abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38330712
Wie deelt met mij de mening dat mannen en vrouwen (meestal) niet samen gaan met klussen.

Voorbeeld: Mijn vriend en ik zijn bezig in ons nieuwe (huur)huisje, we hebben nooit meningsverschillen/ruzie gehad en nu wel over de manier waarop hij de spullen in de dozen heeft gedaan. Alles door elkaar zoals bestek bij de onderbroeken zonder op de doos te hebben geschreven wat erop staat. Ik geirriteerd omdat ik niks kan vinden als ik eten wil maken.

of over het verven etc etc noem ze maar op.
Haters gonna hate.
pi_38330828
Hebben jullie wel al eerder samengewoond?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_38330846
Nee

Wat ik wel nog even wil toevoegen is dat ik dit bij andere stelletjes ook merk.
Ook bij mijn ouders en die zijn al 27 jaar getrouwd.
Haters gonna hate.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:09:38 #4
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38330885
Dat komt omdat wijven altijd zeiken over futiliteiten als bestek bij onderbroeken.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  maandag 29 mei 2006 @ 13:10:03 #5
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_38330899
Verf je toevallig met rode verf, of ben je niet ongesteld?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_38330946
vrouw én man samen klussen? haha was het maar waar.
9 van de 10 keer dat er geklust moet worden sta ik het alleen te doen en staat meneer me vanaf de zijlijn aan te moedigen

nou ja oke, tijdens de verhuizing heeft hij wel gigantisch veel gedaan, maar leuk vond ie het niet.
sindsdien weigert hij om ook maar één stap in een bouwmarkt te zetten
pi_38330968
Hmm, denk dat het meer heeft te maken met spanning en stress.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:13:55 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38331004
Het is idd de ultieme relatietest. Ik begin er zelf maar niet aan..
Vampire Romance O+
pi_38331023
je noemt dozen inpakken klussen?
Hajeto!
  maandag 29 mei 2006 @ 13:16:53 #10
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38331077
Klussen

HET signaal dat dat je gesettled bent.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:17:03 #11
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38331082
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:09 schreef Liewec het volgende:
Dat komt omdat wijven altijd zeiken over futiliteiten als bestek bij onderbroeken.
Nou, inderdaad. Waar maak je je druk over zeg.

En ik ben nog wel een wijf
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:18:16 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38331111
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:12 schreef Syytön het volgende:
Hmm, denk dat het meer heeft te maken met spanning en stress.
Dat denk ik ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38331120
IK ben op het moment bezig met een verbouwing en dat gaat prima.
Als je de verkeerde M/V bij elkaar zet heb je gedoe.
Als je de goede bij elkaar zet kan je lachen om de situatie.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:19:02 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38331130
ik ben er ook slecht in, vooral als ik op de vingers gekeken word. ik klus wel lekker zelf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38331165
Je moet gewoon zorgen dat je niet samen een klus staat te doen. Laat haar lekker de muren schilderen, en ga zelf die rot kast in elkaar zetten ofzo.

Samen dingen klussen is idd wel een goeie test
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:20:33 #16
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_38331172
Haha, wij hebben ook wel zo onze probleempjes. De truuk is altijd eromheen te werken zodat beiden hun eigen "domein" hebben. Als we klussen doet mijn vriendin meer de keukendingetjes en het schilderen, ik ben meer van de elektra, het timmer- en bouwwerk. Degene die het minst hard aan het klussen kan op een bepaald moment verzorgt de catering.
Ik ontwijk het schilderen omdat ik allergisch ben voor de verflucht (word er ziek van).

Met vakantie zorgt zij er altijd voor dat de belangrijke spullen mee komen, ik zorg ervoor dat het handig en veilig in de auto ligt en help bij het van zolder tillen van zware zooi
  maandag 29 mei 2006 @ 13:21:33 #17
136534 Erik_84
sja.. toch?
pi_38331196
Mijn vriendin en ik zijn nu aan het verhuizen en klussen, ondanks wat stress idd soms, gaat dat prima hoor!
  maandag 29 mei 2006 @ 13:21:53 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38331203
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:20 schreef TR08 het volgende:
Haha, wij hebben ook wel zo onze probleempjes. De truuk is altijd eromheen te werken zodat beiden hun eigen "domein" hebben. Als we klussen doet mijn vriendin meer de keukendingetjes en het schilderen, ik ben meer van de elektra, het timmer- en bouwwerk. Degene die het minst hard aan het klussen kan op een bepaald moment verzorgt de catering.

Met vakantie zorgt zij er altijd voor dat de belangrijke spullen mee komen, ik zorg ervoor dat het handig en veilig in de auto ligt en help bij het van zolder tillen van zware zooi
zo gaat het hier ook
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38331288
Ik kan wel goed klussen met mijn vriend. We kunnen erg lachen als er iets mis gaat (ik schiet vaak wel net iets eerder in de lach dan hij) en we zitten elkaar niet continue "aanwijzingen" te geven. We hebben wel een soort van rolverdeling: bij schilderen bijvoorbeeld doet hij de muren en deuren en ik de plinten en kozijnen. Ook dingen in elkaar zetten, gaat ons samen goed af. Dus bij ons geen frustraties op dat vlak.
Probeer niet subtiel te zijn, als je iets belangrijks wilt zeggen!
pi_38331459
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:16 schreef brooklynzoo het volgende:
Klussen

HET signaal dat dat je gesettled bent.
En dat is slecht omdat....?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_38331488
Ik (man) heb ons verhuisd de afgelopen periode. Ik had meer tijd, dus veel geklusd, ingepakt en geregeld. Dan heeft ze imho ook het recht niet om te zeiken over futiliteiten. :-)
pi_38331501
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee

Wat ik wel nog even wil toevoegen is dat ik dit bij andere stelletjes ook merk.
Ook bij mijn ouders en die zijn al 27 jaar getrouwd.
Dus je gaat net samenwonen en begint al meteen over de meest kleine dingen ruzie te maken? ik snap niet waarom je denkt dat dat verband zou houden met klussen..
  maandag 29 mei 2006 @ 13:34:42 #23
14320 TR08
pi_38331598
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:30 schreef Yay het volgende:
Ik (man) heb ons verhuisd de afgelopen periode. Ik had meer tijd, dus veel geklusd, ingepakt en geregeld. Dan heeft ze imho ook het recht niet om te zeiken over futiliteiten. :-)
Dat is idd ook wel het meest belangrijke waar ik dan achteraf waarde aan hecht. Niets erger dan dat de eerste opmerking na uren/dagen keihard werken is: "Je hebt dit niet goed gedaan"
  maandag 29 mei 2006 @ 13:35:08 #24
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_38331612
Klussen met vrouwen erbij

Ik PROBEER het niet eens meer...
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_38331638
Klussen moet je inderdaad apart doen is mijn ervaring. Mannen in een deel van het huis en de vrouwen in een ander deel. Man en vrouw samen leidt tot irritaties omdat mannen en vrouwen verschillende logica hebben.
waarbij natuurlijk alleen de mannenlogica echte logica is en de vrouwen logica een soort emotioneel ontspoorde poging tot logica
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 29 mei 2006 @ 15:39:53 #26
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_38334471
Ik ben ook net klaar met klussen in mijn huisje. Heb wel samen met mijn vriend geklust, maar we hadden allebei onze eigen "projecten". Ik de muur verven en hij de trap bijvoorbeeld. We hadden dus een soort van taakverdeling. En sommige dingen kan hij gewoon beter dan ik. Ik kan namelijk niet zo goed omgaan met een boormachine...
Ik heb wel gevraagd of mijn vader en moeder bij mij wilden komen behangen omdat zij dat wel kunnen en wij niet. Toen kreeg ik ook de mededeling dat ze dit niet samen wilden doen omdat ze dan slaande ruzie zouden krijgen. Toen heb ik maar iemand anders gevraagd.
Ik denk dat het ook een beetje aan de man ligt dat we niet samen kunnen klussen. Ok, vrouwen zijn nu eenmaal minder handig dan mannen, maar als een man zegt: "hou eens even vast" dan wordt er meteen van vrouwen verwacht dat we weten wat, waar en hoe we vast moeten houden. En als dat dan niet gebeurt dan is het bonje en dan krijgen we te horen: "Dat snap je toch ook wel!" of "Dat zie je toch?".
Altijd leuk als je vriendlief helpt met een kast in elkaar te zetten van Leen Bakker... Dan lukt er iets niet goed en dan krijg je als vrouw de volle laag met verwijten. Dan loop ik altijd gewoon weg. Dat weet hij ook gelukkig.
Niks moet, niksen mag.
pi_38334954
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef _Nouky_ het volgende:

Ik denk dat het ook een beetje aan de man ligt dat we niet samen kunnen klussen. Ok, vrouwen zijn nu eenmaal minder handig dan mannen, maar als een man zegt: "hou eens even vast" dan wordt er meteen van vrouwen verwacht dat we weten wat, waar en hoe we vast moeten houden. En als dat dan niet gebeurt dan is het bonje en dan krijgen we te horen: "Dat snap je toch ook wel!" of "Dat zie je toch?".
Een kans van 1 op 2. Of je moet vasthouden wat vriend in zijn linkerhand heeft, of je moet vasthouden wat vriend in rechterhand heeft. Wat valt daaraan uit te leggen?
quote:
Altijd leuk als je vriendlief helpt met een kast in elkaar te zetten van Leen Bakker... Dan lukt er iets niet goed en dan krijg je als vrouw de volle laag met verwijten. Dan loop ik altijd gewoon weg. Dat weet hij ook gelukkig.
Belangstellend staan kijken en aangeven wat er volgens jou fout gaat is niet hetzelfde als helpen.
Gelukkig loop je eindelijk weg, dat is wel behulpzaam, scheelt een hoop als je je aandacht alleen op de handleiding hoeft te richten en niet elke stap ook nog eens moet uitleggen aan een vrouw die geen handleiding kan lezen.

Ikea kasten, Leen bakker kasten, allemaal een fluitje van een cent, behalve als er een vrouw "meehelpt".
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 29 mei 2006 @ 15:57:40 #28
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_38335301
Geweldig herkenbaar allemaal.....als je niet van te voren een goede taakverdeling maakt!

Het inpakken van de dozen dat is meer vrouwen-logica, die kunnen vaak logischer denken en vandaar ook dat ik dat mijn (inmiddels ex) vriendin liet doen.

De boor- en timmerklusjes en zware dingen tillen daar wilde zij haar handen liever niet aan branden, geen probleem natuurlijk!

Ik vind dat het gewoon een kwestie is van goede afspraken maken, en als je weet dat je je gaat ergeren aan elkaar met klussen (dan hoeft er echt niets fout te zijn in je relatie hoor!) dan gewoon beetje bij elkaar uit de buurt blijven en die goedbedoelde (maar o zo irritante) 'tips' maar even niet noemen!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_38335885
"Lieverd, die bobbels in het behang hoort dat zo"
"Aargh sterf hoer met je bemoeizucht dat moet nog drogen"
"Wegloopt"
"Ha lekker rustig klussen"

[ Bericht 2% gewijzigd door Deetch op 29-05-2006 16:19:20 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 29 mei 2006 @ 16:25:36 #30
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_38336294
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:12 schreef Deetch het volgende:
"Lieverd, die bobbels in het behang hoort dat zo"
"Aargh sterf hoer met je bemoeizucht dat moet nog drogen"
"Wegloopt"
"Ha lekker rustig klussen"
Je vriendin hoer noemen?

Fijne tijd samen
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_38336336
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:02 schreef CyclingGirl het volgende:

Wie deelt met mij de mening dat mannen en vrouwen (meestal) niet samen gaan met klussen.
Het is meer dat mannetje betaalt, bouwt, zaagt en aansluit terwijl vrouwtje inricht en vertelt wat er precies gekocht moet worden.
quote:
Alles door elkaar zoals bestek bij de onderbroeken zonder op de doos te hebben geschreven wat erop staat. Ik geirriteerd omdat ik niks kan vinden als ik eten wil maken.
Hmm! Gebakken onderbroeken in een sausje!
quote:
Dat soort discussies zou ik dus nooit aangaan. De vrouw zoekt maar alles uit en ik trek de pinpas wel (weer, alweer, nog steeds, altijd eigenlijk wel).
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 29 mei 2006 @ 16:38:15 #32
14320 TR08
pi_38336674
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:25 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Je vriendin hoer noemen?

Fijne tijd samen
Nou ik denk dat ik na zo'n opmerking heeeeeeeeel lang alleen mag "klussen"
  maandag 29 mei 2006 @ 16:46:49 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38336934
spanning en stress...

mijn vriendin en ik proberen zoveel mogeljk niet bij elkaar in de kamer bezig te zijn
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 29 mei 2006 @ 16:54:25 #34
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38337181
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Het is meer dat mannetje betaalt, bouwt, zaagt en aansluit terwijl vrouwtje inricht en vertelt wat er precies gekocht moet worden.
[..]
Dat soort discussies zou ik dus nooit aangaan. De vrouw zoekt maar alles uit en ik trek de pinpas wel (weer, alweer, nog steeds, altijd eigenlijk wel).
*Herkenbaar*
Maar na het aanschaffen wil ik het wel zelf in elkaar zetten. Als er ergens een kras op komt of het mislukt helemaal wil ik het zelf gedaan hebben , anders moet zij het nog jaren aanhoren...
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_38342294
Klussen gaat prima samen... Zie ondertitel

Ik weet natuurlijk niet of hij het er ook mee eensch is
  maandag 29 mei 2006 @ 20:14:09 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_38343434
Bij ons werkt het wel okay. Mijn vriendin is super kritisch over alles en ik ben gewoon heel relaxed. Of er nou een mooie parketvloer ligt of een voet stof, 't zal mij ruften. Dus zij stelt het Programma van Eisen op, en dan doe ik zoveel mogelijk de klusjes die eigenlijk niet fout kunnen gaan, dan gaat het best goed.

Het huis is van haar, dus als zij iets superlelijk wil hebben, ik kan er niet mee zitten. Ooit gooide ze bij het klussen ook wel eens iets van mij kapot dat 100pleur kostte. Ging ik ook geen punt van maken.

Dus ja, minimaal een van de twee personen moet gewoon een relaxte, positieve sympathieke instelling hebben, dan komt het goed.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_38343884
Moet je na gaan................ik was samen met mijn vriend 1 weekendje weg en ik kon me al vreselijk irriteren aan hoe perfectionitisch hij alles moest inpakken. Het had allemaal veel en veeeeel sneller gekund! De slaapzak moest bij hem 2 keer opgerold worden terwijl ik zei dat ie hem gewoon in de zak moest proppen (dan heb je alweer 10 minuten winst) en zo waren er nog wel meer van die kleine dingen. Bergschoenen die onder de blubber zaten, tjaaaaaaaaa onze kleding zit toch in plastic zakken dus vies wordt het er ook niet van........ maar nee, meneer moest zonodig helemaal zijn schoenen schoonmaken totdat er geen kleikorrel meer te bekennen was....
En dat was nog meer 1 WEEKENDJE WEG! Tijdens de zomervakantie willen we gaan rondtrekken dus dat kunnen nog leuke momenten worden of vriendlief moet zichzelf eens ff snel aanpassen aan zijn vriendin Verder is ie een schatje hoor, zonder hem zou ik niet op vakantie willen.

Voor alle mensen die 'samen' gaan klussen: Heeeel veel sterkte!
  maandag 29 mei 2006 @ 20:31:25 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38343977
samen klussen is goedmaaksex garantie

altijd gezellig bij ons, ik heb zoiets van het zit, dan is het toch goed en mijn vriendin heeft nooit zoveel vertrouwen in mijn klustalenten

verhuizen gaat wel zonder stress, zijn we goed in getraind
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_38344086
Echt klussen kan ik helemaal niet, maar als ik nog eens moet gaan verhuizen word ik ook zo'n zeikerige bitch, dat weet ik gewoon nu al. Het ligt ook een beetje in de familie om alles perfect te willen regelen, dus als ik al ga samenwonen, dan was dat al veel eerder opgevallen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_38344101
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:29 schreef Sabsie het volgende:
Moet je na gaan................ik was samen met mijn vriend 1 weekendje weg en ik kon me al vreselijk irriteren aan hoe perfectionitisch hij alles moest inpakken. Het had allemaal veel en veeeeel sneller gekund! De slaapzak moest bij hem 2 keer opgerold worden terwijl ik zei dat ie hem gewoon in de zak moest proppen (dan heb je alweer 10 minuten winst) en zo waren er nog wel meer van die kleine dingen. Bergschoenen die onder de blubber zaten, tjaaaaaaaaa onze kleding zit toch in plastic zakken dus vies wordt het er ook niet van........ maar nee, meneer moest zonodig helemaal zijn schoenen schoonmaken totdat er geen kleikorrel meer te bekennen was....
En dat was nog meer 1 WEEKENDJE WEG! Tijdens de zomervakantie willen we gaan rondtrekken dus dat kunnen nog leuke moment worden of vriendlief moet zichzelf eens ff snel aanpassen aan zijn vriendin Verder is ie een schatje hoor, zonder hem zou ik niet op vakantie willen.

wacht maar tot we ons eerste huisje hebben
ik ben perfectionistisch tot op het bot, en als iets niet perfect is wil ik het zelf gedaan hebben zodat ik alleen mezelf de schuld kan geven

en de vakantie? dat gaat leuk worden ja
grappig was wel dat we op de heenweg meer ruimte hadden (toen jij ook alles netjes had) dan op de terugweg terwijl we toen minder spullen hadden, toeval?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_38344761
Ik had een tijd geleden een nieuwe kast bij de Gamma gehaald en mijn ouders kwamen over de vloer, zat ik dat ding in elkaar te zetten met pa, vroeg mijn ma of ze kon meehelpen. Toen wees ik op de gebruiksaanwijzing waar bovenaan bij de 'benodigdheden' 2 mannetjes symbolen stonden. Zelfs de Gamma realiseert zich dat een simpele kast niet door vrouwen in elkaar gezet kan worden .

Als Cisca Dresselhuys dit hoort.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:08:00 #42
82136 Xennia
gekroond
pi_38345456
Ik deel jouw mening. Ik laat het klussen wel over aan de mannen, zet zelfs nog koffie voor ze en ga winkelen tot ze klaar zijn
  maandag 29 mei 2006 @ 21:49:32 #43
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_38347271
Ik ben samen met mijn vriend in juli/augustus bezig geweest met het verbouwen van ons nieuwe huisje. En ik heb alle kastjes van de keuken in elkaar gezet. Mijn vriend mocht samen met mijn vader het zware werk doen en alles ophangen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_38358595
Mag ik iedereen het stukje "Stapelbed" aanraden van Youp van het hek.
Komt van het programma "Spelen met je leven"
Zal iedereen veel in herkennen en ik vind het een van de leukste van Youp.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:00:21 #45
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_38358888
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:50 schreef Roquefort het volgende:

Een kans van 1 op 2. Of je moet vasthouden wat vriend in zijn linkerhand heeft, of je moet vasthouden wat vriend in rechterhand heeft. Wat valt daaraan uit te leggen?
Dat is ook altijd logisch, maar het moet altijd op een of andere manier die hij er dan niet bij zegt. Dat had ik dan maar moeten ruiken dat ik het kastdeurtje vast moest houden met mijn linkerhand en aan de onderkant moest drukken.
quote:
Belangstellend staan kijken en aangeven wat er volgens jou fout gaat is niet hetzelfde als helpen.
Gelukkig loop je eindelijk weg, dat is wel behulpzaam, scheelt een hoop als je je aandacht alleen op de handleiding hoeft te richten en niet elke stap ook nog eens moet uitleggen aan een vrouw die geen handleiding kan lezen.
Wie zegt er dat ik belangstellend sta te kijken en aangeef wat er volgens mij fout gaat? Dat heb ik nergens gelezen hoor. Meestal ben ik zelf ergens mee bezig en moet ik dan alles neerleggen om hem te komen helpen. Dan moet ik het gemopper aanhoren dat de handleiding niet klopt en dat alle plankjes krom zijn. (As if..) En als hij dan ook nog eens mij de schuld gaat geven dat het hem niet lukt. Dan ben ik weg. Dan mag hij het zelf oplossen ook. Eerst mijn hulp vragen en dan zeggen dat ik het niet goed doe... Zoek het dan maar lekker zelf uit.
quote:
Ikea kasten, Leen bakker kasten, allemaal een fluitje van een cent, behalve als er een vrouw "meehelpt".
Denk je dat vrouwen voor hun plezier mannen meehelpen met klussen? Ik niet hoor. Doe dat maar lekker alleen.
Niks moet, niksen mag.
pi_38359049
Haha herkenbaar!

Mijn vriendin over kleine klusjes: "Ik denk dat dit of dat nog gedaan moet worden!" "Dat snoer is nog niet weggewerkt, en het staat zo lelijk!" "Ik vind het echt vervelend dat het huis nog niet helemaal af is"

Doe er dan wat aan, ik heb er geen last van! (Het gaat hier over zaken als een peertje in de gangkast e.d.)

Maar bij het klussen van het hele huis, bij de verhuizing dus, was het echt minstens twee keer per dag raak. Enorme irritaties omdat het niet allemaal gaat zoals je wilt, bovendien had zij koorts, maar wilde per sé klussen. Vrouwen zijn ook gewoon zo stronteigenwijs....

Maar nu zjin we gelukkig, dus het komt wel goed hoor!
pi_38359220
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:29 schreef Sabsie het volgende:
En dat was nog meer 1 WEEKENDJE WEG! Tijdens de zomervakantie willen we gaan rondtrekken dus dat kunnen nog leuke momenten worden of vriendlief moet zichzelf eens ff snel aanpassen aan zijn vriendin Verder is ie een schatje hoor, zonder hem zou ik niet op vakantie willen.

Hij moet zich aanpassen aan JOU? OMG
pi_38359280
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:02 schreef CyclingGirl het volgende:

Voorbeeld: Mijn vriend en ik zijn bezig in ons nieuwe (huur)huisje, we hebben nooit meningsverschillen/ruzie gehad en nu wel over de manier waarop hij de spullen in de dozen heeft gedaan. Alles door elkaar zoals bestek bij de onderbroeken zonder op de doos te hebben geschreven wat erop staat. Ik geirriteerd omdat ik niks kan vinden als ik eten wil maken.

Met mijn vriendin loopt het altijd uit op ruzie en irritatie. Puur omdat ze niet aanvoelt waar ik heen wil, als ik wil dat ze duwt, trekt ze aan iets. Zou ze logischer wijs links moeten staan staat ze rechts, ervoor of erop. Als ik aan het klussen ben wil ik geen leermeester spelen en heb dan iemand nodig die van nature aanvoelt wat er moet gebeuren. Met andere (waaronder ook vrouwen) heb ik dat probleem niet.
There's no place like 127.0.0.1
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:40:18 #49
14320 TR08
pi_38359703
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij moet zich aanpassen aan JOU? OMG
Dude, in een relatie moeten altijd 2 mensen zich aanpassen, dus mevrouw aan meneer en meneer ook aan mevrouw
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:41:27 #50
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_38359729
mijn vriendin en ik klussen altijd samen, echt heerlijk is dat! En dan achteraf terug kijken naar wat je die dag allemaal samen voor elkaar gekregen hebt
pi_38360867
Bij ons gaat het klussen prima
Als hij bv op een stoel staat te boren en heeft nog iets nodig dan weet ik het al wat hij nodig heeft en geef het aan en andersom netzo.
Ik (vrouw) boor zelf ook en Leenbakker, Ikea ,Kwantum spul enz zet ik zelf ook in elkaar en ik betaal er ook voor. De ene keer doet mijn man het (betalen in elkaar zetten enz ) en de andere keer ik.
Bv ons bed hebben wij prima samen gedaan

Ik heb ook weinig zin om te wachten op m'n man tot hij thuis is van z'n werk als ik een plank wil ophangen of er moet geboord worden. Ik kan het zelf ook en tja hoe moeilijk kan boren zijn.
Heb zelf genoeg hier in huis gedaan en hij ook.
heb zelf ook planken gemaakt van een oud lattenbodem en dat ziet er erg leuk uit
Ik irriteer mij juist enorm aan van die zeiktroela's die gelijk al bij een gaatje boren zeggen van "hihi nee dat doe ik niet hoor dat kan ik niet hihi" Stel je niet aan en probeer het gewoon!!

Dozen inpakken voor bv verhuizing is ook geen probleem hier. Beide hebben we zoiets van inpakken dat spul en klaar. Beetje nadenken hoe het het beste past maar ga ook niet te moeilijk doen want daar kunnen we allebij slecht tegen.
Ok keukenspul ook bij keukenspul maar zit er toevallig wat van de slaapkamer bij tja nou en! Glazen ff in een krantepapier stoppen maar we gaan niet alles supernetjes en priegelig aan de gang.

Samen werken of taken verdelen gaat hier echt prima

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2006 10:24:03 ]
pi_38361395
Samen tentje opzetten op vakantie is ook een goede!
pi_38361466
Ik zie dat heel veel mensen dus ook last hebben van de stress met klussen.
Ik merk aan mezelf dat ik dat dus ook vaak heb.
Een goede taakverdeling lijkt mij een oplossing voor het probleem. Ik denk toch dat het Vrouwen van Venus mannen van Mars verhaal hier in mee speelt.

Zeker het voorbeeld van het "even vasthouden" dat je dat dan verkeerd doet is hier een goede voor.
Kijk die onderbroeken bij het bestek was maar een klein voorbeeld. Ik wil dat huis gewoon asap aan kant hebben net een nieuwe baan etc en hij wilt alles rustig aan doen, ik denk dat, dat juist het gene is dat botst.
Haters gonna hate.
pi_38361543
BTW, ik kan ook boren zagen, schroeven draaien etc.
En ja, ik pak ook MIJN pinpas tot ergenis van mijn vriend want hij wilt perse voor de kosten opdraaien.

Voor mij werkt dat niet zo, ik ga daar ook wonen dus ik betaal ook mee.
Haters gonna hate.
pi_38361861
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:40 schreef CyclingGirl het volgende:
En ja, ik pak ook MIJN pinpas tot ergenis van mijn vriend want hij wilt perse voor de kosten opdraaien.

dinsdag 30 mei 2006 @ 11:09:33 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38362490
Weleens van een gezamenlijke rekening gehoord.
Bij ons zorgt het samen klussen ook voor irritaties. En we gaan binnenkort wéér verhuizen dus
dat zal wel weer bonje worden.
pi_38365572
Wij hebben het laatst voor het eerst geprobeerd (ik tel het verven van ons studiootje indertijd niet mee, muren verven is niet echt klussen), en dat ging wonderwel. Ik wilde ondertussen toch wel eens ff leren om iig zo'n badkamerkastje bouwpakket in elkaar te kunnen zetten, zodat ik niet altijd afhankelijk ben. Nou, we hebben eerste samen een balkonkast gebouwd, ging perfect, en vervolgens ben ik doorgegaan met de badkamerkasten en dat ging ook allemaal goed. Ik had juist ook het gevoel dat we op deze manier zijn hobby een beetje konden delen. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:04:53 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_38366832
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:40 schreef CyclingGirl het volgende:

Waarom moet je er dan een situatie van maken als je weet dat hij graag zelf die kosten betaalt? Je kan toch een leuk kadootje voor hem kopen van ongeveer dezelfde waarde een paar weken later, of iets nuttigs als het per se nuttig moet zijn? Dat hij graag betaalt voor kluswerk lijkt me nou niet echt een ruzie waard, ja het is een raar ticje van hem, maar het valt nog wel in de categorie 'mee te leven'.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_38370218
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef _Nouky_ het volgende:
Ok, vrouwen zijn nu eenmaal minder handig dan mannen, maar als een man zegt: "hou eens even vast" dan wordt er meteen van vrouwen verwacht dat we weten wat, waar en hoe we vast moeten houden. En als dat dan niet gebeurt dan is het bonje en dan krijgen we te horen: "Dat snap je toch ook wel!" of "Dat zie je toch?".
Dat is inderdaad waar
"Geef me dat ding daar eens aan" (zonder te wijzen).
"Welk ding"
"Ja, dat ronde ding daar, voor dit stukje hier, je ziet toch wat ik doe "
" "

Of
"Ja, hou dit eens recht. Hier zo, recht tegen de muur"
" *rechthoudt*"
"Ja, niet helemaal recht natuurlijk, muts, je ziet toch dat het wel een beeetje een hoek moet maken"
" "

Verder gaat het hier altijd prima hoor samen klussen. Ik heb m'n meneer alleen even uitgelegd dat hij maar net moet doen of hij iets uitlegt aan een kind van 3, dan komt het altijd goed .
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:29:07 #60
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_38374474
wij krijgen in juli pas de sleutel dus het klussen moet nog komen...
de meeste irritaties komen nu nog door iedereen die zich ermee wilt bemoeien met goed bedoelde adviezen en commentaar...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_38399321
Daar kan ik dan nog wel tegen maar zodra ze ineens zonder vragen alles uit je handen nemen dan word ik pissig
Zomaar ineens een kast ergens neer zetten omdat diegene hem daar wel leuk vind staan bv. Of duidelijk zeggen van het fornuis moet zo staan anders kan de klep niet open of de koelkast anders neerzetten dan wat ik zei en dan stug "ohhh neuhhh kan ook zo wel "
Heb dus ook net zo stug die dingen verschoven zoals ik ze zelf wou hebben.

Met verhuizen oid hebben veel meegeholpen die gewoon deden wat je ze vroeg en die waren lief behalve die persoon ff niet maar de rest doen m'n man en ik liever zelf want dat gaat prima
pi_38399728
Ja kan irritant zijn, maar aan de andere kant... Toen ik aan het verhuizen was heeft mijn zusje als allereerst in het nieuwe huis een deel van de kamer helemaal ingericht met een plantje, een tafel en wat foto's, nog voordat ik uberhaupt met de rest van de dozen al in het huis was. Hierdoor was er gelijk een knus en gezellig hoekje ontstaan waar ik met alle verhuizers gelijk kon aanschuiven om te lunchen. Het staat na anderhalf jaar nog precies zoals zij het heeft neergezet, en dat bevalt me prima.

En ach ja als nieuwe bewoner van het huis ben je tjidens verhuizen en klussen met een aantal mensen hulp eigenlijk vooral bezig met het coördineren van mensen en het rondbrengen van koffie....

Maar ik dwaal af...
pi_38401617
Maar dat is heel wat anders dan een stronteigenwijs persoon die ff lekker zelf gaat bepalen wat er in jouw huis gaat gebeuren
Dat van je zusje vind ik weer erg lief!!
pi_38416069
Ik wordt al helemaal gek bij het idee dat we samen moeten gaan klussen. Ik wordt altijd ontzettend onhandig en doe altijd net de verkeerde dingen, sta aan de verkeerde kant of hou iets verkeerd vast als ik samen met hem iets moet maken. Hij mopperen natuurlijk. Wanneer ik iets alleen doe gaat het veel beter. Ik denk er sterk aan ons op te geven voor zo'n programma als help mijn man is klusser, zodat ik die stress niet heb. Er is namelijk nogal veel te klussen in huis..
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:21:55 #65
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_38416317
De TS bedoelde eigenlijk :

"We gingen samen klussen en toen begon ik over onbelangrijke dingen te zeiken zoals dat het ondergoed in dezelfde doos zat als het bestek.".
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_38417992
Ik ben redelijk handig en heb tot nu toe bijna altijd vriendjes gehad, die al piepten bij zoiets simpels als het schilderen van een muur, als het niet zo makkelijk ging als ze dachten

Heerlijk, mannen met het geduld van een kleuter.

Aan de andere kant kan de gemiddelde vrouw geen spijker recht in de muur te krijgen, dus de meeste vrouwen kun je helaas beter niet bij het klussen hebben Cliché maar waar.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_38560575
Hier gaat dat eingelijk heel goed. Ik begin meestal en dan opeens helpt mijn vriendin me met van alles en nogwat, ook als we samen een idee hebben kunnen we dat goed uitwerken!. Heerlijk!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 5 juni 2006 @ 16:51:59 #68
521 ruby
Hell yeah!
pi_38562543
Mijn vriend en ik samenklussen.....geen succes. Hij vindt mij te sloom (m.a.w. ik begrijp volgens hem niet snel genoeg wat ie wil) en ik vind hem dan irritant. Vervolgens gaan we zitten bakkeleien tot dat ik het helemaal zat ben.

Dus uiteindelijk is het het beste als ie alleen gaat klussen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:22:23 #69
55900 GM
vind ik dan toch
pi_38596663
Hij klust (ik kan werkelijk nog geen boor op de juiste manier vasthouden) en ik zet koffie, smeer braaf boterhammetjes en haal bier. Alleen schilderen is mijn ding en daar houdt hij zich weer verre van
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_38597241
Klussen nog niet geprobeerd... Tenten opzetten wel, van hetzelfde laken een pak, en ik weet van mezelf dat ik ga snauwen. Maar goed, wel overleefd...

Overigens is nu al duidelijk dat we allebei andere dingen leuk vinden. Ik vind de afwerking vooral leuk, hij houdt meer van het grote breek- en bouwwerk. Kortom, hij de keuken plaatsen en lampjes ophangen, ik zorgen voor handvatjes en verf enzo... Zolang we elkaar daar vrij in laten, moet het iig te overleven zijn.

Boren kan ik overigens niet, meubels ontwerpen en maken of bouwpakketjes in elkaar zetten wel, maar dat wil hij niet zo geloven.
pi_38598291
Er is niks walgelijkers dan jonge stelletjes die expres klus-kleren aandoen en dan naar de Ikea gaan, zodat de vrouw zich even kan profileren alszijnde succesvol en binnenkort een baarmachine. En dan kan de man pronken met het vlees dat vanaf dan alleen maar aftakelt.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:30:11 #72
55900 GM
vind ik dan toch
pi_38598490
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Er is niks walgelijkers dan jonge stelletjes die expres klus-kleren aandoen en dan naar de Ikea gaan, zodat de vrouw zich even kan profileren alszijnde succesvol en binnenkort een baarmachine. En dan kan de man pronken met het vlees dat vanaf dan alleen maar aftakelt.
Hoe weet jij dat zo goed? Ervaringsdeskundige? Of sta je elke zaterdagmiddag in de Ikea?

(trouwens, klusspullen haal je bij een bouwmarkt hoor)
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:35:01 #73
141994 Dickies
Since 1922
pi_38598676
Dat komt omdat ik het altijd beter weet. Ook als zij denkt een keer gelijk te hebben, heb ik gelijk. Dat zorgt voor frustratie van haar kant. En gaat ze bijdehand lopen doen waardoor ik dat vuige kind vanzelf wel zat wordt
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_38598694
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:30 schreef GM het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zo goed? Ervaringsdeskundige? Of sta je elke zaterdagmiddag in de Ikea?

(trouwens, klusspullen haal je bij een bouwmarkt hoor)
Ik hoef niet elke zaterdagmiddag in de Ikea te staan om dit te weten. Een gezond verstand is al genoeg. Of wou je het tegendeel aantonen door irrelevante vragen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_38616521
Er is niets irritanters, ow en de dingen die je constant "opgeruimd" op de meest vreemde plekken terug vind.
pi_38618505
Wat een topic

Ik samen klussen met mn vrouw gaat niet altijd werken.
Zoiezo als je een dag bezig bent geweest bij 30 graden op zaterdag met het afhangen van een deur (voor het eerst), dan krijg je achteraf de opmerking: Ik dacht dat je hem ook wel geverft zou hebben

Ik hou zielsveel van mn vrouw, maar als ik ga verbouwen heb ik soms liever dat ze iets anders gaat doen. Hoe graag ik ook niet alleen klus
  maandag 12 juni 2006 @ 10:45:12 #77
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_38772873
Hier ook regelmatig problemen bij het klussen.
Het principe van het verkeerd vasthouden is erg herkenbaar, en zowiezo in het algemeen het idee dat je maar moet kunnen gedachtenlezen om te weten wat hij nou wil
Maar ook: Hij gaat er vanuit dat ik lichamelijk dezelfde krachten heb als hij. Hij is erg sterk. En hij verwacht dat ik hetzelfde aankan als hij.
Afgelopen vrijdag (lekker gepland) een zonnescherm ophangen. En dan verwacht hij dat ik dat ding minuten lang boven mijn hoofd tegen de muur kan houden. Ja sorry, maar dat trek ik dus niet. En dan ben ik dus een watje.
So Long and Thanks for All the Fish
  maandag 12 juni 2006 @ 10:47:26 #78
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38772916
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:45 schreef zeeuwse het volgende:
Hier ook regelmatig problemen bij het klussen.
Het principe van het verkeerd vasthouden is erg herkenbaar, en zowiezo in het algemeen het idee dat je maar moet kunnen gedachtenlezen om te weten wat hij nou wil
Maar ook: Hij gaat er vanuit dat ik lichamelijk dezelfde krachten heb als hij. Hij is erg sterk. En hij verwacht dat ik hetzelfde aankan als hij.
Afgelopen vrijdag (lekker gepland) een zonnescherm ophangen. En dan verwacht hij dat ik dat ding minuten lang boven mijn hoofd tegen de muur kan houden. Ja sorry, maar dat trek ik dus niet. En dan ben ik dus een watje.
Zeg dat dan vantevoren, hij kan toch geen gedachten lezen.
Vampire Romance O+
pi_38772955
* MarMar heeft gewoon samen met manlief de babykamer gedaan.

Ging prima, gewoon beetje de taakjes verdelen en je dan ook niet bemoeien met wat de ander doet, doe je dat wel, doe het dan gewoon zelf

dat is mijn bescheiden mening.
  maandag 12 juni 2006 @ 11:17:14 #80
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_38773650
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Zeg dat dan vantevoren, hij kan toch geen gedachten lezen.
dat doe ik ook, en dan is het al bij voorbaat irritatie.
Ik ben dan nog zo goed om het dan toch te proberen, wat ik dus eigenlijk net zo goed niet had kunnen doen. Maar ik toon in elk geval mjin goede wil. En dat wordt dus niet gewaardeerd
So Long and Thanks for All the Fish
  maandag 12 juni 2006 @ 11:32:32 #81
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38774112
quote:
Op maandag 12 juni 2006 11:17 schreef zeeuwse het volgende:

[..]

dat doe ik ook, en dan is het al bij voorbaat irritatie.
Ik ben dan nog zo goed om het dan toch te proberen, wat ik dus eigenlijk net zo goed niet had kunnen doen. Maar ik toon in elk geval mjin goede wil. En dat wordt dus niet gewaardeerd
Als het iets is dat je perse niet kunt onderbreken omdat het dan half hangt en niet losgelaten kan worden dan is tegen beter weten in proberen inderdaad een slechte keuze. Voor die goede wil koop je erg weinig als het daardoor weer loslaat terwijl de helft al vastzit. Mannen zijn resultaatgericht
Vampire Romance O+
  maandag 12 juni 2006 @ 11:58:32 #82
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38774880
Regels voor succesvol klussen:

1: Doe iets zelf of laat iets volledig aan een ander over;
2: Geen goedbedoelde aanwijzingen vanaf de zijlijn. Weet je het beter?--> Doe het zelf!
3: Geen gezeik achteraf over het werk van een ander: dan had je het maar zelf moeten doen.

Als deze drie regels gehanteerd worden dan heb je nooit geen gezeik. Met name vrouwen hebben hier overigens vaak moeite mee is mijn ervaring (vooral regel 2 en 3 zijn erg lastig).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_38779993
Klopt hier zelfde probleem
samen eindelijk een huisje maar klussen samen is dus echt een grote ramp
hij doet NET alles anders dan ik het wil en andersom...
de eerste ruzie in ons nieuwe huisje hebben we al gehad...en dat was omdat ik wilde dat AL het oude behang eraf ging en hij vond dat onzin...

(uiteindelijk hebben we dus al het behang er afgehaald hehe ) nu moet de vloer er nog in gelegd worden...ben blij dat ik verplicht nog bij mijn ouders moet zijn voor school haha
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_38780078
quote:
Op maandag 12 juni 2006 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
Regels voor succesvol klussen:

1: Doe iets zelf of laat iets volledig aan een ander over;
2: Geen goedbedoelde aanwijzingen vanaf de zijlijn. Weet je het beter?--> Doe het zelf!
3: Geen gezeik achteraf over het werk van een ander: dan had je het maar zelf moeten doen.

Als deze drie regels gehanteerd worden dan heb je nooit geen gezeik. Met name vrouwen hebben hier overigens vaak moeite mee is mijn ervaring (vooral regel 2 en 3 zijn erg lastig).
Zeker waar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')