doe es foto.. kunnen we beter oordelen
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:48 schreef frenkck het volgende:
... omdat zij het hormoon testosteron niet hebben...
Je hebt gelijk, vrouwen produceren wel degelijk testosteron na een klein zoektochtje op het internet. Maar het is wel een stuk minder dan wij mannen doen:quote:Op maandag 29 mei 2006 18:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
![]()
praat geen poep als je er geen verstand van hebt![]()
quote:Hormonale invloeden
Hormonen spelen een belangrijke invloed op de spiermassa en de absolute kracht bij mannen en vrouwen. Het mannelijk geslachtshormoon testosteron heeft de meeste invloed. Dit is goed waar te nemen in de puberteit. Voor die periode verschillen jongens en meisjes niet zo veel in spiermassa en spierkracht. Wanneer bij jongens in de puberteit de testosteronproductie fors toeneemt dan ontstaan de verschillen. Kortom, de verschillen in testosteron tussen man en vrouw bepalen in sterke mate de verschillen in spiermassa en spierkracht. Dit geldt ook voor de trainbaarheid van spierkracht. Mannen gaan in spierkracht en spiermassa sneller vooruit dan vrouwen.
De rol van testosteron op de ontwikkeling van kracht bij vrouwen is trouwens complex. Hoewel vrouwen gemiddeld ongeveer een tiende van de testosteronproductie hebben in vergelijking met mannen, varieert het testosterongehalte tussen vrouwen onderling aanzienlijk en beïnvloedt daarmee de kracht met grotere verschillen. Dat wil zeggen: je vindt bij vrouwen onderling gemiddeld een groter verschil in kracht dan bij mannen. Dat geldt ook voor het vermogen tot spieropbouw. Vrouwen met een hogere testosteronproductie hebben het bij het ontwikkelen van spierkracht en spiermassa makkelijker dan vrouwen met een lagere testosteronspiegel.
Gecontroleerd en gezond aankomen doe je niet door afwisselend grote maaltijden te eten of je hele voeding overhoop gooien. Dit krijg je door een strict voedingsschema te volgen met minimaal 6 maaltijden per dag (die allemaal ongeveer even groot zijn, maar probeer je ontbijt als grootste maaltijd aan te houden). Probeer zeker voldoende eiwitten over de dag binnen te krijgen (1 tot 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht) en houd de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten op 50/30/20.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:17 schreef Dunadainn het volgende:
maar even zonder grappenals je gewoon 3 x per dag eet en ook voldoende dan zou ik dingen niet gaan forceren.
quote:Waarom te mager?
Vermageren is het gevolg van een negatieve energiebalans (energie in < energie uit). Deze negatieve energiebalans kan ontstaan door enerzijds een verminderde voedselinname en anderzijds een verhoogd energieverbruik.
Mogelijke oorzaken van een verminderde voedselinname:
* kleine eters; dit fenomeen komt voor bij alle leeftijdscategorieën, van baby tot senior
* emotioneel "niet" eten; meestal in stress-situaties of door gebrek aan tijd; deze personen vertonen vaak een ongestructureerd eet- en leefpatroon
* bejaarden, bv. door een verminderde eetlust, kauw- en slikproblemen
* verschillende ziektebeelden
* eetstoornissen (bv. Anorexia Nervosa-patiënten)
Mogelijke oorzaken van een verhoogd energieverbruik:
* hyperactiviteit
* intensieve sportbeoefening
Het energieverbruik van de mens wordt bepaald door 3 componenten: het rustmetabolisme, de door de voeding geïnduceerde thermogenese en het verbruik door activiteit.
en nog steeds geen fotoboek aangemaaktquote:Op maandag 29 mei 2006 18:35 schreef taxibabe het volgende:
hier is er nog zo'n eentje die graag aan wil komen, maar ook hier lukt het.
Ik ben 23 jaar, ben 1.78m en ik weeg 53 kilo.
Alles laten testen wat er maar te testen valt, ik mankeer niets. Ook ik ben bij een dietist geweest, ik viel zelfs een kilo af.
En wat het eten betreft..... ik eet zo'n beetje alles wat los en vast zit.
Ik krijg ook heel vaak de vraag waarom ik dan aan wil komen ... andere zijn jaloers op jou.
Denk je dat het leuk/makkelijk is om kleren te kopen? voorbeeld: broeken zijn vaak te kort. Truitjes begin daar maar niet over... laatst een truitje gekocht, positief begonnen bij maat S .. geeindigd bij kindermaatje 152. Of de maat is er gewoon niet (meeste winkels beginnen pas bij maat 36/38).
Ik ben blij dat ik hier zie dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |