Bedankt. Dat is echt HET antwoord op m'n vraag.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:44 schreef mroijjoijoi het volgende:
Conimex pinda satesaus....
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:48 schreef MaLo het volgende:
Als iemand in de cafetaria waar ik werkte een frietje met sate bestelde, kreeg hij patat met 3 stokjes sate.
Rot op zeg. Patatje pinda, dan zouden ze van mij 1 patatje met een pinda erop krijgen.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:46 schreef Frollo het volgende:Het IS 'patatje pinda'. In sommige streken zegt men 'frietje saté'. Maar het IS dus 'patatje pinda'. Verder is er geen verschil voor zover ik weet.
Ah, nog zo'n intelligent figuur.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:46 schreef Frollo het volgende:Het IS 'patatje pinda'. In sommige streken zegt men 'frietje saté'. Maar het IS dus 'patatje pinda'. Verder is er geen verschil voor zover ik weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n intelligent figuur.
Pleur alsjeblieft op, want een type als jij ontketent zometeen natuurlijk weer de eeuwenoude friet-patat-discussie. Daar ben ik niet erg van gediend.Satesaus is afgeleid van de Indonesische kecapsaus en heeft dus toevoegingen qua kruiden welke niet in 'gewone' pindasaus zitten. Het verschil zit hem dus in de kruiden die wel of niet doorheen gepleurd zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wist ik al wel inderdaad, dat het woord 'sate' verwijst naar stokjes met daaraan vlees. Het heeft dus niets met saus te maken. Echter, als er 'satesaus' staat... dan wordt het pas moeilijk.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:58 schreef Zyggie het volgende:
Dit topic is bizar zinnig aangezien ik laatst hier ook een discussie over had.
We kwamen tot de volgende conclusie. Saté zijn de stokjes met vlees in een een beetje saus. Die saus kan je dus ook bij je patat doen. Pindasaus geeft meer aan wat het werkelijk is, zonder dat het meteen met saté te maken heeft.
Ja en de volgende stap is dan de satesaus een naam te geven zonder dat het met sate te maken heeft. Pindasaus is dus de ideale benaming.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:59 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat wist ik al wel inderdaad, dat het woord 'sate' verwijst naar stokjes met daaraan vlees. Het heeft dus niets met saus te maken. Echter, als er 'satesaus' staat... dan wordt het pas moeilijk.
bedoel je nou dat Frikandel met satesaus gelijk is aan frikandel 'crimineel' ?quote:Op maandag 29 mei 2006 13:01 schreef Zwansen het volgende:
Frikandel met satesaus.
Of frikandel 'crimineel'. Verkrijgbaar bij de betere snackbar.
quote:Op maandag 29 mei 2006 13:06 schreef Zyggie het volgende:
Wel cool dat jullie me allemaal napraten hetzelfde denken.
Narcist ten top.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:06 schreef Zyggie het volgende:
Wel cool dat jullie me allemaal napraten hetzelfde denken.
Frikandel crimineel is met satesaus en uitjes.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:04 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
bedoel je nou dat Frikandel met satesaus gelijk is aan frikandel 'crimineel' ?
want frikandel 'crimineel' ken ik niet.
quote:Op maandag 29 mei 2006 13:06 schreef Goofup het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor dit probleem:
Saté is nr. 463 bij onze chinees,
pindasaus is nr. 89 bij onze snackbar, het verschil is dan:
463 - 89 = 374
en ja BrauN, de uitkomst is inderdaad streekgebonden viel me op.
Dat wilde ik nu net zeggen. Satesaus is de de saus voor over de sate. Kan van alles zijn, maar is doorgaans gewoon pindasaus.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:58 schreef Zyggie het volgende:
Dit topic is bizar zinnig aangezien ik laatst hier ook een discussie over had.
We kwamen tot de volgende conclusie. Saté zijn de stokjes met vlees in een een beetje saus. Die saus kan je dus ook bij je patat doen. Pindasaus geeft meer aan wat het werkelijk is, zonder dat het meteen met saté te maken heeft.
nee das oorlog....quote:
Oorlog is inclusief uitjes in Utreg...quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:08 schreef Remco_h het volgende:
[..]
nee das oorlog....
hier krijg je dan ook nog de vraag of je er uitjes bij wilt...
hier is utrecht...
Maar het gíng natuurlijk over pindasaus en satésaus.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:14 schreef Goofup het volgende:
oorlog is zonder uitjes.
wil je er uitjes bij, is het oorlog met uitjes.
en oorlog kan zowel met pinda- als met satésausquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:20 schreef Chowi het volgende:
[..]
Maar het gíng natuurlijk over pindasaus en satésaus.
Nee, wat een patatje saté kan ook betekenen dat je friet met satéstokjes wil.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:29 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb werkenlijk nog nooit gehoord dat mensen een patatje sate bestelden, wel patatje pinda of patatje pindasaus. (Den Haag)
Ik ben bij het bestellen van een patatje oorlog ook wel eens gevraagd of ik ze "met soldaatjes" wilde.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:14 schreef Goofup het volgende:
oorlog is zonder uitjes.
wil je er uitjes bij, is het oorlog met uitjes.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:59 schreef Gert het volgende:
Ik ben bij het bestellen van een patatje oorlog ook wel eens gevraagd of ik ze "met soldaatjes" wilde.![]()
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:50 schreef Zwansen het volgende:
Rot op zeg. Patatje pinda, dan zouden ze van mij 1 patatje met een pinda erop krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |