Gedichten die rijmen horen in een poesie-album, vergezeld door fleurige stickertjes.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:18 schreef K33T het volgende:
Hoewel het geen voorwaarde is, rijmen je gedichten niet echt.
En dat vind ik al stukken minder.
Die staan wel in de bestandsnaam. Eventueel pas ik bovenstaand bericht aan, als dat op prijs wordt gesteld.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:24 schreef Biancavia het volgende:
Waarom hebben de gedichten geen titel?
Weleens gehoord van alliteratie? Metrum? Enjambement?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:25 schreef bouncingvictor het volgende:
[..]
Gedichten die rijmen horen in een poesie-album, vergezeld door fleurige stickertjes.
Niet ieder gedicht hoor je volgens een vast stramien op te stellen, tenzij je graag standaard bent.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Weleens gehoord van alliteratie? Metrum? Enjambement?
quote:Op zondag 28 mei 2006 15:27 schreef kippiejj het volgende:
de gedichten waren toch van je vriendin :
Voor jou, een steuntje in de rug.
![]()
![]()
Ach ja, je kunt ook originele saaie gedichten schrijven als je dat leuk vindt.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:29 schreef bouncingvictor het volgende:
[..]
Niet ieder gedicht hoor je volgens een vast stramien op te stellen, tenzij je graag standaard bent.
quote:Op zondag 28 mei 2006 15:27 schreef kippiejj het volgende:
de gedichten waren toch van je vriendin :
Voor jou, een steuntje in de rug.
Is Fok aansprakelijk voor mijn schade?
![]()
![]()
Moeten gedichten die over een zwaar onderwerp gaan dan vrolijk zijn? Dat lijkt me niet. Dat je ze niet begrijpt wil niet meteen zeggen dat ze saai zijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:37 schreef Risico het volgende:
Oke dan zeg ik je zonder gedraai
Je gedichten zijn saai![]()
Saai is iets anders dan niet vrolijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:46 schreef bouncingvictor het volgende:
[..]
Moeten gedichten die over een zwaar onderwerp gaan dan vrolijk zijn? Dat lijkt me niet. Dat je ze niet begrijpt wil niet meteen zeggen dat ze saai zijn.
De zinnen zijn veel te lang. Je kunt ipv komma's beter gewoon de zin afbreken. Lange zinnen lopen niet in gedichten (uitzonderingen daargelaten) dan kun je beter proza schrijven.quote:Onze wortels in de grond, ons leven, doordrenkt met ons bloed.
Vruchtbare aarde, kap de wortels om, laat alles tot stof vergaan en begin opnieuw.
De geur van schande, brandbare schande, ik geef je vuur, verbrand de wortels.
En bouw een nieuw huis van de as.
Je hebt het over verlaten en zo ineens uit het niet is het afgelopen met 'de pijn is mijn houvast' Je wilt niet verlaten worden maar de pijn is wel jouw houvast. Het spreekt zichzelf tegenquote:Verlaat me niet zoals je ooit deed.
Verlaat me niet, niet weer.
Verlaat me niet.
De pijn is mijn houvast.
Dat komt doordat je het eerste topic in R&P geopend hebt en erbij gezet hebt dat de gedichten door je vriendin geschreven zijn. De bevolking van R&P vindt dat lief en leuk, en oh wat knap van je vriendinnetje.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:54 schreef bouncingvictor het volgende:
Stelletje napraters, ongelooflijk. De vorige keer kwamen er louter positieve reacties en nu zegt één iemand ongemotiveerd dat het saai is en ja hoor, iedereen roept hetzelfde. Ziek word ik er van.
Lees dan ook de rest van de kritiekquote:Op zondag 28 mei 2006 15:54 schreef bouncingvictor het volgende:
Stelletje napraters, ongelooflijk. De vorige keer kwamen er louter positieve reacties en nu zegt één iemand ongemotiveerd dat het saai is en ja hoor, iedereen roept hetzelfde. Ziek word ik er van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |