abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2006 @ 23:44:44 #181
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39021574
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:41 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vindt Indurain nog altijd wel wat bijzonderder dan Armstrong, als renner dan. Die 2 giro's en ongeveer elk jaar er staan bij oa het WK was gewoon .
En dat Armstrong meer passie voor de sport had vindt ik best onzin. Meer passie voor de Tour misschien. Waarom niet meedoen met het WK tijdrijden?? Of de Olympische spelen??? Of het werelduurrecord aanvallen?? En die enkele keren in Limburg en Wallonië maken dat bij lange niet allemaal goed.
Vind ik ook hoor. Armstrong heeft het min of meer slim gedaan, in Amerika is het enige wat men een beetje volgt de Tour dus richtte hij zich daar alleen op. Ik heb veel meer met renners die overal willen rijden. Dat een renner dan ook mindere wedstrijden rijdt is niet erg, dat heeft juist z'n charme.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 19 juni 2006 @ 23:47:36 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39021656
Feit blijft dat hij niet alleen zeven keer gewonnen heeft, maar dat zeven keer niemand hem kon verslaan.

Ullrich is ook opgevoed om monomaan te trainen voor één doel, maar dat is gewoon een luierkont buiten het seizoen. Armstrong is een machine.

En daarom: . Niks geen rancuneuze verdachtmakingen van zijn post-kanker era. Een grootse held.

(maar Indurain was leuker )
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:52:47 #183
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39021808
Je zegt het zelf al: Armstrong is een machines. Er horen geen machines te wielrennen, maar mensen. Anders IS het gewoon niet leuk.

En los hiervan zal ik de Armstrong van na de kanker nooit vertrouwen, maar laten we het daar maar niet weer over heben.
pi_39021854
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:41 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vindt Indurain nog altijd wel wat bijzonderder dan Armstrong, als renner dan. Die 2 giro's en ongeveer elk jaar er staan bij oa het WK was gewoon .
En dat Armstrong meer passie voor de sport had vindt ik best onzin. Meer passie voor de Tour misschien. Waarom niet meedoen met het WK tijdrijden?? Of de Olympische spelen??? Of het werelduurrecord aanvallen?? En die enkele keren in Limburg en Wallonië maken dat bij lange niet allemaal goed.
zijn zaken die hij wel wou doen of geprobeert heeft maar nooit echt kon maken. 3 keer brons, 4des in wk TT, 2des en 3des in AGR. Allemaal zaken die juist niet wilden lukken.

Trouwens Indurain heeft zelf aangegeven dat hij het wielrennen beschouwde als werk. niet meer of niet minder. Dusjah dan mag je het onzin vinden ^^.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:29:11 #185
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39035336
Caisse d'Epargne:

David Arroyo
Florent Brard
José Vicente Garcia
Vladimir Karpets
Oscar Pereiro
Nicolas Portal
Alejandro Valverde
Constantino Zaballa
Xavier Zandio

Schöne Mannschaft
Mag Karpets ook zelf iets proberen?? Gaat Pereiro alleen voor Valverde werken?? En laat Zaballa ( ) alstublieft voor het rode rugnummer gaan
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:00:17 #186
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39036542
Behalve Brard en Portal vind ik Caisse d'Espagne (/Smeets ) ook wel een goed team. Het blok Karpets/Pereiro/Valverde is erg sterk.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:01:20 #187
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39036596
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:00 schreef ScottTracy het volgende:
Behalve Brard en Portal vind ik Caisse d'Espagne (/Smeets ) ook wel een goed team. Het blok Karpets/Pereiro/Valverde is erg sterk.
Zo'n Portal gaat bij die Spanjaarden ineenshet asfalt van de weg rijden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:07:22 #188
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39036826
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Zo'n Portal gaat bij die Spanjaarden ineenshet asfalt van de weg rijden
Wie weet, en elk team moet eigenlijk ook een Fransman hebben die elke dag 5 uur in een ontsnapping mee wil rijden.
pi_39039268
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:53 schreef flyckje het volgende:
3 cols waar basso tijd kan pakken op ullrich. stel dat basso inorm verbeterd is tov vorig jaar in het tijdrijden. Dan moet hij 2minuten goed maken op die 3 cols. met andere woorden het gaat zeer spannend worden.
Hardmaken kan ik het niet, maar ik heb wel het idee dat de tourorganisatie Basso ook als favoriet ziet en de etappes in het voordeel van Ullrich heeft gepland om een spannende tour te bewerkstelligen. Redenen:
- geen ploegentijdrit, maar een lange, vlakke individuele tijdrit (duidelijk in het voordeel van Ullrich);
- nauwelijks (moeilijke) aankomsten bergop (die in het voordeel zouden zijn van Basso (zie vorig jaar);
- verder is de datum van de indiv. tijdrit zo gepland dat Ullrich (waarschijnlijk) met voorsprong de bergen in gaat, wat hem een hoop moraal op zal leveren.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:28:41 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_39039922
Zoveel tijd had CSC niet gewonnen op T-Mobile in de TTT denk ik. Met Rogers, Honchar, Ullrich heb je toch ook een paar die aardig kunnen tijdrijden.
pi_39040943
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:10 schreef mart1976 het volgende:

[..]

Hardmaken kan ik het niet, maar ik heb wel het idee dat de tourorganisatie Basso ook als favoriet ziet en de etappes in het voordeel van Ullrich heeft gepland om een spannende tour te bewerkstelligen. Redenen:
- geen ploegentijdrit, maar een lange, vlakke individuele tijdrit (duidelijk in het voordeel van Ullrich);
- nauwelijks (moeilijke) aankomsten bergop (die in het voordeel zouden zijn van Basso (zie vorig jaar);
- verder is de datum van de indiv. tijdrit zo gepland dat Ullrich (waarschijnlijk) met voorsprong de bergen in gaat, wat hem een hoop moraal op zal leveren.
ploegentijdrit is om uci een kloot te draaien. En CSC zou daar echt niet veel tijd hebben kunnen nemen, Tmobile is echt verbeterd in dat onderdeel.

Er zijn altijd 2TT's en elke TT, of die nu bergop of zo plat is als een pannekoek is, is in het voordeel van ullrich. (remember 2004 waar ullrich veel tijd verloor op al de cols, maar in de TT alpe duez 2des eindigde en 1minXX sneller dan basso was?). Dus daar zouden ze het ook niet om gedaan hebben.

Ik zou eerder zeggen losstaand van ullrich en basso dat ze de klimmers pursant kansloos willen maken. (Zoals in de giro gebeurde).
pi_39041201
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:57 schreef flyckje het volgende:

[..]

ploegentijdrit is om uci een kloot te draaien. En CSC zou daar echt niet veel tijd hebben kunnen nemen, Tmobile is echt verbeterd in dat onderdeel.

Er zijn altijd 2TT's en elke TT, of die nu bergop of zo plat is als een pannekoek is, is in het voordeel van ullrich. (remember 2004 waar ullrich veel tijd verloor op al de cols, maar in de TT alpe duez 2des eindigde en 1minXX sneller dan basso was?). Dus daar zouden ze het ook niet om gedaan hebben.

Ik zou eerder zeggen losstaand van ullrich en basso dat ze de klimmers pursant kansloos willen maken. (Zoals in de giro gebeurde).
Ik bedoelde dat de indiv. tijdrit dit jaar recht toe recht aan (kaarsrechte wegen) is. Soms is het op heuvelachtig (en bochtig) terrein, maar dit jaar absoluut niet.

Verder schat ik de ploegen CSC en Tmobile inderdaad even goed in. Maar als het om indiv. tijdritten gaat kan Ullrich tijdwinst pakken, wat bij ploegentijdritten inderdaad niet het geval zou zijn geweest.
pi_39042721
heuvelachtig en bochtig is eve slecht voor basso als voor ullrich ;-).
(zoniet slechter)
En tja TT parcouren verschillen van jaar tot jaar. je kan ook denken dat als men al die zaken niet doet men speciaal voor basso de tour maakt dusjah. Denk dat het op zich wel een redelijk gebalanceerde tour is. Voor mij persoonlijk zou er nog een klimTT tussen mogen ook. maarjah wie ben ik ;-)

Trouwens het is het jaar van de vlakke tijdritten:
Giro 2, eindhoven TTT. dus de tour moet de ketting niet breken . (In de giro zaagde er toch ook niemand om dat het parcour gemaakt was voor basso zodus )
pi_39055013
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:52 schreef flyckje het volgende:
heuvelachtig en bochtig is eve slecht voor basso als voor ullrich ;-).
(zoniet slechter)
En tja TT parcouren verschillen van jaar tot jaar. je kan ook denken dat als men al die zaken niet doet men speciaal voor basso de tour maakt dusjah. Denk dat het op zich wel een redelijk gebalanceerde tour is. Voor mij persoonlijk zou er nog een klimTT tussen mogen ook. maarjah wie ben ik ;-)

Trouwens het is het jaar van de vlakke tijdritten:
Giro 2, eindhoven TTT. dus de tour moet de ketting niet breken . (In de giro zaagde er toch ook niemand om dat het parcour gemaakt was voor basso zodus )
Volgens mij werd er voor de Giro zelfs getwijfeld of het parkoers wel echt iets voor Basso was, en of de vele steile bergen niet meer voor Simoni en Cunego waren.

Bij Walkowiak had ik trouwens nog over het hoofd gezien dat hij in die Tour in nóg twee vlakke etappes tijdswinst pakte, namelijk 2x 5 minuten. Hij won dus in vier vlakke etappes tijd, en dat maakt zijn overwinning imo eerder meer dan minder bijzonder, want je moet er wel zo vaak bijzitten (en het waren alle vier etappes in de eerste week). En van de concurrenten maakt het het nóg stommer, want je moet niet iemand zo vaak tijdswinst laten pakken.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:01:52 #195
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39055586
Zoiets als bij Walkowiak zal in deze tijd niet meer gebeuren. Als je geluk hebt krijgt in de eerste tourweek 1 ontsnapping de zegen van het peloton, de anderen falen allemaal op enkele kilometers voor de streep door het werk van de sprintersploegen. Het meest recente voorbeeld dat door een lange ontsnapping het geel kreeg, is Voeckler. En dat kwam ook nog omdat het koud en regenachtig was (dat is vaker een reden om een vluchters de zegen te geven) en door de vele valpartijen in het peloton, waaronder Petacchi. Dat je dus in meerdere vlakke etappes veel tijdwinst kunt pakken, is tegenwoordig uitgesloten.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:04:27 #196
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39055703
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:01 schreef ScottTracy het volgende:
Zoiets als bij Walkowiak zal in deze tijd niet meer gebeuren. Als je geluk hebt krijgt in de eerste tourweek 1 ontsnapping de zegen van het peloton, de anderen falen allemaal op enkele kilometers voor de streep door het werk van de sprintersploegen. Het meest recente voorbeeld dat door een lange ontsnapping het geel kreeg, is Voeckler. En dat kwam ook nog omdat het koud en regenachtig was (dat is vaker een reden om een vluchters de zegen te geven) en door de vele valpartijen in het peloton, waaronder Petacchi. Dat je dus in meerdere vlakke etappes veel tijdwinst kunt pakken, is tegenwoordig uitgesloten.
Plus dat er geen echte superrenners meer bij zitten als vroeger. Iedereen is echt prof. Niet zoals vroeger dat Bartali op een kilometertje of 150 wegging en solo aankwam in een vlakke rit.
LastFM
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:05:37 #197
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39055756
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:04 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Plus dat er geen echte superrenners meer bij zitten als vroeger. Iedereen is echt prof. Niet zoals vroeger dat Bartali op een kilometertje of 150 wegging en solo aankwam in een vlakke rit.
Tegenwoordig gebruiken ze allemaal doping, en vroeger maar een paar.
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:12:12 #198
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_39063831
quote:
"Het is een ploeg vol vrijbuiters, met jongens die al op het hoogste niveau gewonnen hebben", zegt Cofidis-manager Eric Boyer.

Rik Verbrugghe en David Moncoutié wonnen al ritten in de Ronde van Frankrijk. Moncoutié was vorig jaar de beste op de 14 juli, de nationale feestdag (foto).

Met de Italiaan Cristian Moreni en de Colombiaan Ivan Parra beschikt Cofidis nog over twee renners die weten wat het is om een etappe in een grote ronde te winnen. Beiden juichten al eens in de Giro.

Buitenbeentje in de Cofidis-ploeg is de olympisch kampioen achtervolging Bradley Wiggins. Hij maakt zijn debuut in de Ronde van Frankrijk en mikt op winst in de proloog in Straatsburg.
Stéphane Augé Fra
Jimmy Casper Fra
Arnaud Coyot Fra
Sylvain Chavanel Fra
David Moncoutié Fra
Cristian Moreni Ita
Ivan Parra Col
Rik VERBRUGGHE BEL
Bradley Wiggins GBr

Uiteraard is Cofidis een ploeg vol vrijbuiters, alsof cofidis een plan zou hebben.
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:19:36 #199
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39064001
Quickstep

- Tom Boonen
- Wilfried Cretskens
- Steven De Jongh
- Juan Manuel Garate
- Filippo Pozzato
- José Rujano
- Bram Tankink
- Matteo Tosatto
- Cedric Vasseur

Ik vind dit maar een matig team eigenlijk. De Boonentrein is niet echt indrukwekkend, Garate is niet echt betrouwbaar in de Tour, Rujano is ook een vraagteken, Pozzato kiest een rit uit en is voor de rest geheel onzichtbaar. En dan nog zo'n verlepte Fransman.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:05:38 #200
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_39065261
Op de Tour site staat de (provisorische) complete startlijst.

Saunier Duval Prodir
Francisco VENTOSO
Gilberto SIMONI
Christophe RINERO
Riccardo RICCO
David MILLAR
Ruben LOBATO
Jose Angel GOMEZl
Nicolas FRITSCH
David CANADA
reserve: Koldo GIL PEREZ, David DE LA FUENTE, Juan Jose COBO ACEBO

Geen Leonardo Piepoli. Jammer, in de Giro kon hij wel twee bergetappes winnen. Ben benieuwd of Gilberto Simoni een top 5 klassering kan waarmaken. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Een eerste voorspelling
1. Jan Ullrich (omdat het moet)
2. Ivan Basso
3. Alejandro Valverde
4. Alexander Vinokourov
5. Gilberto Simoni

Discovery en Rabobank gaan niks waarmaken. Rabobank zal niet eens in de top 10 terecht komen.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_39066007
Christophe Rinero
Eén van de grootste dopingwonders van de afgelopen jaren in de Tour, één van de grootgebruikers van '98
Met Millar hebben ze daar nog een aardige jongen bij ook
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_39067359
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Quickstep

Ik vind dit maar een matig team eigenlijk. De Boonentrein is niet echt indrukwekkend,
Viel mij ook al op.

Cretskens, de Jongh, Tankink en Tosatto. 4 helpers maar voor Boonen, niet echt veel.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:05:14 #203
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39067387
Het is bijna weer zover
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_39067560
Iemand enig idee wat er met Thomas Dekker aan de hand? Eerst een matige Dauphiné en nu kan die niet eens meer het NK tijdrijden winnen :S. Gaat het niet lekker daar in Italië?
pi_39068127
echt ongelooflijk dat ze tankink en de jongh selecteren en dan knaven niet!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:28:47 #206
68638 Zwansen
pi_39068265
Nou, Tankink en De Jongh lijkt me logisch. Wat ze met Vasseur en Garate moeten snap ik niet.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:31:58 #207
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39068374
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:28 schreef Zwansen het volgende:
Nou, Tankink en De Jongh lijkt me logisch. Wat ze met Vasseur en Garate moeten snap ik niet.
Snap ik ook niet echt. Vasseur is nou niet echt de beste knecht (vergeleken met bijvoorbeeld Nuyens of Knaven). Ik had ook verwacht dat ze Garate zouden sparen voor de Vuelta.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:33:04 #208
68638 Zwansen
pi_39068419
Garate gaat mee voor ondersteuning voor Rujano. Denk dat ze daar nog spijt van zullen krijgen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:34:17 #209
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_39068471
Mwoah, ik denk dat Rujano het wel goed gaat doen. Maar Garate als knecht vind ik een beetje vreemd.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:35:42 #210
68638 Zwansen
pi_39068521
Rujano zal veel tijd verliezen in de tijdritten, en ook in de vlakke etappes zal ie veel energie kwijt raken. En ook de bergen zijn niet op zijn lij fgeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')