toen was het nog een stom idee van één gast, nu wordt er blijkbaar serieus naar gekeken.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef freako het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd van nu.nl.. Het oorspronkelijke bericht is van drie weken geleden
Europarlementariër wil belasting op sms en mail
Hij doelt op Utopia.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:26 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Ben jij zo'n vieze spammer dan?
Spammers trekken zich er geen zak van aan aangezien spam bijna altijd wordt verzonden vanuit computers die met een virus geinfecteerd zijn, de rekening komt dus ook bij de eigenaar van die computer.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:22 schreef Orthello het volgende:
ALS het WEL lukt om een waterdicht systeem te creeren (wat ook mij absoluut niet reeeel lijkt) moeten wel de spammers het meest gaan betalen. En dat kan 2 kanten op uitpakken.... de spammer nemen de belasting op de koop toe.... of ze staken hun actie's. Maar waarschijnlijk is dat laatste alleen mogelijk in Utopia. Weet iemand waar dat ligt? Ik ga dan per direct verhuizen.
Het nieuws in dit bericht is dat het voorstel nu ook wordt bekeken.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef freako het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd van nu.nl.. Het oorspronkelijke bericht is van drie weken geleden
Europarlementariër wil belasting op sms en mail
Ik heb voor de europese grondwet gestemd, omdat ik af wil van zulke komische voorstellen zoals er nu telkens uit brussel komen omdat ze er toch maar voor spek en bonen zitten.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Wel grappig dat er dan personen zijn die dit voorbeeld dan gebruiken als reden om bij een volgend referendum over Europa weer nee te stemmen.
Ik heb ook voor gestemd maar ik doel op deze reactie:quote:Op maandag 29 mei 2006 17:14 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb voor de europese grondwet gestemd, omdat ik af wil van zulke komische voorstellen zoals er nu telkens uit brussel komen omdat ze er toch maar voor spek en bonen zitten.
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik word gek van die K*T EU!! De volgende keer met het "referendum" krijgen ze weer een nee van mij, stellen hoeren!
Ja, want de VS is het paradijs op aardequote:Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef Vampier het volgende:
....... de burger als melkkoe....... ik bedoel... de burger als idioothoeveel belasting komt er nog bij voordat iedereen naar de US verhuist?
Ik wil ook Europarlementarier worden als ik dit zo lees. Hoe hoger de belastingen worden hoe meer je gaat verdienen, lekker vliegen door Europa om schoenen te kopen in Milaan en te lunchen in Kopenhagen. Alleen maar vakantie dus, heerlijk.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:12 schreef LXIV het volgende:
Een belasting op e-mail zou een uitkomst zijn voor die europarlementariers die op dit moment nog geen verwarmd binnenhuiszwembad hebben. De hele dag rondvliegen door Europa, om schoenen te kopen in Milaan en daarna te lunchen in Kopenhagen, kan fikse rugpijn geven. Een ontspannend warm bad is dan net wat je nodig hebt.
If you can´t beat them, join them!quote:Op maandag 29 mei 2006 22:21 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik wil ook Europarlementarier worden als ik dit zo lees. Hoe hoger de belastingen worden hoe meer je gaat verdienen, lekker vliegen door Europa om schoenen te kopen in Milaan en te lunchen in Kopenhagen. Alleen maar vakantie dus, heerlijk.
Geen enkele burger zal vragen om belastingen. Toch zal er belasting geheven moeten worden. Verder vind ik zijn redenatie nog niet eens zo gek (Ja, echt): e-mail verkeer is 'gratis', terwijl bij briefwisselingen geld naar de regering gaat. Het probleem is dat je ICT lang niet altijd met 'de echte wereld' kan vergelijken. (zie bijvoorbeeld gm vs. gates). Je kunt niet zomaar zeggen 'je betaalt voor een postzegel, dus waarom niet voor een e-mail?' Bij een e-mail, bijvoorbeeld, betaal je namelijk vaak al voor je internetverbinding. Toch is het niet vreemd dat ze alternatieven zoeken voor bestaande belastingen. Bovendien werd dit zelfde voorstel al ooit met een heel andere insteek gedaan: het zou spam tegen kunnen gaan, omdat het verzenden van een paar e-mails niet veel zal kosten, maar het verzenden van een heleboel e-mails wel.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:59 schreef Dutch_Courage het volgende:
Welke BURGER heeft hierom gevraagd? Juist, geen één. Daar heb je dus gelijk al het probleem van die hele kut EU te pakken.
als alle mensen meewerken meedoenquote:Op maandag 29 mei 2006 12:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon zonder kenteken met je auto gaan rijden, scheelt je weer bpm.
Ervaring leert met dit soort dingen dat plugins e.d. zonder al te veel scrupules verplicht gesteld kunnen worden dus ik zou me niet op de technische dat-kunnen-ze-toch-niet-kant blindstaren.
Je betaald toch je internet verbinding bij de provider?quote:Op maandag 29 mei 2006 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Geen enkele burger zal vragen om belastingen. Toch zal er belasting geheven moeten worden. Verder vind ik zijn redenatie nog niet eens zo gek (Ja, echt): e-mail verkeer is 'gratis', terwijl bij briefwisselingen geld naar de regering gaat. Het probleem is dat je ICT lang niet altijd met 'de echte wereld' kan vergelijken. (zie bijvoorbeeld gm vs. gates). Je kunt niet zomaar zeggen 'je betaalt voor een postzegel, dus waarom niet voor een e-mail?' Bij een e-mail, bijvoorbeeld, betaal je namelijk vaak al voor je internetverbinding. Toch is het niet vreemd dat ze alternatieven zoeken voor bestaande belastingen. Bovendien werd dit zelfde voorstel al ooit met een heel andere insteek gedaan: het zou spam tegen kunnen gaan, omdat het verzenden van een paar e-mails niet veel zal kosten, maar het verzenden van een heleboel e-mails wel.
En daar hebben we precies het grootste probleem. Ik verstuur misschien zo'n 100 mails per maand, dat komt neer op 0,001 cent per maand. Zelfs als ik er 1000 zou versturen zou het me nog maar 0,01 cent per maand kosten. 0,12 cent per jaar dus. Ik zal er niet wakker van liggen, maar de overheid zal bij weze van spreken al meer kosten hebben bij het printen van het regeltje 'email tax -0,12' op de jaarlijkse aangifte. Laat staan het achterhalen van wanbetalers of iets dergelijks. Nee, ook ik ben tegen dit voorstel, maar vooral vanuit praktische overwegingen en niet omdat ik de achterliggende gedachte niet snap.
VSquote:Op maandag 29 mei 2006 17:43 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ja, want de VS is het paradijs op aarde![]()
Canada of Nieuw Zeeland, ik kan nog niet kiezen.
Dat zeg ik ook in de tekst die je quote..quote:Op maandag 29 mei 2006 22:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Je betaald toch je internet verbinding bij de provider?
ohquote:Op maandag 29 mei 2006 22:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook in de tekst die je quote..
En dan dat logge ambtenarenapparaat in Brussel lekker laten zitten. We zullen toch echt iets moeten met die EU. Zoals het nu geregeld is vind ik het pas echt niets, de Europese ambtenaren kunnen lekker niets doen maar verdienen bakken met geld!quote:Op maandag 29 mei 2006 12:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik word gek van die K*T EU!! De volgende keer met het "referendum" krijgen ze weer een nee van mij, stellen hoeren!
Dat moet helemaal niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Geen enkele burger zal vragen om belastingen. Toch zal er belasting geheven moeten worden.
Dat is erg genoeg, moet het echt uitgebreid worden naar digitaal verkeer? Ik betaal KPN vrijwillig voor mijn internetverbinding. Op basis waarvan heeft de EU recht op mijn geld?quote:Verder vind ik zijn redenatie nog niet eens zo gek (Ja, echt): e-mail verkeer is 'gratis', terwijl bij briefwisselingen geld naar de regering gaat.
Het zijn geen alternatieven, het is gewoon zoeken naar een nieuwe bron van inkomsten zonder er iets voor te hoeven doen, en dan ook nog onder dwang.quote:Het probleem is dat je ICT lang niet altijd met 'de echte wereld' kan vergelijken. (zie bijvoorbeeld gm vs. gates). Je kunt niet zomaar zeggen 'je betaalt voor een postzegel, dus waarom niet voor een e-mail?' Bij een e-mail, bijvoorbeeld, betaal je namelijk vaak al voor je internetverbinding. Toch is het niet vreemd dat ze alternatieven zoeken voor bestaande belastingen.
Ik bepaal zelf wel of ik spam erg genoeg vind om er iets aan te doen, en wat dat dan mag kosten. Daar heb ik echt de EU niet voor nodig.quote:Bovendien werd dit zelfde voorstel al ooit met een heel andere insteek gedaan: het zou spam tegen kunnen gaan, omdat het verzenden van een paar e-mails niet veel zal kosten, maar het verzenden van een heleboel e-mails wel.
Het gaat om het principe, ook al is het een halve cent per jaar.quote:En daar hebben we precies het grootste probleem. Ik verstuur misschien zo'n 100 mails per maand, dat komt neer op 0,001 cent per maand. Zelfs als ik er 1000 zou versturen zou het me nog maar 0,01 cent per maand kosten. 0,12 cent per jaar dus. Ik zal er niet wakker van liggen, maar de overheid zal bij weze van spreken al meer kosten hebben bij het printen van het regeltje 'email tax -0,12' op de jaarlijkse aangifte. Laat staan het achterhalen van wanbetalers of iets dergelijks. Nee, ook ik ben tegen dit voorstel, maar vooral vanuit praktische overwegingen en niet omdat ik de achterliggende gedachte niet snap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |