En Francois Simon kwam ook heel ver natuurlijk (en Voeckler).quote:Op maandag 19 juni 2006 18:18 schreef Ericr het volgende:
Walkowiak had dan ook het geluk van een monster ontsnapping, daarmee heeft Chiapucci in 1990 ook bijna de Tour mee gewonnnen.
Van het lachen dan zekerquote:Op maandag 19 juni 2006 18:31 schreef flyckje het volgende:
lol
ik heb nooit gezegd dat hincapie podiummateriaal is ;-).
Maar ge gaat er wel van verschieten ;-)
En Vincent Barteau, de held van 1984. Die ging zelfs nog in de aanval in het geel in de rit waar hij later dan het onderspit moest delven.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Francois Simon kwam ook heel ver natuurlijk (en Voeckler).
we zulle zien he ;-)quote:Op maandag 19 juni 2006 18:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van het lachen dan zekerTop 20 lijkt me haalbaar, maar laat DSC nou maar gewoon de kaart Popovych spelen. Die heeft bewezen dat hij een klassement kan rijden.
Bartoli, wat krijg ik van je als George top 5 rijdt?quote:
Belangrijkere vraag is, wat hij van jou krijgt als 'ie geen top 5 rijdtquote:Op maandag 19 juni 2006 21:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bartoli, wat krijg ik van je als George top 5 rijdt?
Lachkrampen.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Belangrijkere vraag is, wat hij van jou krijgt als 'ie geen top 5 rijdt![]()
Maar die had 'ie ook gewonnen als 'ie niet op een Trek zat....quote:Op maandag 19 juni 2006 22:04 schreef Gitanki het volgende:
Ik doe iig niet mee met het geloven in Hincapie, aangezien ik dat deed bij Parijs - Roubaix![]()
Zie mijn ondertitel, ook al blijft het natuurlijk zo dat kampioenen komen en gaan.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:10 schreef Ringo het volgende:
Ik ga Armstrong missen.![]()
Daar zal niet iedereen het mee eens zijn, maar toch.
Ik mis 'm ook, zeker in de zin dat hij nooit is verslagen, degene die nu de tour wint (zeker als het Ullrich is) wordt toch aangekeken als "de winnaar die won omdat Lance is gestopt".quote:Op maandag 19 juni 2006 22:10 schreef Ringo het volgende:
Ik ga Armstrong missen.![]()
Daar zal niet iedereen het mee eens zijn, maar toch.
Bij Indurain had ik het nog sterker. Die had nog dat Europese boerenjongensaura om zich heen, koelbloedige Baskische beer die mensen stil kon krijgen door alleen maar langs te fietsen. Indurain wás het wielrennen van de jaren 90.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:16 schreef Zwansen het volgende:
Ik miste Miguel ook, maar Lance is toch nog weer anders ondat het al 7 jaar de Tour de Lance was.
PCM 1 deed het al veel te sloom op mijn computer, dus ik blijf bij CyM4 met nieuwe databases.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:14 schreef -skippybal- het volgende:
Voor de liefhebbers: Demo van de nieuwe Pro Cycling Manager.
Met Ullrich winnen in een Tour etappe![]()
Over een paar dagen trouwens te vinden bij uw betere server gamezaak.
Ben ik het niet mee eens, dat was Johan Museeuw.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Indurain wás het wielrennen van de jaren 90.
ach ik denk niet dat er veel zich 7 jaar focussen op een koers en 7 keer winnen. kijk naar boogerd of betinni of van petegem of simoni. Ergens vind ik het Zoveel jaar op rij domineren ook zen charmes hebben. Vooral het aantal jaar. Dat zijn toch 2 nieuwe generaties.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:16 schreef Ereinion het volgende:
Slim toch van Armstrong? Het aantal keren dat hij echt moest passen tijdens zijn carriere is zo laag, dat hij altijd een onoverwinnelijk imago houden. Dat kwam ook doordat hij zich zo concentreerde op de Tour, als je er ook nog een GIro of Vuelta bij rijdt is de kans dat het ergens mis gaat natuurlijk groot.
Die was van de klassiekers. Ook niet mis, maar van een andere klasse.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:20 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, dat was Johan Museeuw.![]()
Vind ik ook hoor. Armstrong heeft het min of meer slim gedaan, in Amerika is het enige wat men een beetje volgt de Tour dus richtte hij zich daar alleen op. Ik heb veel meer met renners die overal willen rijden. Dat een renner dan ook mindere wedstrijden rijdt is niet erg, dat heeft juist z'n charme.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:41 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vindt Indurain nog altijd wel wat bijzonderder dan Armstrong, als renner dan. Die 2 giro's en ongeveer elk jaar er staan bij oa het WK was gewoon.
En dat Armstrong meer passie voor de sport had vindt ik best onzin. Meer passie voor de Tour misschien. Waarom niet meedoen met het WK tijdrijden?? Of de Olympische spelen??? Of het werelduurrecord aanvallen?? En die enkele keren in Limburg en Wallonië maken dat bij lange niet allemaal goed.
zijn zaken die hij wel wou doen of geprobeert heeft maar nooit echt kon maken. 3 keer brons, 4des in wk TT, 2des en 3des in AGR. Allemaal zaken die juist niet wilden lukken.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:41 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vindt Indurain nog altijd wel wat bijzonderder dan Armstrong, als renner dan. Die 2 giro's en ongeveer elk jaar er staan bij oa het WK was gewoon.
En dat Armstrong meer passie voor de sport had vindt ik best onzin. Meer passie voor de Tour misschien. Waarom niet meedoen met het WK tijdrijden?? Of de Olympische spelen??? Of het werelduurrecord aanvallen?? En die enkele keren in Limburg en Wallonië maken dat bij lange niet allemaal goed.
Zo'n Portal gaat bij die Spanjaarden ineenshet asfalt van de weg rijdenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:00 schreef ScottTracy het volgende:
Behalve Brard en Portal vind ik Caisse d'Espagne (/Smeets) ook wel een goed team. Het blok Karpets/Pereiro/Valverde is erg sterk.
Wie weet, en elk team moet eigenlijk ook een Fransman hebben die elke dag 5 uur in een ontsnapping mee wil rijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zo'n Portal gaat bij die Spanjaarden ineenshet asfalt van de weg rijden![]()
Hardmaken kan ik het niet, maar ik heb wel het idee dat de tourorganisatie Basso ook als favoriet ziet en de etappes in het voordeel van Ullrich heeft gepland om een spannende tour te bewerkstelligen. Redenen:quote:Op maandag 29 mei 2006 09:53 schreef flyckje het volgende:
3 cols waar basso tijd kan pakken op ullrich. stel dat basso inorm verbeterd is tov vorig jaar in het tijdrijden. Dan moet hij 2minuten goed maken op die 3 cols. met andere woorden het gaat zeer spannend worden.
ploegentijdrit is om uci een kloot te draaien. En CSC zou daar echt niet veel tijd hebben kunnen nemen, Tmobile is echt verbeterd in dat onderdeel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:10 schreef mart1976 het volgende:
[..]
Hardmaken kan ik het niet, maar ik heb wel het idee dat de tourorganisatie Basso ook als favoriet ziet en de etappes in het voordeel van Ullrich heeft gepland om een spannende tour te bewerkstelligen. Redenen:
- geen ploegentijdrit, maar een lange, vlakke individuele tijdrit (duidelijk in het voordeel van Ullrich);
- nauwelijks (moeilijke) aankomsten bergop (die in het voordeel zouden zijn van Basso (zie vorig jaar);
- verder is de datum van de indiv. tijdrit zo gepland dat Ullrich (waarschijnlijk) met voorsprong de bergen in gaat, wat hem een hoop moraal op zal leveren.
Ik bedoelde dat de indiv. tijdrit dit jaar recht toe recht aan (kaarsrechte wegen) is. Soms is het op heuvelachtig (en bochtig) terrein, maar dit jaar absoluut niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:57 schreef flyckje het volgende:
[..]
ploegentijdrit is om uci een kloot te draaien. En CSC zou daar echt niet veel tijd hebben kunnen nemen, Tmobile is echt verbeterd in dat onderdeel.
Er zijn altijd 2TT's en elke TT, of die nu bergop of zo plat is als een pannekoek is, is in het voordeel van ullrich. (remember 2004 waar ullrich veel tijd verloor op al de cols, maar in de TT alpe duez 2des eindigde en 1minXX sneller dan basso was?). Dus daar zouden ze het ook niet om gedaan hebben.
Ik zou eerder zeggen losstaand van ullrich en basso dat ze de klimmers pursant kansloos willen maken. (Zoals in de giro gebeurde).
Volgens mij werd er voor de Giro zelfs getwijfeld of het parkoers wel echt iets voor Basso was, en of de vele steile bergen niet meer voor Simoni en Cunego waren.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:52 schreef flyckje het volgende:
heuvelachtig en bochtig is eve slecht voor basso als voor ullrich ;-).
(zoniet slechter)
En tja TT parcouren verschillen van jaar tot jaar. je kan ook denken dat als men al die zaken niet doet men speciaal voor basso de tour maakt dusjah. Denk dat het op zich wel een redelijk gebalanceerde tour is. Voor mij persoonlijk zou er nog een klimTT tussen mogen ook. maarjah wie ben ik ;-)
Trouwens het is het jaar van de vlakke tijdritten:
Giro 2, eindhoven TTT. dus de tour moet de ketting niet breken. (In de giro zaagde er toch ook niemand om dat het parcour gemaakt was voor basso zodus
)
Plus dat er geen echte superrenners meer bij zitten als vroeger. Iedereen is echt prof. Niet zoals vroeger dat Bartali op een kilometertje of 150 wegging en solo aankwam in een vlakke rit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:01 schreef ScottTracy het volgende:
Zoiets als bij Walkowiak zal in deze tijd niet meer gebeuren. Als je geluk hebt krijgt in de eerste tourweek 1 ontsnapping de zegen van het peloton, de anderen falen allemaal op enkele kilometers voor de streep door het werk van de sprintersploegen. Het meest recente voorbeeld dat door een lange ontsnapping het geel kreeg, is Voeckler. En dat kwam ook nog omdat het koud en regenachtig was (dat is vaker een reden om een vluchters de zegen te geven) en door de vele valpartijen in het peloton, waaronder Petacchi. Dat je dus in meerdere vlakke etappes veel tijdwinst kunt pakken, is tegenwoordig uitgesloten.
Tegenwoordig gebruiken ze allemaal doping, en vroeger maar een paar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Plus dat er geen echte superrenners meer bij zitten als vroeger. Iedereen is echt prof. Niet zoals vroeger dat Bartali op een kilometertje of 150 wegging en solo aankwam in een vlakke rit.
Stéphane Augé Fraquote:"Het is een ploeg vol vrijbuiters, met jongens die al op het hoogste niveau gewonnen hebben", zegt Cofidis-manager Eric Boyer.
Rik Verbrugghe en David Moncoutié wonnen al ritten in de Ronde van Frankrijk. Moncoutié was vorig jaar de beste op de 14 juli, de nationale feestdag (foto).
Met de Italiaan Cristian Moreni en de Colombiaan Ivan Parra beschikt Cofidis nog over twee renners die weten wat het is om een etappe in een grote ronde te winnen. Beiden juichten al eens in de Giro.
Buitenbeentje in de Cofidis-ploeg is de olympisch kampioen achtervolging Bradley Wiggins. Hij maakt zijn debuut in de Ronde van Frankrijk en mikt op winst in de proloog in Straatsburg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |