Nou, inderdaad. Waar maak je je druk over zeg.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:09 schreef Liewec het volgende:
Dat komt omdat wijven altijd zeiken over futiliteiten als bestek bij onderbroeken.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:12 schreef Syytön het volgende:
Hmm, denk dat het meer heeft te maken met spanning en stress.
zo gaat het hier ookquote:Op maandag 29 mei 2006 13:20 schreef TR08 het volgende:
Haha, wij hebben ook wel zo onze probleempjes. De truuk is altijd eromheen te werken zodat beiden hun eigen "domein" hebben. Als we klussen doet mijn vriendin meer de keukendingetjes en het schilderen, ik ben meer van de elektra, het timmer- en bouwwerk. Degene die het minst hard aan het klussen kan op een bepaald moment verzorgt de catering.
Met vakantie zorgt zij er altijd voor dat de belangrijke spullen mee komen, ik zorg ervoor dat het handig en veilig in de auto ligt en help bij het van zolder tillen van zware zooi
En dat is slecht omdat....?quote:Op maandag 29 mei 2006 13:16 schreef brooklynzoo het volgende:
Klussen![]()
HET signaal dat dat je gesettled bent.
Dus je gaat net samenwonen en begint al meteen over de meest kleine dingen ruzie te maken? ik snap niet waarom je denkt dat dat verband zou houden met klussen..quote:Op maandag 29 mei 2006 13:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee
Wat ik wel nog even wil toevoegen is dat ik dit bij andere stelletjes ook merk.
Ook bij mijn ouders en die zijn al 27 jaar getrouwd.
Dat is idd ook wel het meest belangrijke waar ik dan achteraf waarde aan hecht. Niets erger dan dat de eerste opmerking na uren/dagen keihard werken is: "Je hebt dit niet goed gedaan"quote:Op maandag 29 mei 2006 13:30 schreef Yay het volgende:
Ik (man) heb ons verhuisd de afgelopen periode. Ik had meer tijd, dus veel geklusd, ingepakt en geregeld. Dan heeft ze imho ook het recht niet om te zeiken over futiliteiten. :-)
Een kans van 1 op 2. Of je moet vasthouden wat vriend in zijn linkerhand heeft, of je moet vasthouden wat vriend in rechterhand heeft. Wat valt daaraan uit te leggen?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef _Nouky_ het volgende:
Ik denk dat het ook een beetje aan de man ligt dat we niet samen kunnen klussen. Ok, vrouwen zijn nu eenmaal minder handig dan mannen, maar als een man zegt: "hou eens even vast" dan wordt er meteen van vrouwen verwacht dat we weten wat, waar en hoe we vast moeten houden. En als dat dan niet gebeurt dan is het bonje en dan krijgen we te horen: "Dat snap je toch ook wel!" of "Dat zie je toch?".
Belangstellend staan kijken en aangeven wat er volgens jou fout gaat is niet hetzelfde als helpen.quote:Altijd leuk als je vriendlief helpt met een kast in elkaar te zetten van Leen Bakker...Dan lukt er iets niet goed en dan krijg je als vrouw de volle laag met verwijten. Dan loop ik altijd gewoon weg. Dat weet hij ook gelukkig.
Je vriendin hoer noemen?quote:Op maandag 29 mei 2006 16:12 schreef Deetch het volgende:
"Lieverd, die bobbels in het behang hoort dat zo"
"Aargh sterf hoer met je bemoeizucht dat moet nog drogen"
"Wegloopt"
"Ha lekker rustig klussen"
Het is meer dat mannetje betaalt, bouwt, zaagt en aansluit terwijl vrouwtje inricht en vertelt wat er precies gekocht moet worden.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Wie deelt met mij de mening dat mannen en vrouwen (meestal) niet samen gaan met klussen.
Hmm! Gebakken onderbroeken in een sausje!quote:Alles door elkaar zoals bestek bij de onderbroeken zonder op de doos te hebben geschreven wat erop staat. Ik geirriteerd omdat ik niks kan vinden als ik eten wil maken.
Dat soort discussies zou ik dus nooit aangaan. De vrouw zoekt maar alles uit en ik trek de pinpas wel (weer, alweer, nog steeds, altijd eigenlijk wel).quote:of over het verven etc etc noem ze maar op.
Nou ik denk dat ik na zo'n opmerking heeeeeeeeel lang alleen mag "klussen"quote:Op maandag 29 mei 2006 16:25 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Je vriendin hoer noemen?![]()
Fijne tijd samen![]()
*Herkenbaar*quote:Op maandag 29 mei 2006 16:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het is meer dat mannetje betaalt, bouwt, zaagt en aansluit terwijl vrouwtje inricht en vertelt wat er precies gekocht moet worden.
[..]
Dat soort discussies zou ik dus nooit aangaan. De vrouw zoekt maar alles uit en ik trek de pinpas wel (weer, alweer, nog steeds, altijd eigenlijk wel).
wacht maar tot we ons eerste huisje hebbenquote:Op maandag 29 mei 2006 20:29 schreef Sabsie het volgende:
Moet je na gaan................ik was samen met mijn vriend 1 weekendje weg en ik kon me al vreselijk irriteren aan hoe perfectionitisch hij alles moest inpakken. Het had allemaal veel en veeeeel sneller gekund! De slaapzak moest bij hem 2 keer opgerold worden terwijl ik zei dat ie hem gewoon in de zak moest proppen (dan heb je alweer 10 minuten winst) en zo waren er nog wel meer van die kleine dingen. Bergschoenen die onder de blubber zaten, tjaaaaaaaaa onze kleding zit toch in plastic zakken dus vies wordt het er ook niet van........ maar nee, meneer moest zonodig helemaal zijn schoenen schoonmaken totdat er geen kleikorrel meer te bekennen was....
En dat was nog meer 1 WEEKENDJE WEG! Tijdens de zomervakantie willen we gaan rondtrekken dus dat kunnen nog leuke moment worden of vriendlief moet zichzelf eens ff snel aanpassen aan zijn vriendinVerder is ie een schatje hoor, zonder hem zou ik niet op vakantie willen.
Voor alle mensen die 'samen' gaan klussen: Heeeel veel sterkte!
Dat is ook altijd logisch, maar het moet altijd op een of andere manier die hij er dan niet bij zegt. Dat had ik dan maar moeten ruiken dat ik het kastdeurtje vast moest houden met mijn linkerhand en aan de onderkant moest drukken.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:50 schreef Roquefort het volgende:
Een kans van 1 op 2. Of je moet vasthouden wat vriend in zijn linkerhand heeft, of je moet vasthouden wat vriend in rechterhand heeft. Wat valt daaraan uit te leggen?
Wie zegt er dat ik belangstellend sta te kijken en aangeef wat er volgens mij fout gaat? Dat heb ik nergens gelezen hoor. Meestal ben ik zelf ergens mee bezig en moet ik dan alles neerleggen om hem te komen helpen. Dan moet ik het gemopper aanhoren dat de handleiding niet klopt en dat alle plankjes krom zijn. (As if..) En als hij dan ook nog eens mij de schuld gaat geven dat het hem niet lukt. Dan ben ik weg. Dan mag hij het zelf oplossen ook. Eerst mijn hulp vragen en dan zeggen dat ik het niet goed doe... Zoek het dan maar lekker zelf uit.quote:Belangstellend staan kijken en aangeven wat er volgens jou fout gaat is niet hetzelfde als helpen.
Gelukkig loop je eindelijk weg, dat is wel behulpzaam, scheelt een hoop als je je aandacht alleen op de handleiding hoeft te richten en niet elke stap ook nog eens moet uitleggen aan een vrouw die geen handleiding kan lezen.
Denk je dat vrouwen voor hun plezier mannen meehelpen met klussen? Ik niet hoor. Doe dat maar lekker alleen.quote:Ikea kasten, Leen bakker kasten, allemaal een fluitje van een cent, behalve als er een vrouw "meehelpt".![]()
Hij moet zich aanpassen aan JOU? OMGquote:Op maandag 29 mei 2006 20:29 schreef Sabsie het volgende:
Moet je na gaan................ik was samen met mijn vriend 1 weekendje weg en ik kon me al vreselijk irriteren aan hoe perfectionitisch hij alles moest inpakken. Het had allemaal veel en veeeeel sneller gekund! De slaapzak moest bij hem 2 keer opgerold worden terwijl ik zei dat ie hem gewoon in de zak moest proppen (dan heb je alweer 10 minuten winst) en zo waren er nog wel meer van die kleine dingen. Bergschoenen die onder de blubber zaten, tjaaaaaaaaa onze kleding zit toch in plastic zakken dus vies wordt het er ook niet van........ maar nee, meneer moest zonodig helemaal zijn schoenen schoonmaken totdat er geen kleikorrel meer te bekennen was....
En dat was nog meer 1 WEEKENDJE WEG! Tijdens de zomervakantie willen we gaan rondtrekken dus dat kunnen nog leuke momenten worden of vriendlief moet zichzelf eens ff snel aanpassen aan zijn vriendinVerder is ie een schatje hoor, zonder hem zou ik niet op vakantie willen.
Voor alle mensen die 'samen' gaan klussen: Heeeel veel sterkte!
Met mijn vriendin loopt het altijd uit op ruzie en irritatie. Puur omdat ze niet aanvoelt waar ik heen wil, als ik wil dat ze duwt, trekt ze aan iets. Zou ze logischer wijs links moeten staan staat ze rechts, ervoor of erop. Als ik aan het klussen ben wil ik geen leermeester spelen en heb dan iemand nodig die van nature aanvoelt wat er moet gebeuren. Met andere (waaronder ook vrouwen) heb ik dat probleem niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Wie deelt met mij de mening dat mannen en vrouwen (meestal) niet samen gaan met klussen.
Voorbeeld: Mijn vriend en ik zijn bezig in ons nieuwe (huur)huisje, we hebben nooit meningsverschillen/ruzie gehad en nu wel over de manier waarop hij de spullen in de dozen heeft gedaan. Alles door elkaar zoals bestek bij de onderbroeken zonder op de doos te hebben geschreven wat erop staat. Ik geirriteerd omdat ik niks kan vinden als ik eten wil maken.
of over het verven etc etc noem ze maar op.
Dude, in een relatie moeten altijd 2 mensen zich aanpassen, dus mevrouw aan meneer en meneer ook aan mevrouwquote:
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:40 schreef CyclingGirl het volgende:
BTW, ik kan ook boren zagen, schroeven draaien etc.
En ja, ik pak ook MIJN pinpas tot ergenis van mijn vriend want hij wilt perse voor de kosten opdraaien.
Voor mij werkt dat niet zo, ik ga daar ook wonen dus ik betaal ook mee.
Waarom moet je er dan een situatie van maken als je weet dat hij graag zelf die kosten betaalt? Je kan toch een leuk kadootje voor hem kopen van ongeveer dezelfde waarde een paar weken later, of iets nuttigs als het per se nuttig moet zijn? Dat hij graag betaalt voor kluswerk lijkt me nou niet echt een ruzie waard, ja het is een raar ticje van hem, maar het valt nog wel in de categorie 'mee te leven'.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:40 schreef CyclingGirl het volgende:
BTW, ik kan ook boren zagen, schroeven draaien etc.
En ja, ik pak ook MIJN pinpas tot ergenis van mijn vriend want hij wilt perse voor de kosten opdraaien.
Voor mij werkt dat niet zo, ik ga daar ook wonen dus ik betaal ook mee.
Dat is inderdaad waarquote:Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef _Nouky_ het volgende:
Ok, vrouwen zijn nu eenmaal minder handig dan mannen, maar als een man zegt: "hou eens even vast" dan wordt er meteen van vrouwen verwacht dat we weten wat, waar en hoe we vast moeten houden. En als dat dan niet gebeurt dan is het bonje en dan krijgen we te horen: "Dat snap je toch ook wel!" of "Dat zie je toch?".
Hoe weet jij dat zo goed? Ervaringsdeskundige? Of sta je elke zaterdagmiddag in de Ikea?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Er is niks walgelijkers dan jonge stelletjes die expres klus-kleren aandoen en dan naar de Ikea gaan, zodat de vrouw zich even kan profileren alszijnde succesvol en binnenkort een baarmachine. En dan kan de man pronken met het vlees dat vanaf dan alleen maar aftakelt.
Ik hoef niet elke zaterdagmiddag in de Ikea te staan om dit te weten. Een gezond verstand is al genoeg. Of wou je het tegendeel aantonen door irrelevante vragen?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:30 schreef GM het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat zo goed? Ervaringsdeskundige? Of sta je elke zaterdagmiddag in de Ikea?
(trouwens, klusspullen haal je bij een bouwmarkt hoor)
Zeg dat dan vantevoren, hij kan toch geen gedachten lezen.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:45 schreef zeeuwse het volgende:
Hier ook regelmatig problemen bij het klussen.
Het principe van het verkeerd vasthouden is erg herkenbaar, en zowiezo in het algemeen het idee dat je maar moet kunnen gedachtenlezen om te weten wat hij nou wil
Maar ook: Hij gaat er vanuit dat ik lichamelijk dezelfde krachten heb als hij. Hij is erg sterk. En hij verwacht dat ik hetzelfde aankan als hij.
Afgelopen vrijdag (lekker gepland) een zonnescherm ophangen. En dan verwacht hij dat ik dat ding minuten lang boven mijn hoofd tegen de muur kan houden. Ja sorry, maar dat trek ik dus niet. En dan ben ik dus een watje.![]()
dat doe ik ook, en dan is het al bij voorbaat irritatie.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zeg dat dan vantevoren, hij kan toch geen gedachten lezen.
Als het iets is dat je perse niet kunt onderbreken omdat het dan half hangt en niet losgelaten kan worden dan is tegen beter weten in proberen inderdaad een slechte keuze. Voor die goede wil koop je erg weinig als het daardoor weer loslaat terwijl de helft al vastzit. Mannen zijn resultaatgerichtquote:Op maandag 12 juni 2006 11:17 schreef zeeuwse het volgende:
[..]
dat doe ik ook, en dan is het al bij voorbaat irritatie.
Ik ben dan nog zo goed om het dan toch te proberen, wat ik dus eigenlijk net zo goed niet had kunnen doen. Maar ik toon in elk geval mjin goede wil. En dat wordt dus niet gewaardeerd![]()
Zeker waar!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:58 schreef AgLarrr het volgende:
Regels voor succesvol klussen:
1: Doe iets zelf of laat iets volledig aan een ander over;
2: Geen goedbedoelde aanwijzingen vanaf de zijlijn. Weet je het beter?--> Doe het zelf!
3: Geen gezeik achteraf over het werk van een ander: dan had je het maar zelf moeten doen.
Als deze drie regels gehanteerd worden dan heb je nooit geen gezeik. Met name vrouwen hebben hier overigens vaak moeite mee is mijn ervaring (vooral regel 2 en 3 zijn erg lastig).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |