Ik krijg daar nogal vieze associaties bij. Maar dat ligt vast aan mij.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik had het er ook moeilijk mee.Hoogtepunt van de dag (of bijna-nacht) als IR z'n deuren opent!
Zeg dat lekker tegen Elisabeth.quote:
En nou kan ik de TT niet meer wijzigen, anders kwam er relitopic in. Dan denken de sukkeltjes incl. sunchaser dat het een reltopic is en hebben we in no time vliegen om de stroop.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:23 schreef broer het volgende:
Eindelijk. Het heeft 61 delen geduurd, maar godzijdank is Semi-Bikkeltijd nu toch echt een relitopic.
Ik ook, maar mijn voorgrond treedt meer op.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
maar ik heb een diep-religieuze achtergrond
Ja, ik ook. Ene Reve. Kon ook aardig schrijven, trouwens.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:30 schreef Thisbe het volgende:
Ik ken trouwens een echte relinicht, volgens mij een uiterst zeldzame combinatie.
Deze man gaat altijd op z'n knieen een kerk binnen en woont samen met zijn vriend.
Ho ho. Voor je het weet staat dit topic in MEN, en daar wil ik geen post op mijn geweten hebben.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:28 schreef Thisbe het volgende:
bijbelquiz
Welnee. Wat dat betreft zijn het net hooligans: zet ze bij elkaar in een weiland, hek eromheen en na een tijdje begraaf je de doden.quote:Wel gescheiden vakken voor protestanten en katholieken natuurlijk
Wat is er stuk?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:29 schreef ForumGek het volgende:
Kut customer service plan !
Toen P.A.Baboon hier was ben ik meegeweest.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook, maar mijn voorgrond treedt meer op.
Ben jij naar de kerk geweest in Eire I.R.???
Vast, want zoals je weet ben ik zeer kuis en zedig. Ik plaatste mijn post dan ook met de beste en netste bedoelingen.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik krijg daar nogal vieze associaties bij. Maar dat ligt vast aan mij.
Die héb je gekend bedoel je.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ene Reve. Kon ook aardig schrijven, trouwens.
Toch een sympathieke vent, die Reve.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:37 schreef ElizabethR het volgende:
Reve was een Maria kenner bij uitstek trouwens, vereerde haar zelfs!
Ik heb weliswaar de wijsheid, maar niet de leeftijd om je vader te zijn.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:34 schreef Thisbe het volgende:
Broer, ben jij toevallig mijn vader?
Ja, ik zat net nog in een MSNgesprek met een fokster (die toevallig op dit moment ook in dit topic post) wat gedichten van Reve te pasten. Ik blijf een fan.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die héb je gekend bedoel je.
Ik vond zijn winterverhaal fenomenaal.
Reve was een Maria kenner bij uitstek trouwens, vereerde haar zelfs!
Je hebt een paar doodszondes op Fok, Jane, en het eens zijn met Danny is er zeker één van.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Vast, want zoals je weet ben ik zeer kuis en zedig. Ik plaatste mijn post dan ook met de beste en netste bedoelingen.
Ik probeer mijn 'misstap' van vanavond echt wanhopig goed te maken I.R., maar het lukt nog niet erg he?
God, heeft-ie bij jou nu ook al een misstap geconstateerd?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:34 schreef Jane het volgende:
Ik probeer mijn 'misstap' van vanavond echt wanhopig goed te maken I.R.
Dit was anders, broer. En Jane heeft tenminste de zelfreflectie om in te zien wat ze fout gedaan heeft!quote:Op maandag 29 mei 2006 01:40 schreef broer het volgende:
[..]
God, heeft-ie bij jou nu ook al een misstap geconstateerd?
OK, ik ben nu twee keer geweest. Beide keren met onze zoon, die uiteraard op een Christelijke secundary school zit. Hij heeft al een paar keer moeten optreden met de 'kerkband'.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Toen P.A.Baboon hier was ben ik meegeweest.
Ik vind de katholieken wel ok, maar de rest mag wel naar Rottemurplaat. Sommige protestanten zijn ook wel te verteren trouwens.quote:
Oh, ik ben naar een protestantse dienst geweest (!). Maar zelfs maynooth heeft een protestantse gemeente.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OK, ik ben nu twee keer geweest. Beide keren met onze zoon, die uiteraard op een Christelijke secundary school zit. Hij heeft al een paar keer moeten optreden met de 'kerkband'.
Het leukste onderdeel van een Ierse mis vind ik het handenschudden met je omringende buren.
Jemig, ik voel me nu net een hond die op het tapijt heeft gepist.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
En Jane heeft tenminste de zelfreflectie om in te zien wat ze fout gedaan heeft!
Ach broer, I.R is gewoon een benepen calvinist. Maar zo nu en dan is hij best ok.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:43 schreef broer het volgende:
[..]
Jemig, ik voel me nu net een hond die op het tapijt heeft gepist.
Nou ja, zolang ze verder niet al te opzichtig in mijn buurt staan te geloven, hoeft er van mij helemaal nergens een hek omheen. Maar zodra dat wel gebeurt, zijn ze geen van allen meer te verteren.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:41 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind de katholieken wel ok, maar de rest mag wel naar Rottemurplaat. Sommige protestanten zijn ook wel te verteren trouwens.
Zolang hij dan niet al te opzichtig in mijn buurt staat te geloven hoeft er ook om I.R. geen hek.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:44 schreef Thisbe het volgende:
Ach broer, I.R is gewoon een benepen calvinist. Maar zo nu en dan is hij best ok.
Het ligt niet alleen aan mij hoor, thisbe. Lamon is zeker geen calvinist maar volgens mij is het helemaal met me eens op dit vlak.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:44 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ach broer, I.R is gewoon een benepen calvinist. Maar zo nu en dan is hij best ok.
Elk durp wel hoor!quote:Op maandag 29 mei 2006 01:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Oh, ik ben naar een protestantse dienst geweest (!). Maar zelfs maynooth heeft een protestantse gemeente.
En gelijk heeft je pa!! Ieren zijn nog steeds standvastig in hun afschuw voor de UK. Alles wat de UK doet doen de Ieren anders indien mogelijk. Rij in Dublin maar eens met zo'n 'hop on, hop off' bussie mee en luister goed naar de gids.Er gaat een wereld voor je open met betrekking tot het verschil in katholiek en protestant in Ierland.quote:Mijn vader is een rare combinatie van een hele ouderwetse protestant, maar ook een erg fanatieke aanhanger van de Ierse vrijheid en tegenstander van de Engelse rol in Ierland.
Het zit je nog steeds dwars, hè?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het ligt niet alleen aan mij hoor, thisbe. Lamon is zeker geen calvinist maar volgens mij is het helemaal met me eens op dit vlak.
Niet zo zeuren, broer, we hebben allang besloten dat dit traditie is en dat je er ieder topic aan herinnerd gaat worden, zelfs wanneer we vergeten zijn waar het eigenlijk om gaat.quote:
nou, volgens mij begint zich al een kleine rel te ontwikkelen.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:53 schreef Lamon het volgende:
I.R. Baboons reli-bikkeltijd...?
1) Zeg LOTTE, jij was aan het zeuren over het gebruik van voornamen in topics.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:57 schreef Thisbe het volgende:
[..]
nou, volgens mij begint zich al een kleine rel te ontwikkelen.
Zijn mijn posts kwalitatief goed, Lamon? Dat moet namelijk van Eert.
Een fokster die anoniem wil blijven (maar haar nick begint met een t en ze post in dit topic) heeft gedreigd al het contact met me te verbreken omdat ik had gezegd dat ik het aansteken van wierook wel leuk vond en ik dat misschien terug in a'dam ook ging doen (en dat weer omdat mijn huisgenoten hier tussen het blowen door zo nu en dan wierook branden en ik het een erg relaxte geur vind).quote:Op maandag 29 mei 2006 01:58 schreef svann het volgende:
Ja, er hangt hier een wierookluchtje.
En niet van de Xenos.
Toevallig ken ik iemand die nu heel graag wierook aan wil steken in mijn huis.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:58 schreef svann het volgende:
Ja, er hangt hier een wierookluchtje.
En niet van de Xenos.
Jamaar... jamaar.... had ik mijn eigen verbazing, nee verbijstering, daarover niet voldoende tot uitdrukking gebracht dan?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je hebt een paar doodszondes op Fok, Jane, en het eens zijn met Danny is er zeker één van.
O ja, dat is waar ook. Sorry.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Niet zo zeuren, broer, we hebben allang besloten dat dit traditie is en dat je er ieder topic aan herinnerd gaat worden, zelfs wanneer we vergeten zijn waar het eigenlijk om gaat.
Het kwaad is nu al geschied. Ik ben het telefoonboek van de stad al aan het napluizen op een niet nader te noemen voornaam.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
1) Zeg LOTTE, jij was aan het zeuren over het gebruik van voornamen in topics.
Zeg, zit jij een beetje iedereen tegen me op te stoken hier?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:03 schreef Thisbe het volgende:
Gaat iedereen zijn excuses aanbieden aan deze overjarige puber?
Net zolang tot "broers misstap", zo'n bekende term wordt, dat het in een spreekwoord of gezegde verwerkt dreigt te worden.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Niet zo zeuren, broer, we hebben allang besloten dat dit traditie is en dat je er ieder topic aan herinnerd gaat worden, zelfs wanneer we vergeten zijn waar het eigenlijk om gaat.
Ach Jane, trek het je niet aan.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:00 schreef Jane het volgende:
Jamaar... jamaar.... had ik mijn eigen verbazing, nee verbijstering, daarover niet voldoende tot uitdrukking gebracht dan?Nogmaals mijn welgemeende excuses I.R..
Ik ook. Maar zo apart is dat toch niet?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:03 schreef Lamon het volgende:
Ik ben heidens opgevoed.
Da's voor mijn generatie nog best apart.
O, ik dacht dat we inmiddels dat punt al wel bereikt hadden en zelfs gepasseerd waren.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:05 schreef Lamon het volgende:
Net zolang tot "broers misstap", zo'n bekende term wordt, dat het in een spreekwoord of gezegde verwerkt dreigt te worden.
Of op lange termijn zelfs in een sage of mythe.
Ik was altijd in de minderheid. De meesten die ik ken hebben zelf pas echt het geloof afgezworen, en dat niet van huis uit meegekregen.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:06 schreef broer het volgende:
Ik ook. Maar zo apart is dat toch niet?
Nee, dat dacht ik ook eigenlijk niet, maar misschien ligt het er ook aan in welk deel van het land je opgegroeid bent? Geen idee waar jullie allemaal wonen/vandaan komen, maar ik ben opgegroeid in Amsterdam en daar was religie iig niet alom aanwezig.quote:
Ik ben al halverwege de A. Maar de mensen die in dat rijtje een L als voorletter hebben, nemen niet meer op. Toch jammer.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:07 schreef Thisbe het volgende:
Nou broer, ik sta dan wel in het telefoonboek, maar slechts met mijn voorletters.
Als je me kunt vinden krijg je een biertje van me, naast de kerk (cafe Daen ofzo). Moet je dan wel een Mariabeeld voor me meenemen!
Neuh. Waarom zou ik?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:03 schreef Thisbe het volgende:
Gaat iedereen zijn excuses aanbieden aan deze overjarige puber?
Wij scheiden heus het kaf wel van de mais.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Zeg, zit jij een beetje iedereen tegen me op te stoken hier?
Atseriks en obuliksquote:Je lijkt een beetje op de Intrigant uit Asterix. Ruzie veroorzaken en er dan weer vandoor gaan.
quote:Op maandag 29 mei 2006 02:08 schreef Lamon het volgende:
Ik was altijd in de minderheid. De meesten die ik ken hebben zelf pas echt het geloof afgezworen, en dat niet van huis uit meegekregen.
Maar dat kan toeval zijn inderdaad.
Ik ken wel een redelijk aantal mensen die verplicht naar de kerk moesten van hun ouders, dus dat ze in mijn generatie bestaan, geloof ik wel. Maar ik heb toch altijd het gevoel gehad dat ze in de minderheid waren.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:09 schreef Jane het volgende:
Nee, dat dacht ik ook eigenlijk niet, maar misschien ligt het er ook aan in welk deel van het land je opgegroeid bent? Geen idee waar jullie allemaal wonen/vandaan komen, maar ik ben opgegroeid in Amsterdam en daar was religie iig niet alom aanwezig.
Wierook doet haar denken aan 'links'. En thisbe heeft het niet zo op 'links'.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:09 schreef svann het volgende:
Heb jij wat tegen wierook, of alleen als het in jouw huis gebrand wordt?
Zat die nog onder je CTRL-V?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:11 schreef ElizabethR het volgende:
s een negerzoen, meer niet.
Blaauwe hand is leuk ja, veel biersoorten ook!quote:Op maandag 29 mei 2006 02:09 schreef broer het volgende:
O, en naar Daen ga ik niet. De blaauwe hand ligt net zo dicht bij de kerk en is leuker.
Dat doet men hier tegenwoordig ook, hoor.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:41 schreef ElizabethR het volgende:
Het leukste onderdeel van een Ierse mis vind ik het handenschudden met de je omringende buren.
Linkshandig of linksdenkend?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wierook doet haar denken aan 'links'. En thisbe heeft het niet zo op 'links'.
Dan ging je misschien met Pasen?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:14 schreef svann het volgende:
[..]
Dat doet men hier tegenwoordig ook, hoor.
Heb ik tot mijn verbazing geconstateerd toen ik na jaaaren eens met m'n pa mee ging.
ik vind het altijd heel erg leuk om levensmiddelen of andere goederen het predikaat 'links' of 'rechts' te geven.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:15 schreef Lamon het volgende:
[..]
Linkshandig of linksdenkend?
In beide gevallen val ik binnen die doelgroep, dus eigenlijk maakt het niet uit.
Dan staak ik nu mijn zoekpogingen maar.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:13 schreef Thisbe het volgende:
En de telefoon neem ik ook niet op, nooit eigenlijk![]()
Je vergeet het celibatair en matig leven tot je kerkelijk ingezegend bent.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het zou fijn zijn als ik op een dag opeens het licht zie en overtuigd word van het één of ander. Aan de ene kant moet ik wel m'n levensstijl aanpassen en ik weet niet of ik nog gewoon op fok kan zitten zonder mensen terecht te wijzen, maar het geeft we wel troost en rust en zekerheid. En ik kan naar Elly en Rikkert gaan luisteren.
Dat valt onder 'm'n levensstijl aanpassen'.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:21 schreef svann het volgende:
[..]
Je vergeet het celibatair en matig leven tot je kerkelijk ingezegend bent.
quote:Op maandag 29 mei 2006 02:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aan de ene kant moet ik wel m'n levensstijl aanpassen en ik weet niet of ik nog gewoon op fok kan zitten zonder mensen terecht te wijzen
Oh, maar als 'heiden' vind ik de Kauwgomballenboom nog altijd helemaal top hoor!quote:En ik kan naar Elly en Rikkert gaan luisteren.
quote:Want elke zondagmiddag is er feest in de straat
Dan zingen alle kinderen en niemand komt te laat
Want dan schudt mijn oom
Alle ballen uit de boom
Waarom zit je nog te kniezen,
Pak je bullen en je biezen
Laat je kaken niet bevriezen
Wat heb je te verliezen
Dan je tanden en je kiezen
Leve mijn ouwe malle oom
En je hebt het idee dat je dat nu wél kunt?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
en ik weet niet of ik nog gewoon op fok kan zitten zonder mensen terecht te wijzen
Wierook links? Kan ik inkomen.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:17 schreef Thisbe het volgende:
ik vind het altijd heel erg leuk om levensmiddelen of andere goederen het predikaat 'links' of 'rechts' te geven.
Utopisch, zou ik het na de afgelopen topics eerder willen noemen.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar dat vind ik ook wel mooi, zo'n opoffering.
Wees blij dat je protestant bent, je mag gewoon een vrouw onteren!quote:Op maandag 29 mei 2006 02:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat valt onder 'm'n levensstijl aanpassen'.
Maar dat vind ik ook wel mooi, zo'n opoffering.
Op jou na gaat het me redelijk af, broer.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:23 schreef broer het volgende:
[..]
En je hebt het idee dat je dat nu wél kunt?
Ik ga hier niet in details treden, Jane, als je die echt wil horen dan moet je het me over een week of 2 IRL maar vragen.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar wat zou je dan precies aanpassen dan?
Volgens mij was dat nog van voor hun bekering. Maar ik ben wel benieuwd naar hun oude hippiealbums.quote:[..]
Oh, maar als 'heiden' vind ik de Kauwgomballenboom nog altijd helemaal top hoor!
Vooral die laatste passage:
[..]
Zie je wel!quote:Op maandag 29 mei 2006 02:24 schreef Lamon het volgende:
[..]
Wierook links? Kan ik inkomen.
Tartaar vind ik ook wel links.
En thee, ontzettend links, zeker als het smaakjes heeft.
Douchegel vind ik dan weer rechts.
En wit behang.
Hmm, nooit geweten dat ik daar een idee over had.
Je laat je toch niet wegjagen door iemand die zijn eigen tenen al jaren niet meer kan zien?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:24 schreef ElizabethR het volgende:
Trusten, de grote boze ER stalker is weer actief. Geen zin an autoritaire narcistische nitwits.
Nee, ik ook niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar op lamon heb ik bijvoorbeeld nooit wat aan te merken, terwijl die zich vast ook niet zo christelijk gedraagt.
Over wie gaat het eigenlijk?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:29 schreef broer het volgende:
Je laat je toch niet wegjagen door iemand die zijn eigen tenen al jaren niet meer kan zien?
O, goed idee. Dat ga ik morgen eens proberen.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:27 schreef svann het volgende:
Of in de Blauwe Hand Thisbe gaan roepen, kan ook.
Heb je zo'n hedonistisch beeld van me, svann?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:25 schreef svann het volgende:
[..]
Utopisch, zou ik het na de afgelopen topics eerder willen noemen.
Met vis zit je heel erg warm, kwalitatief gezien, als ik ook in eetmetaforen doorga.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:30 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.
Het is een beetje vlees noch vis, hè, die Lamon?
Ik denk dat je meer succes hebt op de rechtenfaculteit!quote:Op maandag 29 mei 2006 02:31 schreef broer het volgende:
[..]
O, goed idee. Dat ga ik morgen eens proberen.
Kijken hoe lang het duurt voor ze me eruitflikkeren.
Ja, hoewel het toch iets charmants heeftquote:Op maandag 29 mei 2006 02:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heb je zo'n hedonistisch beeld van me, svann?
Dat ik uit de rechtenfaculteit word geflikkerd, bedoel je?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:34 schreef Thisbe het volgende:
Ik denk dat je meer succes hebt op de rechtenfaculteit!
Ach, een goed verstaander had aan de omschrijving al genoeg hoor, Jane.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:35 schreef Jane het volgende:
Echt geweldig van Lamon, ja, dat hij gelijk to the point komt en met namen aan komt zetten!Niet dat zinloze eromheengedraai.
Duhhhhhhhhh!! Leuk om te weten dat die gast een vetklep isquote:Op maandag 29 mei 2006 02:30 schreef Lamon het volgende:
[..]
Over wie gaat het eigenlijk?
Toch niet static ofzo, he?
Oké, je bent me nu volledig kwijt hier...quote:Op maandag 29 mei 2006 02:33 schreef Lamon het volgende:
Met vis zit je heel erg warm, kwalitatief gezien, als ik ook in eetmetaforen doorga.![]()
Ik zocht kaviaar broer, kaviaar....quote:Op maandag 29 mei 2006 02:36 schreef broer het volgende:
[..]
Oké, je bent me nu volledig kwijt hier...
Knap van hem toch??quote:Op maandag 29 mei 2006 02:32 schreef broer het volgende:
[..]
Leid je dat nu af uit mijn omschrijving?
Ja, als ik mijn eigen posts zou lezen zou ik vast denken 'wat schattig, want het komt toch een beetje klungelig over'.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:35 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja, hoewel het toch iets charmants heeft
Nee, het was charmant en vooruit, ietwat calvinistisch. Maar je krijgt nog een kans van me!quote:Op maandag 29 mei 2006 02:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, als ik mijn eigen posts zou lezen zou ik vast denken 'wat schattig, want het komt toch een beetje klungelig over'.
Maar goed, dat doe ik niet dus zeg ik dat niet.
Het is al goed, broer, het is al goed.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:39 schreef broer het volgende:
Ja, dat had ik dus niet in de gaten, Lamon. Niet in de gaten...
Lezen? Met letters enzo?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, nog even een Persoonlijke Blijdschap voor ik ga slapen. Ik kwam er achter dat Ingmar Heytze het complete boek Verdomd interessant, maar gaat u verder online heeft gezet, waarin het taalgebruik van Wim T. Schippers uiteen wordt gezet.
Als fan van Wim en Sjef van Oekel en Barend Servet en al die andere dingen is dat natuurlijk briljant.
Te downloaden via www.brimstig.nl/index.php?/archives/172-Nu-gratis-144-bladzijden-Wim-T.-Schippers!.html .
Tot morgen op de faculteit!quote:Op maandag 29 mei 2006 02:44 schreef broer het volgende:
Zo. Op. Doei.
Gelukkig kan ik uitslapen, svann, uitslapen.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:46 schreef svann het volgende:
Het wordt laat, mensen, laat.
quote:Als je veel leest, hou je geen tijd meer over voor eigen ideeën.
Mensen die al hun wijsheid uit boeken halen, doen het in feite met
tweedehands gedachten. Heb ik weieens ergens gelezen.
quote:gebied. 'Een automaat
is ook maar een automaat', stelt Otto Kolkvet zichzelf gerust als een
opstandige postzegelautomaat weigert om hem zijn felbegeerde zegel
te verstrekken.
quote:Mw. van Beurden: 'En ik ben de weduwe van Beurden, maar ik stem
op de CHU.'
Jacques Plafond: 'Fijn.'
quote:'Give me just
one good reason why ik door windtunnels zou gaan rijden', protesteert
Sjef tegen een autoverkoper die hem een aerodynamische bolide
aan probeert te smeren.
quote:'Aan praatjes hebben we niks, they fill no holes.'
quote:De Nachtwacht, Permeke, en alle liefdesbrieven van Vermeer kunnen
mij gestolen worden en waarop schitteren de prachtigste bloemenzee,
(de commissieleden houden een glas water gereed) Britse korenvelden,
kolenmijnen, wuivend graan als ik denk aan bergen en dalen,
glimmende rails, ja, ranke druiventrossen die zich koesteren in de
blauwglazuren lucht met gloed van deze eeuw. En ook betreft de
literatuur. Regen, hagel en de eerste crocussen, ik word niet goed!
(hij krijgt een slok water, gaat versuft op een stoel zitten, krabt z'n
haar in de war, neemt nog een slokje en zakt door het zitmeubel;
damesgegil)
quote:De in werkelijkheid niet bestaande provinciestadjes Dalden en
Rochelten zijn door Schippers volledig voorzien van een stratenplan.
Hij breekt daarbij volledig met de conventie dat wegen en pleinen
niet genoemd worden naar nog onder ons verkerende personen. Zo
is Loes de Wilde, de rijke vrijgezelle weduwe van middelbare leeftijd
uit onder meer Opzoek naar Yolanda, woonachtig aan de Bernard
Haitinklaan, vlak bij de Theo Olofpoort. In de buurt daarvan zijn
onder meer te vinden het Ivo Nieheplein en het Prins Bernhardcircuit.
In de volgende dialoog uit De lachende scheerkwast probeert
een bloemiste een klant de route naar de Herman van Veenweg uit
te leggen:
bloemiste: 'U is met de auto?'
mevrouw: 'Ik ben met de wagen, ja.'
bloemiste: 'O nou, de Jos Brinkstraat, dat is dus éénrichting.'
(illustreert met gebaar)
mevrouw: 'Ach.'
bloemiste: 'Maar 't is maar een kort stukje, hoor. Je bent er zó
doorheen, die hele Jos Brinkstraat, dat stelt niks voor.'
mevrouw: 'Nee?'
bloemiste: 'Als je nou wil afsteken, dan moet je er van de verkeerde
kant in, maar daar let niemand op.'
mevrouw: 'O.'
bloemiste: 'Maar wilt u dat nou niet...'
mevrouw: 'Nee?'
bloemiste: 'Dan pakt u de volgende straat Dat is de Gerrit de [sic]
Braberstraat, die zit er achter. Die loopt parallel aan de Jos Brink,
alleen, de Gerrit den Braber die is veel langer en hij loopt met een
bocht.'
mevrouw: 'Wacht even...'
bloemiste: 'Nou, en in het verlengde daarvan,, ligt de Herman van
Veen. Een lange, kale, doodlopende holle weg.'
Maar bedankt voor die gimmick, want het (en vooral broers post) heeft er wel voor gezorgd dat ik nog even onbehouwen hardop heb zitten lachen achter mijn pc.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:50 schreef Lamon het volgende:
(...en terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik de gimmick nu echt over zijn top gebracht heb..)
En zijn 'maak hier een mooi topic van' idee, is nog steeds een deel van dit topic qua gedachtengoed.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Och, Pingpong. Postte die nog maar een keer in S-B. Leuke user was dat.
Deed ook iets met Wielrennen en hield van Drs. P, en dan kan je bij mij natuurlijk al niet stuk.
Wat mij betreft ook hoor, Lamon. Maar ja, die anderen he...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:10 schreef Lamon het volgende:
[..]
En zijn 'maak hier een mooi topic van' idee, is nog steeds een deel van dit topic qua gedachtengoed.
Althans, wat mij betreft.
Ja, mee eens. En de enige reden dat ik hier nog wel eens een schilderij of zoiets wilde posten. Tegenwoordig verwatert dat toch wat. Verzandt het meer in slowchat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:10 schreef Lamon het volgende:
En zijn 'maak hier een mooi topic van' idee, is nog steeds een deel van dit topic qua gedachtengoed.
Althans, wat mij betreft.
Je hebt een nieuw woordje geleerd? Knap voor iemand die de hersencel van een pantoffeldiertje heeft.quote:Op maandag 29 mei 2006 02:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Duhhhhhhhhh!! Leuk om te weten dat die gast een vetklep is
De 15000-20000 lichting daarentegen..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:16 schreef static het volgende:
[..]
Je hebt een nieuw woordje geleerd? Knap voor iemand die de hersencel van een pantoffeldiertje heeft.
Flikker eens op hier.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:16 schreef static het volgende:
Je hebt een nieuw woordje geleerd? Knap voor iemand die de hersencel van een pantoffeldiertje heeft.
Alternatief: Infra-red van Placebo. Het mooiste nummer van de nieuwe cd 'Meds'.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:13 schreef broer het volgende:
Volgens mij ga ik eens op zoek naar een mooi schilderij...
Ik vind het zo aangenaam als wij het met elkaar eens zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:22 schreef broer het volgende:
[..]
Alternatief: Infra-red van Placebo. Het mooiste nummer van de nieuwe cd 'Meds'.
En nu allemaal kopen, die handel!
Ik kon maar moeilijk kiezen. Ze zijn allemaal erg goed.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:23 schreef Lamon het volgende:
Ik vind het zo aangenaam als wij het met elkaar eens zijn.
Behalve over het mooiste nummer van de cd dan...
Mag ik dat opvatten als 'Lamon heeft me omgepraat en ik kom langs'?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:23 schreef broer het volgende:
En, ja I.R., ik moet nog steeds mp3'tjes voor je maken.
Ik maak wel een verzamel-cd'tje dat ik tijdens de meet aan je kan geven, oké?
Nee hoor. Static heeft een jaar of twee geleden besloten om niet meer op mij te reageren. Waarschijnlijk omdat ik hem verbaal de baas ben omdat hij niet verder komt dan wat schattige cliché-beledigingen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:23 schreef sig000 het volgende:
Dat geeft juist 't averechtse effect broer dat zou jij toch moeten weten.![]()
Jazeker!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mag ik dat opvatten als 'Lamon heeft me omgepraat en ik kom langs'?
Nick Cave good! Herman Brood bad!quote:Oh, ik luister nu naar 'Right now i'm A-roaming' van B-sides and rarities van Nick Cave, en volgens mij heeft Herman Brood dat ooit heel mooi gecoverd. Hoog tijd dat ik weer illegale programmatjes kan draaien om muziek down te loaden.
Ah dat is dan natuurlijk een ander uitgangspunt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:28 schreef broer het volgende:
[..]
Nee hoor. Static heeft een jaar of twee geleden besloten om niet meer op mij te reageren. Waarschijnlijk omdat ik hem verbaal de baas ben omdat hij niet verder komt dan wat schattige cliché-beledigingen.
Ik had dus ook totaal niet het idee dat hij hier op zou reageren. Hoogstens met het daadwerkelijk wegblijven.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:19 schreef Lamon het volgende:
[..]
De 15000-20000 lichting daarentegen..
Neem dit alsjeblieft als een vriendelijke doch zeer dringende "vecht het ergens anders maar uit"-post, static.
Neuh, dit nodigt alleen maar uit.quote:
Op welke wolk leef je?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:28 schreef broer het volgende:
[..]
Nee hoor. Static heeft een jaar of twee geleden besloten om niet meer op mij te reageren. Waarschijnlijk omdat ik hem verbaal de baas ben omdat hij niet verder komt dan wat schattige
Heeft Nick Cave eigenlijk nog steeds van die heftige Mercy seat achtige nummers?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:30 schreef broer het volgende:
Nick Cave good! Herman Brood bad!
Zoals het er nu op lijkt zou ik het moeten organiseren, en dat lijkt me genoeg aanwijzing dat de meet nog erg ver weg is (maar nogmaals, als ie doorgaat dan allen met Lamon én broer én zo veel mogelijk andere S-Bdiehards én zonder meetinghoeren).quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:30 schreef broer het volgende:
[..]
Jazeker!
Daarbij moet je wel onthouden wat ik gisternacht zei. Namelijk dat het nu totaal nog niet aan de orde is. Zodra het echt serieus wordt begin ik weer te sputteren. Maar tot die tijd: ja! Ik kom op de meet!
Pff, Never be Clever blijft één van de beste Nederlandse nummers allertijden. Alleen jammer van die kutversie van My Way.quote:Nick Cave good! Herman Brood bad!
Ik vind The Boatman's Call juist z'n mooiste album, en dat is nog rustiger dan No more shall we part. Nocturama ken ik niet , maar z'n laatste (dat lyre of orpheus abattoir blues ding) is een beetje een mix van rustige nummers en wat ruigere nummers (maar wel gepolijster dan z'n oude werk).quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:34 schreef Lamon het volgende:
[..]
Heeft Nick Cave eigenlijk nog steeds van die heftige Mercy seat achtige nummers?
De laatste cd die ik heb is No more shall we part. En ondanks dat ik het allemaal best mooi vind, is het toch wat verstilder en gezapiger.
Daarna heb ik het niet meer zo gevolgd.
Ik denk niet dat de kwaliteit van de 5001-10000-lichting ook maar enigszins ter discussie wordt gesteld in dat topic, Lamon.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:04 schreef Lamon het volgende:
Ik heb zojuist een topic gelurkt in FB wat me uitermate irriteert.
Petitie voor toegang tot OO voor userid's 5001 t/m 9999
Niet om de 5001-10000 discussie uiteraard, aangezien ik het er in het geheel mee eens ben dat zo'n topic voor de echte oldbies hoort te zijn en is.
Meer omdat er in dat topic nogal twijfelachtig wordt gedaan over de lichting 5001-10000 terwijl dit de beste FOK! lichting ooit was.
Pingpong, zodiakk en koekepan behoren misschien wel tot het beste wat FOK! ooit voortgebracht heeft, in hun glorietijd hier..
Het was de beste lichting ooit. Misschien niet qua hype-users, maar wel qua users die echt wat te melden hadden. Al posten ze niet tot nauwelijks meer, ze zijn wat mij betreft ook een grote basis voor het bestaan van een aangenaam topic als dit.
Ach, kijk. Het mannetje is tóch uit te dagen. Dat valt me dan weer tegen van je.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:34 schreef static het volgende:
Op welke wolk leef je?
Ik weet mijn usernummer niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de kwaliteit van de 5001-10000-lichting ook maar enigszins ter discussie wordt gesteld in dat topic, Lamon.
Wat mij betreft niet, althans. Het is meer een semi-joviaal 5000- vs. 5000+ jentopic.
Bij Nick Cave maakt het zo weinig uit wat hij doet. Verstild of gezapig of wat dan ook. Het is eigenlijk altijd mooi.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:34 schreef Lamon het volgende:
De laatste cd die ik heb is No more shall we part. En ondanks dat ik het allemaal best mooi vind, is het toch wat verstilder en gezapiger.
Laat je gedachtengoed maar subiet achterwege want een hangbuikzwijntje heeft een beter interpretatievermogen, broer.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:39 schreef broer het volgende:
[..]
Ach, kijk. Het mannetje is tóch uit te dagen. Dat valt me dan weer tegen van je.
Aan de andere kant: het verbaast me ook niet. Zodra iemand aan je ego zit, móet je reageren, of niet?
Daar heb ik uiteraard geen moeite mee. Jennen is okee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:38 schreef Arcee het volgende:
Ik denk niet dat de kwaliteit van de 5001-10000-lichting ook maar enigszins ter discussie wordt gesteld in dat topic, Lamon.
Wat mij betreft niet, althans. Het is meer een semi-joviaal 5000- vs. 5000+ jentopic.
Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:41 schreef broer het volgende:
Nu! Mercy Seat op Kink FM!
Precies! En daarom: ik kom zeker!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zoals het er nu op lijkt zou ik het moeten organiseren, en dat lijkt me genoeg aanwijzing dat de meet nog erg ver weg is (maar nogmaals, als ie doorgaat dan allen met Lamon én broer én zo veel mogelijk andere S-Bdiehards én zonder meetinghoeren).
Ik kan op geen enkele manier tegen Brood. Wat voor mooie nummers hij ook heeft gemaakt. Ik kan het alleen maar jammer vinden dat hij niet eerder van het Hilton is gesprongen. Overgewaardeerde junk.quote:Pff, Never be Clever blijft één van de beste Nederlandse nummers allertijden. Alleen jammer van die kutversie van My Way.
Eloborate?quote:
Ik draai nu toevallig "Mercy seat (acoustic version)".quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens staat er ook een erg toffe akoestische versie van Mercy Seat op B-sides and raritites.
En ik kwam ook onlangs zijn versie van 'let it be' tegen. Ik zoek nu alleen nog z'n cover van Disco 2000 van Pulp.
No offence taken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:44 schreef Lamon het volgende:
Daar heb ik uiteraard geen moeite mee. Jennen is okee.
Ik had het uiteraard ook niet over jou, Arcee.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:45 schreef static het volgende:
Eloborate?
quote:
Dit zat onder je CTRL-V, of niet? Of heb je een txt-bestandje openstaan met 'rake tegenopmerkingen'?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:44 schreef static het volgende:
Laat je gedachtengoed maar subiet achterwege want een hangbuikzwijntje heeft een beter interpretatievermogen, broer.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kap daar eens mee, stel pubers. Rellen is best maar niet in mijn topic.
Niet dat ik er een ruzie van wil maken ofzo, maar wat is dat nou voor lullige net-niet opstandigheid?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:44 schreef static het volgende:
Lekker belangrijk.
Volgens mij de jongste hier die de boel tot de orde roept.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kap daar eens mee, stel pubers. Rellen is best maar niet in mijn topic.
Ik kan niet downloaden hier, broer.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:44 schreef broer het volgende:
[..]
Precies! En daarom: ik kom zeker!
Tegen die tijd heb ik vast wel een begrafenis.
[..]
Ik kan op geen enkele manier tegen Brood. Wat voor mooie nummers hij ook heeft gemaakt. Ik kan het alleen maar jammer vinden dat hij niet eerder van het Hilton is gesprongen. Overgewaardeerde junk.
Heb je dat Placebo-nummer nu al gedownload?
Jawel! Gewoon klikken. Komt allemaal goed.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan niet downloaden hier, broer.
Leuk, quotes uit twee topics.quote:
De wijsheid komt dan ook met de jaren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:54 schreef sig000 het volgende:
Volgens mij de jongste hier die de boel tot de orde roept.![]()
Ik miste de hele link.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:57 schreef broer het volgende:
[..]
Jawel! Gewoon klikken. Komt allemaal goed.
domheid, bedoel je.quote:
Sneu is wat je ziet als je in de spiegel kijkt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:49 schreef broer het volgende:
[..]
Dit zat onder je CTRL-V, of niet? Of heb je een txt-bestandje openstaan met 'rake tegenopmerkingen'?
Het is een beetje jammer dat jouw posts meestal niet het niveau ontstijgen van 'laat het denken maar over aan een paard want die heeft een groter hoofd'. Ik denk namelijk serieus dat je best wat in je mars hebt, je laat het alleen nooit zien.
Beetje sneu is dat.
Mag ik er weer even inkomen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:52 schreef Lamon het volgende:
[..]
Niet dat ik er een ruzie van wil maken ofzo, maar wat is dat nou voor lullige net-niet opstandigheid?
Je kan het niet allebei hebben, static.
Je begon als een rebels mannetje op FOK!, toen vond je het toch leuker om een soort FOK!knuffel te worden, nu wil je ineens weer zogenaamd rebels zijn?
Dat werkt dan toch niet meer?
Die is ook fantastisch, inderdaad. Klik hier. En nu stop ik. Want anders wordt het illegaal, allemaal.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:59 schreef Lamon het volgende:
Of klikken naar de titel Song to say goodbye, dat zou een nog beter idee zijn.
Jeetje. Bedenk je dat helemaal zelf?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:02 schreef static het volgende:
Sneu is wat je ziet als je in de spiegel kijkt.
'Prefereer ik liever' is een beetje dubbelop, vind je niet, taalwonder?quote:En doe eens wat beter je best, ik noem nooit het equivalent van een paard, behalve als het over ER gaat. En zelfs dan prefereer ik liever een vergelijking met een dodo.
En nu heb je er twee. Het wordt nog een lange nacht, I.R.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik miste de hele link.
Nee, domheid niet. Oké, je hersenen takelen met de jaren af door de alcohol. Maar als je dat domheid noemt, voel ik met toch wel enigszins beledigd.quote:domheid, bedoel je..
En ik heb nog wel twee Heel Erg Mooie Liedjes gepost.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:09 schreef Lamon het volgende:
Teveel geslowchat.
Ik zou hetzelfde zeggen, omdat hel behoorlijk wijs klinkt, maar ik ben morgen vrij, en lijdt al 6 jaar aan chronische slapeloosheid, dus ik probeer het nog even.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben wel de verstandigste en ga gewoon slapen.
Truste.
Ik heb het ook alleen maar over static.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:14 schreef broer het volgende:
[..]
En ik heb nog wel twee Heel Erg Mooie Liedjes gepost.
Never, dat jasje ontneemt een mening.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:05 schreef Arcee het volgende:
Het wachten is tot static z'n blauwe crewjasje weer aan mag.
Negeren was het devies, toch? Net als met de baggeraars van een paar topics terug. Lijkt me het beste.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:19 schreef Lamon het volgende:
Ik heb het ook alleen maar over static.
Ik net zo goed. Anders zou ik er überhaupt niet op reageren.quote:De giller is dat ik net zo'n aandachtshoer ben als hij is
Godver, alweer een Nijmegenaar...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:23 schreef Appelsappucino het volgende:
Hiep hoi voor lenzenvloeistof!
Niet wat mij betreft. Ik ben altijd voor de redelijke confrontatie.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:25 schreef broer het volgende:
Negeren was het devies, toch? Net als met de baggeraars van een paar topics terug. Lijkt me het beste.
Iets met luchtballonnen en die dan doorprikken?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:30 schreef Lamon het volgende:
[..]
Niet wat mij betreft. Ik ben altijd voor de redelijke confrontatie.
Dus zeggen wat je denkt, maar het niet onnodig giftig maken.
Ja, maar als je nu weet dat het nooit ofte nimmer giftig wordt? Dat het altijd stopt bij speldenprikjes waar zelfs mijn oma om zou lachen? Moet je het dan niet gewoon laten?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:30 schreef Lamon het volgende:
Niet wat mij betreft. Ik ben altijd voor de redelijke confrontatie.
Dus zeggen wat je denkt, maar het niet onnodig giftig maken.
Grappig. Vorig jaar postte thaleia een keer midden in de nacht in dit topic iets als: 'broer, je had naar dat feest moeten gaan want het was leuk.' Waarop ik - hoera! - kon antwoorden: 'ja, daar was ik.'quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:33 schreef sig000 het volgende:
Ja net voor de grens vertoef ik regelmatig.![]()
Goede feesten daar.![]()
Als je het met beeldspraak wilt doen, komt dat wel in de buurt, ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:31 schreef sig000 het volgende:
Iets met luchtballonnen en die dan doorprikken?![]()
Was je daar?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:36 schreef broer het volgende:
[..]
Grappig. Vorig jaar postte thaleia een keer midden in de nacht in dit topic iets als: 'broer, je had naar dat feest moeten gaan want het was leuk.' Waarop ik - hoera! - kon antwoorden: 'ja, daar was ik.'
Nu begrijp ik dat jij er ook was, dus?
Ben ik tóch op een soort meet geweest...
Uiteraard.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:39 schreef sig000 het volgende:
Was je daar?Ik draai er weleens en ben te herkennen aan mijn Vintage glasses.
![]()
Ja, kut. Ik kijk éven in het topic over de Vierdaagsefeesten en ik mis meteen weer van alles...quote:
Ik gooi er ook gewoon Boney-M tussendoor met Daddy Cool.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:45 schreef Lamon het volgende:
Al die kleuren, man.
Het ziet er zo wel heel disco uit.
Dat bandje in de boom heb ik dan weer gemist maar inderdaad is die locatie helemaal super.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:49 schreef broer het volgende:
[..]
Uiteraard.
Het bandje in de boom was het leukst. Niet vanwege het bandje, want dat was kut, maar vanwege de locatie.
[..]
Ja, ik bedoelde toch vooral de exacte locatie in de boom...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:52 schreef sig000 het volgende:
Dat bandje in de boom heb ik dan weer gemist maar inderdaad is die locatie helemaal super.![]()
Redelijk uit de buurt. En ik mag altijd mijn auto op 't terrein zetten.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:55 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde toch vooral de exacte locatie in de boom...
Maar kom je hier uit de buurt? Of word je gewoon ingevlogen vanuit het westen?
Die 1e twee LP's zijn nog steeds dik ok. Andere tip van mij is ontdek de Clash. London Calling en Sandinista zijn 2 echte luister avonturen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:59 schreef Lamon het volgende:
Oeh, ik ben the Police aan het herontdekken, realiseer ik me net.
Niet echt herkenbaar, maar toch: als ik je ooit eens tegenkom én herken, krijg je een biertje van me.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:58 schreef sig000 het volgende:
afbeelding
Uit een omhoog gevallen boerengat met 3 letters ergens langs de A12 zo'n 15 km van Arnhem.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:03 schreef broer het volgende:
[..]
Niet echt herkenbaar, maar toch: als ik je ooit eens tegenkom én herken, krijg je een biertje van me.
Wat is 'redelijk uit de buurt'?
Elst!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:07 schreef sig000 het volgende:
Uit een omhoog gevallen boerengat met 3 letters ergens langs de A12 zo'n 15 km van Arnhem.![]()
Helpt niks. Nog steeds onduidelijk.quote:Ow en indien een biertje hier betere pic.
afbeelding
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik gooi er ook gewoon Boney-M tussendoor met Daddy Cool.![]()
Nog meer disco.![]()
Even een bookmark voor morgen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:10 schreef svann het volgende:
Ik ben de laatste avond op luisteravontuur met Don Caballero van de luisterpaal.
Alles in Nederland is in de buurt voor wie zich op wielen voortbeweegt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:14 schreef sig000 het volgende:
Aardig in de buurt toch voor een beetje mobiel persoon.![]()
Ik nu al niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:10 schreef svann het volgende:
Ik ben de laatste avond op luisteravontuur met Don Caballero van de luisterpaal.
Boeiende herrie, ik heb er nog steeds geen genoeg van.
Al zal de gemiddelde luisteraar het eerste nummer niet eens doorkomen. Ik volgende week misschien ook niet.
Ik moet er wel bijvertellen dat ik eigenlijk een Kruikenzeiker ben.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:18 schreef broer het volgende:
[..]
Alles in Nederland is in de buurt voor wie zich op wielen voortbeweegt.
Maar inderdaad: dit is bijna te fietsen. Gezellig, hoor, buurman.
Ah mooi reiziger door muziek.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:21 schreef svann het volgende:
Leuk die foto's, sig!
Nog een muziekdeskundige in dit topic!
Ik ben slechts een door genres reizende belever.
Geen idee wat voor carnavalsdorp dát nu weer is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:21 schreef sig000 het volgende:
Ik moet er wel bijvertellen dat ik eigenlijk een Kruikenzeiker ben.![]()
Het heeft stadsrechten is ook een groot dorp en 't in de kruik zeiken komt van textielindustrie vandaan die er inmiddels niet meer is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:24 schreef broer het volgende:
[..]
Geen idee wat voor carnavalsdorp dát nu weer is.
Ik hoop het morgen te lezen. Nadat ik heb geslapen, zeg maar...
Doei!
Ik kan lastig een top 5 samenstellen van 1 groep of artiest omdat ik steeds na 1 nr weer iets totaal anders opzet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:33 schreef Lamon het volgende:
Even een Police top vijf, omdat ik er zin in heb, en High Fidelity te vaak gekeken heb.
1. Don't stand so close to me
2. King of Pain
3. Message in a bottle
4. Every little thing she does is magic
5. Invisible sun
Mijn god, wat een tijd! En hier vinden ze die zes, zeven weekjes al te lang!quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
Zo! Met een goed glas wijn en een lekker drumsolootje op de achtergrond nog even nepbikkelen.
De rust zal spoedig gedaan zijn hier, want zoonlief heeft over twee dagen vakantie. 3 maanden maar liefst!
Daar ben ik ook benieuwd naar! Wij werken alletwee, en nou vind zoonlief het helemaal niet erg om alleen thuis te zijn, en heeft ie al aardig wat vriendjes waar hij wel mee kan spelen, maar toch. Ik ga dan ook op mijn werk maar eens aan de echte Ierse mama's navragen hoe zij dat doen. Waarschijnlijk opa's en oma's, maar ja, die heb ik hier niet, die zitten in NLquote:Op woensdag 31 mei 2006 01:24 schreef svann het volgende:
[..]
Mijn god, wat een tijd! En hier vinden ze die zes, zeven weekjes al te lang!
Wat moet je langer dan acht weken thuis? Dan heb je het wel gezien, lijkt me.
En hoe moet dat met werkende ouders? Zijn er zomerprogramma's ofzo?
Ben je nou positief?quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:22 schreef ElizabethR het volgende:
Prachtige foto's heb je in je topic Static, werkelijk waar. En wat prettig voor je dat je nog langer mag blijven daar, je schijnt het er goed naar je zin te hebben.
Uiteraard. Het is altijd prettig om te lezen dat mensen iets aparts doen in hun leven. En ik vind jouw stap naar Afrika bijzonder, en leuk om te volgen.quote:
*blush*quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is altijd prettig om te lezen dat mensen iets aparts doen in hun leven. En ik vind jouw stap naar Afrika bijzonder, en leuk om te volgen.
Da's inderdaad onverwacht, vanuit Polenquote:Op woensdag 31 mei 2006 01:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verder belde mijn Deense vandaag totaal onverwachts vanuit Polen,
Nou, dat klopte wel (maar omdat de paus er was werd het hele land drooggelegd, wat ik erg raar vond omdat de paus immers ook wijn drinkt, maar goed), en ze is morgenavond weer in Maynooth (voor 1 dag of zo) maar dan zit ik dus al thuis.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Da's inderdaad onverwacht, vanuit Polen![]()
Ach, ze vliegen tenminste op Schiphol (itt Ryan Air) en voor 15 euro vind ik het best (uiteindelijk 40, maar goed, nog steeds billijk). En de vlucht is kort dus er zal niet snel wat gaan afknellen of zo.quote:
In NL wordt het wel wat warmer dan hier (hoger dan 20 graden heb ik het hier nooit meegemaakt). En tsja, ik zit eerst 3 weken in Watergang, dus dat is nog saaier dan Maynooth, en daarna weer in Amsterdam, wat ook wel wat anders is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:31 schreef svann het volgende:
WB op nederlandse bodem alvast!
Dat randstedelijke dorpsleven...
Nou, volgens mij zit je in no time weer in je oude leventje.
Ben ook wel benieuwd welke dingen of gewoontes je daar nou echt anders vond.
Het weer verschilt in ieder geval niet veel, toch?
Da's juist goed. Dan ga je de lummelmomenten weer meer waarderen omdat ze spaarzaam zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Grootste verschil is dat ik vanaf vrijdag weer gewoon 3 dagen per week op kantoor zit, ipv dat ik de hele dag maar een beetje kan lummelen, maar ik vrees dat ik de sleur vrij snel te pakken heb.
En ik laat me weer verleidenquote:Op woensdag 31 mei 2006 02:47 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik zweer je, 2 jaar van mijn leven in 1 seconde eraf..
True. Maar wel een verrassend voortvarende start.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:47 schreef Lamon het volgende:
Da's juist goed. Dan ga je de lummelmomenten weer meer waarderen omdat ze spaarzaam zijn.
Ik voelde gelukkig al nattigheid.quote:In een zwak moment, viel ik heel onverwachts zojuist voor dit trouwens;
leuk spel
Ik zweer je, 2 jaar van mijn leven in 1 seconde eraf..
Lamon en eenquote:Op woensdag 31 mei 2006 03:12 schreef svann het volgende:
[..]
True. Maar wel een verrassend voortvarende start.
[..]
Ik voelde gelukkig al nattigheid.
Maar, toch...
Hoi.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Tof dat je jezelf hier ook thuis voelt Static.![]()
Hoi.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Tof dat je jezelf hier ook thuis voelt Static.![]()
Hebben we het over dezelfde maatschappij? Toen ik naar Dublin moest (quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, ze vliegen tenminste op Schiphol (itt Ryan Air) en voor 15 euro vind ik het best (uiteindelijk 40, maar goed, nog steeds billijk). En de vlucht is kort dus er zal niet snel wat gaan afknellen of zo.
quote:
Zo! Wat ben jij enthousiast!quote:
Het forum doet vreemd.quote:
Ik vloog met Aer Lingus omdat ik daar KLM punten (ze zijn in een grijs verleden partner geweest) mee kon binnenhalen.quote:Aer Lingus heeft te duchten van concurrentie door Ryanair, en zijn inmiddels een heel stuk goedkoper geworden. Ik kies er zelf voor om met Aer Lingus te vliegen aangezien Ryanair toch te onbetrouwbaar is gebleken. Ze cancellen iets te snel en te vaak.
Koel. Is dat net zoiets als Douwe Egberts-punten? Dat je voor je eigen vliegtuig kunt sparen, zeg maar?quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:16 schreef static het volgende:
omdat ik daar KLM punten mee kon binnenhalen.
Logisch!quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:16 schreef static het volgende:
Ik vloog met Aer Lingus omdat ik daar KLM punten (ze zijn in een grijs verleden partner geweest) mee kon binnenhalen.
Zet jezelf maar voor lul.quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:19 schreef broer het volgende:
[..]
Koel. Is dat net zoiets als Douwe Egberts-punten? Dat je voor je eigen vliegtuig kunt sparen, zeg maar?
Ik stel gewoon een serieuze vraag...quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:39 schreef static het volgende:
Zet jezelf maar voor lul.
Uitvreten is goed. Ik was om een uur of negen wakker en zat om twee uur al in de kroeg. (Oké, het eerste biertje kwam pas om half zes langs, maar toch...)quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:29 schreef Lamon het volgende:
Mijn god, wat ben ik een uitvreter geweest vandaag.
Ik heb me nog net gewassen en aangekleed, maar daar hield het ook wel mee op.
Gek, dat ik me daar achteraf altijd pas schuldig over ga voelen.
Ik mag het wel hopen, het staat zo onnatuurlijk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:35 schreef broer het volgende:
(Zo. Mijn portie positivisme voor vandaag heb ik nu ook wel weer gehad.)
O, wacht. Dan edit ik even.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:38 schreef Lamon het volgende:
Ik mag het wel hopen, het staat zo onnatuurlijk.
Ik had het eigenlijk over;quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:43 schreef broer het volgende:
O, wacht. Dan edit ik even.
Die tweede post was ik nog niet eens aan toegekomen.quote:En je schuldig voelen over iets wat gebeurd en dus niet meer terug te draaien is, is jammer van je tijd. Steek dan positieve energie in wat je morgen allemaal gaat doen.
Maakt niet uit. Het is wel beter zo.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:47 schreef Lamon het volgende:
Die tweede post was ik nog niet eens aan toegekomen.
Ik zelf gebruik de lief dagboek functie altijd meer voor klaagzangen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:51 schreef broer het volgende:
Ik ben toch niet zo goed in de Lief dagboek-functie van dit topic. Dat kunnen anderen veel beter.
Ja, ik heb op dit moment niet zoveel te klagen. Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:55 schreef Lamon het volgende:
Ik zelf gebruik de lief dagboek functie altijd meer voor klaagzangen.
Gelukkige ervaringen schrijven gewoon minder lekker weg ofzo, denk ik.
Ik denk bij Ryanair alleen maar aan die ene Ryan die hier ook op Fok! post. En dan wil ik meteen niet meer vliegen, want dat kunnen volgens mij alleen maar lange en saaie vluchten zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:58 schreef Appelsappucino het volgende:
Bij de naam Ryanair denk ik nog steeds altijd aan wit met groene vliegtuigen waarin de pursers allemaal rood haar, groene hesjes en superveel sproeten hebben.
Ik heb 140 euro overgeschreven naar iemand zijn rekening.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:57 schreef broer het volgende:
Maar goed... Naast lummelen nog iets leuks gedaan vandaag, Lamon?
Hahaha je zei 'gevoelsmatig'.quote:Op donderdag 1 juni 2006 03:09 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik heb 140 euro overgeschreven naar iemand zijn rekening.
Dat klinkt niet leuk, maar het was om de kaartjes en het hotel te betalen, voor het Depeche Mode concert in Frankrijk waar ik over een paar weekjes heenga.
Het maakt het lekker dichtbij gevoelsmatig, dus dan is het wel weer aardig.
Ik ben snel tevreden.
Ik ga in eerste instantie omdat ik weer eens wilde gaan. Bijkomende reden is dat een vriend van me fan is van Tool en dat graag eens wou zien. En ikzelf ben daar ook erg benieuwd naar. Dat ik dan dEUS als bonus krijg, is alleen maar leuk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 03:40 schreef son het volgende:
waar ga je voor broer?
En is het ook een leuke baan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:15 schreef ElizabethR het volgende:
Echtgenoot heeft een nieuwe job gevonden die een stuk beter betaalt!
quote:Goeie dag vandaag. Thank God!
Absoluut een leuke baan!! Hij gaat helemaal opleven erdoor, kan ik nu al voorspellen.quote:
Hoi Staticquote:
Ik ben Piet en de teksten zijn lachwekkend.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hoi Static
Tja, de teksten zijn nogal eens zwaarmoedig, en de muziek theatraal en bombastisch. Dus drama ten top
Is Piet_Piraat Static?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:40 schreef ElizabethR het volgende:
Hoi Static
Tja, de teksten zijn nogal eens zwaarmoedig, en de muziek theatraal en bombastisch. Dus drama ten top
OK, maar de muziek blijft theatraal en bombastisch, dan wordt het extra drama als de tekst nergens op slaat!!quote:
Inderdaad frappant! Wil je erover praten?quote:
Het pantoffeldiertje ben ik juist zuinig op en staat er werkelijk niets vrolijks?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:55 schreef Lamon het volgende:
[..]
Is Piet_Piraat Static?
Daar geloof ik niets van..
Ik had vanavond ineens zin in vrolijke muziek.
Maar ik zweer je. Ik heb GEEN vrolijke muziek op mijn pc staan.
1480 nummers, en GEEN ENKEL echt vrolijk nummer.
Ik vond het zelf verbazend.
Lang niet gehoord! Die ga ik ook even opzetten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:57 schreef ElizabethR het volgende:
En daarna gaan we weer swingen met 'Sweet Smoke - Silly Sally'.
Download die laatste!!
Mooi hè, hoe dit topic toch altijd weer uitnodigt tot ontboezemingen die je eigenlijk niet wilt doen? Vijf minuutjes later land je weer op aarde en denk je: moest ik dat nou wel doen?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:20 schreef ElizabethR het volgende:
edit,
gaat ook niemand een ruk aan eigenlijk!!
Hoi. Dat ben ik niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |