ik zat eigenlijk een beetje op tips te wachten. Misschien zitten er nog meer handige ingebouwde dingen in waar ik geen weet van hebquote:
CMD prompt is niets anders als een poort van het oeroude DOS .....hardly WinXPquote:
Ingeboude Screensaverquote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zat eigenlijk een beetje op tips te wachten. Misschien zitten er nog meer handige ingebouwde dingen in waar ik geen weet van heb
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef ShadowM het volgende:
CMD prompt is niets anders als een poort van het oeroude DOS .....hardly WinXP![]()
Er zijn nog voldoende 32-bit applicaties die geen GUI hebben.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef ShadowM het volgende:
[..]
CMD prompt is niets anders als een poort van het oeroude DOS .....hardly WinXP![]()
hm .....en de code hebben ze zeker helemaal overgeschreven .....quote:Op maandag 29 mei 2006 12:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er zitten echt grote verschillen tussen dos en CMD-prompt van Windows XP.
Alle commando's die je in de CMD-prompt geeft zijn Windows XP commando's alleen dan zonder dat fancy icoontje erbij.
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:28 schreef McCarthy het volgende:
Er wordt wel eens geklaagd dat MS zoveel extra software in XP heeft gestopt maar sommige van die dingen vind ik toch verdomd handig.
Bijvoorbeeld:
- firewall
En waarom kan ik dan niets instellen dat ie ook rars kan benaderen? Stomme klote intrgratie, in het oude vertrouwde winzip kon je gewoon voor anders ingepakte bestanden een losse uitpak-utility instellen.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:36 schreef Repeat het volgende:
ben het wel met je eens ja. Vooral dat openen van zipjes handig!
Dos was 16 bit, in XP zti alleen 32 bit software.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:36 schreef ShadowM het volgende:
[..]
hm .....en de code hebben ze zeker helemaal overgeschreven .....![]()
oude DOS met een nieuw jasje![]()
quote:
Dat kan nog steeds hoor. Rechts klikken op een rar, file dan in het pulldown menu openen met keizen en dan je gewenste uitpakprogramma kiezen en aangeven dat deze files altijd met dat programma moeten worden geassocieerd.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waarom kan ik dan niets instellen dat ie ook rars kan benaderen? Stomme klote intrgratie, in het oude vertrouwde winzip kon je gewoon voor anders ingepakte bestanden een losse uitpak-utility instellen.
Das ook t enige nuttige :pquote:Op maandag 29 mei 2006 12:47 schreef BladE-l----- het volgende:
ingebouwde rdp-ondersteuning in Pro.
Zonder gezeik mijn pc op zolder bedienen vanaf de laptop beneden.
Handig als je downloaden wil uitzetten of software wil installeren terwijl je beneden werkt.
Ja lekker dan weer een andere unserinterface doordat ik dat niet in windows explorer kan integreren. Dan maar alles met 1 en hetzelfde programma. Ik heb trouwens bijna het idee dat zip een uitstervende file soort aan het worden is, en er steeds meer van rar gebruik gemaakt wordt.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:55 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds hoor. Rechts klikken op een rar, file dan in het pulldown menu openen met keizen en dan je gewenste uitpakprogramma kiezen en aangeven dat deze files altijd met dat programma moeten worden geassocieerd.
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:43 schreef thatsme het volgende:
Windows viewer voor afbeeldingen en faxen! Echt een super functie netzo als de slideshow!
Dan mag jij me bij deze even de command-line optie geven om een service te disablen (dus niet alleen uitzetten, met 'net stop <servicenaam>', echt uitschakelen!)... ?quote:Op maandag 29 mei 2006 12:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er zitten echt grote verschillen tussen dos en CMD-prompt van Windows XP.
Alle commando's die je in de CMD-prompt geeft zijn Windows XP commando's alleen dan zonder dat fancy icoontje erbij.
Fijn, die syntax highlighting... En dat de Insert optie niet werkt...quote:Op maandag 29 mei 2006 13:16 schreef polarbytes het volgende:
Kladblok
Kladblok is een programma voor kleine aantekeningen etc.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:38 schreef whoops het volgende:
[..]
Fijn, die syntax highlighting... En dat de Insert optie niet werkt...
Een prachtig alternatief voor notepad: http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html
edit: en oh ja, regelnummering...
Van een OS waar je een paar honderd euro voor betaalt vind ik eigenlijk wel dat je een wat betere standaard-editor kan verwachten...quote:Op maandag 29 mei 2006 16:05 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Kladblok is een programma voor kleine aantekeningen etc.
Geen uitwerk programma![]()
man scquote:Op maandag 29 mei 2006 13:13 schreef whoops het volgende:
Dan mag jij me bij deze even de command-line optie geven om een service te disablen (dus niet alleen uitzetten, met 'net stop <servicenaam>', echt uitschakelen!)... ?
devzero, je bent m'n heldquote:Op maandag 29 mei 2006 16:23 schreef devzero het volgende:
[..]
man sc
Oh wacht, er zit geen man in windowsMaar als leek leek me sc wat je zocht
Het ging hier toch juist om de 'gratis' toegevoegde apps?quote:En een editor hoort niet bij een os, dat ze toch notepad bij de distrubutie windows doen is toch alleen maar aardig. Bv bij gentoo zit ook dat klote nano, terwijl ik liever vim heb, wat ik dan weer moet downloaden.
Klopt, en waarschijnlijk ben ik een vreemde eend hier, maar wat mij betreft is de installatie van een OS zo kaal mogelijk. Ik bepaal zelf wel wat er opkomt en dat download/koop/installer/compiler ik dan zelf wel. Bv text editors, ik vind ultra-edit lekker werken en die 2% van de tijd dat ik met windows werk, gebruik ik ook die. En ik heb daar dan ook keurig voor betaaldquote:Op maandag 29 mei 2006 16:33 schreef whoops het volgende:
Het ging hier toch juist om de 'gratis' toegevoegde apps?
ingebouwde apps is ook goedquote:Op maandag 29 mei 2006 13:09 schreef whoops het volgende:
Als het je om gratis meegeleverde software te doen is, probeer eens een Linux distro...
Zie je ook gelijk waar 'ping' en 'traceroute' hun oorsprong vinden...
Wordpad werkt ook ok om te typen.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:15 schreef whoops het volgende:
[..]
Van een OS waar je een paar honderd euro voor betaalt vind ik eigenlijk wel dat je een wat betere standaard-editor kan verwachten...
Het is ongeveer de grafische variant van 'edit' , alleen had deze wel regelnummering...
Nee hoor genoeg gratis editors die stukken beter zijn.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Wordpad werkt ook ok om te typen.
Wil je toch iets beter dan wordpad..kan je gaan betalen![]()
Wst jij wiltquote:Op maandag 29 mei 2006 18:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee hoor genoeg gratis editors die stukken beter zijn.
Op mijn werk moeten we sosm even in een textfiles kijken (>5 mb) en die standaard windows meuk kan die grote file vaak niet eens openen, of is heel traag daarmee.
Een office suite voor het editen van wat clear-textfiles....quote:
Pff, dat heb je toch helemaal niet nodigquote:Op maandag 29 mei 2006 18:36 schreef whoops het volgende:
[..]
Een office suite voor het editen van wat clear-textfiles....
Basp1, check Notepad2 maar eens, mooi programmaatje...
quote:Op maandag 29 mei 2006 13:13 schreef whoops het volgende:
[..]
Dan mag jij me bij deze even de command-line optie geven om een service te disablen (dus niet alleen uitzetten, met 'net stop <servicenaam>', echt uitschakelen!)... ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | sc continue Resumes a paused service sc enumdepend Lists the services that cannot run unless the specified service is running sc failure Specifies what action to take upon failure of the service sc pause Pauses a service sc qc Displays the configuration of a particular service sc query Displays information about the specified service, driver, type of service, or type of driver sc start Starts a service running sc stop Sends a STOP request to a service (not all will respond) |
Het service stoppen had ik al via devzero gekregen (is al ingebouwd in m'n batchfiles, had er ondertussen zelf wat voor geschreven), maar in ieder geval bedankt voor die link!quote:Op maandag 29 mei 2006 21:03 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Meer command line functies hebben?
KLIK!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |