dat is een frietje oorlog zonder uiquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:28 schreef Goofup het volgende:
als het waar was, was bovenstaande post zeer nuttig
Wat is dan een frietje mayo + pindasaus (of satesaus)
Precies, of gewoon simpel, een patatje pinda mayoquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:16 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat is een frietje oorlog zonder ui
Door wie is dat bevestigd???quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:25 schreef MoneyTalks het volgende:
Nu even hoe het echt is:
Patatje oorlog: pindasaus en mayonaise
Patat speciaal: ketchup, mayonaise en uitjes
Patat met: mayonaise
Patat pinda: pindasaus
Patatje joppie: joppiesaus
Dit is officieel en reeds bevestigd.
Groetjes.
Nee, zo is het niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:25 schreef cypher21 het volgende:
Patatje oorlog: pindasaus en mayonaise en ui
inderdaad.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, zo is het niet.
Het is zo:
Patatje oorlog: pindasaus en mayonaise.
En het gaat zo, in de betere patatkraam:
-Knik u helpe?
-Patatje oorlog graag.
-Uitjes derbij?
-Nee danku.
Ben ik het niet mee eens,quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, zo is het niet.
Het is zo:
Patatje oorlog: pindasaus en mayonaise.
En het gaat zo, in de betere patatkraam:
-Knik u helpe?
-Patatje oorlog graag.
-Uitjes derbij?
-Nee danku.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:25 schreef cypher21 het volgende:
[..]
Precies, of gewoon simpel, een patatje pinda mayo
[..]
quote:Door wie is dat bevestigd???
Hier (Noord-Holland) is het namelijk:
Patatje oorlog: pindasaus en mayonaise en ui
Patat speciaal: ketchupcurry, mayonaise en uitjes
Welnee. Oorlog is pinda-mayo. Uitjes, leuk, best lekker, maar het is een extraatje dat zéker niet ongevraagd op de saus gekwakt mag worden.quote:
Zegt dat wat over de cafetaria, of over jouw kennis?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:53 schreef cypher21 het volgende:
[..]
Ik ben verdikkeme al een paar keer een cafetaria uitgegaan om er later achter te komen dat er geen ui op de oorlog zit![]()
'patatje pinda'quote:Op maandag 29 mei 2006 12:46 schreef Frollo het volgende:Het IS 'patatje pinda'. In sommige streken zegt men 'frietje saté'. Maar het IS dus 'patatje pinda'. Verder is er geen verschil voor zover ik weet.
dat haalt jouw 'waarheid' over de betekenis van de naam nogal onderuit, vind je niet?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:53 schreef cypher21 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens,
Het is netjes van de persoon dat ze vraag of er uitjes bij moeten of niet aangezien veel mensen liever een patat oorlog ZONDER ui willen.
maar oorlog is met ui, en daarmee basta
Als je geen uitjes wilt, dan moet je OF een patatje pinda mayo bestellen, of oorlog zonder ui. Als ze het vragen (wat overigens de meesten wel doen) dan is het netjes, vragen ze het niet, dan MOET er ui op.
Ik ben verdikkeme al een paar keer een cafetaria uitgegaan om er later achter te komen dat er geen ui op de oorlog zit![]()
Mwa, als hygiene niet op orde is, dan zijn het meestal de uien het eerste die rot zijnquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Oorlog is pinda-mayo. Uitjes, leuk, best lekker, maar het is een extraatje dat zéker niet ongevraagd op de saus gekwakt mag worden.
Het is net als met haring: in principe zonder, al vreet de goegemeente het liefste mét. En ook daar geldt dat de uitjes eigenlijk bedoeld zijn om de smaak van rot en bederf te verbloemen. Een patatkraam die ongevraagd uitjes op de patat oorlog flikkert, heeft dus waarschijnlijk de hygiëne niet op orde.
Dat zegt wat over de kennis van de persoon achter de balie in de cafetariaquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:53 schreef Goofup het volgende:
[..]
Zegt dat wat over de cafetaria, of over jouw kennis?
quote:Patatje oorlog verschilt per regio, kan zijn:
* a) friet met pindasaus en mayonaise, naar keuze nog aangevuld met rauwe (gesnipperde) uitjes.
* b) friet met mayonaise, ketchup, currysaus, pindasaus en uien.
* c) friet met mayonaise, pindasaus, currysaus en rauwe (gesnipperde) uitjes, maar zonder ketchup.
In België is een "Friet oorlog" friet met stoofvleessaus, mayonaise en ketchup.
Nope, dat was niet in een van de cafetaria's waar ik woon. Dus om het voor jou nog een keer te herhalen:quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:58 schreef SanJuanDePasto het volgende:
[..]
dat haalt jouw 'waarheid' over de betekenis van de naam nogal onderuit, vind je niet?
nee hoor. Elke snackbar waar ik dat besteld heb snapt precies wat je bedoeld. Het is heel gebruikelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:55 schreef SanJuanDePasto het volgende:
[..]
'patatje pinda'Sorry, maar afgezien van die hele zielige friet/patat-discussie (die echt te zielig is voor woorden), is 'patatje pinda' gewoon belachelijk.
Dus omdat het in je dorpje zo is, is het zo. Goeie redenering.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:00 schreef cypher21 het volgende:
Nope, dat was niet in een van de cafetaria's waar ik woon. Dus om het voor jou nog een keer te herhalen:
Waar ik woon is patat oorlog: pinda+mayo+ui
bedoeldquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee hoor. Elke snackbar waar ik dat besteld heb snapt precies wat je bedoeld. Het is heel gebruikelijk.
Je moet leren lezenquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:26 schreef SanJuanDePasto het volgende:
[..]
Dus omdat het in je dorpje zo is, is het zo. Goeie redenering.
Mooi. Geen discussie dus.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:35 schreef cypher21 het volgende:
[..]
Je moet leren lezen
Ik zeg dat het in ONS dorp is, dus ik VIND dat het zo is. Ik zeg niet dat dit per definitie voor heel Nederland geldt
nee, maar wel oorlog!quote:
Is de enige echte oorlog!!quote:* c) friet met mayonaise, pindasaus, currysaus en rauwe (gesnipperde) uitjes, maar zonder ketchup.
lekker... curry met satésausquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Is de enige echte oorlog!!
Als het alleen mayo en pinda is is het FLIP! Eventueel met ui.
itt: Amsterdammers die niet weten hoe ze hun sauscombinaties moeten noemen.
De geoefende snackbarmedewerker zal ten alle tijden de mayonaise in het midden deponeren, met de curry en pindasaus aan weerszijden en de uien er overheen.. Op deze manier geniet u altijd van het beste van zowel de patat speciaal als de patat flip (met ui!).quote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
De geoefende snackbarmedewerker zal ten alle tijden de mayonaise in het midden deponeren, met de curry en pindasaus aan weerszijden en de uien er overheen.. Op deze manier geniet u altijd van het beste van zowel de patat speciaal als de patat flip (met ui!).
dat is met vanille/chocolaquote:
quote:
Het topic is nog niet klaar. Alles wat er geplaatst is zijn suggesties en aannames. Ik wil een bindend antwoord! Van een professional.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Jij deugniet. Dit was toch een mooie discussie voor in het archief?
Passende term aangaande saus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:20 schreef Chowi het volgende:
[..]
Het topic is nog niet klaar. Alles wat er geplaatst is zijn suggesties en aannames. Ik wil een bindend antwoord! Van een professional.
Scherpe constatering. Maar wat is volgens jou het verschil tussen satésaus en pindasaus?quote:
zow even gefixed voor jequote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:23 schreef Radegast het volgende:
Pindasaus is satésaus
Oorlog = mayonaise, ui en pindasaus.
Ik denk dat mensen die het hebben over satésaus dezelfde mensen zijn die knoflooksaus shoarmasaus noemen. Het is veel logischer om de saus te vernoemen naar datgene wat de smaak zo bepaalt, dan naar het soort vlees waar je het het vaakst overheen gooit.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:22 schreef Chowi het volgende:
[..]
Scherpe constatering. Maar wat is volgens jou het verschil tussen satésaus en pindasaus?
Nope ik noem het ook gewoon knoflooksaus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die het hebben over satésaus dezelfde mensen zijn die knoflooksaus shoarmasaus noemen. Het is veel logischer om de saus te vernoemen naar datgene wat de smaak zo bepaalt, dan naar het soort vlees waar je het het vaakst overheen gooit.
Volgens mij is Shoarmasaus zoeter dan Knoflooksaus, kan ook komen omdat die Donerboeren erin kwakken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die het hebben over satésaus dezelfde mensen zijn die knoflooksaus shoarmasaus noemen. Het is veel logischer om de saus te vernoemen naar datgene wat de smaak zo bepaalt, dan naar het soort vlees waar je het het vaakst overheen gooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |